Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Тампони стабилизираща щанга - прословутата смяна, как?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Тампони стабилизираща щанга - прословутата смяна, как?

    Привет колеги! 3 часа днес се мъча в канала да сваля тампоните на стабилизиращата щанга.... има досадно скърцане, доста силно от тях.Обяснявам как действам:- развивам болтовете на тампоните- откачам щангата от едната биалетка, за да не е под напрежениеНо не мога да разтворя скобите за да сменя тампоните. Чуках, блъсках, останах без ръце, скобите не помръдват, а заедно с тампоните си се местят по щангата Та да попитам - правилно ли действам? Има ли някаква малка тайна за отварянето на тези скоби?Търсих доста с търсачката, но нищо конкретно не откривам. Само не казвайте че трябва да се сваля моста - защото ще ги оставя така да ми пеят Благодаря предварително.Грешен раздел -> Преместена.Модераторски екип на Fiat-bg.org
    Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
    Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

    #2
    Имаше тема в форума преди и наистина мисля че се сваляше моста което си е доста работа. Но може и да греша тоя урок не съм го правил.
    Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
    ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS

    Коментар


      #3
      При Типо тези скоби са заварени фабрично - трябва да се свалят заедно с щангата и да се разпробият. След това може и да не се валя моста при подмяната им. При Марея предполагам е същото. Ако не се сваля моста, то поне се отхлабва.
      Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.

      Коментар


        #4
        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=90886
        "Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в дадена стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

        Коментар


          #5
          На марея и купе със сигурност скобите са заварени и тампони се сменят заедно със щангата .Ако пуснеш малко моста надолу излиза цялата щанга ,с разпробиване скобите се отварят и се сменят тампоните ,следващите смени вече са лесни.

          Коментар


            #6
            Разпробиваш с подходящо свредло,по точно с върха на свредлото махаш малко метал там където е забърнат ,сякаш е нитовано.Аз направих нещо по нестандартно,заводски там където лежат тампоните щангата е оребрена.Това оребрение(като шлици) го махнах с шкурене и после полирах двете места с водна шкура.Сложих много грес на новите тампони,стегнах добре с болтовете и вече две гидини няма да скръца.
            FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

            Коментар


              #7
              Благодаря за включването колеги.Отдолу мястото е ... предполагам знаете, за това се и отказах от смяната. Да ама днес както ми скърцаха, започнаха и да потропват. Та така, не ми остава нищо друго освен да се надъхам и да и спра пеещите способности на тампоните.
              Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
              Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

              Коментар


                #8
                И на моята щанга, десният тампон се разтропа. Реших да сменя и двата, въпреки, че доста хора се опитаха да ме откажат. Както са писали колегите, черупките се разделят и тампоните излизат.Моста не се сваля. Понеже знаех, че ще обезобразя черупките се бях потготвил с такива втора употреба. Купих нови тампони и сега всичко е наред с изключение на това, че ако не ги пръскам с WD през около месец, скърцането ще ме подлуди :D

                Коментар


                  #9
                  Такаа, днес дойде моментът на смяната.Общо работа около 3 часа.Отвиват се тампоните от магарето, откача се щангата от биалетките. Така може да си дърпате щангата наляво, надясно. Издърпват се и самите тампони с въртеливи движения докато се подпрат на носача (там е удобно да се разделят черупките). Тогава с чук и остър секач черупките се разделят сравнително лесно ( зависи от това какви са инструментите), като се удря първо от вътрешната страна на черупката (по лесно е). Разбира се гумите трябва да са долу. Аз ги свалях една по една без да слагам трупчета.Малко по - късно ще кача и снимки.Ето и снимките на черупките и издърпаната щанга на дясно. Колата е Мареа ЖТД 105Надявам се темата да е полезна и на други колеги. Ако има въпроси питайте смело
                  Прикачени файлове
                  Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
                  Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

                  Коментар

                  Working...
                  X