По въпроса ти - мисля че хората в заводите пишат софтуера така, че да се постигне най-голяма мощност, с най-малък специфичен разход, съчетано с най-голяма издържливост на детайлите, + покритие на различни еко норми. След чип тунинга някои от тези неща са намалени за сметка на други, като например живота на съединителя, на двигателя, вероятно и по-честа смяна на масло, може би, има повече вредни емисии, специфичния разход е по-голям. Така си го обяснявам аз. Едва ли е нужно да познаваш стотици двигатели, може би достатъчно е да знаеш какво точно да промениш, така че който и двигател да ти дойде, ще можеш да го направиш. Направих снимки от тунинга и исках да ги кача, но какво да кача?? Един двигател 1.9 ЖТД и на кората му отгоре стои един лаптоп. Нищо интересно. Наистина само с един лаптоп и нищо, ама нищо интересно друго, се правят нещата. Моят кратък опит показва следното - карам по същия начин. Не напъвам колата повече от колкото ми е нужно. Но случи ли се момент да имам нужда от много сила за кратко време, не се чудя дали ще имам. Просто знам че я имам. При рязко настъпване изпушва малко повече от преди, но при нопрмално каране досега не виждам да има разлика в пушека. В смисъл и сега няма.Още снощи върнах маркучето на ЕГР. Не знам с него или безн него е по-добре, но предпочитам всичко да изглежда фабрично. След консултация и с други колеги, стана ясно за мен че ЕГР с него и без него е все едно.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Чип тунинг за jtd (Remap) - записване за смяна на софтуера
Collapse
X
-
ilkor написа:Че смяната е елементарна никой не спори. Дори в момента съм започнал да си правя интерфейс за OBD флашер. Ще изчета оригиналното съдържание и после чипнатото и като видя къде са разликите и аз ще мога да "тунинговам". Мисълта ми е обясниха ли ти кой точно параметър смениха и защо ?
Коментар
-
ilkor - на конкретния ми въпрос какво точно се променя, краткия отговор придружен с ехиден смях, беше "емииии.... много неща..". С други думи човека вместо да ми тегли една и да каже "Я не ме питай, тва е know-how, утре ще ми вземеш бизнеса ако ти кажа", подходи кулутрно и каза "много неща", пък аз се сетих че е безсмислено да продължавам да питам какво се променя.rosenmvr - на 4-та и 5-та предавка, ако си някъде около 2000 оборота и натиснеш педала до край, съединителя буксува, просто не може да поеме напора на двигателя. Явно си е изчислен за по-малко. Но ако ръчкаш и сменяш над 3500 , всичко е точно, не буксува. Това го казват и самите тунери че е така. Усетих го на 4-та на баира към бояна, от 2000-2100, до към 2600-2700.Ето и малко цифри от снощи - от напълно спряла кола, с 2-ма човека вътре, с работещо парно и дълги светлини (това е някакъв товар за алтернатора, и за двигателя, за това го казвам) от 0 до 100 км/ч за 11.3. Преди смяната - сам в колата и през деня и не от напълно спряла кола, ами леко се движеше, от 0 до 100, м/у 12 и 13 секунди, нямах хронометър да засека. Понеже не съм любител на състезанията, нямам усет кога е най-добрия момент за смяна на предавка, а това за едно такова ускорение е решаващо. Ако знаех кривата на въртящия момент бих го изчислил теоретично кога е, но не я знам. Довечера може да седна да го сметна със заводската крива.
Коментар
-
ogi28b Ако съм те разбрал правилно това не е голяма болка само трябва да свъкнеш да не я настъпвам на мах. около 2000 оборота. Незнам как е при вас но при 2.4 и без чип на 2000 оборота с пълна гас те лепи сота осезателно за седалката преставям си какво ще се получи с един чип.Вчера ено приателче си чипна либрата 1.9 JTD 105 и мога да кажа че бях очарован нямаго този ряз на 2000 както при 2.4 но на дръпка са абсалютно еднакви. Либрата стана неузнаваема в ниските обороти, но за сметка на това пуши.
Коментар
-
ogi28b написа:ilkor - на конкретния ми въпрос какво точно се променя, краткия отговор придружен с ехиден смях, беше "емииии.... много неща..". С други думи човека вместо да ми тегли една и да каже "Я не ме питай, тва е know-how, утре ще ми вземеш бизнеса ако ти кажа", подходи кулутрно и каза "много неща", пък аз се сетих че е безсмислено да продължавам да питам какво се променя.rosenmvr - на 4-та и 5-та предавка, ако си някъде около 2000 оборота и натиснеш педала до край, съединителя буксува, просто не може да поеме напора на двигателя. Явно си е изчислен за по-малко. Но ако ръчкаш и сменяш над 3500 , всичко е точно, не буксува. Това го казват и самите тунери че е така. Усетих го на 4-та на баира към бояна, от 2000-2100, до към 2600-2700.
Коментар
-
rosenmvr написа:Искам да попитам всички който са чипнали колите си вече .На колко от вас ви боксува съединитела при подаване на пълна гас и как е бил преди чипа.Много искам да чипна моята мареа, говорих с KGB и събота ще доида и аз , но ме притеснява това че ще започне да боксува.http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
FIAT Punto 99' 1.7 TD
Коментар
-
И аз мисля като Dodo 155. Просто съединителите са на доизживяване и за това буксуват. Но с нов оригинален и качествен съединител съм сигурен че няма да буксува.rosenmvr - имах щастието да се повозя на либра 2.4 ЖТД. Това което се случва при ускорение, като усещане сега с бравата и чипа, се доближава до не-чипнатата либра. Но либрата си дърпа повече, спор няма, та там са над 300 нютон-метра, пък си има и 5-ти цилиндър..... друго си е. Впечатления след 70-80 км с чип. Колата ми се струва че пуши повече отпреди. Но само като я настъпя. При нормално каране нищо не се е променило. А реакцията на педала е забележителна: едвам едвам го пипвам, и имам ускорението което преди имах при натиснат поне на 20% педал. С лекота ускорява на 3, 4, 5-та, стига да не е под 1500 оборота. С лекота имам предвид много по-лесно от преди. Засега доколкото мога да следя за разхода по стрелката - нищо не се е променило, а поне 15 - 20 км съм карал със сериозно настъпване, включително на тест-драйв-а, както и снощи , докато си засичах ускорение 0-100, а пък и по улиците вече се движа малко по-бързо, предимно на 5-та, именно заради по-лекото набиране, и бързата реакция на педала. За тези които не знаят - 5-та на този двигател при скорост 50 км в час е около 1000 оборота. Преди не си и помислях да влизам на 5-та, ако не вляза с поне 1300, сега и на 1200 си влизам спокойно, и като натисна си имам добро ускорение като за 5-та. Само да сменя филтрите.... може и 200 коня да изцедя
Коментар
-
ogi28b написа:Dodo 155 написа:пушека не го търси Вече се убедих лично.
Коментар
-
ilkor написа:Alfamaniak написа:Колеги ето отговор за някои въпроси относно "чиповете"Цитирам!"Защо оригинално не се предлага от производителя? Отговор В процеса на разработка производителите взимат под внимание много фактори относно управляващата програма на двигателя:-класифициране на определен автомобил в по-нисък клас, т.е. влизане под акцизната граница ( например за България тази граница е 163 к.с.);-значително по-ниски стойности на вредните емисии в изгорелите газове, отколкото действащите в момента норми на ЕС, с цел дългосрочно производство; -съкращаване на разходите за разработка на нови двигатели;Почти всички производители предлагат механично идентични или почти идентични двигатели с различна мощност, което се постига чрез модификация на чипа (EPROM-а). По-мощната и по-скъпа версия на определен автомобил обикновенно излиза на пазара 1-2 години след първоначалната премиера на същия модел. Това често пъти привлича вниманието на клиентите, които вече са закупили предишния модел и биха желали да го заменят и доплатят за новата версия.Ето защо, като правило в почти всички случаи, действителните, оптимални характеристики на двигателя не се въвеждат от автомобило-производителите."
Коментар
-
ogi28b написа:По въпроса ти - мисля че хората в заводите пишат софтуера така, че да се постигне най-голяма мощност, с най-малък специфичен разход, съчетано с най-голяма издържливост на детайлите, + покритие на различни еко норми. След чип тунинга някои от тези неща са намалени за сметка на други, като например живота на съединителя, на двигателя, вероятно и по-честа смяна на масло, може би, има повече вредни емисии, специфичния разход е по-голям. Така си го обяснявам аз. Едва ли е нужно да познаваш стотици двигатели, може би достатъчно е да знаеш какво точно да промениш, така че който и двигател да ти дойде, ще можеш да го направиш. Направих снимки от тунинга и исках да ги кача, но какво да кача?? Един двигател 1.9 ЖТД и на кората му отгоре стои един лаптоп. Нищо интересно. Наистина само с един лаптоп и нищо, ама нищо интересно друго, се правят нещата. Моят кратък опит показва следното - карам по същия начин. Не напъвам колата повече от колкото ми е нужно. Но случи ли се момент да имам нужда от много сила за кратко време, не се чудя дали ще имам. Просто знам че я имам. При рязко настъпване изпушва малко повече от преди, но при нопрмално каране досега не виждам да има разлика в пушека. В смисъл и сега няма.Още снощи върнах маркучето на ЕГР. Не знам с него или безн него е по-добре, но предпочитам всичко да изглежда фабрично. След консултация и с други колеги, стана ясно за мен че ЕГР с него и без него е все едно.
Коментар
-
ilkor написа:Че смяната е елементарна никой не спори. Дори в момента съм започнал да си правя интерфейс за OBD флашер. Ще изчета оригиналното съдържание и после чипнатото и като видя къде са разликите и аз ще мога да "тунинговам". Мисълта ми е обясниха ли ти кой точно параметър смениха и защо ?
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:... не знаеш как се постигат високи стойности в ниски обороти при един двигател ...http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
FIAT Punto 99' 1.7 TD
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар