Здравейте. Какви са признаците за вече проблеми амортисьори, които се нуждаят от смяна? Моята кола вози много твърдо, така казано. Как мога въобще да позная дали тези амортисьори на нея и пружините са резани и дали са преебани?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Признак за проблемни амортисьори?
Collapse
X
-
Виж в тази скорошна тема, коментирахме нещо подобно. В допълнение бих посочил и съскането, за което срещам противоречиви мнения и никъде нещо твърдо изказано, с аргументи. Като факт ще посоча, че двата ми задни, които не работеха, съскаха непрекъснато, а новите, които поставих на тяхно място - не. Сега отново всички ми съскат при разпъване. Някой може ли да обясни от техническа гл. точка защо се получава съскането и признак за какво е то? Отговор "Съскат, защото са газови." не внася никаква яснота, поне за мен.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=102185
-
В допълнение на мненията на колегите- може да приложиш най-простичкия метод: натискаш колата надолу с цялата си тежест и отпускаш рязко. Здравият амортисьор не позволява да се получат неколкократни поклащания надолу-нагоре и колата трябва да се "закове" след отпускането. Малко по-сложно упражнение е да дадеш на някой друг да кара колата ти, а ти да караш след него по неравен участък. След преминаването през напречна неравност колата трябва да се укроти след максимум едно-две движения надолу-нагоре. Обаче ако започне да се клати като лодка значи амортисьорите са сдали багажа.ex. Fiat Marea 1.6 16V
ex. Lancia Dedra SW 2.0 16V
Lancia Kappa 2.0 VIS
Коментар
-
Номера с натискането и отпускането съм доказал за себе си, че не е точен, като сменях задните преди 4 г. Натисках и колата се успокояваше както описваш. Но след като махнах старите (които съскаха) и сложих новите (които не съскаха), видях, че старите мога да ги движа свободно на ръка в двете посоки, без особено усилие. Как се измерва стабилност на кола в остри завои? Защо новите не съскаха 3 години и сега се обадиха? Защо от двата предни - десният съска от 5 години, а левият - от една? Еднакви са и са оригиналните, а се "държат" различно.
Коментар
-
Това с събирането и разтягането не е особено точно, защото когато амортесьора работи движенията са много по-чести и бързи.Но колкото по трудно е разтягането толкова по-твърд е амортисьора.||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
// Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //
Коментар
-
qnkov написа:Като я натискам примерно предницата, 1-2 пъти се заклаща нагоре надолу и се чува някакво съскане леко. Колко пари вървят предните амортисьори + пружините там... Аз искам да вози меко колата, не твърдо. В момента вози твърдо и се дразня много.
Коментар
-
Излъгах по горе. Бях останал с друго впечатление... Едва успявам да натисна предницата да потъне надолу с цялата си тежест, а задницата я натискам с лекота, но като се вдигне нагоре веднага заковава. Не се люлка нагоре-надолу. Проблема е там, че вози тъврдо отпред и най-малкото неравенство се усеща и пластмасите скърцат.Fiat Bravo 1.8 16V 96'
Коментар
-
qnkov написа:Излъгах по горе. Бях останал с друго впечатление... Едва успявам да натисна предницата да потъне надолу с цялата си тежест, а задницата я натискам с лекота, но като се вдигне нагоре веднага заковава. Не се люлка нагоре-надолу. Проблема е там, че вози тъврдо отпред и най-малкото неравенство се усеща и пластмасите скърцат.
Коментар
-
qnkov написа:Не знам. Като мина през дупка усещам все едно крива джантата. Толкова е твърдо. Опел Вектрата ни от 88ма година вози като лимузина, за разлика от фиата. Ще си остана така, докато купим ново возило, видело се е.
Коментар
-
Здравите амортисьори трябва да могат да се прибират леко на ръка, но да не могат да се опъват леко. Тяхната цел е да противостоят на движението на пружината. Лично мое мнение е, че скапващ се амортисьор се усеща като си поиграеш малко карайки на зиг-заг - ако успяваш всеки път да овладееш колата - амортисьорите са ок. Ако те затруднява овладяването или захожда в някоя посока въпреки твоите усилия - търси нови. Смяната на само 2 - предни или задни е голям булшет и измама на майсторите. Или сменяш всички или не сменяш.Друг лесен тест е като минеш през неравност ако се усещаш все едно си в лодка - сменяй амортисьори. Тяхната цел не е да те возят меко, пружините правят мекото, а щом се лашкат - явно това, което ги успкоява - амортисьора - не е изправен. Преди години, когато я бях окъсал от към пари, а и колата не си струваше инвестицията в нови амортисьори - си рециклирах и 4те - колата стана изключително устойчива в завоите, но започна да вози като тухлаSteliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар