Пичове, кажете как се натягат задните спирачки на типо, мисля че са същите като на Браво/а, омръзна ми всяка година на прегледите да ми казват да си оправя спирачките, вече се замислям за дискови спирачки, тази кола ръчна никога не е имала и най-вероятно няма и да има Кантарче на моста НЯМА, изолирал съм го и към спирачките отива максимално спирачна течност, барабаните не са износени, накладките и те имат много хляб в тях, обезвъздушени са, ръчната изпъва въжето но и тя не държи в смисъл усеща се като я дръпна че накладките само са допряли в барабана но нищо повече
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Задни барабанни спирачки фиат типо проблем
Collapse
X
-
Трябва да отвориш и да провериш саморегулиращите се механизми, ако наистина са същите като на Брава/о. Те представляват едно дълго нещо, което държи наккладките разпънати навън и им пречи да се събират навътре, с една гайка, която леко се развива всеки път, като натиснеш спирачки, накладките се разпъват, а това дълго нещо поема луфта между разпънатите накладки и едно зъбче прави контра на гайката и и пречи да се върне. Като тресчотка. Така при всяко натискане, ако има по-голям луфт от предвиденото, това дълго нещо се разпъва и обира част от луфта. Когато това зъбче е счупено, гайката се развива при натискане, но после, поради липсата на контрата - се връща където е била. По този начин накладките също се връщат на изходна позиция и остават по-събрани, отколкото трябва, остават по-далеч от барабана, отколкото е фабрично заложено и ходът на жилото на ръчната спирачка не е достатъчен за да поеме целия свободен ход и да уплътни накладката към барабана. Така като не си го виждал и не знаеш устройството му, звучи малко неясно и сигурно ти е тъмна Индия, но като разглобиш и разгледаш подробно, би трябвало да го усетиш как е. Обикновено се чупи това зъбче и механизмът спира да работи. Така накладките не могат да се саморегулират.Ето го по принцип как изглежда, при теб не е точно такова и стои в горната част, под цилиндъра, но върши същата работа - подпира накладките и им пречи да се съберат, а като се разпънат - то също се разпъва, гайката му се развива леко, обира луфта, а контрата я задържа да не се върне и така накладките не могат да се върнат на изходна позиция, а остават малко по-разпънати и така докато оберат луфта. 50-100 хубави натискания са достатъчни, обикновено. Ред.: Ето още една, на снимката пише "Преди сглобяване, почсти и гресирай саморегулиращия механизъм"
-
Ако не си с автоматичен регулатор м/у накладките,проблема се решава много лесно.Какво бях направил на "Регата"-та при същия проблем:Отпускаш жилото на ръчната максимално;сваляш оптегача и наваряш процепите 2-3 мм.,след това следва проба-грешка-ако барабана не влиза с малък шлайф тръкваш наварката докато барабана влезе лесно и при въртене не стържат накладките.Правиш така и от двете страни,след това регулиране на ръчната,обезвъздушаване и проба.При мен това помогна-на ръчна задните гуми се влачеха,а крачната не даваше да я натисна.
Коментар
-
Аз до регулиращия механизъм не стигнах, щото не можах да откача пружините, откачих тези които държат накладките и ги напъвахме да излезе всичко назад ама не стана, при мен определено не е същото в барабана, самия механизъм е по друг, ще се слагат дискови спирачки...Теоритиците си лаят, голфа си върви!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар