Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Турбиниране и реставриране на Фиат Темпра 4х4

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    milcho_michev написа:
    Ици, честно казано главата най-много ме притеснява, че в наше село не съм чувал за читав майстор на глави с фреза, а аз и нямам свободно време да я направя сам както трябва и за фаските ще трябва да я дам някъде. А като се направят фаските на главата ще е хубаво да се направят евентуално и на клапаните, преди да се припаснат фино.
    Да, главата е много важно да се направи перфектно, примерно може да я пратиш за тия операции в Сливен, фирма ЗиГ или на друго място с автоматизирана машина за фаски на легла.
    sigpic
    Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
    475HP 11,5/1,9/191
    YouTube

    Коментар


      #47
      Проблема с въпросната ролка може да се реши много лесно.Отиваш при фрезист да ти изработи планка с формата и размерите на капака на вала с дебелина 5-6мм., централен отвор 30,2мм и трите отвора на болтовете за закрепване към блока с диаметър 8,5мм. Отрязваш въпросния вал на дължина 45мм .Вземаш дистанционната втулка на вала (между блока и ролката), набиваш я в отвора на планката и заваряш по външния диаметър към нея.След това поставяш вала във втулката така,че челото му(мерено без двата зъба) да се подава на 35-36мм от челото на планката и заваряш с дълбок провар от зад вала за втулката и планката.Заварката става с височина 3-4мм., но няма проблеми защото остава в отвора на блока в който е набита тапата. Получава се сборката от снимката, на която се монтира ролката. Аз не съм махнал зъбите на колелото,но ако решиш можеш да ги престържеш на струг. Успя ли да си намериш долната гарнитура за картера?
      Прикачени файлове

      Коментар


        #48
        Благодаря колега за разяснението, аз като го гледам това ще ми е по-лесно да го направя монолитно и да не се занимавам със заварки, не, че не дадох 1300лв за заваръчна апарат, за да си изкърпя гърнетата и две дупки на колата преди 2 години като ми писна да се моля все на някого да ми завари по нещо :D . Но в случая ще сваля профила и размерите на капачката и по тях ще изработя всичко монолитно, понеже колкото и да нямам време и да не ми се занимава, работата ми е такава, че имам подопечни 3 нови програмни центъра DMG DMU50 и работя в цех с общо 50 програмни центъра и още 15 програмни струга, отделно универсалните машини, така, че е грехота да не намеря време и да си свърша малко моя работа. А и имам доста колеги и познати със собствени металорежещи машини, които ми се занимават с глупостите, когато ме мързи или нямам време сам да си направя нещо и то за сравнително малко пари. Все пак съм в Габрово и града все още е един от центровете на машиностроене в България. А долната гарнитура на картера не я намерих и не я намирам все още никъде, ама и не помня дали не можеше да се свали картера и без да свалям долната, част понеже тази е оригиналната и пред 3 години свалях картер и скоростна кутия за смяна на тапата на предния баланс вал (която пак протече) и всички симеринги по мотора и тогава я залепих с херметик и е идеално суха до сега. Ици, за главата ми ясно, че реално от нея идва силата на мотора и всичко там трябва да е перфектно, а за щастие един приятел дългогодишен механик ме зарадва, че майстора, който ми е шлайфал до сега главите прави и набива бронзови водачи на клапаните, както и фаските на леглата им. А се оказа, че на всички състезателни коли в града той им е правил главите и всички са повече от доволни, а аз до сега го ползвах само за шлайф и като се сетя, че до сега ми е взимал по 10лв. :DП.П. Другият въпрос, който сега ме мъчи е как да си направя и маслените пръскалки за буталата, че да се подсигуря и там срещу евентуални проблеми.
        FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP

        Коментар


          #49
          Снимки на гарнитурата и етикета.За пръскалките колегите каращи турбомотори ще помагат.Аз още не съм отварял моя и засега ще се задоволя само с подмяна на стойката за тампона и картера му.
          Прикачени файлове

          Коментар


            #50
            Имай предвид, че нови пръскалки няма да намериш никъде. Поне така си мисля, понеже преди няколко години един колега от ланча форума реставрираше една тема 16в турбо и искаше да си ги смени и беше казал че намерил само 3 с доста упорито търсене. Ако искаш втора употреба, се намират и на 1.9 тд старите мотори (типо темпра дедра делта) - абсолютно същите са. Поне от тях има повече на части отколкото от нашите блокове. Лично аз я карам без пръскалки 8в-то с атмосферните биели с дупчиците на биелните лагери и до сега да чукна на дърво, нямам ядове. Ама не съм я карал продължително време по писта де (примерно), само гонки до 1мин. максимум. То в началото това беше идеята на колата. Иначе ако смяташ дълго време да и даваш макс. гас, ще ти трябват.
            https://www.cialispascherfr24.com/

            Коментар


              #51
              последният път си поръчах гарнитурата която ти трябва от ААутоако закъсаш чак толкова имам 3 броя в гаража

              Коментар


                #52
                Здравейте колеги, отдавна не съм писал, понеже продължавам да събирам основно части и акъл, но и двете са скъпи и нещата стават бавно . А последните няколко дни съм се заел и с набавянето на някой инструменти, който се каня да си купя отдавна и тази седмица чакам да ми дойдат клещи за сегменти, скоба за стягане на сегментите за по-лесно вкарване на буталата в цилиндрите, вендузи с дръжка за препасване на клапаните и ъгломер за стягането на главата. А миналата седмица си взех взех и компресомер, понеже така и не си надделях на мързела и да си направя, а и то се оказа, че ми е по-евтино да си го купя готов, като след меренето на напълно загрял двигател ми даде компресия между 11 и 11,5Атм. на четирите цилиндъра, което според мен е добре за мотор на 410000км. със явно заминали маслени сегменти и до някъде обяснява защо толкова хубаво изгаря маслото, че чак колата не изпушва почти (но при форсиране пушека мирише силно на изгоряло масло), при условие, че изгаря по литър масло на 500км. Колега hf hpe, вероятността да опра до някоя от твоите гарнитури е много голяма, понеже в наше село по магазините за части работят доста идиоти (най-вече в Еврото) и колкото пъти съм я търсил никъде не я намират, така, че тази седмица ще направя пореден опит и ако нямам успех ще пиша. А инъче ми се събраха доста въпроси за решаване, за които ще разчитам на Вас и най-вече на патилите и знаещи отговорите им, като ще ги опиша в няколко точки за по-прегледно: 1. Първо и най-важно в момента ми е да намеря симерингите на задният диференциал, понеже направих глупостта да ги сменя преди 4 години с обикновени от NBR и от тогава започнах да ги сменям на година и половина, а сега е просълзила тази, която е към кардана и вече няма намиране на никаква, дори и по размер, а не ми се разстъргва леглото ѝ. Семерингите са с номера само по Кортеко, като на входящият вал (пиньона) е 12012668B (размери:38х61х10), лявата е 12012672B (размери: 40х63х10) и дясна 12012666B (размери: 50х75,2х10/. 2. Сдобих се с турбо TBO338, но с неизползваема топла част, понеже е много напукана и намерих от колега, който има такава топла част (от ТВО33, но също и студен охлюв и перка от TBO367 и ме интересува дали ще станат на моята турбина, понеже са малко по-големи и с по-голям капацитет, та да знам дали да ги вземам и тях и да правя турбината хибрид. 3. Относно съединителя, имам притискател с лагер на дърпане от Ланчия Капа 2.0 4 цилиндъра турбо, който трябва да е 235мм диаметър и ме интересува дали ще стане на моя маховик, понеже се води 230мм, както и ако става, дали също ще стане и такъв феродов диск (на 235мм), че да взема нов. Също дали ще ми свърши работа планката с долната помпа от Капа 2,4ТД, като тази: http://www.megaparts.bg/product/pomp...-s-kombi-dolna , че да не преправям и там много, понеже по спомен има на скоростната кутия и ушите с дупките и резбите отпред за захващането им? 4. Колкото и да не ми се иска, ще ми се наложи да минавам на 284мм диск отпред на спирачките и ме интересува дали дисковете и апаратите от Фиат Купе ще паснат на моят шенкел без преправяне. 5. Оказва се също и проблем намирането на маслените пръскалки за блока, понеже твърдо искам да имам охлаждане на буталата, понеже имам гадният навик като стъпя на магистрала и да държа колата над 5000 оборота по 15-20мин. и ако някой има идея за охлаждането на буталата да сподели, понеже разбрах, че имало и варианти с някакви дупки в биелите, а оригиналните пръскалки не били само една тръбичка, а имали и съчма с пружинка в тях, служещи за клапан и отварящи на над 3 бара налягане само, т.е. само на високи обороти, където и дебита и налягането от маслената помпа са големи.
                FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP

                Коментар


                  #53
                  Понеже предишният пост стана много голям и пускам този с няколко снимки на новодошлите чаркалаци
                  Прикачени файлове
                  FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP

                  Коментар


                    #54
                    Ще има творчество няма начин.1. *Ако не се намерят семеринги: доскоро имаше обява за заден диф от интеграле. Според мен беше от Призма по снимки, задари едни вакууми по него за блокаж. Имам записан само тел. и че е в София. Ако искаш на ЛС.2. И аз се чудя, само че при мен е за смяна студената част или поне перката, като накрая виждам че ще си я балансирам със шкурката.3. Колегите с големите кутии да кажат.4. 5. Имам блок 2000 без бутала който излезе варианта със старите пръскалки хванати директно на магистралите за основните лагери, но е за шлайф цилиндри минимум.Вариантът с дупки на биелите трябва да е и твоята темпра. Те стрелят кръстосано от двете страни на биелата и според мен освен че мажат буталния болт, охлаждат и буталото, но колко Късмет!
                    PUNTO ZERO

                    Коментар


                      #55
                      4. Сменят се шенкелите. Тоя филм го играх
                      https://www.cialispascherfr24.com/

                      Коментар


                        #56
                        По точка 3 стават нещата.Относно пръскалките, на 1.2 бара отваря съчменият им клапан.Това е за да има по-добро налягане на маслото на празен ход, макар че старите блокове с пръскалки от тунела от основните лагери нямат такива клапани.Но те пък нямат баланс валове и държат по-високо налягане.Та премахването на мазането на баланс валовете има и с това връзка.
                        sigpic
                        Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                        475HP 11,5/1,9/191
                        YouTube

                        Коментар


                          #57
                          Ици, ето и междинката: HF 4WD 165 кс ’86-’88, код 831.B5.000 старите пръскалки без съчма и баланс валове(извадени на снимките)
                          Прикачени файлове
                          PUNTO ZERO

                          Коментар


                            #58
                            Колега WhitePunto, не мисля да сменям заради 3 семеринги цял диференциал, все моя си е добре, само трябва да намеря от някъде симерингите и най-вече тази на пиньона. Относно турбината утре ми идва здрава топла част за ТВО338 и хубава студена част за ТВО367, която се чудя дали да я слагам, понеже се оказа, че двете студени части са с еднакви като диаметри перки и еднакви вход и изход, само на 367 е с по-голям външен диаметър на изхода. За пръскалките съм тотално в шах какво да правя и ако казваш, че биелите са ми пробити и не знам първо от къде ще се захранят с масло, че да пръскат, при условие, че и двата комплекта нови биелни лагери, които имам са плътни без дупки и няма как да мине масло през тях към външната им част за евентуалните дупки в биелите. А ако е така, то това означава,че лагерите трябва да се дупчат, което не ме радва, че ще им се нарани покритието, а и дали това охлаждане ще е достатъчно, както това с пръскалките на маслената магистрала, въпреки, че гледам тези биели ги дават и на турбо мотора на Крома, но пък той е с най-малко коне от всчики 2.0 мотори. Колега, а този блок, който имаш къде са му пръскалките и за продаване ли ти е? Жоро, ти разби детската ми мечта и явно спирачките ще останат живот и здраве за другата година, че те сега са поне изцяло ревизирани и всичко е ново, без спирачната помпа и сервото, като новата помпа (на 22,2мм) се вози в багажника от половин година с едно уж по-ново серво от Алфа 145 1,8 16V и като сваля мотора ще ги сменя, че сега като се сетя къде са завряни и се отказвам. Ици, благодаря за отговора, сега остава да набавя помпата с планката от Капа ТД или ЖТД, както и да купя феродовият диск на 235мм. А след това дай идея как да пригодя моята вилка да работи на обратно, че едва ли някой ще иска да ми даде само вилката от скоростната си кутия.
                            FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP

                            Коментар


                              #59
                              Вилка ще трябва да се вземе от турбо кутия и да се смени, няма как. И от бензинова и дизелова кутия става.
                              sigpic
                              Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                              475HP 11,5/1,9/191
                              YouTube

                              Коментар


                                #60
                                Успех с проекта, колега! Много ме радва.
                                1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

                                Коментар

                                Working...
                                X