Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Много ниска brava - по-високи пружини ли ми трябват?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Много ниска brava - по-високи пружини ли ми трябват?

    Имам малка сладка брава 1.9 jtd 74 киловата = 100.6 коня. До тук добре обаче вече втори картер купувам и общо съм лепил предните по 2 пъти и станаха 4 пъти за две години. Гумите ми не са супер ниски 175/65/14 средна работа ако ида на 70 ще спечеля само сантиметър даже няма и толкова. Може би някога е преработвана и има спортно окачване и аз не знам ? Въпросът ми е мога ли да и сложа по високи пружини с амортисьори или какво въобще да направя по въпроса? Чудех се дали да сложа темата тук, но сметнах, че мястото и не е при дизеловите двигатели, защото аз нямам проблем с мотора а по скоро с картера който среща препядствия заради ниското окачване, ще се радвам да получа полезни съвети !
    Fiat Brava 1,9 JTD 101hp

    #2
    Виж си пружините колко навивки имат и ги сравни с оригиналните от брава а за картера не си само ти мой колега и той 2 пъти го издъннва.според мен направи така.виж си пръжините дали са оригинални и ако са,по добре си смени амортисиорите от тях ти е свалена предницата не е от пружините

    Коментар


      #3
      Може да е със спортни пружини и затова да е ниска,може да е с рязани пружини.При всички положения щом е ниска ще трябва да си купиш нови,ама да са си за дизел.
      Fiat Tipo
      Corsa b комби !

      Коментар


        #4
        От амортисьори няма как да е по-ниска или по-висока, височината се определя от пружините. Аз за да е малко по-висока сложих от Алфа 146 Ti ,те са с една навивка повече и са по-дебели като матариал. Дори да си със стандартни пружини с времето омекват и се слягат и става хем неустойчива колата,хем ниска.
        Фиат Крома 1.9 16v+
        Фиат Браво 1.6 16v
        Фиат Мареа 1.6 16v

        Коментар


          #5
          Съгласен съм с pi4_s_bravo - височината се определя от пружините не от амортисьорите, ако натегнеш амортисьорите над работния им ход определено ще се скъсат. След малко ще ходя да си взимам бравата и ще ги накарам да я вдигнат отново, но лично аз не видях да са рязани - пружините. Имам приятел с Марея - комби, мисля че уикенд със същия двигател само с малко повече коне. Истина е, че и задкормилното устройство е отговорно за подобни беди, но все пак ако аз карам така бравата по черния път по който минахме в търсене на картера оня ден щях да я закача поне 6-7 пъти. Идеята за пружини от Алфа е добра, мислех си за пружини от Мареа тя е комби и би трябвало да са по яки и по-високи. pi4_s_bravo не ти ли се наложи да смениш и амортисьорите когато смени пружините или свободния ход е бил достатъчен ?
          Fiat Brava 1,9 JTD 101hp

          Коментар


            #6
            Ами сравнени пружините оригиналните бяха с 5 навивки предните и тънки- в положение без амортисьор мноого разпънати; тези от алфата са с 6 навивки и по-дебели, в положение без амортисьор са доста по-сбити (ниски) от стандартните, но монтираш ли ги ония оригиналните се свиваха бая ,докато другите доста по-малко. Проблем с амортисьорите няма, те монтираш ли ги са събрани пружините и няма как да ги разпънеш докрай (карайки) за да има проблеми с амортисьора. При задните разликата беше същата като при предните- 6 навивки на старите, 7 на новите .
            Фиат Крома 1.9 16v+
            Фиат Браво 1.6 16v
            Фиат Мареа 1.6 16v

            Коментар


              #7
              Направих си труда и премерих клиренса-просвета на моята Брава в най добрия случай е само 110 мм, да не говоря дори, че е по-малък. Четох , че фабричнио е 150мм. значи някъде съм загубил 4 см Някой може ли да премери просвета на своя Фиат? Аз лично използвах стара навигационна система наречена пътна карта. При ширина на сгънатия лист 12.5 см значително подминаваше пробката на картера, затова ориентировачно казвам 11 см просвет.
              Fiat Brava 1,9 JTD 101hp

              Коментар


                #8
                Пробвай да измериш по друг начин просто да сравниме височината на купето (определяна от пружините) независимо от мотора. Примерно ако го премериш така както съм го отбелязал на снимката мога и аз утре да премеря моята.
                Прикачени файлове
                Фиат Крома 1.9 16v+
                Фиат Браво 1.6 16v
                Фиат Мареа 1.6 16v

                Коментар


                  #9
                  pi4_s_bravo написа:
                  От амортисьори няма как да е по-ниска или по-висока, височината се определя от пружините. Аз за да е малко по-висока сложих от Алфа 146 Ti ,те са с една навивка повече и са по-дебели като матариал. Дори да си със стандартни пружини с времето омекват и се слягат и става хем неустойчива колата,хем ниска.
                  Съгласен съм с тебе колега,но на мойта след като й смених амортисиорите се вдигна с около 8 см.Сега клиренса ми до бронята(не съм го мерил)но е около 25 см.

                  Коментар


                    #10
                    anton4490 написа:
                    pi4_s_bravo написа:
                    От амортисьори няма как да е по-ниска или по-висока, височината се определя от пружините. Аз за да е малко по-висока сложих от Алфа 146 Ti ,те са с една навивка повече и са по-дебели като матариал. Дори да си със стандартни пружини с времето омекват и се слягат и става хем неустойчива колата,хем ниска.
                    Съгласен съм с тебе колега,но на мойта след като й смених амортисиорите се вдигна с около 8 см.Сега клиренса ми до бронята(не съм го мерил)но е около 25 см.
                    Направо съм удивен колега как ти се е повдигнала колата с 8 см.Аз вчера сменях предни амортесиори и лагери и колата не се помести нито мм нагоре.
                    Fiat Tipo
                    Corsa b комби !

                    Коментар


                      #11
                      pecata написа:
                      anton4490 написа:
                      pi4_s_bravo написа:
                      От амортисьори няма как да е по-ниска или по-висока, височината се определя от пружините. Аз за да е малко по-висока сложих от Алфа 146 Ti ,те са с една навивка повече и са по-дебели като матариал. Дори да си със стандартни пружини с времето омекват и се слягат и става хем неустойчива колата,хем ниска.
                      Съгласен съм с тебе колега,но на мойта след като й смених амортисиорите се вдигна с около 8 см.Сега клиренса ми до бронята(не съм го мерил)но е около 25 см.
                      Направо съм удивен колега как ти се е повдигнала колата с 8 см.Аз вчера сменях предни амортесиори и лагери и колата не се помести нито мм нагоре.
                      ами незнам колега ама ме е яд че не снимах с изтървалите амортисиори и сега с новите да видите разликата в височината.и аз не вярвах ама ето факт е при мене.другия вариянт е да са ми дали по високи амортисиори от друг модел което ми се срува абсърдно,защото бяха с еднаква височина и двата.А аз не съм от онези който си нямат понятие от двг и окачване.Той и комшията баш бая майстор сервиз има като я видя вика това неможе да бъде.Незнам за вас лъжа за мене истина.

                      Коментар


                        #12
                        pi4_s_bravo написа:
                        Пробвай да измериш по друг начин просто да сравниме височината на купето (определяна от пружините) независимо от мотора. Примерно ако го премериш така както съм го отбелязал на снимката мога и аз утре да премеря моята.
                        Разстоянието което си маркирал при мен е малко под 15 см, но да приемем че е 15 см. Амортисьорите ми не са изпуснали нито отпред нито отзад, сигурен съм в това, но дори и тях съм навит да сменя в комплект с пружините ако се наложи за да си реша проблема. За 25 см до началото на бронята буквално мога да си мечтая, окото обаче лъже , вземете рулетка и пак да говорим !
                        Fiat Brava 1,9 JTD 101hp

                        Коментар


                          #13
                          anton4490 написа:
                          на мойта след като й смених амортисиорите се вдигна с около 8 см.Сега клиренса ми до бронята(не съм го мерил)но е около 25 см.
                          да не би да караш джип та клиренса ти е 25см
                          Bravo 1.9d 97г

                          Коментар


                            #14
                            nsn написа:
                            anton4490 написа:
                            на мойта след като й смених амортисиорите се вдигна с около 8 см.Сега клиренса ми до бронята(не съм го мерил)но е около 25 см.
                            да не би да караш джип та клиренса ти е 25см
                            ще я измеря и ще ви пиша колко е.

                            Коментар


                              #15
                              Говорехме за разстоянието, просвета определено от pi4_s_bravo за да не се налага да мерите истинския просвет/клиренс. При мен истинския е 11 см а до бронята както е на снимката на pi4_s_bravo е 15 см, значи някъде съм загубил 4 съм ако трябва да гледам най ниската точка. Ще ви помоля да не спорите излишно. Пуснах темата защото имам проблем, тук сме колеги и имам нужда от помощ не ме е срам да го кажа. Аз лично не крия нищо за себе си дори и да го знам ! Исках само да кажа да не обръщаме темата в нещо друго за което предварително ви благодаря. Фиатките може и да са със страхотни мотори, но лично моята е ниска поне според мен, затова си търся помощ. Нека бъдем конструктивни, поздравявам ви с настъпващите празници и ви приканвам- нека си премерим КЛИРЕНСА
                              Fiat Brava 1,9 JTD 101hp

                              Коментар

                              Working...
                              X