Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Турбиниране и реставриране на Фиат Темпра 4х4

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    Трябва да свалиш картера на твоя мотор и ще се разбере окончателно. Знам вече от няколко Типо и Темпри 2.0 115 кс че излизат биели с дупчиците, съответно с отвори и в биелните лагери и че са с блок с балансиращи валове и без пръскалки.За ориентир обаче, подобно на Жоро, от две години и половина си карам 1.6 8V (някога 90кс заводско) турбиниран сбирщайн на 0.8 бара с мъчено tb0367 със стандартните биели и лагери с дупчици и ми държи студена 6 бара и топла почти 2 бара на празен ход с обикновено 10W40. Пробегът е малък, не я държа дълго в жегата, но на всяко каране се ръчка здраво за проверка на сбирщайна, с единствени нови вложени части : гарнитура глава, сегменти и биелни лагери. Сега, биелите с дупчици слагани на по-слабите мотори, си представям, понеже знаем какво движение извършват, да пръскат през двата отвора перфектно и бутало, и цилиндър, и бутален болт, съответно и да охлаждат до някаква степен. Изглежда ми слабото място да е мазането на самия биелен лагер при по-големи натоварвания, и другото е че може би неразпробитата (двойно и на "X" хикс се пада) биела е по-яка. Пробиване на биелните лагери е рисково, ако става е по-добре да се сменят в магазина, иначе изглежда с дупчене да са направени тези отвори и в заводите Блока известно време мислех да го държа с идеята да го шлайфам по ремонтни бутала и да се сглоби, но не го виждам въобще скоро да му дойде ред, и затова съм склонен да го продам. Към него имам коляновия вал, маслената помпа, биелите, лагерите биелни и основни с които е работил. Биелите и лагерите са плътните неразпробити, баланс валовете и лагерите им са извадени и чака тапи, а пръскалките ще ги оградя на снимките долу.Както посочих горе на Ици, това е първия вариант за пръскалки в блока слаган на Ланча Делта ХФ 4WD ’86. Ползват се магистралите към основните лагери в случая.
    Прикачени файлове
    PUNTO ZERO

    Коментар


      #62
      Вариации да иска човек от италианците, но този вариант, с който трябва да съм не ми допада и не искам да слагам пробити биелни лагери точно на надут мотор, още повече, че имам два комплекта нови плътни лагери и не мисля да вземам и трети. А като най-удачен ми се струва варианта с отделни пръскалки на маслената магистрала и с клапан в тях, че да не пада налягането като изгася колата, така, че това ще ми е целта, но и на мен не ми е ясно как ще я постигна, като пръскалки не се намират лесно, а да купя цял двигател заради тях, не си струва. Но все пак ми е интересно коляновите валове и пръскалките само на старите ТД ли са като на бензиновите 2.0 мотори или и по-новите мотори на Брава, Браво и Марея (ТД75 и ТД100) става за донори на колянов вал и пръскалки, понеже ги има доста по-масово? Ици благодаря отново за отговора и ще се захващам да търся вилка и помпа с планката ѝ за съединителя от някоя Капа 2.4 или от Марея 2.4 дизел.Проблема със семерингите на задният диференциал ми е обаче най-важен да разреша на първо време, че ще се захвана да изкърпя задният десен подкалник (слабото място на цялата гама на Типо платформата) и да изчистя от дъното където има тръгнали ръжди и да обработя всичко качествено срещу ръждата. А тогава ще свалям и задният мост за нови лагери и да го боядисам, а и да не ми пречи, така, че ми се иска тогава и дифа да обслужа. Като цяло плана за следващият поне месец е да оправя през отпуската проблемите по задницата (тенекиите), че са по-малко, а колата ще трябва да може да се движи и да ме закара и на море, пък и за там ще трябват и доста пари, така, че сериозните инвестиции по нея ще ги забавя за месец-два.
      FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP

      Коментар


        #63
        Колеги, трябва ми спешна помощ от някой колега с СО2 (телоподаващо) и канал в Приморско или Бургас, че заседнах днес в една дупка в Приморско и си скъсах гъвкавата връзка на ауспуха, а тук има един сервиз и ще трябва да чакам седмици да се уредя, а в Неделя трябва да се прибирам към Габрово и така ще е кошмар, а и колата сега въобще не иска да върви.
        FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP

        Коментар


          #64
          Пробивайте смело лагерите. Правил съм го многократно и досега няма проблем. Ако пък толкова ти е проблем мисля, че имам вкъщи стандартни биелни с дупки на Глико.

          Коментар


            #65
            Така като гледам положението с лагерите и с охлаждането на буталата ще се решава след като се почне мотора. Но мотора си чака реда, понеже съм много зле със свободното време, а мястото, където по принцип си правя колите ми е малко неудачно вече по ред причини, но инъче като цяло е събрано всичко за ремонта му, включително имам вече и вилка и помпа с планката за съединител на опън и ми остава само един феродов диск нов да си взема. А бабата я водих на море и тази година и пак се представи подобаващо за годините и километрите си - цялата Подбалканска магистрала съм поддържал 120-140км/ч, а от Карнобат се качих на магистралата и през цялото време я пържих със скорост 160-190км/ч при външна температура 38 градуса и си беше държеше 80-85 градуса на водата ( с термостат съм на 82гр.). Като на връщане и близо 300км съм я карал като на рали заради скъсаната мека връзка на генерацията и беше голям рев и гърмеж по пътя, само добре, че имаше трафик и като видя полицаи я пусках на обороти, но по Шипка вече няма мечки :D . Но преди да тръгна за море 9 дена, сутрин от 9 часа и вечер до 22 прекарах под нея и над нея, че се хванах и започнах да я кърпя отзад по десният подкалник, десният праг в задната си част, стойката за крика и около нея, както и ѝ свалях задният мост да изчистя гредите, където имаха ръжди. Рязал съм където е имало и малка дупчица до здрава ламарина и изгълтах една кофа пепел и ръжда от стъргане с флекса с телената четка и където не влиза с турбинката с борчета. Всичко е кърпено с 1,2мм ламарина, а над гумата с 1,4мм, като само прага съм заварявал с точки през 1см, а всичко отстанала с челно с плътен и здрав шев. След това 2 ръце австрийски цинкфосфатен грун на Rembrandtin смесен с оловен миниум, след това още 2 ръце алкидна боя (подобна на автоемайлака) на същата марка, а след това всяка заваркаили ръб с дебел слой полиуретанов уплътните и пак боя отгоре. Като подкалника и прага ги пръсках с шагре на Новол и като го стекох за пореден път и се отказах от шагретата, но си направих нов тип покритие след като ми мина яда и преспах една вечер и сънувах, че полиуретановият уплътнител се разрежда с кореселин и като си го забърках се получи като леко разтопена смола и с четката си омазах всичко хубаво и се получи после един слой около 1мм като гума, след това пак боя за гланц. Прага разбира се върху точковите заварки след четирите слоя бои го шпакловах също с полуиретан, а не с кит. А накрая всички кухини, прага и гредите и напръсках с течен парафин на Новол. Сега ми остават левият праг в задната си част със стойката за крика,отпред в дясно също до стойка за крика има малка дупка, пантите на задната броня и теглича, че не остана време и за тях да ги мина на пясък и боядисам, понеже и така колата ми изяде 2 дена от морето. Инъче започнах от купето, понеже там работата е доста повече и по гадна, а и механиката реално не ѝ е проблем да кара и така още време, докато ламарините, ако и тази година не ги оправя и после ще ми още по-трудно. Качвам малко снимки от кошмара и да си мислят колегите на типо платформата какво ги чака ако не си преглеждат колите за ръжди по подкалниците и праговете в задната част, където са им основно проблемите, включително и на новите, като Брава,Браво и Марея (кърпих Брава преди 2 години и ми отне 2 месеца, но там беше страшно като Опел). Също така гледай тапите отдолу на праговете да са ви на дупките си, че на мен от там като са мятали гумите сол, пясък и кал са се напълнили праговете и отвън изглежда идеални, а отвътре здрава ръжда и пак си личеше, че са добре обработени в завода, защото бяха в ръжда, до където имаше кал, а на горе си бяха идеални.
            Прикачени файлове
            FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP

            Коментар


              #66
              Продължението...
              Прикачени файлове
              FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP

              Коментар


                #67
                И още малко.
                Прикачени файлове
                FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP

                Коментар


                  #68
                  Добра работа!!
                  ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
                  // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

                  Коментар


                    #69
                    С кърпенето не съм приключил още, но нямам свободно време да довърша другите останали места, въпреки, че са доста по-малко като работа, но пак ще си отиде една седмица - неблагодарна и трудоемка, а също така и капризна работа са тенекиите. Инъче вече събрах всичко по съединителя (вилка дърпаща лагера, помпа с планката за нея, нов феродов диск, хубав притискател и лагер), както и за двигателя (бутала, сегменти, биелни и основни лагери, всички гарнитури, без най-долната на картера и водна помпа) и остава да намеря свободно време и удобно място да извадя мотора за ремонт. Бях питал, но никой не ми отговори дали някой знае по-новите турбо дизели (TD75 и TD100) дали са със същите колянови валове и охлаждане на буталата, като на по-старият мотор (90к.с.) от преди тях. Също се чудя на какъв размер да събирам турбо пътища и по-точно интеркулер, понеже се спрях на размер 550x140x65, като гледах от на Жоро Темпрата, че пасва перфектно отпред, но се двуумя дали да е на 57мм или 51мм входа и изхода, понеже изхода на студената част на TBO338 е 51мм, но пък евентуално след време ще се слага нещо малко по-голямо. А от Събота съм със застопорени баланс валове, че решиха да се самоизключат сами като им се скъса ремъка, докато катерех Шипка, но поне извадих невероятен късмет, скъсаният ремък да не се навре в ангренажа, че седеше намотан до него на косъм. Но от цялата работа плюса беше, че видях боклуците на Дайко (останалите 4 ремъка, включително и ангренажният), които са на 40000км и 3 години, колко много са се разпънали - като ластик на стари гащи. Ангренажа сигурно ако го бях напънал и на ръка можеше да прескочи и цяло чудо е, че не го е направил. Но поне нямат напукано и не са опечени като за километрите си. А как се опъват ремъците на компресора на климатика и хидравликата - 1 час и още ме болят ребрата и врата от лежането изкривен на канала Всех и да се замислям дали да не си взема някое Пунто за временно ползване, докато правя колата, че явно работата ще се проточи, а поне вече има разни движещи се железа за по700-800лв, въпреки, че предпочитам, ако ще давам такива пари за кола да ги вкарам и тях в Темпрата. Не ни е лесна за начесване крастата ни Yellow_Flash_Colorz_PDT_21
                    Прикачени файлове
                    FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP

                    Коментар


                      #70
                      Само мога да кажа за колянов вал от Браво 100 ТД че не е същият.А за ангренажните ремъци, ами като се покарат и се поразпъват колкото и минимално да е. Засичал съм на раздвижни ангренажни колела, сложен нов ремък и настроени с него, след около 1000 км вече има закъснение на валовете с около 2 градуса. Това са около 2мм промяна в дължината.Турбо пътищата за умерени мощности 60мм е добро решение.
                      sigpic
                      Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                      475HP 11,5/1,9/191
                      YouTube

                      Коментар


                        #71
                        Колега до къде стигна с проекта, има ли някакво развитие?
                        Ланчия Делта 1.8 8в 101кс => 1.8 16в ++++++
                        Fiat Marea 1.8 16V 113кс++++ ГИ Агис М210
                        Рено Лагуна 2 1.9дци 107кс++

                        Коментар


                          #72
                          Колега, проекта стигна до задънена улица, че бях решил да изкарам зимата и на пролет да я правя, но на Никулден реших най-накрая да сменя летните със зимните гуми и тъкмо смених, запалих колата и след 5-10 секунди изгасна, а като завъртях да пробвам да запаля отново и въртеше все едно няма свещи. А като отворих предният капак видях, че се беше скъсал шибаният ангренажен ремък на Дайко, на няма и 40000км. И от тогава колата я засилих в един склад на топло и сухо да си чака, понеже е ударила хубаво клапани, че като закачих новият ремък да видя все пак в какво състояние е и доста лошо тропат клапаните. Така, че ако някой колега има такава хубава глава за изхвърляне мога да го оттърва срещу някой лев, че главата ще ми е най-големият проблем, докато я оправя и мисля да взема друга и да я правя като имам свободно време и като стане готова да сваля мотора за шлайф, за да не се мотая много време с него. А инъче Декември ми се оказа най-черният месец от години до сега с колите, че като стана случката с Темпрата вземах да карам на бащата Дедрата и за 10 дена издухах клапан на първи цилиндър и тя отиде при Темпрата да чака, а аз се принудих да взема нова кола и си взех от Русе едно Браво2, което се оказа в последствие с доста скрити проблеми и така сега имам вместо една три коли за правене и не знам кога ще намеря толкова много време, че и пари за всичките бръкми. Но не мисля да се предавам, че почти всички части ги имам налични.
                          FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP

                          Коментар


                            #73
                            Няма да се предаваш колега!! Проблемите са така .. идват бързо и на куп!! Аз имам една-две глави, а и плюс това разни работи от мойта дедра, които ще отпаднат лека полека и може да ти трябват за твоя проект.
                            ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
                            // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

                            Коментар


                              #74
                              xctr написа:
                              Няма да се предаваш колега!! Проблемите са така .. идват бързо и на куп!! Аз имам една-две глави, а и плюс това разни работи от мойта дедра, които ще отпаднат лека полека и може да ти трябват за твоя проект.
                              Колега, напиши какво имаш и на какви цени,защото и аз съм зайнтересован за някой части.
                              Ланчия Делта 1.8 8в 101кс => 1.8 16в ++++++
                              Fiat Marea 1.8 16V 113кс++++ ГИ Агис М210
                              Рено Лагуна 2 1.9дци 107кс++

                              Коментар


                                #75
                                Милчо, не ти трябва да търсиш нова глава. Ревизирай си старата. На тея капацуни клапаните им седят под доста голям ъгъл и само им се закривяват тарелките, без никакви последствия по водачите. Не е като при дизела да ги удря челно, примерно. В най-лошия случай - 8 клапана назад Така или иначе при отваряне на мотора трябваше да ревизираш. Само си намери качественни клапани, по възможност даже оригинални... Пък и малко може да я портнеш да не си валат
                                https://www.cialispascherfr24.com/

                                Коментар

                                Working...
                                X