Трябва да свалиш картера на твоя мотор и ще се разбере окончателно. Знам вече от няколко Типо и Темпри 2.0 115 кс че излизат биели с дупчиците, съответно с отвори и в биелните лагери и че са с блок с балансиращи валове и без пръскалки.За ориентир обаче, подобно на Жоро, от две години и половина си карам 1.6 8V (някога 90кс заводско) турбиниран сбирщайн на 0.8 бара с мъчено tb0367 със стандартните биели и лагери с дупчици и ми държи студена 6 бара и топла почти 2 бара на празен ход с обикновено 10W40. Пробегът е малък, не я държа дълго в жегата, но на всяко каране се ръчка здраво за проверка на сбирщайна, с единствени нови вложени части : гарнитура глава, сегменти и биелни лагери. Сега, биелите с дупчици слагани на по-слабите мотори, си представям, понеже знаем какво движение извършват, да пръскат през двата отвора перфектно и бутало, и цилиндър, и бутален болт, съответно и да охлаждат до някаква степен. Изглежда ми слабото място да е мазането на самия биелен лагер при по-големи натоварвания, и другото е че може би неразпробитата (двойно и на "X" хикс се пада) биела е по-яка. Пробиване на биелните лагери е рисково, ако става е по-добре да се сменят в магазина, иначе изглежда с дупчене да са направени тези отвори и в заводите
Блока известно време мислех да го държа с идеята да го шлайфам по ремонтни бутала и да се сглоби, но не го виждам въобще скоро да му дойде ред, и затова съм склонен да го продам. Към него имам коляновия вал, маслената помпа, биелите, лагерите биелни и основни с които е работил. Биелите и лагерите са плътните неразпробити, баланс валовете и лагерите им са извадени и чака тапи, а пръскалките ще ги оградя на снимките долу.Както посочих горе на Ици, това е първия вариант за пръскалки в блока слаган на Ланча Делта ХФ 4WD ’86. Ползват се магистралите към основните лагери в случая.

Коментар