Всичко по отора е перфектно, включително и сегментите и мотора няма да се разработва, може би ще изчакам 500км и ще го спукам един ден от бой за тия ядове Yellow_Flash_Colorz_PDT_05 Аз мислех да пазарувам всичко от Митака и да взема точно Мотул 8100 5в-40 или Кастрол, маслената помпа ще се разглоби почисти, всичко утре отива на мивка и ще се изчисти както му е реда и после боядисване, стига да имам време ще снимам всичко което правя. Уреда за налягане на маслото ше го взема в барове, а нормално какво налягане държи тоя мотор при празен ход и като се настиска?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ремонт и подобрения на Фиат Мареа.
Collapse
X
-
Да докладвам Ето ти малко снимков материалНа последната снимка ясно се вижда как има рестрикция самия колектор, сиреч това черното е стеснение на самата тръба, тоест от тия размери, които виждаш измерени горе, трябва да извадиш едни 9-10мм и ще получиш реалния вътрешен размер на колектора.За информация спортния колектор на supersprint е с по големи размери, колкото е самия отвор на колектора, сиреч тая рестрикция на тръбата я няма, както при оригиналнияpunto HGT
Коментар
-
Всичко се прави колега, ако трябва ще жертвам някой друг ден колата за да направим едно копие на суперспринт, колко ти му е, но точно в момента ми сее запалила главата с части ремонти, сметки и тн. М/у другото не можах да намеря читав вал никъде и в крайна сметка занесох моят да го шлайфат и О-изненада при шлайфиста има останал шлайфан вал от Мареа 1.8 и го купих на 80 лева с основни на 1-ви размер и биелни шийки на 2-ри и една биела трябва да взема. Сега ще забавя малко темпото с купуването на части, че парите започват да привършват и ще чакаме новата финансова инжекция началото на месеца, но имам достатъчно време да измия и боядисам всички части, като се чудех с какво да махна нагара по буталата и да измия блока. Всъщност мога да сваля сега и да портна леко главата и да напаснем на ново клапаните и да сложим нови гумики за да се подготвям леко по леко.П.С. Срещнах проблем с разглобяването на алтернатора, не мога да разделя корпуса защото ми пречи отзад регулатора и не знам как да го сваля, оглеждах се 2 часа и накрая се отказах, дано някой помогне, та чака ме много работа, но щом съм се хванал ще играя на хорото до последно. П.С. 2 Мамка и мръсна, само да запали и ще съсипя 2 комплекта гумиЛанчия Делта 1.8 8в 101кс => 1.8 16в ++++++
Fiat Marea 1.8 16V 113кс++++ ГИ Агис М210
Рено Лагуна 2 1.9дци 107кс++
Коментар
-
Тези дни не успях да работя по колата и чак сега упявам да кача снимките от дисекцията на мотора, но по добре късно от колкото никога, утре ще отскоча до колата на Флинстоун за да сваля старата рейка и ще сложа новата която седи доста време вече в гража, но след като смлях мотора не ми се занимаваше да я свалям. Трябва да разчастя и главата за шлайф, напасване на клапани и тн и ще я портвам, та сега е момента да дадете някакви съвети какво мога да доработя по нея докато е време и ако има някакви скрити особенности. Ето и част от снимките на лагерите, пораженията по старият вал който е крив с 2 десети близо и за това купих нправо друг от шлайфиста.Ланчия Делта 1.8 8в 101кс => 1.8 16в ++++++
Fiat Marea 1.8 16V 113кс++++ ГИ Агис М210
Рено Лагуна 2 1.9дци 107кс++
Коментар
-
S_BANKOV написа:Загуби ми номера ли? Нагар се сваля с нафта, четка, парцали и киткиЛанчия Делта 1.8 8в 101кс => 1.8 16в ++++++
Fiat Marea 1.8 16V 113кс++++ ГИ Агис М210
Рено Лагуна 2 1.9дци 107кс++
Коментар
-
Утре ще пусна снимки, само да взема една скоба на заем да сваля клапаните и да я мина още веднъж на водоструйка, че като свалих валовете, пуловете и тн. остана още малко от налепите.Ланчия Делта 1.8 8в 101кс => 1.8 16в ++++++
Fiat Marea 1.8 16V 113кс++++ ГИ Агис М210
Рено Лагуна 2 1.9дци 107кс++
Коментар
-
Забравих да покажа борчето което купих за портването на главата и колекторите (тях ги направих с него и отнема доволно матерал) , за съжаление опашката му не е много дълга и не мога да бръкна много на вътре, а борче за дремела не мога да намеря на бройка или цената не ми харесва 44 лева и последен вариант ще остане с ламелни шкурки и мноооого търкане.Ланчия Делта 1.8 8в 101кс => 1.8 16в ++++++
Fiat Marea 1.8 16V 113кс++++ ГИ Агис М210
Рено Лагуна 2 1.9дци 107кс++
Коментар
-
Събитам смелост и инструменти, че без тях си е жива мъка, по колата почти не се е работило пред изминалата седмица, но в неделя трябва да свалям рейка и да сменям, мегду временно се сдобих с индикаторен часовник (десетичен), динамометричен ключ (Лидл-ски, не е качество, но е точен), взех си и торксове защото огато сваляхме главата бях забравил да купя и падна едно обиаляне за работещ магазин, но без успех. Днес шристигна и биелата с подарък бутало и най-важното е че имаше ароматизатор благодарение на колегата lithorne, утре се очкава един детонационен датчик да пристигне защото явно не е работил, градусомер за динамометричният ключи другата седмица да си купя едно гедоре на Форс. Стига съм писал глупости, да се надяваме следващата събота и неделя леко по леко да се събира мотора, че нямам търпение вече. Снимки ще има на всичко, но следващите дни.Ланчия Делта 1.8 8в 101кс => 1.8 16в ++++++
Fiat Marea 1.8 16V 113кс++++ ГИ Агис М210
Рено Лагуна 2 1.9дци 107кс++
Коментар
-
Дядо Коледа дойде малко по рано при нас и донесе всички семеринги Corteco, малко биелни и основни лагери Glyco, някой гарнитури Payene, гарнитура на главата Victor Reinz, масло Motul 6100 Synergie+ 10W-40 5литрова тубичка. Днес главата се прибра от шлайф с 2 десети, след като беше портната, хидравличните повдигачи изпразнени и почистени (на всяка кола трябва да се отворят и почистят защото вътре имаше страшен мазнйоч), клапаните шлайфани и полирани против нагар и следва събране на мотора. Ще снимам и опиша процеса по събиране на главата, за да могат начинаещи ентусиасти като мен да се потрудят малко и да усетят кефа от това да си "сърбаш попарата" . Евентуално в други ден ще ходя да лепя картера и да подготвям събирането на мотора, като се надявам до края на 20015 година мотора да се кара вече.П.С. Взех тръбни колектори, но сега не знам къде да монтирам ламбда сондата на новите колктори, дали да е след сливането на 2-цевката в една тръба или да я насадя 50-60см след сливанетоЛанчия Делта 1.8 8в 101кс => 1.8 16в ++++++
Fiat Marea 1.8 16V 113кс++++ ГИ Агис М210
Рено Лагуна 2 1.9дци 107кс++
Коментар
-
Ето малко снимки от портването, не са с хубаво качество и портовете не бяха завършени все още, но може да се добие представа. Всмукателните са минати само до шурка 320, защото всеки портва по свое усмотрене и от всички сондирани мнения в нета малко физични закони и тн. огато въздуха се движи по стените на портовете се образуват микро вихри и така граничният слой който контактува с въздуха ма по малко съпротивление и целият поток движи по-лесно. Изпускателните са минати със сив скоч браит и след това полирани, но имам само 1 тяхна снимка в момента, при тях се полира най-спокойно за да не залепва нагара (макар че винаги ще има) то ще е в пъти по малко от неполиран такъв. Клапаните бяха напаснати снощи и полирани (поради същата причина- НАГАР) и ще обясня процеса много подробно са хора който не са го правили за да видят че не е толкова трудно и само човек да не е вързан в ръцете и да има малко желание нещата се получават. За почистването на нагара от клапаните е нужна шкурка 120, 320, червен скочч брайт и сив скоч брайт, и накрая полир паста. Слагаме гумено маркуче на опашката на клапана за да не го надерем при стискане с патронника, може и с хартиено тиксо но, трябва да сме по внимателни и започваме да въртим на високи обороти докато не падне нагара, след това следва малко по финната шкурка, червен, сив скоч брайт нарая полир пастата, като внимаваме много да не надерем стеблото на клапана или да не го изжулим и него защото се увеличава хлабината му във водача. Когато клапана стане огледален, значи сме готови за поставянето му, следа прекарване на точното място където е бил по рано, слагаме маркуч на стеблото, шлайф паста за клапани (ЕДРА и ФИННА), ако клапаните сса чисто нови слагаме едра паста и докато не се получи равномерна матова линия не спираме да търкаме, след това с финната се продължава, ако клапаните са старите може да минем направо на финната паста като търсим желаната матова линия която не трябва да е по тънка от 0.7мм (при мен е близо 2мм), след ато ссме я получили избърсваме леглтоо на клапана и самият клапан и слагаме малко масълце и се продължава търкането за да се напасне метал в метал и да няма пропуски, след още 5 мнути ръцете ви заприличват на баници , но трябват жертви за а има успех. Приключили сте когато видите че по матовата линия няма нито едно петънце или шупла и клапана ляга плътно, като надраскате леглото на клапана с маркет и въртите още малко, то ще си покаже колко и къде ляга клапана и има ли нужда от още търкане. След като е всичко готово затваряте клапаните по обратният ред и наливате в горивните камери нафта или газ за горене чакате, ако до 10-тата минута не е протекло значи сте си свършли добре работата, ако не се започва на ново търкане докато няма никакви пропуски. Утре след обед ще покажа импровизираната скоба за сваляне и поставяне на клапани на свалена глава, защото се продават такива на цена от 30 лева, но са много паянтави, а хубавите струват от 80лв нагоре.Ланчия Делта 1.8 8в 101кс => 1.8 16в ++++++
Fiat Marea 1.8 16V 113кс++++ ГИ Агис М210
Рено Лагуна 2 1.9дци 107кс++
Коментар
-
Забравих да добавя че исках да махам катализатора и да слагам резонаторно гърне, но след като го погледнах в какво състояние е се отказах напълно от премахването му, за кола на 19 години е повече от перфектен, но дори да го махна ще си го запазя ако един ден влезе някое законче за тях. Извинявам се много за лошото качество на снимките и разбърканият им ред, но нямам време да ги оправям.Ланчия Делта 1.8 8в 101кс => 1.8 16в ++++++
Fiat Marea 1.8 16V 113кс++++ ГИ Агис М210
Рено Лагуна 2 1.9дци 107кс++
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар