Здравейте, както е видно от заглавието мисля в най-скоро време да започна да стягам старата баба, понеже вече 5 години я карам със запекли маслени сегменти и разход на масло от повече от литър на 1000км взе да ми омръзва (все пак продължавам да я карам с масло 10W40, а то не е без пари). Така, че за това вече е време да обърна внимание на мотора и да го стегна, а след като ще се прави мотор, няма смисъл на тази машина, която е максимално близко до Ланчия Дедра Турбо Интеграле, да се наливат пари в мотора и той да не се турбинира. Инъче състоянието на мотора, ако не броим проблема с маслото е повече от добро, роботи тихо и равномерно без никакви вибрации и прекъсване, а най-чудното е, че въпреки големият разход на масло, колкото и да го натискам и товаря никога до сега не е изпушвал и малко поне синьо, което си мисля, че е благодарение на това, че и на 4-те цилиндъра ми даваше компресия 11атм. и явно изгаря доста добре маслото (течове няма на масло), а картерни газове няма никакви като извадя щеката или развия капачката за наливане на масло. Проблемите ми за оправянето на мотора се заключват до намирането на турбо бутала евентуално втора ръка, предвид цената на комплект нови, въпреки, че ми се иска да мина на първи ремонт с цел избягване на отклоненията от цилиндричност в цилиндрите в следствие на износването, колкото и малки да са те. Основни лагери ми намират за момента на Глико, въпреки, че станаха вече евтина ширпотреба и взех да ставам ревизиран към тях ще ги вземе тази седмица, но за биелни, хем в наше село не ми намират, хем ми се иска, някакви по-сигурни от рода на Mahle, така, че който има възможност да предлага части и помага със съвети. От към глава мисля само да припасна клапаните и да ги видя за евентуалното им износване във водещата им част, както и вероятна смяна на водачите им, а валовете ще си останат атмосферните. По силовото предаване имам наличен притискателен диск с лагер от Капа Турбо на опън и мисля да слагам него, което ще наложи промяна на вилката на съединителя, която като ѝ дойде времето ще се приправя или търси от нещо готова. Другият проблем е, че ми се иска да сменя поне на втора и трета скорости синхронизаторите, че влизат с леко замисляне и ме дразнят, но и там не успях да намеря варианти за нови синхронизатори, а и цени от по 150-200лв. (колкото разбрах, че са стрували, докато са се намирали) за брой някак си не ми се струват разумни. От към купе имам да закърпя ръба на десният заден подкалник (слабото място на Типо платформата), от ляво го направих преди 2 години, да сменя задните стойки за крик, че са позаминали и да изчистя където има от зимата ръждички по пода и да ги боядисам. По окачването есента е сменено почти всичко с ново (отпред амортисьори Алко 3722G, прахозащитни маншони с противоударните тампони и лагерите, а отзад амортисьори Каяба газови) тогава не смених само опорните тампони на предните амортисьори, че новите всеки казва, че са пълни боклуци, но десният се разскърца и ще се сменя и той, а отзад остана да сменя профилактично лагерите на носачите, но това ще стане като почна с кърпенето отзад, че мисля да сваля моста и да го пратя на пясъкоструйка. По спирачната система всичко е ново или рециклирано - отпред нови дискове, накладки,маркучи и рециклирани апарати, отзад рециклирани алуминиеви апарати, нови маркучи, нови накладки и нови жила на ръчната. Остана да сменя само спирачната помпа, което мисля да направя до една седмица, че се търкаля една нова на 22,2мм в багажника от няколко месеца и едно серво от Алфа 145 1,8 16V.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Турбиниране и реставриране на Фиат Темпра 4х4
Collapse
X
-
Да продължа още малко, че стана много дълъг предният пост...Та да обобщя: в момента имам налични турбо изпускателен колектор, оригинален кулер от Купе, 360 кубикови високоомни дюзи от Сааб,както и бабата . Належащо за намиране ми е турбо бутала за 8 клапанов мотор и турбина TBO367 (спрял съм се на нея, че уж по-голяма от 338 и предвид по-големият лифт и презастъпване на атмосферните валове ще е по-добрият вариянт). Мощността, която ще търся е около 200-210к.с. на мотора, за да пазя скоростите.FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP
-
Само мога благородно да ти завиждам за 4х4-то, колега. Иначе съм правил два пъти това упражнение с турбинирането и ако имаш въпроси питай. Иначе добре си решил да го направиш това. Ще останеш доволен от резултата. Единствено мога да те посъветвам за стоковия кулер - почти не върши никаква работа. Като го смених с челен - мареята направо се отпуши. Иначе като за начало може да го ползваш. Успех.Едит: Задължително маслено охлаждане - гледам не си го споменал
Коментар
-
Колега, радвам се, че се включи, прочел съм темите за двете ти коли няколко пъти. А ще има доста да питам, защото ти е ясно, че този път е доста трънлив и труден, а не искам да откривам топлата вода отново. За масленото охлаждане съм го споменал, защото на 4х4 си го имам оригинално сложено, както и щеката за маслото ми оригинално върви отстрани на изпускателния колектор, както при турбо моторите, а не през отвора между тръбите на първи и втори цилиндър . А стоковият кулер мисля да го сложа, понеже имам и оригинално отвор в бронята за охлаждането му от ляво, както и от дясно отвор за охлаждането на масления радиатор, както е при турбо Купе-то, а и на първо време ми се иска да се придържам максимално до оригиналния вид на колата Но на първо време ми е най-належащо да си намеря хубави турбо бутала за 8 клапанов мотор и турбо TBO367, понеже почти всичко друго се намира ново и на нормални цени и не е голям проблем, колкото буталата и турбината. А в последствие се очертава и най-страшното за мен - електрониката (хич не се обичаме с кабелите ), но там за начало на помощ ще се притече обикновената газова уредба.FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP
Коментар
-
Имам си оригинално детонационен датчик на главата, а за соленоид за сега не мисля, понеже мисля да съм с механично кранче за буст контрол. Мап сензора е ясно, че ще се сменя, само не знам дали има шанс на оригиналния компютър ( IAW 4U2.p8 ) да му се налее акъл или да се чипоса и да се ползва той или задължително ще трябва да търся компютър от Дедра Турбо, който както турбините и буталата също май го има вече само по музеите. Но преди да започна да мисля за електрониката, ми е най-важно да намеря бутала, защото всичко друго е периферия на мотора и може лесно да се добави после, но мотора трябва да го направя както трябва предварително, за да нямам после главоболия с него. А за буталата започвам да мисля за варианти и за нови, ако не се намерят читави втора употреба, но там освен на Вьоснер друго не намирам, тяхната цена е страшна, предвид, че въобще не мисля някога да гоня повече от 250к.с. на мотора, защото скоростната ми кутия няма да устиска дълго на това тежко купе. Така, че мислех да търся вариант с турски бутала на Yenmak, но не намирам техен представител в Бг, а за Разградските нямат такива в каталога, а и не знам дали още завода работи и дали могат да се поръчат да се направят на нормална цена.FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP
Коментар
-
Колеги, трябва ми спешно отговор на въпроса има ли разлика в биелните и основните лагери на различните модификации мотори 2.0 4 цилиндъра и по-точно кой са най-здрави, между турбо и атмосферните, че тази вечер трябва да поръчвам, а на места ми излизат еднакви, а на други различни като номера.FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP
Коментар
-
То вече, че няма читави части ми ясно, но ти хептен ме отчайваш така :D . И все пак гледам, че оригиналните номера на турбо моторите са различни от на атмосферните, освен на Крома Турбо, където ги дават същите като на атмосферните, но пък в каталозите на някой производители ги приравняват всичките на 2.0 4 цилиндъра моторите. И Стояне, да знаеш, че ти си виновен, за тези глупости с които се захванах - ако не ми беше продал кулера от купето за тези пари, сега щях да си сменя едни сегменти и да си карам колата нормално, а то като взех кулера и стана белята, така, че ще помагаш поне със съвети :D . А в момента се занимавам с пазаруване на нови турбо бутала и сигменти, но за съжаление има само на втори ремонт на 84,4мм, ама като няма други ще са те, че ми се иска всичко там да е ново, а човека ми каза, че вероятно ще намери и лагери и за това питах, че е някакъв "антиквар" и ме изуми с налични части за нашите антики.FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP
Коментар
-
Лагерите са едни и същи като цяло, май само на 1.9тд имат малка разлика в отвора на черупката, но нищо чак толкова важно или съществено. Комплекта основни + биелни на глико е 60лв ... Ако ти намери нещо по-добро на сносни пари би било интересно, качествените алтернативи са Mahle и цените там скачат доста'93 Tipo 1.8 16V 138hp++?
'97 Coupe 16VT 262WHP+
Коментар
-
Ами ще видя утре какво ще ми намери и ако няма лагери ще трябва да погледнеш какви са твоите, че да ги вземам тях. А това са буталата: http://shop.vintagegarage.ru/wp-cont...3/DSCF9988.jpg и като видиш марката им и се сещай от коя година са (Mondial Pistons са част от Mahle от 87 година).FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP
Коментар
-
Хубаво изглежда темпрата с тези джанти от купето. И като заговорихме за купе защо не намериш нещо по-леко? Темпрата е 1450 кила все пак или ти харесва идеята за вагон ресторант турбо? :DНие с тебе ще ставаме нещо като баджанаци понеже ще участваме в един и същи секс, а именно турбо 4x4 с оглед на това че и аз съм скорощен собственик на такава темпра, но задвижването ще се слага на 3-тата кола от подписа. Чудя се, защо блока на темпрата е по-дълъг и съответно с друг картер, отколкото стандартния 2.0 блок ?||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
// Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //
Коментар
-
milcho_michev написа:Ами ще видя утре какво ще ми намери и ако няма лагери ще трябва да погледнеш какви са твоите, че да ги вземам тях. А това са буталата: http://shop.vintagegarage.ru/wp-cont...3/DSCF9988.jpg и като видиш марката им и се сещай от коя година са (Mondial Pistons са част от Mahle от 87 година).
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар