Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем след смяна на задни спирачки и други въпроси.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем след смяна на задни спирачки и други въпроси.

    Здравейте колеги, аз пак малко да се поизложа ама няма как, нещо не ми е на късмет от сряда насам.Бързо описвам какво съм правил и после ще опиша конкретно проблема и въпросите.смених задните барабани и накладки скед което се оказа че са ми за смяна и цилиндърчетата та смених и тях. От там почнаха проблемите.Едното колело ОК. Всичко пасна както съм го свалил така и го монтирах (за саморегулирашата се бъгня не съм сигурен дали е в правиланта посока, но не мисля че има значение важното е, че работи и я почистих и смазах, гледах само зъбчетата в двата края (по-дългите) да са отвън както бяха като ги свалих).Както казах натегнах механизъмчето за да могат да влезнат новите накладки и барабани и всичко ток и по време на тези процедути изпуснах едното цилиндъре и трябваше да купувам а нямаше кой да ми помогне с обезвъздучаването така че почти без спирачки леко леко стигнах до магазина. Взех силиндърче което не пасна в последствие. Както и да е възнах се смених и другото колело с новите части без цилиндърчета и дойде един приятел и обезвъздушихме. Обаче като сменах на другото колело нещата ми направи впечатление, че като нахлузих барабана всичко ок, но щом натегна с болтовете и няма завъртане. Отхлабя колкото да има 1мм луфт мецду бадабана и главината и пак си се върти свободно. Реших да покарам и да се понамести само (естествено бях понателгнал и там механизмчето с оглед новите накладки и барабани да влезнат). Тръгнах аз към работа и реших да мина през АХМ-АУТО-то в Люлин да върна цилиндърчето и да взема вече две нови. Когато гледам единия барабан син. Естествено зарязах колата и по задачки, върнах се разглобявай всчико наново смяна вече и на цилиндърчетата понатегнах още малко саморегулатора и като сглобих и обезвъздуших всичко пасна. Първите 1-2 километра нямаше силни спирачки, но след около 10 вече се появиха. Сега загряват и задните барабани което предполага че имам и задни спирачки. ОБАЧЕ. ръчната изчезна и немога да я нaмеря никъдe. Oпъвам лоста до край и никой, все едно са разкачени жилата, а специално преди да монтиарм всичко асистенка Ненка я карах леко да подръпва лоста и да натиска педлала да видя дали се мърдат накладките и всичко беше наред.Та помагайте колеги какъв да е проблема, не мисля че е от много разхлабени механизъмчета те нали уж се самонатягат и мисля да си се натегнат сами ако е от тях. Аз бая ги навих де скъсиха се с около 3-4 мм горе долу толко сметнах че трябва за да влезнат новите части без да играе чука. 1. Та странен проблем крачна спирачка ОК, ръчна никаква, а освен че разкачих жилото от едните накладки и го закачих на другите не съм пипал нищо.2. мойта каляска е с АБС и не знам има ли знчение при обезвъздушаването? така или иначе обезвъздуших само задните колела на които съм правил интервенции естестено почнах от по-далечното.ако има казвайте моля!3. колко време ми трябва докато се затегне само механизъмчето или ще трябва да му помагам с отверката?мерси предварително и наздраве с по едно радлерче в тия жеги П.С.последното да не се брои за реклама просто по ме кефи тая
    Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
    182A4.000 IAW49F
    LPG - Lovato EasyFast
    ----------------------------
    "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

    #2
    натегни си ръчната, вдигни и маншона и завивай болта ще го видиш, щом барабаните са вкарани плътно(ако не са, сваляш ги и развиваш механизъмчетата така, че барабаните да влязат плътно) и крачната спирачна е ОК, натегни болта и ще се оправи, няма значение че си с АБС - обезвъздушава се по стандартния начин

    Коментар


      #3
      Мерси колега!Утре ако остане време ще отворя да видя да поразвия малко апаратчетата. Притеснява ме да не прегрее пак или пък като ги натегна заедно с ръчната след време като се саморегулират да не опънат ръчната и да си карам нонстоп на ръчна.иначе за сега е ОК, загряват леко (едната повече от другата) което значи че имам спирачки а и по педала се усеща
      Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
      182A4.000 IAW49F
      LPG - Lovato EasyFast
      ----------------------------
      "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

      Коментар


        #4
        Проблемът отстранен. Причината - заяло механизъмче за ръчната спирачка. След разхлабване и смазване вече имам и ръчна.Ако някой все пак прочете отново тази тема искам да попитам какво е това на задното колело. Нещо като датчик за АБС е но отзадната страна е като мека тръбичка. забравих да го снимам. Ако ми блокират задните колела не се активира АБСа така, че май не е за това. Ако някой знае да подсказва точно под него има нещо като гумен пръстен който леко надрах докато го почиствах. на другото коллео обаче е метален тоя прустен.Мерси предварително!п.с.ако намеря снимка в нета ще кача че май не обясних много добре.регакция: намерих снимки. става бъпрос за тази втората (черната) тръбичка (или каквото и да е там) и ограденото на втората снимква в червено.естествено отва не е от моята кола, но изглежда по същия начин.
        Прикачени файлове
        Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
        182A4.000 IAW49F
        LPG - Lovato EasyFast
        ----------------------------
        "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

        Коментар


          #5
          кабел е, а другото е датчик на абс-а

          Коментар


            #6
            те снимките са на едно и също нещо а след като е на АБСа защо като ми блокират задните колела не се включва помпата?и аз си помислих това, но не върши нищо поне за сега ако някой има други идей да сподела
            Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
            182A4.000 IAW49F
            LPG - Lovato EasyFast
            ----------------------------
            "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

            Коментар


              #7
              Ewing написа:
              те снимките са на едно и също нещо а след като е на АБСа защо като ми блокират задните колела не се включва помпата?и аз си помислих това, но не върши нищо поне за сега ако някой има други идей да сподела
              на първата снимка се вижда само кабела, на другата се вижда и самия датчик. значи за да ти блокират задните колела, първо са блокирали предните, и очевидно абс-а ти не работи, щом се стига до блокиране на колелета.

              Коментар


                #8
                А ти как ги блокираш задните, за да твърдиш, че не работи АБС-а?

                Коментар


                  #9
                  колата на колегата няма кантарче - има електроно разпределение на спирачното усилие, винаги на предните колела силата е по-голяма, няма как да му блокират първо задните, има някакъв проблем, да каже дали свети АБС или ламата за ръчната ( ! ) докато кара.

                  Коментар


                    #10
                    Ами подхождам концептуално . По документация (или поне такава намирам) имам датчици само на редните колела. От което следва, че ако дръпна леко ръчната (на 1 зъб е достатъчно) и натисна леко спирачката колата спира дстатъчно за да блокират задните но не и предните колела. Демек подпомагам механично задните.Това е вариант 1. А вариант 2 който е по-рискован и обикновено го практикувам през ноща, на пуста улица се засилва колата с около 60 и нещо след което леееко пипвам спирачката колкото да почне да намалява и да се отчете от АБСа че има натисната спиракча и издърпвам рязко ръчната спирачка. То се усеща и чува дали блокират задните. Но помпата на АБСа си остава изключена. Докато на предните малко пясък да има и да натисна по силно и веднага се включва АБС-а.допълвам че нищо не свети по таблото, закачал съм си и диагностичния кабел на АБСа и там няма проблеми.
                    Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
                    182A4.000 IAW49F
                    LPG - Lovato EasyFast
                    ----------------------------
                    "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

                    Коментар


                      #11
                      Я кажи с какъв ABS си - БОШ или Лукас, и защо реши че на ръчна трябва да ти работи ABS -а ? Или не съм те разбрал правилно ?
                      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                      Коментар


                        #12
                        Dido_Lyubenov написа:
                        Я кажи с какъв ABS си - БОШ или Лукас, и защо реши че на ръчна трябва да ти работи ABS -а ? Или не съм те разбрал правилно ?
                        Не се сещам какъв ми е но ще проверя. Иначе ДА не си ме разбрал не съм казал ,че трябва да ми работи на ръчната . Макар че той трябва да работи при натисната спирака и при блокирало колело независимо дали ръчната му помага да блокира или не.иначе ми беше интересно какъв е тоя датчик отзад където май не трябва да е в моя случай, клата е 1.6 ELX все пак само за инфо, главината е ето такаваhttp://axm-auto.com/index2.php?brand...nkl=1&show=1а не е от тези назъбените.
                        Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
                        182A4.000 IAW49F
                        LPG - Lovato EasyFast
                        ----------------------------
                        "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

                        Коментар


                          #13
                          о боже колко мъка има по тоя свят.......... ами отрежи ги като мислиш, че не са за там датчиците, махай ги

                          Коментар


                            #14
                            Ewing написа:
                            ....Макар че той трябва да работи при натисната спирака и при блокирало колело независимо дали ръчната му помага да блокира или не......
                            Тук грешиш....
                            ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
                            ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г

                            Коментар


                              #15
                              ABS -а ти, рита ли като се задейства, или ти потъва педала ? На Лукас, педала потъва, и в един момент, ако натискаш упорито слиза до долу и остава само ABS -a да контролира спирането. БОШ рита като бесен кон :D Все си мисля, че ABS -a ти си действа на 4 -те колела, а ти с ръчната, неможе да го задейсваш по някаква друга причина. Нищо чудно бутона ръчната да праща инфо и към ABS -a, и за това да не се активира. Ако решиш да си правиш експерименти, много внимавай да не скапеш някой датчик или кабела му, че ще си заформиш голямо приключение !
                              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                              Коментар

                              Working...
                              X