Здравейте колеги , дълго време се чудих дали да пусна подобен род тема в форума , но накрая сметнах за добре да запозная колегите ентусиасти и притежатели на Punto МК2B /MK3/ как да монтират ангелски очи на фарчетата на автомобила си и да ги направят малко по красиви поне според мен . Започвам точка по точка с описанието :1) Така ще ви покажа моето Punto преди проекта за да видите разликата след направата на фаровете а ето го и него : 2) Време е да започнем същинската част . Punto MK2B или както е по известно у нас MK3 т.е фейслифта на MK2 след 2003г. е с по големите фарове които по принцип са на Valeo поне всичко до тук които съм виждал аз са техни . Първото нещо което е необходимо да направите преди да започнете каквито и да било интервенции по фаровете е да ги откачите от автомобила . Това става като си откачите предната броня на колата , има около 12 - 14 болта които я държат като 4 ри са отдолу , по 2 има отстрани под калниците . Отделно на това трябва да си премахнете защитната кора на подкалниците за да ги видите говоря в частност за тези които се намират отстрани в ляво и дясно под калниците . Бронята се сваля елементарно , отпред също се държи на 2 болта . Всеки един технически грамотен човек смятам , че може да се справи без никакъв проблем . След като откачите бронята идва ред и на фаровете които се държат също на 3 болта. 2 отгоре и един който ще видите след като свалите бронята . Отвивате ги внимателно като внимавате защото се държат на пластмасови ушички и е възможно да ги скъсате ако не внимавате. Откопчавате буксата на фата която се откопчава като издърпате сивият /жълтият/ или какъвто цвят ви е щифта на буксата нагоре и дръпнете назад. Елементарно е !3) Когато свалите фарът той ще изглежда по ето този начин Така сега идва ред на това как да разлепим фарът за да поставим в него ринговете . Срещнах много питания по въпроса и сега ще ви запозная лично аз как го направих. За да разлепите фара първо трябва да прережете пластмасата която го окантва целият . Ето нагледно какво имам в предвид .Въпросният кант може да прережете като нагрявате леко с пистолете за горещ въздух и с тънка отверка го огъвате нагоре. Огъвате да речем 5 съм и прерязвате със секачки . После пак нагрявате огъвате нагоре с тънка отвертка и пак прерязвате със секачките . Поне аз така го направих и се получи доста добре . Самият материал от който е направен фара е доста гъвкав и няма да срещнете проблем да го поогънете нагоре. Разбирасе внимавайте да не счупите стъклото /пластмасата на фара/ както и самият фар. Трябват ви железни нерви по принцип. След като махнете въпросната пластмаса /кант/ под нея има слой силикон или лепило нямам идея какво е с което е бил залепен самият кант към стъклото на фара . Внимателно се една тънка отвертка почвате да джакъркате докато отстраните и него . Трябва този силикон да изчезне за да може безпроблемно да разлепите фара. Ето нагледно за какво става въпрос отново :ОБЪРНЕТЕ ВНИМАНИТЕ ЧЕ КАНТА СЪМ ГО ПРЕРЯЗАЛ САМО НА НЯКОЛКО МИЛИМЕТРА ОТ УШИТЕ НА ФАРА ! ВНИМАВАЙТЕ ДА НЕ СЧУПИТЕ УШИТЕ !!!4) След като махнете канта и лепилото ще се оголи и самото стъкло / пластмаса на фара / . С една тънка ответка отново започвате да надигате от ръбът на фара на вътре към стъклото като много внимавате да не счупите стъклото ! Лека полека трябва да обходите целият фар . Пропуснах да поясня че преди това нагрявате с пистолет за горещ въздух и тогава подпъхвате отвертката сами ще усетите как пластмасата започва да се отлепя от вътрешността на фара . 5) След като разлепите фарът нещата трябва да изглеждат по ето този начин : Трябва да имате отлепено стъкло отделно пластмасата която е пред рефлекторите на фара също трябва да излезе . ПЛАСТМАСАТА ПРЕД РЕФЛЕКТОРИТЕ НА ФАРА е залепена с лепилото което държи самото стъкло към корпуса на фара така че като отлепяте стъклото внимавайте и с нея . Тук няма толкова голямо притеснение тъй като в процеса на отлепяне вие ще видите как е хваната . Пропуснах да кажа , че след разлепянето трябва много старателно с парцал напоен в корселин да изчистите краищата на стъйкло както и корпуса на фара преди да го залепите ! ПОЧИСТЕТЕ КРАИЩАТА НА КОРПУСА И СТЪКЛОТО С КОРСЕЛИН ПРЕДИ ДА ПРОДЪЛЖИТЕ НАТАТЪК ! Нещата трябва да изглеждат по ето този начин : 6) Така вече сте отлепили фарът и е време да действаме . Купувате си черен матов висотемпературен спрей с който ще опръскаме пластмасата която е пред рефлекторите . Аз използвах ето този вариант и смея да твърдя че останах много доволен : Вземате си пластмаските които стоят пред рефлектора и без да ги шкурите търкате и каквото да било ги почиствате с една микрофибарна кърпа без каквито и да било препарати САМО С КЪРПАТА и ги опръсквате със спрея . Нещата трябва да изглеждат по ето този начин :7) След като вече сте опръскали въпросните пластмаси идва ред за монтаж на ANGEL EYES ринговете . Така , и идва най интересният въпрос колко е диаметъра на кръговете , и какви рингове се използват . Сред редица търсене из чуждестранни форуми и питанки напред назад ще ви кажа разковничето. Малкият ринг трябва да е 131мм а големият 145мм . НЕ МОЖЕ ДА СЛОЖИТЕ СТАДАРТНИ CCFL РИНГОВЕ ТЪЙ КАТО НАЙ ГОЛЕМИЯТ ТАМ Е 140ММ . Риноговете се свързват към кабелите за габарита . Т.е към буксата на габарите режете я и си свързвате баластчето за ринговете към кабелите и ! Ринговете които използвах аз закупих са от www.autopro.bg и са LED 131MM 145MM ЗА BMW E46 /KOМПЛЕКТ ето тези : Ринговете се монтират към кръговете на самият фар с двойнозалепящо на 3М което го има включено в комплекта !!Също така от вътрешната страна към кръгът съм им сложим и малко черен силикон с който залепих и самият фар. По късно ще кажа кой силикон съм ползвал !!! ППреди да монтирате ринговете е хубаво да ги наложите на фара и да пробиете дупчица от където ще минават кабелите им !! Прекарайте си кабелите преди да залепите фара !!! Нагледно нещата изглеждат по ето този начин : Пропуснах да поясня че преди да сложите ринговете е добре да изрежете и тънкия плегсиглас с който са свързани самите кръгове ! НЕ Е ПРОБЛЕМ ДА ГО МАХНЕТЕ !!! ВНИМАВАЙТЕ ДА НЕ СЧУПИТЕ РИНГОВЕТЕ !!! ЕТО НАГЛЕДНО : След като залепите ринговете на въпросната пластмаса пред рефлекторите идва ред и на монтажът и към корпуса на фара . Нагледно фарът без пластмасата изглежда така : ОБЪРНЕТЕ ВНИМАНИЕ НА РЪБОВЕТЕ КЪДЕТО ЛЯГА САМОТО СТЪКЛО ! ПРЕДИ ДА ЗАЛЕПИТЕ ФАРА ТРЯБВА ДА ДА ГИ ПОЧИСТИТЕ ДОСТА ДОБРЕ С КОРЕСЕЛИН !!!!СЪЩО ТАКА Е НЕОБХОДИМО ПО САМИЯТ КАНТ ДА ЗАЛЕПИТЕ ОПЛЪТНИТЕЛНА ЛЕНТА КОЯТО ДА ЛЕГНЕ НА САМИЯТ РЪБ НА КОРПУСА НА ФАРА ! ЕТО ТАЗИ ЛЕНТА ЩЕ ВИ СВЪРШИ МНОГО ДОБРА РАБОТА !!!Като преди да залепите лентата намажете с тънък слой силикон ръбът на корпуса и върху него залепете лентата ! Нищо че лентата има слой лепило отдолу . НЕ РИСКУВАЙТЕ !!! Ето как трябва да изглеждат нещата с вече монтирани рингове , боядисана пластмаса и залепено уплътнение !! ТАКА ТРЯБВА ДА ИЗГЛЕЖДАТ ФАРЪТ ВИ ПРЕДИ ДА ЗАЛЕПИТЕ СТЪКЛОТО !!!9) Последната стъпка до която достигнахме е да залепим стъклото към корпуса на фарът . Преди да го направите ви съветвам да го почистите добре с препарат за прозорци , и ако пластмасата ви е за полиране това е идеалният вариант да я занесете преди да я залепите за да ви я направят . ЗА ДА ЗАЛЕПИТЕ ФАРЪТ НЕ ПРАВЕТЕ КОМПРОМИСИ ОТНОСНО ИЗБОРЪТ НА СИЛИКОН ! ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СИ КУПЕТЕ ВИСОТЕМПЕРАТУРЕН КАЧЕСТВЕН СИЛИКОН ! ЗА ДВАТА ФАРА ЩЕ ВИ ТРЯБВАТ 2 ТУБИЧКИ СИЛИКОН !! ЛИЧНО АЗ ВИ ПРЕПОРЪЧВАМ ЕТО ТОЗИ : Вземате силикона и намазвате първо уплътнението по корпуса на фара с един слой. Изчаквате около 3 4 минутки и поставяте първо пластмасата пред рефлектори и после стъклото върху фарът ! НО ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ПРЕДИ ТОВА НАМАЖЕТЕ УПЛЪТНЕНИЕТО СЪС СИЛИКОН !!! След като сложите стъклото непременно правите обилен слой силикон по кантовете от въшната страна . Оставете поне 12 часа за да изсъхнат както трябва фаровете !!! Нещата трябва да изглеждат ето така : 10) След като вече сте залепили фаровете . Нещата трябва да изглеждат по ето този начин : 11) Време е да преминем и към монтажа им на автомобила . Вече сте свалили предната броня , както и фаровете . Правите всичко по обратният ред слагате фаровете и после бронята . Ето нагледно как изглеждат нещата : 12) А ето и завършено как седят на автомобила самите фарове. На предната броня отдолу съм монтирал нож от РЕНО МЕГАН , смятам че добре седи с визията на колата . А ето както казах и самата крайна визия : Ами това е от мен колеги Надявам се да съм полезен на някой Ако имате допълнителни въпроси ще се постарая да отговоря . Може и да съм пропуснал нещо в описанието но това е на кратко
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проект: Аngel Eyes / Ангелски очи/ на Punto MK2B /MK3/
Collapse
Реклама
Collapse