Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за чиптунинг?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за чиптунинг?

    Здравейте отскоро съм собственик на фиат пунто 1.2 8v 2004г. Очарован съм от колата въпреки, че винаги съм харесвал марката доста време бях залитнал по корейски автомобили ( все още ги предпочитам пред всичко останало) но фиат винаги е бил най-приемливото возило за най малко пари. Никога не съм слагал чиптунинг на каквото и да било, та въпроса ми е има ли смисъл за горепосочения двигател. Двигателя е в перфектно състояние на 98 000км. ( истински) и ми дава 5.3 разход във Варна, което е чудесно, но човека е алчно животно и все се пита може ли да гори по малко и да върви повече )))))Преместена в правилния раздел!Модераторски екип на fiat-bg.org

    #2
    забрави го този момент

    Коментар


      #3
      Абе и аз чета пише че тунинга дига 7 коня, ама 7 коня са си смешка, а и да се бърника в електрониката на Фиат ми се струва плашещо, особено при положение, че всичко е ОК.

      Коментар


        #4
        Смисъл има ако мотора ти беше фабрично с турбина, при този малък обем и атмосферен мотор най доброто, което можеш да направиш за него е да го обслужваш редовно с добри и качествени консумативи + 100 октана бензин, толкоз
        punto HGT

        Коментар


          #5
          Re: Въпрос за чиптунинг?

          igdrazil написа:
          Здравейте отскоро съм собственик на фиат пунто 1.2 8v 2004г. Очарован съм от колата въпреки, че винаги съм харесвал марката доста време бях залитнал по корейски автомобили ( все още ги предпочитам пред всичко останало) но фиат винаги е бил най-приемливото возило за най малко пари. Никога не съм слагал чиптунинг на каквото и да било, та въпроса ми е има ли смисъл за горепосочения двигател. Двигателя е в перфектно състояние на 98 000км. ( истински) и ми дава 5.3 разход във Варна, което е чудесно, но човека е алчно животно и все се пита може ли да гори по малко и да върви повече )))))
          Това 5,3 антифриз ли е, или течност за чистачки?Колко очакваш от чип за вдигане на конете?
          Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

          Коментар


            #6
            5,3 си е бензинче за по 2.15 литъра а за вдигане на конете даже не съм сигурен, че е нужно доволно си върви колата а и рядко ч карам над 1600-1700 оборота, за по нисък разход идеше на реч цялата работа. Просто предната кола гореше 6,5 на газ и не че не съм доволен от 5,3 ама....А твърдо съм реши без газово да е. И за 1.3 jtd си мислех, че е по икономичен, ама 1 дюза да патне и цчлата икономия отиде по дяволите.Колегата погоре е писал за 100 октана бензин, има ли някаква опасност за мотора, като прегаряне на клапани или?

            Коментар


              #7
              Не би трябвало да имаш проблеми с високо октанов бензин, даже точно обратното, ако едно гориво е по качествено би следвало да постигнеш и по добър разход, пробвай и виж как ще е.
              punto HGT

              Коментар


                #8
                Ще пробвам с по високия октан и ще споделя резултатите. Поради това, че карам от 20 години на газ има ли значение от коя бензиностанция ще е бензина или е на късмет и полза от добавки за подобрение на качествата му има ли?

                Коментар


                  #9
                  Най-малкото на мотора ще му е по добре от хубавя бензин. Не съсипвай хубавата количка защото чп туннг на атмосферен автомобил без други интервенций си е хвърляне на пари на вятъра, а ефекта няма да се усети, пък и с двигател на под 100 000 км не си заслжава да се пипа. С тези пари направи нещо друго за нея, прегледай окачването примерно, купи и хубави джанти с гуми, пастирай я и тн. Дано те вози още дълго време.
                  Ланчия Делта 1.8 8в 101кс => 1.8 16в ++++++
                  Fiat Marea 1.8 16V 113кс++++ ГИ Агис М210
                  Рено Лагуна 2 1.9дци 107кс++

                  Коментар


                    #10
                    Използването на по-висок октан от предписания за този мотор е безсмислено, но парите са си твои.
                    Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                    Коментар


                      #11
                      Re: Въпрос за чиптунинг?

                      igdrazil написа:
                      Здравейте отскоро съм собственик на фиат пунто 1.2 8v 2004г. Очарован съм от колата въпреки, че винаги съм харесвал марката доста време бях залитнал по корейски автомобили ( все още ги предпочитам пред всичко останало) но фиат винаги е бил най-приемливото возило за най малко пари. Никога не съм слагал чиптунинг на каквото и да било, та въпроса ми е има ли смисъл за горепосочения двигател. Двигателя е в перфектно състояние на 98 000км. ( истински) и ми дава 5.3 разход във Варна, което е чудесно, но човека е алчно животно и все се пита може ли да гори по малко и да върви повече )))))Преместена в правилния раздел!Модераторски екип на fiat-bg.org
                      Можеш да смениш изпускателните колектори с 4 2 1 (двуцевка) от Пунто 1 75 коня ще качиш коне може да смениш и разпределителния вал на главата пак от това пунто И си готов с +15 коня Колекторите се харчат по 20-30 лева за вал само не знам ще намериш ли цяла глава е 50-60 лева Другото е Фън Моторите на Мк1 1.2 75 и Мк2 1.2 60 са еднакви на вид , доработката с колекторите и вала дават +15 коня на Мк1 (заводско) Мк2 има датчик които следи и разпределителния вал , докато мк1 следи само положението на коляновия вал ...
                      >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

                      Коментар


                        #12
                        А аз се чудех откъде идват тези +15 коня на стария модел, защо са намалили конете италианците..сигурно заради разхода или някакви евронорми. Имам и уно45 1.0 файър, карбураторче на газ, както е 44кончета съперничи по вървене на пунтото, само дето е много ретро вече

                        Коментар


                          #13
                          igdrazil написа:
                          А аз се чудех откъде идват тези +15 коня на стария модел, защо са намалили конете италианците..сигурно заради разхода или някакви евронорми. Имам и уно45 1.0 файър, карбураторче на газ, както е 44кончета съперничи по вървене на пунтото, само дето е много ретро вече
                          Блока е еднакъв и 1.0 и на твоето Мк2 1.2 разликата е в главата и 2 те са FIRE или Fully Integrate Robotic Engine Напълно зглобени от робот двигатели ... Пъргавостта идва от скоростната кутия къси високо оборотни предавки , понеже мотора няма много хал , а така кутията му позволява да се развърти бързо без да му тежи на мотора. И бързо достига крайния си потенциал ... Не очаквай повече ,100 коня кола с подходящи скорости се държи много по приятно , без да се задъхва или пържи и дава приличен разход. И аз бях очарован от пунто дълги години и си мислех ,че може още и още , но не може , а случайно ако засилиш мотора прекалено си отиват скоростите
                          >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

                          Коментар


                            #14
                            Очевидно този мотор чип няма да получи, и интервенция като смяна на глави и колектори също, че страшно ми харесва как не се чува въобще като работи. За пробата ще и напълня един резервоар 100 октанов да видим какво ще стане. И както написа колегата по горе качествено обслужване и части А от към джанти съм уреден, че не е минавала през джамбази и си е с оригиналните лети 15-ки, а сега и взех 4 железни 14-ки за зимата. Благодаря за мненията

                            Коментар


                              #15
                              igdrazil написа:
                              Очевидно този мотор чип няма да получи, и интервенция като смяна на глави и колектори също, че страшно ми харесва как не се чува въобще като работи. За пробата ще и напълня един резервоар 100 октанов да видим какво ще стане. И както написа колегата по горе качествено обслужване и части А от към джанти съм уреден, че не е минавала през джамбази и си е с оригиналните лети 15-ки, а сега и взех 4 железни 14-ки за зимата. Благодаря за мненията
                              Ъъъ оригинално не са с 15ки ... :P дори GT излиза с 14 ки заводско , по вероятно е някой да я разкрасял с джанти от купе или мереа ... За шума има време всички са тихи свали крайното гърне и ще чуеш ЯРОСТ :D ако не той ше си са свали само след време 100 октана ще ти дадат +20 км/ч место 160 ще дърпа до 180 и ще опърлиш клапаните което не е много добра идея
                              >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

                              Коментар

                              Working...
                              X