Каква бензинова помпа мислиш да слагаш? Скоро мисля да продавам моята хибридна турбина...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Турбиниране и реставриране на Фиат Темпра 4х4
Collapse
X
-
По принцип мислех за някакво Валбро, но се оказва, че има основно реплики, въпреки, че това не означава, че няма читави такива. Но бензиновата помпа не ми е належаща, понеже целта е първо мотора да се направи по най-добрия начин, а като го събера и подкарам в началото ще е с обикновена газова уредба с турбо изпарител, за да избегна електрониката, докато не събера и нужните за нея части. А дори и след това колата ще е с газ, но с газов инжекцион, понеже целта е да остане всекидневка, която се кара постоянно, както сега. За турбината пиши на лични какво мислиш да я правиш и какъв хибрид е, че и тя ми е от проблемните неща, а за капак този месец с тези части дръпнах доста назад финансово и следващите месеци имам и други големи и належащи разходи, та не знам кое ще е по-напред. Но с механиката не мисля да правя компромиси, защото другото може да се направи полека-лека и после и по малко, но не и мотора.FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP
Коментар
-
ici написа:За болтове М12 един приятел си направи с Ладови за глава.Лично аз за 8в главата не съм слагал такива.FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP
Коментар
-
milcho_michev написа:ici написа:За болтове М12 един приятел си направи с Ладови за глава.Лично аз за 8в главата не съм слагал такива.
Коментар
-
Ици, каква трябва да им е дължината, че никъде не намерих категоричен отговор дали са 115мм или 172мм, като на някой места са 8 клапановия ги дават на 115, а за 16 клапана на 172мм, но пък на други места ги дават и двата вида за моя мотор и става голяма каша. Инъче ако са късите болтове ще се намерят по-лесно, че могат да се скъсят някой по-дълги. А за моите съм почти на 100% сигурен, че не са развивани до сега, понеже знам историята на колата от докарването ѝ от Италия (първият собственик в България е ходил лично да си я вземе от там), но съм патил със скъсани болтове и имам страх сега, особено като ще трябва и да се стяга повече от нормалното.FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP
Коментар
-
Стягането си е нормално, ако болта е качествен успява да направи 100Нм при процедурата с първоначалните давани Нм и 2 пъти по 90*Ако е ползван повечко оригинален вече е провлачил и не успява да направи тези Нм нужни за притискането на главата.Ако е афтърмаркет евтин също може да не стигне и до 80Нм.На 8в са 115мм, на 16в са 172мм
Коментар
-
Ици, а как стои въпроса със шпилки и гайки? За 8в-то се вижда, че има място, обаче за 16-та не обърнах внимание преди да го затворя. Edit: Върти ми се в главата спомен за единия двигател, че при 20нм и 2 пъти по 90 гр. ключа отчете около 110-120 нм. с еднократно ползвани болтове. На другия двг стягах направо с твърдо рамо градусите и не знам за какво става въпрос.
Коментар
-
Благодаря за мненията и на двама Ви (Жоро и Ици), благодарение на тях вече ми ясно, какво да правя. А именно като сваля моите болтове и ще ги измеря всичките и ако има някой по-дълъг и тогава ще ги сменям. Инъче Жоро, затягането го дават 20Нм, 40Нм и два пъти по 90 градуса и като започна да ги стягам градусите, ще си наглася на 100Нм динамометричния ключ и ще видя дали ще изпука на всички болтове, ако не - нови болтове и на ново, че поне тази гарнитура ѝ дават май 4 затягания и не е проблем да ги сменя, ако не ми хареса как се е стегнал някой болт. Другото над което размишлявам в момента е дали няма да се наложи да сменям и аксиалния опорен лагер на коляновия вал и от къде да търся нови, а също така никъде не можах да си намеря пластигейдж, за да мога за всеки случай да проверя хлабините с новите лагери. Дилема ми е и дали да поръчвам направо и нови водачи за клапаните или все пак да видя първо моите. Кажете изобщо какво друго да гледам и проверявам, както и ако има някакви тънкости по този мотор, че както няколко пъти писах - мотора трябва да му се направи ремонта във възможно най-кратък срок, понеже алтернативното ми возило ще е двуместно, а ние сме трима...FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP
Коментар
-
Joro написа:Ици, а как стои въпроса със шпилки и гайки? За 8в-то се вижда, че има място, обаче за 16-та не обърнах внимание преди да го затворя. Edit: Върти ми се в главата спомен за единия двигател, че при 20нм и 2 пъти по 90 гр. ключа отчете около 110-120 нм. с еднократно ползвани болтове. На другия двг стягах направо с твърдо рамо градусите и не знам за какво става въпрос.
Коментар
-
Жоро, баланс валовете ще си заминат, колкото и да не ми се занимава и там да преправям, но и на мен не ми се рискува вече с тях, само ще трябва да измисля нещо за захващане на някаква ролка на мястото на предния вал, че искам да има нещо, което да успокоява вибрациите на ремъка. Ици, честно казано главата най-много ме притеснява, че в наше село не съм чувал за читав майстор на глави с фреза, а аз и нямам свободно време да я направя сам както трябва и за фаските ще трябва да я дам някъде. А като се направят фаските на главата ще е хубаво да се направят евентуално и на клапаните, преди да се припаснат фино.FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар