Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Разпределителни валове

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Разпределителни валове

    След обработка от копир машина на разпределителните валове от 2000 16В Купе(обработваше се само неактивната част на гърбицата), гизанесох на повърхностно закаляване(ТВЧ). Там майстора след замерване на твърдостта на гърбиците на валовете(контактната повърхност)каза, че няма смисъл от закаляване, тъй като тяхната твърдост е 53 единици(а максималната за разпределителните валове варирала около 60 единици).Твърдостта на вала при лагеруващата част е 26 единици за сравнение. Според мен тези валове по-принцип са "меки"(виждал съм много износени такива, но може и да е от неправилна експлоатация) и е хубаво да се закалят. Може ли някой по компетентен да даде мнение по въпроса има ли смисъл да ги закалявам. Благодаря предварително

    #2
    Износват се валовете когато вече им е е износен повърхностният твърд слой от много километри пробег.Щом този слой се изтрие, вала буквално за 500 км може да остане наполовина гърбица.А мериха ли твърдостта на задната част на гърбицата само за сравнение ?Реално по-голяма твърдост от 60 не се ползва за триещи се детайли по мотора, та щом е почти толкова е добре.Може да си намериш добавка за маслото на Red Line break in или една друга ZDDP, те имат цинк-фосфорно съединение което е в недостатъчно количество в съвременните масла освен рейсинговите a валовете на всички мотори от този тип страдат при ниско ниво на цинк-фосфора в маслото.А къде са правени валовете и с какви градуси и лифт излязоха ?
    sigpic
    Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
    475HP 11,5/1,9/191
    YouTube

    Коментар


      #3
      Задния край на гърбицата не сме го мерили. Валовете ги правихме в АРЗ Първомай. Лифта, мисля че беше 11мм(трябва да го премеря),градусите не съм ги мерил все още. Иначе имат няколко шаблона по който ги правят копириза не много пари според мен.

      Коментар

      Working...
      X