Колата е Браво 2 1.4 16v, двигателят е атмосферен. Реших да сменя оригиналния филтър, след като близо 2 години търся да го заменя с втора употреба такъв, тъй като моя беше буквално разпаднал се от топлината и се опитах да го закърпя с парче неръждавейка, нитове и смола с фибро стъкло, но след всяка интервенция по него става все по зле и по-зле и не може да уплътни хубаво и отдолу цялата топлина от колектора отива в него. Такава кутия не можах да намеря, след като всеки ми казва, че това е първото нещо което е продал от колата( монтира се на няколко модела и съм търсил под дърво и камък). Прикачам снимка за да се види за какво става въпрос:
Та след дълго премисляне и мерене се реших да си сложа спортен филтър. Не защото очаквам някаква промяна във вървежа, а защото този филтър просто естетически ме дразни, а друг не мога да намеря и като цена това ме устройва. Поръчах си частите за тази интервенция и чаках да дойдат, а те са следните: алуминиева тръба 57мм 45 градуса ( дължина на всяко рамената 150мм), силиконово коляно редуциращо 57мм-76мм ( дължина на рамената 125мм всяко), алуминиева тръба 76мм (дължина 100мм) и филтър Spectre отвор 76мм. Цената на всичко това е около 80 лв., зависи от къде си поръчате тръбите и какъв филтър си вземете.
Идеята на всичко това е да се ползва пластмасовата тръба която влиза във филтъра и да се избегне трудоемко преправяне на маркуча за картерите газове. Ето как изглежда в момента:
Има 2 планчици с дебелина 2мм, едната е хваната под болта, който се завива за маската, а другaтa под болта, който държи буксите за бобините. Тоест нищо не е дупчено и може да се върне в оригинален вид без никакъв проблем. Скобите са подобни на този вид и се хващат за планките:
Общо взето възможно най-простия и стабилнен начин, който ми дойде на акъла.
Направих генерален тест и звукът на това чудо за мен е уникален. Много готин звук, обаче всички си знаем, че е умрял кон и не върви . Няма по-голямо удоволствие от това да го чуеш при ускорение. Като че ли ми се струва малко по-динамична във високите обороти, особено на магистрала се усеща най-вече. Мястото на филтъра си мислех, че може да е неподходящо, но не искам евентуално да го пръска вода и затова го качих на високо, а и въпреки това температурата около него след продължително каране в горещините е доста по-добра от оригиналният филтър, който се намира баш над колектора. При допир самия филтър е малко по-студен от ръката ми. Само алуминиевата тръба над колектора се загрява на около 50-60 градуса и съм си взел една термо лента да я увия и ще споделя след като направя и тази интервенция какъв е резултатът.
Та след дълго премисляне и мерене се реших да си сложа спортен филтър. Не защото очаквам някаква промяна във вървежа, а защото този филтър просто естетически ме дразни, а друг не мога да намеря и като цена това ме устройва. Поръчах си частите за тази интервенция и чаках да дойдат, а те са следните: алуминиева тръба 57мм 45 градуса ( дължина на всяко рамената 150мм), силиконово коляно редуциращо 57мм-76мм ( дължина на рамената 125мм всяко), алуминиева тръба 76мм (дължина 100мм) и филтър Spectre отвор 76мм. Цената на всичко това е около 80 лв., зависи от къде си поръчате тръбите и какъв филтър си вземете.
Идеята на всичко това е да се ползва пластмасовата тръба която влиза във филтъра и да се избегне трудоемко преправяне на маркуча за картерите газове. Ето как изглежда в момента:
Има 2 планчици с дебелина 2мм, едната е хваната под болта, който се завива за маската, а другaтa под болта, който държи буксите за бобините. Тоест нищо не е дупчено и може да се върне в оригинален вид без никакъв проблем. Скобите са подобни на този вид и се хващат за планките:
Общо взето възможно най-простия и стабилнен начин, който ми дойде на акъла.
Направих генерален тест и звукът на това чудо за мен е уникален. Много готин звук, обаче всички си знаем, че е умрял кон и не върви . Няма по-голямо удоволствие от това да го чуеш при ускорение. Като че ли ми се струва малко по-динамична във високите обороти, особено на магистрала се усеща най-вече. Мястото на филтъра си мислех, че може да е неподходящо, но не искам евентуално да го пръска вода и затова го качих на високо, а и въпреки това температурата около него след продължително каране в горещините е доста по-добра от оригиналният филтър, който се намира баш над колектора. При допир самия филтър е малко по-студен от ръката ми. Само алуминиевата тръба над колектора се загрява на около 50-60 градуса и съм си взел една термо лента да я увия и ще споделя след като направя и тази интервенция какъв е резултатът.
Коментар