Колеги няма проблем да присъства, който иска Засега със сигурност stevens остава за сряда. Втория човек ще съм или аз или Red Storm. Мястото и часа ще ви го кажа допълнително.ivo098 още няма. С удоволствие ще се премерим за да видим къде сме.EDIT: За утре оставаме аз и stevens
Пфу, за една бройка да не се класирам. Фичо се опитваше да не загрява, но явно съм го карал на прекалено къси разстояния днес. В момента като че ли е наред. Така че Влади, брой ме със сигурност. Ще погледна по-късно за инфо за час и място.
Вчера аз, Оги и Стефан си сменихме софтуера. Ще напиша на бързо първите си впечатления. Повече ще пиша по-късно, когато хубаво си затапя EGR клапана и Петко и Киро направят още малко настройки.Колата определено върви повече. На първа и на втора доста лесно се подминават 5000 оборота, без да се усетиш. При доускоряване на 4 и 5 предавка, ефекта е значителен. В момента на четвърта изпреварвам малко по-добре отколкото преди на трета. Не можахме да видим добре, но за сега колата не пуши. Има някои неща за доизчистване и имам малко въпроси към Петко, но ще ги изясним. Сега нарочно няма да пиша повече. Само ще кажа, че ако трябва пак да избирам дали да сложа чип или не, няма да се чудя. Отивам да ми сменят софтуера веднага
Вчера аз, Оги и Стефан си сменихме софтуера. Ще напиша на бързо първите си впечатления. Повече ще пиша по-късно, когато хубаво си затапя EGR клапана и Петко и Киро направят още малко настройки.Колата определено върви повече. На първа и на втора доста лесно се подминават 5000 оборота, без да се усетиш. При доускоряване на 4 и 5 предавка, ефекта е значителен. В момента на четвърта изпреварвам малко по-добре отколкото преди на трета. Не можахме да видим добре, но за сега колата не пуши. Има някои неща за доизчистване и имам малко въпроси към Петко, но ще ги изясним. Сега нарочно няма да пиша повече. Само ще кажа, че ако трябва пак да избирам дали да сложа чип или не, няма да се чудя. Отивам да ми сменят софтуера веднага
ЧЕСТИТО Кога ще направим Диноден, за да видим реалната разлика в мощността?п.с. пушека не го търси Вече се убедих лично.
Чета темата и добрите отзиви за поведението на двигателя и се чудя инженерите от Фиат толкова ли са били задръстени та не са сложили правилните числа като са произвели колата ?Нищо не казвам относно поправките, вероятно имат описаният ефект, но съгласете се че въпросът ми е логичен.Може ли някой да обясни защо?
И мен ме гложди този въпрос, но имам няколко логични и едно нелогично обяснение. Логичните са: екология, живот на двигателя и турбината, данъци, акцизи, а нелогичното е, че никой не знае точно какво си мислят автомобилните производители, т.е. там има политика, която за съжаление аз не разбирам, но те си знаят... Довечера отивам и аз, пък ще видим. :D
Прав си Ilkor, въпроса е логичен. Според мен новия софтуер натоварва определени елементи и от там се постига ефекта. Логично е живота на тези компоненти да се скъсява. Въпроса е всичко да е в разумни граници. Сигурен съм че в завода не са заложили максимума, а са се спряли на някакъв компромис. А и от както е пуснат този двигател са минали десетина години и са се видяли силни и слаби страни и би трябвало да се знае кое може да се пипне и кое не. Все пак като съм си сложил чип автоматично си поемам рисковете от евентуални проблеми по колата. Някои си карат с чип доста километри, на други им се чупи нещо и без чип. Гаранция няма.@Dodo 155Мерси колега. За дино ден и аз съм много навит, че ми е интересно какво ще покаже. Но наистина трябва да намерим, някъде където да премерят както трябва, че съм гледал няколко клипчета как свалят графиката и съм сигурен, че няма нищо общо с истината. Да ви кажа от всички спорове за тези чипове си направих един извод. Няма значение дали колата е станала 140 коня или 120 или си е останала 105. Важното е аз да си я харесвам и да ми харесва начина по който върви, а след чипа бравото стана по приятна кола за каране.И Blue е доста права. Маркетинга при автомобилните производители последните години е по важен от това колата да е здрава и т.н. Някои път неща необясними за нас са напълно логични за други, а и ако се доверявахме напълно на производителите колите щяха да са здрави като преди 20 години и нямаше да се правят да си искарат гаранцията примерно.
Колеги ето отговор за някои въпроси относно "чиповете"Цитирам!"Защо оригинално не се предлага от производителя? Отговор В процеса на разработка производителите взимат под внимание много фактори относно управляващата програма на двигателя:-класифициране на определен автомобил в по-нисък клас, т.е. влизане под акцизната граница ( например за България тази граница е 163 к.с.);-значително по-ниски стойности на вредните емисии в изгорелите газове, отколкото действащите в момента норми на ЕС, с цел дългосрочно производство; -съкращаване на разходите за разработка на нови двигатели;Почти всички производители предлагат механично идентични или почти идентични двигатели с различна мощност, което се постига чрез модификация на чипа (EPROM-а). По-мощната и по-скъпа версия на определен автомобил обикновенно излиза на пазара 1-2 години след първоначалната премиера на същия модел. Това често пъти привлича вниманието на клиентите, които вече са закупили предишния модел и биха желали да го заменят и доплатят за новата версия.Ето защо, като правило в почти всички случаи, действителните, оптимални характеристики на двигателя не се въвеждат от автомобило-производителите."
При мен не е точно така. При настъпване изпушва и то здраво, докато преди това не се сещам за повече от един път да съм я виждал да изпуши, и то защото оборотите паднаха много ниско, и колата почна да се дави. Но ще покарам една седмица и ще отида да се доизпипа, каквато е уговорката с хората! Искам да кажа специално за колегата Стефан Хаджов ако прочете тази тема: Колата може и да няма 140, или 135 конски сили, но ОПРЕДЕЛЕНО въртящия момент е над 250, може и над 280 да е!!! Просто на 4-та и 5-та ако стъпя на педала до долу, при 2000 оборота, съединителя буксува и приплъзва и се усеща вибрация. Не може да смогне. Това според мен се дължи на това че двигателя напъва със страшна сила. Която я нямаше до вчера! Моят шофьорски усет за моята кола ми подсказва че ако преди максимално съм имал 200 нютонметра при 1500, сега имам поне 270 някъде от 1700 нагоре, а на 1500 имам поне 240. Това са ми усещанията.
При мен не е точно така. При настъпване изпушва и то здраво, докато преди това не се сещам за повече от един път да съм я виждал да изпуши, и то защото оборотите паднаха много ниско, и колата почна да се дави. Но ще покарам една седмица и ще отида да се доизпипа, каквато е уговорката с хората! Искам да кажа специално за колегата Стефан Хаджов ако прочете тази тема: Колата може и да няма 140, или 135 конски сили, но ОПРЕДЕЛЕНО въртящия момент е над 250, може и над 280 да е!!! Просто на 4-та и 5-та ако стъпя на педала до долу, при 2000 оборота, съединителя буксува и приплъзва и се усеща вибрация. Не може да смогне. Това според мен се дължи на това че двигателя напъва със страшна сила. Която я нямаше до вчера! Моят шофьорски усет за моята кола ми подсказва че ако преди максимално съм имал 200 нютонметра при 1500, сега имам поне 270 някъде от 1700 нагоре, а на 1500 имам поне 240. Това са ми усещанията.
Колега съжалявам, но не съм рацер. Виж ако на някой светофар случайно се окажем заедноедин до друг, с удоволствие , за да видим къде се "намирам" в сравнение с 1.8, но пък да ида до божурище.... то къде е тва всъщност, като тръгнеш за белград ли някъде е?
Колега съжалявам, но не съм рацер. Виж ако на някой светофар случайно се окажем заедноедин до друг, с удоволствие , за да видим къде се "намирам" в сравнение с 1.8, но пък да ида до божурище.... то къде е тва всъщност, като тръгнеш за белград ли някъде е?
малко след люлин по поскока сливница, мислех че искате да видите какъв е ефекта от прослувутия чип на тия дизели Накой друг с jtd с чип за Божурище в неделя?
Колеги ето отговор за някои въпроси относно "чиповете"Цитирам!"Защо оригинално не се предлага от производителя? Отговор В процеса на разработка производителите взимат под внимание много фактори относно управляващата програма на двигателя:-класифициране на определен автомобил в по-нисък клас, т.е. влизане под акцизната граница ( например за България тази граница е 163 к.с.);-значително по-ниски стойности на вредните емисии в изгорелите газове, отколкото действащите в момента норми на ЕС, с цел дългосрочно производство; -съкращаване на разходите за разработка на нови двигатели;Почти всички производители предлагат механично идентични или почти идентични двигатели с различна мощност, което се постига чрез модификация на чипа (EPROM-а). По-мощната и по-скъпа версия на определен автомобил обикновенно излиза на пазара 1-2 години след първоначалната премиера на същия модел. Това често пъти привлича вниманието на клиентите, които вече са закупили предишния модел и биха желали да го заменят и доплатят за новата версия.Ето защо, като правило в почти всички случаи, действителните, оптимални характеристики на двигателя не се въвеждат от автомобило-производителите."
Горният текст е взет от тук: http://avtotuning.hit.bg/4ipFAQ.htmИ аз го считам за рекламно съобщение на фирма заминаваща се с чип тунинг. Всички знаем как се съчиняват рекламите и как именно рекламираният продукт е най добрият и никой друг.Затова поставям пак въпроса? Как някой човек има ресурс да познава в детайли стотици модели двигатели и да тунингова параметри с лаптоп на предния капак, а инженерите създали този мотор и правили хиляди тестове докато се доведе до производство са ги пропуснали ?И ако наистина има някакви положителни резултати с цената на какво се получават те ?Просто искам да чуя мнения за да реша за себе си дали си заслужава да правя и аз тази операция. Интересувам се от плюсовете и минусите и. Вярвам никой не се заблуждава че може да има само плюсове ... така е само в рекламите За Оги - ако можеш върни тръбата на EGR клапана за да кажеш дали наистина има повече пушек при еднакви условия преди и след тунинга.
Коментар