Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Признак за проблемни амортисьори?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Признак за проблемни амортисьори?

    Здравейте. Какви са признаците за вече проблеми амортисьори, които се нуждаят от смяна? Моята кола вози много твърдо, така казано. Как мога въобще да позная дали тези амортисьори на нея и пружините са резани и дали са преебани?
    Fiat Bravo 1.8 16V 96'

    #2
    Виж в тази скорошна тема, коментирахме нещо подобно. В допълнение бих посочил и съскането, за което срещам противоречиви мнения и никъде нещо твърдо изказано, с аргументи. Като факт ще посоча, че двата ми задни, които не работеха, съскаха непрекъснато, а новите, които поставих на тяхно място - не. Сега отново всички ми съскат при разпъване. Някой може ли да обясни от техническа гл. точка защо се получава съскането и признак за какво е то? Отговор "Съскат, защото са газови." не внася никаква яснота, поне за мен.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=102185

    Коментар


      #3
      Никой ли не знае защо съскат амортсьорите?

      Коментар


        #4
        ogi28b написа:
        Никой ли не знае защо съскат амортсьорите?
        Заради преминаването на маслото от едната камера в другата през клапаните.
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Коментар


          #5
          Първо ги огледай - ако е омаслен значи със сигурност е за смяна. Ако колата ти е нестабилна в остри завои имаш за смяна отзад. Усеща се занасяне. При проблеми с предните се увеличава спирачния път.
          The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
          Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
          Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

          Коментар


            #6
            В допълнение на мненията на колегите- може да приложиш най-простичкия метод: натискаш колата надолу с цялата си тежест и отпускаш рязко. Здравият амортисьор не позволява да се получат неколкократни поклащания надолу-нагоре и колата трябва да се "закове" след отпускането. Малко по-сложно упражнение е да дадеш на някой друг да кара колата ти, а ти да караш след него по неравен участък. След преминаването през напречна неравност колата трябва да се укроти след максимум едно-две движения надолу-нагоре. Обаче ако започне да се клати като лодка значи амортисьорите са сдали багажа.
            ex. Fiat Marea 1.6 16V
            ex. Lancia Dedra SW 2.0 16V
            Lancia Kappa 2.0 VIS

            Коментар


              #7
              Номера с натискането и отпускането съм доказал за себе си, че не е точен, като сменях задните преди 4 г. Натисках и колата се успокояваше както описваш. Но след като махнах старите (които съскаха) и сложих новите (които не съскаха), видях, че старите мога да ги движа свободно на ръка в двете посоки, без особено усилие. Как се измерва стабилност на кола в остри завои? Защо новите не съскаха 3 години и сега се обадиха? Защо от двата предни - десният съска от 5 години, а левият - от една? Еднакви са и са оригиналните, а се "държат" различно.

              Коментар


                #8
                Това с събирането и разтягането не е особено точно, защото когато амортесьора работи движенията са много по-чести и бързи.Но колкото по трудно е разтягането толкова по-твърд е амортисьора.
                ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
                // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

                Коментар


                  #9
                  Като я натискам примерно предницата, 1-2 пъти се заклаща нагоре надолу и се чува някакво съскане леко. Колко пари вървят предните амортисьори + пружините там... Аз искам да вози меко колата, не твърдо. В момента вози твърдо и се дразня много.
                  Fiat Bravo 1.8 16V 96'

                  Коментар


                    #10
                    qnkov написа:
                    Като я натискам примерно предницата, 1-2 пъти се заклаща нагоре надолу и се чува някакво съскане леко. Колко пари вървят предните амортисьори + пружините там... Аз искам да вози меко колата, не твърдо. В момента вози твърдо и се дразня много.
                    Абе щом я натискаш... моята иска доста зор да се натисне и съм с амортисьори на около 45 000 отзад вече.

                    Коментар


                      #11
                      Излъгах по горе. Бях останал с друго впечатление... Едва успявам да натисна предницата да потъне надолу с цялата си тежест, а задницата я натискам с лекота, но като се вдигне нагоре веднага заковава. Не се люлка нагоре-надолу. Проблема е там, че вози тъврдо отпред и най-малкото неравенство се усеща и пластмасите скърцат.
                      Fiat Bravo 1.8 16V 96'

                      Коментар


                        #12
                        qnkov написа:
                        Излъгах по горе. Бях останал с друго впечатление... Едва успявам да натисна предницата да потъне надолу с цялата си тежест, а задницата я натискам с лекота, но като се вдигне нагоре веднага заковава. Не се люлка нагоре-надолу. Проблема е там, че вози тъврдо отпред и най-малкото неравенство се усеща и пластмасите скърцат.
                        Това е напълно нормално... тези коли друсат. С нови амортисьори пак ще ти друса, но ще е плътно, няма да е с думкащи звуци.

                        Коментар


                          #13
                          Не знам. Като мина през дупка усещам все едно крива джантата. Толкова е твърдо. Опел Вектрата ни от 88ма година вози като лимузина, за разлика от фиата. Ще си остана така, докато купим ново возило, видело се е.
                          Fiat Bravo 1.8 16V 96'

                          Коментар


                            #14
                            qnkov написа:
                            Не знам. Като мина през дупка усещам все едно крива джантата. Толкова е твърдо. Опел Вектрата ни от 88ма година вози като лимузина, за разлика от фиата. Ще си остана така, докато купим ново возило, видело се е.
                            Вектрата вози в пъти по-добре, несъмнено. Ще имаш подобрение ако сложиш малко по-високи гуми... сега с какви си?

                            Коментар


                              #15
                              Здравите амортисьори трябва да могат да се прибират леко на ръка, но да не могат да се опъват леко. Тяхната цел е да противостоят на движението на пружината. Лично мое мнение е, че скапващ се амортисьор се усеща като си поиграеш малко карайки на зиг-заг - ако успяваш всеки път да овладееш колата - амортисьорите са ок. Ако те затруднява овладяването или захожда в някоя посока въпреки твоите усилия - търси нови. Смяната на само 2 - предни или задни е голям булшет и измама на майсторите. Или сменяш всички или не сменяш.Друг лесен тест е като минеш през неравност ако се усещаш все едно си в лодка - сменяй амортисьори. Тяхната цел не е да те возят меко, пружините правят мекото, а щом се лашкат - явно това, което ги успкоява - амортисьора - не е изправен. Преди години, когато я бях окъсал от към пари, а и колата не си струваше инвестицията в нови амортисьори - си рециклирах и 4те - колата стана изключително устойчива в завоите, но започна да вози като тухла
                              Steliyan's Life!
                              FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                              Коментар

                              Working...
                              X