Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за рейка

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за рейка

    Нещо ми чукаше във волана и я качих на канала при един приятел монтьор, набедихме вътрешните накрайници и миналата събота смених вътрешните и външните, така и така ще се ходи на реглаж поне всичко да е ново, от 4 г. я карам и все се обаждаше слабо. След смяната обаче чукането си остана. Днес пак я качихме на канала и общо 4-ма човека слушахме и установихме, че чукането е в рейката. Рейката ми е без хидравлика, като на снимката. Та сега започват въпросите:1. Освен луфт в зъбите, какво може да е друго2. Оградената част е една пластмаса, каква роля играе тя3. Единия от присъстващите слушатели се изказа,че тази пластмаса предава движението от кормилния прът към червяка на рейката и там се разбивало и в един момент може да се изронят зъбите и да си въртя волана а да няма реакция в/у кутията, дали е така, нещо не ми се вярва конструкторите да ми оставят живота на една пластмаса. Ходих в еди магазин да питам за рейка и там ми казаха, че продават фабрично рециклирани по 150 лв, а резервни части за тях не се продавали. В крайна сметка ако не е толкова опасно чукането ще го потърпя за по-парични дни, дразни ме, но това е положението.
    Прикачени файлове
    FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
    Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

    #2
    износена е дясната пластмасова втулка.отиваш на стругар и ти я прави за смешни пари.за целта трябва да я свалиш.гребена мн трудно се износва.да не се заблудиш че гребена е износен,защото от едната страна започва с по-плитки зъби и постепенно се увеличават.ако е износен гребена ще имаш голям луфт във волана.да не забравиш след ремонта да натъпчеш хубаво с грес

    Коментар


      #3
      По какво съдиш, че е тази втулка? Вчера хванах оградената пластмаса и я разклатих нагоре-надолу и там усетих луфт от към кутията, предполагам че има лагер на това място, възможно ли е той да се е прецакал, но пък ако е така според мен ще стържи или щрака като въртя волана.
      FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
      Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

      Коментар


        #4
        влез в канала и разклати нагоре надолу десния кормилен накрайник от към рейката,т.е непосредствено след рейката и виж има ли луфт

        Коментар


          #5
          ivel написа:
          влез в канала и разклати нагоре надолу десния кормилен накрайник от към рейката,т.е непосредствено след рейката и виж има ли луфт
          А този луфт за който писах по-горе според мен не е нормален, от друга страна пак ще се навирам в канала за това което пишеш.
          FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
          Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

          Коментар


            #6
            също пиши имаш ли луфт във волана като го въртиш наляво и надясно

            Коментар


              #7
              Ето в тази тема съм писал къде е проблема и как го реших. Разликата при теб може би е че втулката, която притиска гребена към пиньона също е пластмасова - така ми каза стругаря, че го има и този вариант. При мен на Пунтото беше метална и не се наложи да се прави и тя, а само регулирахме хлабината.Ако звука не те дразни можеш да караш още така, освен че ще се разтропа все едно нещо се разпада няма какво да се счупи и да се утрепеш. Просто гребена няма къде да отиде.
              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

              Коментар


                #8
                ivel написа:
                също пиши имаш ли луфт във волана като го въртиш наляво и надясно
                Такъв луфт нямам. От http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...119059#1119059
                riot написа:
                техническа пластмаса е полиамид, тефлона е нещо подобно, но няма да смисъл от него, полиамидът е евтин и кара години ако се направи като хората. Тази втулка се намира от дясната страна на рейката и тя се разбива, от ляво до извода за пръта има болт който обира луфта.
                На такъв болт не се натъкнах, или не съм гледал достатъчно добре. Почивните дни пак ще съм на канала А някой може ли да даде по-подробна схема на тая пущина?
                FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                Коментар


                  #9
                  по спомен там имаш лагер.може от него да идва хлабината

                  Коментар


                    #10
                    оо сега виждам че си писал че не можеш да го намериш болта.той е на шибано място от към купето и е леко вкопан навътре в гнездо.мисля че беше с квадратна глава отгоре.загледай се

                    Коментар


                      #11
                      Я да събудя темата. В морга намерих рейка за 40 лв., още не съм я огледал, но с момчето се имам и не е проблем. Въпросът ми е как се сменя и има ли някакви тънкости, в смисъл като взема да я вадя дали нещо ще пречи, например магарето или нещо подобно. Иначе всичко се вижда и има достъп, двигателния отсек не е наблъскан толкова. Някой ще ме посъветва да сваля моята, да я ремонтирам и да я кача, но не разполагам с тези възможности, няма къде да я оставя разглобена. Имам и друг вариант, в друга морга могат да я сменят общо за 80 лв., но с тях не се познавам и не съм сигурен какво ще направят.
                      FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                      Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                      Коментар


                        #12
                        Механичната рейка се вади сравнително лесно. Махни корите дето пазят ролките и тази от към кутията, отакчаш накрайниците от шенекелите. После откачаш кормилния прът и след като разкачиш пеперудата на лостовия механизъм (има няколко начина) се махат болтовете отдолу и рейката се издърпва на една страна.Успех.
                        ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
                        // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

                        Коментар


                          #13
                          xctr написа:
                          Механичната рейка се вади сравнително лесно. Махни корите дето пазят ролките и тази от към кутията, отакчаш накрайниците от шенекелите. После откачаш кормилния прът и след като разкачиш пеперудата на лостовия механизъм (има няколко начина) се махат болтовете отдолу и рейката се издърпва на една страна.Успех.
                          Понеже не съм се навирал в подробностите пак ще питам:1. за кои кори и ролки става дума?2. за коя пеперуда също, това лостовата система на скоростите ли е?Може да ставам досаден, но искам на теория да съм подготвен за да нямам изненади и излишни разглабяния.
                          FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                          Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                          Коментар


                            #14
                            Ще трябва и да развиеш болтовете на моста от лявата страна за да завъртиш леко рейката да излезе от купето. Без канал или подемник ще ти е трудно.Внимавай също така с лентовият кабел във волана ако имаш въздушни възглавници. Най-добре заключи волана в изправено положение на гумите и тогава започни работа.
                            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                            Коментар


                              #15
                              Първото не необходимо ако рейката е маханична както в случея.@ NikMar 1. Говоря за корите, които се захващат за роговете отдолу и пазят мотора/кутията.2. Да за лостовата система говоря. Или се развива всичко що е по тях иостава само алуминиевия корпус които "лагерува" на рейката или докато се сваля самата рейка се вади последния. Зависи дали е клеясал или не.
                              ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
                              // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

                              Коментар

                              Working...
                              X