:D Здравейте колеги!. Не знам какво е, но да споделя. Моля, ако някой е чел подобна тема да прати линк, аз с търсачката не намерих.Така: С летни гуми съм, на сух, чист асфалт при по-рязко спиране( не става дума за скачане на спирачния педал, просто по-интензивно натискане), сработва непрекъснато АБС-а. Според мен нещо не е наред. Не може със зимните гуми за цялата зима да усетя АБС-а 3-4 пъти, пък с летните само за днес да сработи 4 пъти. Карам си както обикновено, не са ме налегнали рейсърски желания. При всяко по-интензивно спиране- АБС-а се задейства. Сигурен съм, че при същото положение, но със зимни гуми няма да е така...Гумите отпред са Нокиан, на 3 сезона, тоя им е 4-ти отзад са Малоя, пак на толкова сезона. Мисля си, че гумите са нещо проблем, обаче съм раздвоен...През многото почивни дни навъртях доста км из Смолянско, бая баир катерих и спусках, беше ме налегнала рейсърската краста на много места завоите съм ги взимал доста смело- направи ми впечатление, че никъде не ме подлъгаха гумите.Та: да се притеснявам ли откъм спирачната система нещо или да търся вариант да разбера кои гуми са за изхвърляне от летните?.Все си мисля, че 4 сезона за гума не са много. На сезон не са карани повече от 6-8000км, грайфера е около 5-6мм. Гумите са купувани нови, с ДОТ от същата година.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Предполагаем проблем с гуми или ABS?
Collapse
X
-
Да уточним - сработва ти АБС-а, като ти връща педала нагоре, или сработва само помпата, което се чува като едно бучене отпред? По принцип сработва АБС, когато сцеплението между накладките и дисковете е по-голямо от това между гумите и асфалта. Ако всички датчици са наред, това трябва да ти говори, че гумите имат много малко сцепление с асфалта, т.е. кофти гуми. Друг вариант - некоректна работа на "кантара" за разпределение на усилието към задния мост. Когато отвори, пуска повече налягане към задния мост, задните гуми блокират много лесно, съответно - активират АБС. ABS на български - ПСС (противоблокираща спирачна система) Ред.: А и да ти кажа - според мен страничното ускорение в завой е много, много по-малко, отколкото ускорението при спиране. Ако гумите са толкова зле, че да не могат да те задържат в завой, смятай какво ще ти е спирането...
-
Подритва ми педала, ама по-скоро се чува тракането повече. Сега, така като поставяш питанката, трябва да опитам пак и да видя кое е. По принцип знам за какво служи АБС-а, знам и принципа му на действие, просто ми се струва ненормално да сработва толкова често, все пак всеки ден я карам тая кола, досега не е било такова чудо. Би трябвало всичко по системата да е наред, не знам. На контакт си гасне лампата, не съм я виждал да свети по време на движение, спиране. Не съм правил диагностика.Кантара- не знам там какво е положението, не съм имал допир с него откак я имам колата.За страничното ускорение- вметнах го от гледна точка на това, че съм карал коли с доста износени гуми, излизал съм от завоите . Е, верно е, че тук и амортисьорите играят важна роля, но и тия дето са на бравото не са цвят.Просто ми се струва ненормално...даже бях забравил, че имам такава система, толкова отдавна не се беше задействала.Ако в неделя пием по кафе, може да тестваш, да си кажеш мнението. :D
Коментар
-
или просто разкачи един от датчиците, бушона е при кутията на АБС-а голам е 50 ам. А защо просто не я качиш на валяците и да провериш дали случайно задните колела не блокират по рано? Именно лекото каране в завойте ме навежда на тая мисъл.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
От гумите е, не се впрягай И аз сложих едни за последен шанс и е същата работа.Още ми е малко стряскащо като почне да ми чука педала, предишната кола нямаше ABS :D"Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
-
Може да има нещо запушено/блокирало по спирачките - маркучле, нЕкое бутало, и съответно въпросното колело да спира повече или по-малко от което АБС-а да се шашка. Най-лесният тест е да се махне предпазителя на АБС-а (оня големия 60А, дето е на лявото бомбе) и със НИСКА скорост да се "набият" едни яки спирачки на някой прахоляк. После се слиза и се гледат следите, кое колело е блокирало.Другият вариант е както казва колегата по-горе - гривните. Добре е от време на време да се почистват, че се натрупват разни бОклуциAlfa 159 SW 2.4 Ti
Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
"...внимавай че тези италиански кочини много вървят."
Коментар
-
Здравейте клолеги!.Малко затрита тема, ама да си я изкарам от прахта...Преди има-няма месец ми се случи една неприятна случка, някои колеги знаят, за тези дето все още не- поочуках бравото в задницата на едно Чероки.Та, след като оправих пораженията закарах колата в един сервиз за проверка на спирачната система, понеже подозирах проблем.Оставих колата и след 2 часа ми се обажда приемчика да ми съобщи, че:"пружинките на задните челюсти са ти изпаднали...". Каза ми, че ги сложили обратно на място и вече нямало проблем. Превантивно ги накарах и течността да сменят.Ей ги и въпросите ми: Как подяволите изпадат пружинките на челюстите?. Мога ли да очаквам повторение на такова събитие? или от сервиза ме мятат нещо?Не знам дали си въобразявам, ама сега положението е по-добре, по моя преценка ABS-а сработва когато очаквам...ама знам ли, вече съм прекалено параноясал...И един съвет от мен: усетите ли си колата, че не е както сте си я усещали преди- проверка за нередности, не като мен да чакат да се натресат някъде...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар