Здравейте колеги, тъй като на скоро завърших основният ремонт на моята кола, случайно ми излезе подарък един цял мотор със скорости и цялата периферия 1.8 16в 113кс. Реших се и го взех с мисълта да го обслужа и сложа в другата ми страст Делта 1.8 8в, но когато видях че е влязло вода при клапаните реших да го отворя ( и по-добре), защото и част от цилиндрите имаха повърхностна ръжда която ще успея да премахна без много усилия. Сега да кажа за състоянието на двигателя на пръв поглед: Главата е в лошо състояние, със следи по клапаните и си личи че е карана без масло, но всичко е поправимо, блока както казах е с повърхностна ръжда която ще премахна, но за мой късмет хонинга е в доста добро състояние и няма никакъв ръб по цилиндрите. Нещата обаче при коляновият вал и биелите не са никак розови, имам задрал основе лагер на 3та пета (той е в най-лошо състояние) и биелният на 1ви цилиндър е в почти същото състояние, другите са с нормални износвания. Всичко това не е мерено и не знам с точност всички подробности, но предстой да се замери всичко и тогава ще имам повече и информация за състоянието на отделните компоненти.Идеята на този мотор е да се приведе в приличен вид и да се засили атмоаферно, поне до колкото може. Главата ще се портне и полира до максимума, 3ъглови фаски на клапаните 30°/45°/60°, ще я сгъстя почти до максимум,болтовете на петите на разпределителните валове много често издават багажа, за това ще мина на шпилки за да нямам повече разправий с тях. Къстъм всмукателен колектор с дросел от Алфа 164 и шорт рам интейк. Ще олекотя биелите и буталата, скоростната кутия ще бъде стандартната на делтата защото е с по къси скорости, като ще сменя стандартният маховик (8100 грама) с такъв от лада нива (6100 грама), защото е балансиран фабрично и няма да се правя олекотявания с неясно опасен край. Имам малко въпросителни относно валовете, дали има други по агресивни за този мотор, защото аз знам за вариант с 2 изпускателни вала от Алфа 2.0ТС, но резултата е неясен и за сега е на заден план. Нямам поставена цел за мощност на мотора, всичко е само за кеф, но ми е много интересно колко коня би изкарал след всичко това. Другият ми въпросителен е дали електроника би се справила с всичките тези модификаций или ще трябва да слагам и мегаскуирт накрая? Отворен съм към всякакви идей и критики относно проекта.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Съживяване на мъртвец -1.8 16в 113кс
Collapse
X
-
Интересна тема ще е това със сигурност, защото повечето колеги се занимават с турбо мотори и доста по сериозни мощности, докато феновете на атмосферките са доста по малко. За всмукателната система ако можеш да намериш и монтираш едни дросели от някой пистов мотор ще бъде най добре и ще изкараш още коне, защото ако се окаже, че ЕКУ-то не става и трябва да се смени с мега, то с тая мега със сигурност ще може да се настроят и дроселите. За валовете не съм чувал да се ползват два всмукателни или два изпускателни, ползват се и двата вала.Не си писал нищо за изпускателната система, която също трябва да се пипне ако искаш да имаш ефект, защото освен да вдишва добре, ще трябва и добре да издиша тоя мотор Най добрия завършек след време на темата ще бъде ако накрая качиш и резултатите от един дино тест п.п. ако няма дълбоки деруги по вала и ако не е минавал на шлайф до сега си мисля, че ще минеш с лагери на първи ремонт и долнището ще ти е готово.Маслената помпа задължително я разглоби и виж да не е износена, защото ако е проблемна след това ще хвърлиш целия мотор и целия труд ще ти отиде на вятъра.Пускай снимки преди/след да следим развитиетоpunto HGT
-
Изпускателната система ще е последна, но ще бъде на 55мм с един резонатор и правопоточно на края, но тя за момента не е важна. Целта на колата е да си остане що годе годна за каране и за това няма да слагам дросели, турбото ще се нуждае от електроника и някой допълнителни неща, а за сега се надявам да ги избегна като Еку-то да се самоадаптира към промените. Все пак ако това не се случи и колата има проблем, за 2 седмици ще взема една Мега и да я навържа, само настройките са ми трюъмна Индия, но има кой да удари едно рамо. Вала се надявам да не е пипан и да мине само на 1ви ремонтен размер, но замерванията ще покажат каква е истината. При мен е без вариатор и няма как да сложа 2 вала от ТС, но ще търся от други Алфи валове ако излезнат, ако не ще се кара с тези. Аз харесвам атмосферният тунинг защото е малко по спартански като цяло, но нищо не се знае, може да ми дойде в главата някой друга глупава идея.Снимки ще има за да могат и други колеги да се занимаватСъжалявам че не успях да снимам разглобяването на двигателя, но условията ми в момента са много примитивни и почти нямам възможност да снимам.Ланчия Делта 1.8 8в 101кс => 1.8 16в ++++++
Fiat Marea 1.8 16V 113кс++++ ГИ Агис М210
Рено Лагуна 2 1.9дци 107кс++
Коментар
-
flippy89 написа:... турбото ще се нуждае от електроника и някой допълнителни нещаpunto HGT
Коментар
-
Чакай, старият мотор от Делтата и той ще претърпи пълна метаморфоза, та за него съм намислил един Еатон М45, но е само идея и дали ще се осъществи никой не знае. При компресора ме дразни само че има много виене и няма да става за извънградско каране с тоя вой а колата ще си остане ежедневка и най-вече работна.Ланчия Делта 1.8 8в 101кс => 1.8 16в ++++++
Fiat Marea 1.8 16V 113кс++++ ГИ Агис М210
Рено Лагуна 2 1.9дци 107кс++
Коментар
-
Самата камбана как се сваля колега, само 5та скорост съм сменял до сега. Съединителят как си го направил, че при мен не съм го гледал, но мернах някъде че Фиатовият е на дърпане а Ланчовият на бутане. Поясни ми малко какво си направил със скоростите и като цяло захващането на мотора.Ланчия Делта 1.8 8в 101кс => 1.8 16в ++++++
Fiat Marea 1.8 16V 113кс++++ ГИ Агис М210
Рено Лагуна 2 1.9дци 107кс++
Коментар
-
Разглобява се цялата кутя, за да се смени камбаната. НА 1.8 16в. е по плитка с 1 см горе-долу и май е захваната и за картера, понеже алуминиев. Съединителя на дърпане е само на новите дизелови и старите 16в турбо мотори. Можеш да ползваш съединител от 2.0 8в турбо - крома, тема, дедра. Аз използвах точно такъв, само че със стандартна атмосферма кутия от лампреди мотори. (старите двувалки - моите и двата са такива) Захващането на двг на повечето италианки до около 2000 год е еднакво (типо платформа), така че няма да имаш ядове с това. Но с тоя мотор ще имаш повече играчка при турбинирането. Аз лично не бих се захванал с него.Прекалено усложнена ангренажна част, наврян ма майка си в г..а алтернатор. Предимството му е че няма да регулираш клапани
Коментар
-
Значи ще разглобявам кутията и така, съединителят ще го сменявам, но идеята беше да сложа по лек маховик че този на Ланчията е 8.100грама, а такъв от Лада нива е 2кг по лек, но съединителя мисля е на 200мм. Ако пък видя че не мога да сд оправя с кутийте ще слагам тази фиатовата и няма да се занимавам с глупости, все пак разликата не е фрапираща. Сега събирам инфо за други валове, но до момента удрям на камък, чудих се и също дали да не потърся малко по твърди пружини за клапаните.Ланчия Делта 1.8 8в 101кс => 1.8 16в ++++++
Fiat Marea 1.8 16V 113кс++++ ГИ Агис М210
Рено Лагуна 2 1.9дци 107кс++
Коментар
-
Ще направя нова тема като събера нужните части и тогава ще бъде по прегледно и разбираемо за другите. Все пак който иска да прави 1.8 113к, или си взима спортни валове за мотора или спира до там, единствено както каза ти без много преправяне може да се сложи един компресор.Ланчия Делта 1.8 8в 101кс => 1.8 16в ++++++
Fiat Marea 1.8 16V 113кс++++ ГИ Агис М210
Рено Лагуна 2 1.9дци 107кс++
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар