... Пък моята версия за хапването на лагерчета от любимците ни е, че бутало-биелната група е отвратително тежка и на големи обороти не държи масления клин на такива маси - само мнение ...
Имаш ли данни колко са тежки Колко тежат бутало плюс пръстените с буталния болт и допълнително, колко тежи една мотовилка? Сметките не са толкова сложни, но най-вероятно ще излезе, че газовата сила е значително по-голяма!
Оригиналните бутала и биели на 16В мотора са сравнително тежички, комплектовано бутало 530 грама, биела 820 грама.За сравнение кованите бутала, които ползвам комплектовани са по 430 грама, а оригиналните биели след олекотяване станаха по 700грама.Също за сравнение една такава хром-моли перформанс биела тежи около 600гр.За петака частите ще дойдат малко по-леки, защото е с един цилиндър повече.Но като цяло инерционните сили са огромни, за над тон сила става дума при обороти около 7000 и то върху буталният болт.А върху шийката на коляновия вал ще е няколко тона (около 7-9 тона ми се върти май ) инерционна сила.Ето тука има интересни неща в края на станицата http://www.guy-croft.com/viewtopic.php?f=3&t=200 Та в тоя ред на мисли се сещам за бестселър темата в алфа форума - къде по дяволите изчезнаха буталата след известно каране с 200+
Оригиналните бутала и биели на 16В мотора са сравнително тежички, комплектовано бутало 530 грама, биела 820 грама...
Ето какво излезе от сметките.Начлни данни:-маса на окомплектовано бутало = 0.58 кг-маса на мотовилка = 0.82 кгПонеже не знам колко е междуцентровото разстояние на мотовилката приемам - 155 мм.Честота на въртене 6000 об/минС достатъчна точност може да се каже, че максималната абсолютна стойност на инерционната сила с която мотовилката натоварва шийката е ~ 18190 N или 1854 кГ сила. При 7000 об/мин се получава около 2528 кГ сила.За сравнение газовата сила за такъв двигател с мощност малко над 200 кс е около 48500 N или 4940 кГ. Разбира се около ГМТ в началото на такта
[quote:ff8ddf2abc="ici"]Оригиналните бутала и биели на 16В мотора са сравнително тежички, комплектовано бутало 530 грама, биела 820 грама...
Ето какво излезе от сметките.Начлни данни:-маса на окомплектовано бутало = 0.58 кг-маса на мотовилка = 0.82 кгПонеже не знам колко е междуцентровото разстояние на мотовилката приемам - 155 мм.Честота на въртене 6000 об/минС достатъчна точност може да се каже, че максималната абсолютна стойност на инерционната сила с която мотовилката натоварва шийката е ~ 18190 N или 1854 кГ сила. При 7000 об/мин се получава около 2528 кГ сила.За сравнение газовата сила за такъв двигател с мощност малко над 200 кс е около 48500 N или 4940 кГ. Разбира се около ГМТ в началото на такта
Ходът на буталото също е от значение при 7000 оборота......едно е натоварването на 1.4 T.S на Алфа с ход 64.87 mm при 7000 оборота и съвсем друго е при 2.0 T.S с цели 91 mm ход отново при 7000 оборота ...разликата в диаметъра на буталата е само 1 mm. Според мен товарът върху лагерите при дългоходов двигател е по-продължителен и там е проблема. Иначе казано, колкото по-малко е разстоянието между мотовилковите и основните шийки на коляновия вал толкова по-добре за високи обороти Нищо чудно, че най-често 2.0 Туин Спарка си плюе буталата, а при ФИАТ/Ланча турбо динозавъра хапването на вал и лагери идва от дългия ход, високите обороти и многото въртящ момент
Ходът на буталото също е от значение при 7000 оборота...
ходът и оборотите определят каква ще е линейната скорост на буталото, също и дължината на мотовилката влияе на начина на промяната на линейната скорост.Хубави са дългоходовите мотори, невероятни торковици са но ако се търсят високи обороти трябва да се ползват ковани бутала и яки мотовилки.
Тез сметки от някоя разработка на военните ли ги имаш
Не, методиката за подобни пресмятания я има в учебниците и ръководствата по конструиране на двигатели.Не знам дали бъркам, но от прочетеното за подобни проблеми (особено свързани с 16 клапановите туинспакове) оставам с впечатлението, че предимно проблемите са с 2-ра и 3-та мотовилкови шийки. Ако това е така, възникват въпроси, защо при спад на налягането или продължителна работа на високи обороти проблемите са с 2-ра и 3-та шийка, а не с 1-ва или 4-та?
Със същите впечатления съм за 2-ра и 3-та мот. шийки като JJJ, но бих добавил и средна основна като проблемна, защото също като при ФИАТ 500 и 126 две съседни бутала заедно я "блъскат"...но какво да се прави...това е 4-ка редовак.1-во и 4-то бутало заедно вършат същата работа като 2-ро и 3-то, но те товарят вала в различни точки Аз защо се кефя на боксери мислите...макар и с три основни шийки Yellow_Flash_Colorz_PDT_07 При боксера поне товарът за вала идва от две срещуположни посоки, което поне на мен ми звучи по-приемливо...въпреки че той страда от подобни проблеми така че не го бройте към темата Yellow_Flash_Colorz_PDT_20 edit: ICI успех! Хубавото е че винаги има възможност за подобрения С новите по-здрави части всичко ще си отговаря на пърформанса и няма да има проблеми
edit: ICI успех! Хубавото е че винаги има възможност за подобрения С новите по-здрави части всичко ще си отговаря на пърформанса и няма да има проблеми
ами най-накая нещата ще станат напълно както му е реда, само да видим кога .Планът предвижда лееекинко придърпване на масъл кар доработени Н-профил хром-моли биелки от Шеви малкия блок В8 с рейсинг лагери Клевит, с които се кара и в Наскар В общи линии долнището ще е в горната си част южноамериканско, а в долната северноамериканско :D
Ходът на буталото също е от значение при 7000 оборота......едно е натоварването на 1.4 T.S на Алфа с ход 64.87 mm при 7000 оборота и съвсем друго е при 2.0 T.S с цели 91 mm ход отново при 7000 оборота ...разликата в диаметъра на буталата е само 1 mm. Според мен товарът върху лагерите при дългоходов двигател е по-продължителен и там е проблема. Иначе казано, колкото по-малко е разстоянието между мотовилковите и основните шийки на коляновия вал толкова по-добре за високи обороти Нищо чудно, че най-често 2.0 Туин Спарка си плюе буталата, а при ФИАТ/Ланча турбо динозавъра хапването на вал и лагери идва от дългия ход, високите обороти и многото въртящ момент
при дългоходовите мотори буталото и съответно биелата е много по-натоваренаизминава се по-голям път за едно и също времетръгването и спирането на буталото става доста по-бързои това води до по-големи натоварвания
Коментар