Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Леко надуване с подръчни материали...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Леко надуване с подръчни материали...

    До мене достигнаха слухове за една конструкция, която осигурява примерно 0.2бар на 2500...3000об/мин и 0.4бар 6000об/мин. - това на двигател 1.5лКонструкцията е наистина любителска, но въпреки всичко най-вероятно ще работи. Идеята е да се използва турбина от мощна прахосмукачка, задвижвана от ремъка на генератора чрез ускорителна предавка 1:2.При толкова нисък надув, не е нужен интеркулер, а увеличаването на мощността ще е най-много 20..30к.с. - колкото толкова.Проучвам внимателно въпроса.
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    #2
    Ако сложиш турбина от прахосмукачка на ритмото те признавам Между другото от чисто любопитство се сетих са следния въпрос-тази турбина трябва да се смазва(с масло де), а тази от прахосмукачката не е предвидена за такива неща...какво е обяснението тук?И още нещо, при истинското турбо налягането е около 0.8-1 бар, как мислиш, че с 0.2 ще вдигнеш 30 коня?Възможно ли е?Степента на сгъстяване как ще я промениш?С по-дебела гарнитура ли?И колко точно?Абе все интересни въпроси
    N.Y. State of Mind

    Коментар


      #3
      sachma написа:
      Ако сложиш турбина от прахосмукачка на ритмото те признавам Между другото от чисто любопитство се сетих са следния въпрос-тази турбина трябва да се смазва(с масло де), а тази от прахосмукачката не е предвидена за такива неща...какво е обяснението тук?И още нещо, при истинското турбо налягането е около 0.8-1 бар, как мислиш, че с 0.2 ще вдигнеш 30 коня?Възможно ли е?Степента на сгъстяване как ще я промениш?С по-дебела гарнитура ли?И колко точно?Абе все интересни въпроси
      Ами в прахосмукачката, турбината си работи със съчмени лагери и нищо и няма, при това условията на работа са къде по-лоши. В турбото, маслото служи и за охлаждане, а и там оборотите са по-големи (50..60000), за сметка на по-малкият размер на колелото. При прахосмукачите оборотите на турбината са най-много 15000, но пък колелото е голямо.При надуване 0.2 .. 0.4 бара може да се мине и без намаляване на степента на сгъстяване - с по-високооктаново гориво - примерно пропан-бутан или метанол. Yellow_Flash_Colorz_PDT_06 А пък ако чак толкова се налага, може да се сложи и по-дебела гарнитура - няма да е нужно чак до 8 да се сваля, а само малко.При истинското турбо налягането е 1 бар, но там мощността се вдига с повече от 20к.с. Освен това, въздуха на изхода на турбото е горещ, дори и да се прекара през интеркулер, което намалява пълненето. При налягане 0.2 .. 0.3 бара загряването на въздуха е минимално. Вярно е, че част от получената мощност ще се губи за задвижване на турбината, но все пак 20% трябва да е в плюс, което при ритмото е точно 20 кончета.Разбира се най-важното в случая е да се избере прахосмукачката донор, така че турбината и да може да осигури нужните цена, дебит и налягане.
      Fiat Ritmo 105TC
      1600cc 105к.с.

      Коментар


        #4

        Коментар


          #5
          а въобще каква е целта на занятието, да се спести цената на турбината? ако е така мисля, че намирането на прахосмукачка и въобще всички проблеми свързани с това ще се равняват на купуването на една малка турбинка, след като няма да се променя степента на сгъстяване и пак да се пусне на същото налягане, но с много по-малко проблеми. греша ли някъде?
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #6
            лагера на тази турбинка ще гръмне 5 мин след като запалиш,а и май е пластмасова и най-вероятно ще се разпадне

            Коментар


              #7
              pakumba написа:
              греша ли някъде?
              Ами в няколко точки. Първо, слагането на малка турбинка при всички случаи ще е по-скъпо, заради преработването на изпускателните колектори и маслената система. Прахосмукачката, дори и промишлена може да се намери и без пари, ако е тотално повредена, и свързването и е много по-лесно - само тръбите за въздух ще се променят.deadairplane, прахосмукачката може да работи кратко заради двигателят, а не заради турбината. Турбината си е със съчмени лагери и спокойно може да си върти неограничено време. Тези прахосмукачки, които аз съм разглабял си бяха с 2-степенен центробежна турбина от алуминий, а не пластмаса. Доста стабилна конструкция. То при 15000 оборота няма как да не е стабилна, ако искаш въобще да работи и 5 минути.
              Fiat Ritmo 105TC
              1600cc 105к.с.

              Коментар


                #8
                Ето и конкретна реализация: http://v-auto.net.ru/forum/57-444-1А ето тука по-подробно: http://www.autosaratov.ru/phorum/sho...hp?t=18976За съжаление не виждам снимките от работата, довечера ще коментирам.
                Fiat Ritmo 105TC
                1600cc 105к.с.

                Коментар


                  #9
                  Ето и конкретни параметри на руски турбини: http://www.avtomash.ru/pred/miela/ap10002k.htm има данни за дебита и налягането, но не и за оборотите...Цената на най-мощната турбина е около 20 долара (нова с двигател).
                  Fiat Ritmo 105TC
                  1600cc 105к.с.

                  Коментар


                    #10
                    Продължавам с разследването.Ето и архив с няколко чертежа.
                    Прикачени файлове
                    Fiat Ritmo 105TC
                    1600cc 105к.с.

                    Коментар


                      #11
                      Малко допълнителна информация мисля че няма да ви е излишна.Преди време ми се наложи да меря оборотите на една турбина от прахосмукачка.И в интерес на истината останах шашнат.В режим на празен ход това измислено чудо на техниката защото беше някаква куча марка развиваше 27 000 оборота.А и само турбинки по специално за старите руски прахосмукачки все още се намират по магазините за резервни части и то на символична цена.
                      BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                      http://vbox7.com/play:124bedab

                      Коментар


                        #12
                        Нещо позагърби темата май...някакво разавитие?
                        N.Y. State of Mind

                        Коментар


                          #13
                          sachma написа:
                          Нещо позагърби темата май...някакво разавитие?
                          Е, аз не съм тръгнал да го правя все още. В момента двигателят ми е полу сглобен в кухнята след почти основен ремонт. Живот и здраве, като го пусна ще мисля за подобни трикове.В момента смятам само да спра отоплението на всмукателният колектор. При работа на газ, трябва да има вдигане на мощността.
                          Fiat Ritmo 105TC
                          1600cc 105к.с.

                          Коментар


                            #14
                            ако искаш да направиш наистина нещо живо а не тази измислица коятмо може и да не заработи никога ти трябва :една турбина ( малка за 1.6 ) модела ще си го избери ти сложи я на изпускателния колектор с отворен геит ще ти надува около 0.2 0.4 в зависимост от оборотите , хем ще се смазва с маслото хем ще работи прерфектно трябва ти и блоуоф олапан за да изпуска налягането когато си върнал гаста и все пак е желателно да имаш малак кулер но не е задължително за тези налягания .Имаш ли тези неща след това можеш да преминаваш лесно а горе по етапите на туннинга а и за инфо турбините на колите се въртят с 150000 до 250000 оборота в зависимост от модела
                            Power Under Pressure

                            Коментар


                              #15
                              WhitePower написа:
                              ако искаш да направиш наистина нещо живо а не тази измислица
                              Не е важно къде ще стигнеш, важен е пътя. А най-утъпканите пътища обикновенно са най-кратки, но и най-скучни.
                              Fiat Ritmo 105TC
                              1600cc 105к.с.

                              Коментар

                              Working...
                              X