Здравейте, искам да си подобря спирачките на колата. Карам Брава 1.6 16в , ’96 с плътен диск и без АБС, размери на диска незнам. Питането ми е има ли вариант без преправяне да се сложат апарати с вентилирани дискове. Ако да от какъв модел да търся, за какво специфично да гледам? Четах тема на подобен случай при който на един колега ставаха апаратите от 1.8 без преправяне, а при друг не ставаха. По какво да се ориентирам.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Вентилирани спирачки на Брава
Collapse
X
-
По-ветоятно е да усетиш разлика ако ревизираш спирачната система из основи, особено ако не си го правил през последните 2 години. Вентилираният диск ще ти помогне толкова, че ако спреш 5 пъти поред рязко, той ще се нагорещи по-малко и може да не се изкриви ако веднага след това минеш през локва. Ако такъв е стилът ти - давай. Вземи апаратите комплект от модел с вентилиран диск 257 мм (Браво/Брава/Мареа 1.8, 1.9, Мареа 1.6 комби, Браво/Брава/Мареа 1.6 автоматик), ревизирай ги,, нови дискове, нови накладки, нови маркучи, нова спир. течност. Т.е. ревизията на спир. система е неизбежна. Но ако гумите ти са стари и дори сега успяваш да ги блокираш - не очаквай разлика.
-
Оги предполагам знаеш че плътните дискове се кривят и не само от бързо изстиване. Ако караш по планински път примерно и спираш често и агресивно то е напълно възможно плътен диск да се изкриви. И аз бих препоръчал минаване на 257 вентилиран и ревизия на всико преди да бъде поставено! Апаратите ще паснат на шенкелите без преправяне и самите дискове няма да натежат много. Успех!||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
// Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //
Коментар
-
За блокиране на колелата - много трудно постижимо, особенно сега лятото като карам със 195 широка гума. Освен по доброто охлаждане от вентилираният диск, знам че и площа на накладките е по голяма, което скъсява спирачният път. Заместителите ще се ревизират, много държа на изправна спирачна и кормилна уредба + гуми. Дори спирачната течност е сменям на 2 год. макс.Интересуваме ме има ли значение колата донор да ли ще е с АБС или без? Или това не оказва значение за монтирането? Само апарати ли трябва да взема или и сервото + помпата?
Коментар
-
Само апаратите ти трябват. ABS няма общо, той си е отделна система и не е свързан със спирачния апарат, диска или накладките. Неговата работа е да коригира налягането горе при помпата. При колелата, ABS има само един датчик, който е монтиран на шенкела, а вътре в шенкела има лагер с магнитна гривна (примерно). На въпроса ти - не оказва значение за монтирането. Малко по-късно ще проверя в каталога дали помпата е различна, но мисля, че за твоите нужди и текущата ще ти свърши работа, стига да работи добре.
Коментар
-
Ако спирачните апарати които ще сложиш са със същото бутало, което е много вероятно защотото масово апаратите са с 54 мм бутало, то няма нужда да сменяш помпата или пък сервото.||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
// Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //
Коментар
-
Сервото на почти всички Браво/Брава/Мареа са еднакви, различен е по мои наблюдения са на 2.0 моделите. При мен подобренията спрямо стандартните спирачки са- дискове вентилирани ATE power disc ,накладки Textar и апарати от Браво 1.8, задни дискове с апарати от Купе турбо с дискове Брембо макс, серво усилвател от Браво 2.0 , пружинката на регулатора също от Купе (по-твърда и къса от стандартната) . Самата помпа на всичките Браво/Брава/Мареа независимо от мотора е еднаква така че там смисъл няма да я сменяш. След всичките модификации колата спира уникално. Със смяната на сервото нещата придобиват съвсем вид, но при мене няма АБС и с малко напасване откъм форма на тръбичките наместих самото серво,което е двойно по-голямо от стандартното.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
Ясно, само апарати + супорти ще търся И надявам се последен въпрос - има ли някъде изписан номер по апаратите за който да гледам, защото за незапознатото око (каквото е моето) няма да направя разлика примерно от 1.6 и 1.8 , та поне по номера да се ориентирам?П.П. Това май ще е последно - ако колата донор има АБС , а аз нямам , ще имам ли проблем с монтажа?
Коментар
-
Няма. Но има отговор на другия въпрос. Пробвай с 9947119 или 9947121, това е номер, който показва ЕПЕР-а за ляв цилиндър от 1.8 и 1.9 ТД100. Десния е хххх120 / хххх122.Цялото нещо комплект (цилиндър, фланец, водачи, накладки... ) е с номер 711790000 - ляв и 711789000 - десен.Тоя същият комплект се използва и в Делта, Дедра и Баркета, има го и в някои Пунтота.
Коментар
-
И аз мисля, че колегата трябва първо да си ревизира системата и тогава да купува другите чаркуляци. Най ме притесни с изказването, че не може да блокира колелата със 195 гуми. Аз съм с такива, само че на Мареа и след ревизиране, по принуда, на всичко по спирачните апарати без предните цилиндърчета, при дори малко по-сериозно натискане блокират...по-точно включва се АБСа. за сведение гумите са нови на има няма 3000 километра. не са най-гъзарските, но са нови и смятам че са добри.Така че колега давай първо основните неща пък тогава мисли за по сериозни интервенции.Успех!Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
182A4.000 IAW49F
LPG - Lovato EasyFast
----------------------------
"Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар