Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ревизия на спирачни апарати

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Аман от форумни разбирачи! Я погледнете къде е накладката и къде - направляващите. Ако има там толкоз висока температура, ще се опекат маншончетата преди греста. Който не вярва, да сложи там термодатчик и да пробва.Литиевата грес е добра за там, повечето държат над 160-180 градуса. Водачи запичат от скъсан маншон, вода и пепеляк. Най-добрата смазка за там е течлива грес+графит на прах.
    Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

    Коментар


      #17
      Re: ревизия на спирачни апарати

      Synthy написа:
      Дойде моментът да ревизирам предните спирачни апарати. Купил съм маншони, остава да го сложа. Каква грез да купя, за да смажа вътре машинките? Едва ли всяка е подходяща, а аз идея си нямам какво да търся. И какво ще се случи на апаратите, ак оги опека във фурната на 160* (само метала разбира се, преди да ги сглобя)? Купих един спрей за защитата им от ръжда и т.н. гняс, обаче той е високотемпературен, и след изсъхване му трябва 30 мин. да се пече на 160* за да се втвърди покритието и да стане както трябва. Според мен няма да им стане нищо, но все пак ако някой може да потвърди няма да е излишно.
      За смазването на водачите на спирачните апарати най-удачния вариант не е медната паста. Тя може да се използва там, но не забравяй че това е паста, не лубрикант. При всички положения обикновените греси от пазара, графитните и тем подобни НЕ СА ПОДХОДЯЩИ, защото там има едно маншонче, което ги задържа и това е. Като се разтекат може да отидат на неподходящи места. Най-подходящата грес за там е силиконовата и всяка друга издържаща над 300гр. За маншоните беда от температура няма, те не са от каучук. Могат ударно да понасят до 390-400гр. Това разбира се е пределна температура при която може би ще се повредят, но за да я докараш пък тази температура трябва да си светнал дисковете, което пък не е чак толкова невъзможно. Основния проблем на нискотемпературните греси, е че работят там на границата на възможностите си, опичат се и после не защитават водачите. Затова и винаги са надрани като ги извадиш. Като купих Пандата - нова, особенно в задните водачи имаше грес колкото за бог да прости и то някаква, абсолютно посредствена грес. От тогава са с тази която аз смятам за правилна - след вече 84 000км са като нови. Аз ползвам грес издържаща 385гр преди да откапе. Това със спрея е абсолютно излишно за мен. Успех.
      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

      Коментар


        #18
        Я колко ценни съвети излезнаха от една на пръв поглед проста тема, евала колеги Купих жълта тубичка с грес на TEXTAR за спирачни апарати. Литиевата държи до 120* според опаковката. Така че купих текстар. Силно се надявам те да са си свършили работата и да е подходяща, защото нищо не пише за температура, пише само че е за спирачни апарати. Значи трябва да е ОК, все пак е ТЕКСТАР, нали така?! Утре започвам да чистя и смазвам. Като приключа, ще доложа тук какво съм направил. Може и някоя снимка да пусна, ако не ме домързи да снимам
        "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
        Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
        Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

        Коментар


          #19
          Колега ще се радвам да качиш и снимки, че да видя как стоят при теб накладките. Имам чувство че при мен са някак си изнесени навън и след като се износят се опират една в друга. А от друга страна от вътрешната страна, остава доста широка ивица неизползвана. С накладките с които купих колата беше така и след като ги смених пак застанаха така. Чудя се да не би самите апарати нещо да не са оригинал??????
          Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
          ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS

          Коментар


            #20
            Колега!- разгледай каталога на "ВЮРТ", там има паста точно за тази цел.Пастата е специално за спирачни апарати, търсия в онлайн каталога на химически продукти под раздел лубриканти.Отиваш на 110-110 стр, и ще я видиш въпросната паста. Yellow_Flash_Colorz_PDT_05
            Fiat palio 1.7td

            Коментар


              #21
              Каква е тази литиева 120 градусова?!Ако направляващите се загреят до 160 - 180*, не ми се мисли колко ще загреят буталцата и цилиндите. Доста над температурата на кипене на спирачната течност!Няма лошо в купуването на специални смазки за там ,но е безпредметно.
              Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

              Коментар


                #22
                Tihomir78 написа:
                Колега ще се радвам да качиш и снимки, че да видя как стоят при теб накладките. Имам чувство че при мен са някак си изнесени навън и след като се износят се опират една в друга. А от друга страна от вътрешната страна, остава доста широка ивица неизползвана. С накладките с които купих колата беше така и след като ги смених пак застанаха така. Чудя се да не би самите апарати нещо да не са оригинал??????
                Без да снимам веднага ти казвам, че накладките като се износят не опират една в друга. Просто не достигат до края на диска, остават 3-5мм от диска, където се образува ръб. Според мен или дисковете не са ти правилният размер, или апаратите са сменявани. Но горещо те съветвам да си сложиш каквито е редно - накладката на 100% да опира в диска, който пък да остава да стърчи малко над накладките. Кое ще смениш (дисковете или апаратите) - твоя воля.
                "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                Коментар


                  #23
                  Synthy написа:
                  Tihomir78 написа:
                  Колега ще се радвам да качиш и снимки, че да видя как стоят при теб накладките. Имам чувство че при мен са някак си изнесени навън и след като се износят се опират една в друга. А от друга страна от вътрешната страна, остава доста широка ивица неизползвана. С накладките с които купих колата беше така и след като ги смених пак застанаха така. Чудя се да не би самите апарати нещо да не са оригинал??????
                  Без да снимам веднага ти казвам, че накладките като се износят не опират една в друга. Просто не достигат до края на диска, остават 3-5мм от диска, където се образува ръб. Според мен или дисковете не са ти правилният размер, или апаратите са сменявани. Но горещо те съветвам да си сложиш каквито е редно - накладката на 100% да опира в диска, който пък да остава да стърчи малко над накладките. Кое ще смениш (дисковете или апаратите) - твоя воля.
                  Мерси за информацията колега. Знаех си аз че нещо не е в ред. Досега не съм виждал такова изпълнение на нито едно МПС. Ама викам те италианците понякога имат разни нестандартни идеи. От една страна си мислех че това е добро като идея защото няма как да направи външен ръб на диска. От друга когато се износят доста накладките няма да започнат да търкат метал в метал понеже опират една в друга. Ама засега ще е така, че няма пари пък първо задните трябва да пооправя.
                  Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
                  ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS

                  Коментар

                  Working...
                  X