Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Tipo 1.6 DOHC - Моторен тунинг

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Tipo 1.6 DOHC - Моторен тунинг

    Здравейте колеги!Имам няколко въпроса ,които са от голямо значение за мен,понеже не съм от разбиращите и не чаткам много двг-тата!Та да дойдем на темата...искам да помоля някой ,който разбира да ми помогне относно тунинг на двигателя на великата двувалка...да ми каже какво може да се направи за повишаване на мощността(и съответно парата ) и да даде съответно някое друго пояснение за предложените от него интервенций!В темата за двувалката бех питал за слагане на карбуратор,но не съм сигурен дали това би ме удовлетворило(в смисъл че искам повече пауър),за това цената я знам горе долу-мисля че излизаше около 150-на лева ,и друго се чудя дали ще е полезно за двигателя-точно карбуратора!? Ааа и понеже разполагам с ограничени финанси а именно около 400-500 лева(наясно съм че за тези пари не трябва да очаквам магий и да стане резачка,то и няма как с този мотор),но все пак това ще е само началото!Далече съм от мисълта да я правя в стил Гоуф и да изглежда като него!Искам само повече мощност!Благодаря предварително ,на хората ,които биха ми помогнали! :D
    Fiat Stilo Multi Wagon 1.9JTD 85KW/115к.с. '03 powered by emzo
    Fiat Punto SX mk2 1.2 44KW/60к.с. '00
    EX : Fiat Tipo 1.6 i.e DOHC 149C2.046 1585cc. 66KW/90к.с -6250об./мин. - Изповядващ религията FIAT

    #2
    Според мен лично няма никакъв смисъл да слагаш карбуратор. Това, което за тези парички можеш да направиш и даже може и да ти останат е да оправиш испъскателната система. Т.е. да намериш сервиз в (или ако ти можеш) да си нправиш нов колектор с гърнета и спортен филтър. Това , което дават по статистика е с тази манипулация ще вдигнеш към 5-10 к.с. при положение че направиш системата 4-1(но това лично ти си решаваш защото и звука има значение) и си с хубав свпортен филтър, освен това ще ти докара и хубав звук.
    FIAT - TIPO 2.0i.е

    Коментар


      #3
      Колега ако може да ми поясниш какво е това 4-1?Не искам да реве като с гърне за 40 кинта от битака ,защото ако е за рева а не за спортното звучене и дух бих си сложил Гоуф-ърско гърне!За мен звука има значение,не искам да е много силен но да си личи че е пипано нещо по колата!Преди време едни хора би обесняваха че се прави права генерация-тоест прави тръби от началото до края ,като накрая се слага едно гърне(спортно),на мен не ми звучи правдоподобно Но все пак ако е така няма ли да "реве" прекалено много!Друго нещо неможе ли да се направи освен модифицирането на изпускателната система?
      Fiat Stilo Multi Wagon 1.9JTD 85KW/115к.с. '03 powered by emzo
      Fiat Punto SX mk2 1.2 44KW/60к.с. '00
      EX : Fiat Tipo 1.6 i.e DOHC 149C2.046 1585cc. 66KW/90к.с -6250об./мин. - Изповядващ религията FIAT

      Коментар


        #4
        Имаше страница за слагането на двоини карбуратори на подобен мотор! Но процедурата по настройка е много сложна и трябва да си разбираш!
        ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
        // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

        Коментар


          #5
          Predatorsi написа:
          Преди време едни хора би обесняваха че се прави права генерация-тоест прави тръби от началото до края ,като накрая се слага едно гърне(спортно),на мен не ми звучи правдоподобно Но все пак ако е така няма ли да "реве" прекалено много!
          Точно това имам предвид колектора от двигателя тръгват 4 тръби както си е оригиналния , само че самите тръби са по- широки и след това 1 това я една тръба от началото до края. Звука повярвай ми няма да има нищо общо с този който си представяш. Но именно за твова ти писах че можеш да го направиш и 4-2-1 така няма да звучи така силно .Другото е спортни бутала,вал но за цени там нищо незнам
          FIAT - TIPO 2.0i.е

          Коментар


            #6
            Ами значи щом няма да е такъв звука като на изтормозена от времето колица,значи си заслужава! :D Ако има някой ,който го е правил ще го помоля да каже горе долу колко излиза като цена и дали се прави сложно и къде мога да осуществя тази своя идея!
            Fiat Stilo Multi Wagon 1.9JTD 85KW/115к.с. '03 powered by emzo
            Fiat Punto SX mk2 1.2 44KW/60к.с. '00
            EX : Fiat Tipo 1.6 i.e DOHC 149C2.046 1585cc. 66KW/90к.с -6250об./мин. - Изповядващ религията FIAT

            Коментар


              #7
              Колеги да ви попитам,понеже на колектора тръбите трябва да са по-широки,трябва ли и тръбата от началото до края да е по-широка?Според мен трябва защото ги няма другите гърнета и общата площ ще е по-малка ако диаметъра е същия като на обикновенинте тръби и няма да има желания ефект!
              Fiat Stilo Multi Wagon 1.9JTD 85KW/115к.с. '03 powered by emzo
              Fiat Punto SX mk2 1.2 44KW/60к.с. '00
              EX : Fiat Tipo 1.6 i.e DOHC 149C2.046 1585cc. 66KW/90к.с -6250об./мин. - Изповядващ религията FIAT

              Коментар


                #8
                Predatorsi написа:
                Колеги да ви попитам,понеже на колектора тръбите трябва да са по-широки,трябва ли и тръбата от началото до края да е по-широка?Според мен трябва защото ги няма другите гърнета и общата площ ще е по-малка ако диаметъра е същия като на обикновенинте тръби и няма да има желания ефект!
                ами да правиш ги със същия диаметър да са. и правиш слушаш ако не ти хареса пак правиш докато три хареса звука. Нераждавейка трябва да са ти трабите.
                FIAT - TIPO 2.0i.е

                Коментар


                  #9
                  Колеги някой може ли да ми препоръча марка спортни филтри и ако може да сподели как горе долу се поставя ,знам ,че не трябва да е изложен на топлия въздух от ДВГ-то,мисля да го сложа от дясната страна над калника на Типо-то,ама трябва да дърпам тръби,а нз от къде да си взема и на каква цена!ако някой е виждал и друг начин моля да сподели и ако е възможно да качи една снимка да добия представа как е направено!Надявам се напролет всичко да е на 6 и да я почвам и мойта... :D Айде със здраве колеги.ето за тук става въпрос...
                  Прикачени файлове
                  Fiat Stilo Multi Wagon 1.9JTD 85KW/115к.с. '03 powered by emzo
                  Fiat Punto SX mk2 1.2 44KW/60к.с. '00
                  EX : Fiat Tipo 1.6 i.e DOHC 149C2.046 1585cc. 66KW/90к.с -6250об./мин. - Изповядващ религията FIAT

                  Коментар


                    #10
                    Можеш да си направиш раздвижени ангренажни колелета и с тях да си променяш газоразпределението ама там трябва много да внимаваш и да четеш много, ако объркаш нещо може и да е фатално :"))

                    Коментар


                      #11
                      Аз така като гледам твойто типо не е ли с карбуратор или с моно ?

                      Коментар


                        #12
                        icecool написа:
                        Можеш да си направиш раздвижени ангренажни колелета и с тях да си променяш газоразпределението ама там трябва много да внимаваш и да четеш много, ако объркаш нещо може и да е фатално :"))
                        Това ,което каза въобще не го разбрах ,а и не искам да пипам нещо ,което не разбирам как става и ,което може да працакам...
                        icecool написа:
                        Аз така като гледам твойто типо не е ли с карбуратор или с моно ?
                        Да двувалката е с моно
                        Fiat Stilo Multi Wagon 1.9JTD 85KW/115к.с. '03 powered by emzo
                        Fiat Punto SX mk2 1.2 44KW/60к.с. '00
                        EX : Fiat Tipo 1.6 i.e DOHC 149C2.046 1585cc. 66KW/90к.с -6250об./мин. - Изповядващ религията FIAT

                        Коментар


                          #13
                          Колегата buba4ko ми подари една книжка (всъщност разпечатка на принтер) за тунинг на двувалките. Започват чак от теорията на тунинга."Modifying and Tuning Fiat/Lancia twin-cam engines" - the guy croft workshop manual.За съжаление е на английски, но е богато илюстрирана! Добре е да я намериш и да попрочетеш.И сега ако искаш аз да ти кажа нещо - това е двигател, проектиран за износ в Швейцария, демек съгласуван с техните нормативи за екологичност за времето си и с намалена мощност и с една куца система на GM. Мен ако питаш по-добре продай тая кола, добави 500 лева и си вземи 1.8 или 2.0 l.

                          Коментар


                            #14
                            ///// написа:
                            Колегата buba4ko ми подари една книжка (всъщност разпечатка на принтер) за тунинг на двувалките. Започват чак от теорията на тунинга."Modifying and Tuning Fiat/Lancia twin-cam engines" - the guy croft workshop manual.За съжаление е на английски, но е богато илюстрирана! Добре е да я намериш и да попрочетеш.И сега ако искаш аз да ти кажа нещо - това е двигател, проектиран за износ в Швейцария, демек съгласуван с техните нормативи за екологичност за времето си и с намалена мощност и с една куца система на GM. Мен ако питаш по-добре продай тая кола, добави 500 лева и си вземи 1.8 или 2.0 l.
                            Колега мисля че варианта с продажбата отпада защото първо колата не е на мое име и не я използвам само аз ,и второ много ми е легнала на сърцето...,ако си беше лично моя можеше и така да стане,но не е ли по-забавно да си я направя тази а по онази да не пипам нищо ,защото аз целя някой ден да достигне около 120-30 кончета...може да е трудно но ще знам че съм го постигнал аз а не някой инженер от Фиат...така мисля аз... :D
                            Fiat Stilo Multi Wagon 1.9JTD 85KW/115к.с. '03 powered by emzo
                            Fiat Punto SX mk2 1.2 44KW/60к.с. '00
                            EX : Fiat Tipo 1.6 i.e DOHC 149C2.046 1585cc. 66KW/90к.с -6250об./мин. - Изповядващ религията FIAT

                            Коментар


                              #15
                              Тази система на GM спъва мотора яко,мотора е на ритмо 105ТЦ с много малки разлики,главната е че ритмото е с карб,най-голям ефект ще имаш да го направиш с карбуратор,примерно вебер с паралелно отваряне на клапите,цялата процедура ще ти излезе към 150-200лв,трябва да вземеш карб,да се направи фланец за колектора и делко да си намериш примерно от регата 100с,ритмо105тц,делта 1.6гт и т.н.,след това вече може да направиш изпускателната система,едно спортно филтърче,една хубава настройка на карба и излиташ,много голяма разлика ще има гарантирам Аз исках да я правя тази процедура на мойто типо,но се случи та го продадох...преди време колегата pugsy ми разправяше за едно типо 1.6 двувалка с 2 двойни карба от алфа 75 цепело мрака,голфовете 2.0 8В гти за нищо ги нямало
                              ex'Fiat Tipo | ex'Lancia Dedra 2.0 | ex'Alfa 155 1.7TS | ex'98 Lancia Dedra 1.9td SW | ex'ALFA 164 2.0TS | ex'Lancia Delta 1.6i | ex'Fiat Coupe 1.8 16V VFD | ex'Fiat Bravo 2.0 20V HGT

                              Коментар

                              Working...
                              X