Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Сваляне на Рейка на Пунто МК2

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Airfan написа:
    Това, което аз разбрах междувременно е, че трябва да се бележи мястото на сглобката между рейката и кормилния прът и да се монтира точно по същия начин, тъй като електроусилвателя се шашкал ако не се монтира по същия начин рейката, което шашкане може би се оправя с някаква калибровка, но не ми стана съвсем ясно от обясненията.
    В платената версия на ФЕС можеш да направиш калибровката. Като я стартираш ти пише, че преди да започнеш гумите трябва да са в изправена позиция.
    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

    Коментар


      #17
      todorshalev написа:
      така тропането го чувам и вътре и отвън т.е. като хвана накрайника и го дръпна/бутна усещам луфт (не голям ама го има)Карето беше свалено Моста що го свалям имам достатъчно място да си работя щанги на скоростите нямам (с жила съм) съединения също няма в този учстък тампона не пречи и генерацията за накраайниците нз все още знам че се правят втулки въпроса ми беше дали някой случайно не е свалял щото както казах се държеше според мен де на нещо около кормилния прът (неква пласмаса) щото има място около рейката мърда на страни по малко ама не излиза а пък не посмях да напъвам много
      Чакам преразказ с картинки, успех
      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

      Коментар


        #18
        S_BANKOV написа:
        todorshalev написа:
        така тропането го чувам и вътре и отвън т.е. като хвана накрайника и го дръпна/бутна усещам луфт (не голям ама го има)Карето беше свалено Моста що го свалям имам достатъчно място да си работя щанги на скоростите нямам (с жила съм) съединения също няма в този учстък тампона не пречи и генерацията за накраайниците нз все още знам че се правят втулки въпроса ми беше дали някой случайно не е свалял щото както казах се държеше според мен де на нещо около кормилния прът (неква пласмаса) щото има място около рейката мърда на страни по малко ама не излиза а пък не посмях да напъвам много
        Чакам преразказ с картинки, успех
        като имам малко повече свободно време ще я мъча пак и ще правя снимки обещавам
        Шофирай разумно, на пътя не си сам.
        Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
        Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
        Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird

        Коментар


          #19
          втулките ми ги прави стругара и ми взе 6лв.смешно,но

          Коментар


            #20
            ivel написа:
            втулките ми ги прави стругара и ми взе 6лв.смешно,но
            колега то ясно че е с втулки и че са евтини ама мен ми е проблем да я сваля неще гадината да излиза
            Шофирай разумно, на пътя не си сам.
            Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
            Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
            Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird

            Коментар


              #21
              todorshalev написа:
              ivel написа:
              втулките ми ги прави стругара и ми взе 6лв.смешно,но
              колега то ясно че е с втулки и че са евтини ама мен ми е проблем да я сваля неще гадината да излиза
              А неще да излиза? Що така бе Като я извадиш ще ти докара още една за смяна, моята протече 100км. след смяната
              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

              Коментар


                #22
                S_BANKOV написа:
                todorshalev написа:
                ivel написа:
                втулките ми ги прави стругара и ми взе 6лв.смешно,но
                колега то ясно че е с втулки и че са евтини ама мен ми е проблем да я сваля неще гадината да излиза
                А неще да излиза? Що така бе Като я извадиш ще ти докара още една за смяна, моята протече 100км. след смяната
                нямаш ядове бутилка Руски Стандарт и я сменям
                Шофирай разумно, на пътя не си сам.
                Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
                Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
                Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird

                Коментар


                  #23
                  Извади ли я пустата рейка? пп - ако ще мина само с руски стандарт добре, аз обикновенно минавам с 2 год. Чивас, ама като си рекъл водка, вадка ще е.
                  Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                  (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                  Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                  Коментар


                    #24
                    В крайна сметка преди две седмици си оправих рейката.Много важно е преди да започнете да я сваляте да ЗАКЛЮЧИТЕ волана при право положение на гумите!!! В случай, че поради някаква причина не го направите и после при монтажа не стига "ход" на лентовият кабел, той ще се скъса при първото навиване на волана НА ЛЯВО. Така оставате без клаксон и въздушна възглавница във волана, което автоматично пали и лампата за грешка във възглавниците!!! Кабела се къса от към страната от където излиза от кутията си. Дори и да го скъсате или някой "майстор" да ви го скъса, може да се поправи, мога да опиша процедурата, но нямам снимки понеже бях силно афектиран докато си оправях колата и не ми беше до снимане.Пиша това понеже стругаря, който ми прави рейката за да даде гаранция за ремонта искаше да я свалят в посочен от него сервиз. Така сутринта си оставих колата и вечерта като отидох да си я взема волана имаше 30 градуса отклонение от правата посока, нямах клаксон и светеше лампата за въздушните възглавници. Съответно като я закачих на диагностика показа "Прекъсната верига на шофьорският еърбек" и ми се изясни картинката. На другият ден отидох в сервиза и след "сериозен" разговор с управителя, добре че излезе свестен та не му измъкнах празната глава от вратлето на пикльото, който беше направил белята, се разбрахме че за работа нищо няма да им плащам, както и те на мен за диагностика и ремонт. Когато такава кола дойде при мен, за такава процедура по разглобяване на всичко около волана, ремонт на кабела и сглобяване + диагностика, цената е 50 лв труд + 20 лв диагностика. Колите са ми хоби, но това не значи че труда ми е безплатен.Работата на стругаря ми струваше 40 лв, което включва пълно разглобяване на рейката, почистване и гресиране, нова втулка от полиамид, регулиране на хлабината на пиньона и 6 месеца гаранция за ремонта. Забележки към неговата работа нямам, колата е напълно "тиха" сега и си заслужи парите напълно.Самата рейка се сваля като се развие каренцето в купето, развият се двата болта държащи я за моста, разхлабват се всички болтове държащи моста за купето от лявата страна, след това някой напъва леко моста надолу, а другият вади рейката. Разбира се преди това се откача от към колелата.Вечер първа:- споменаваме всички роднини на пикльото, "майстор", както и се чудя аджеба какви хора останаха в България и какво ще правя в бъдеще, понеже още от сега като правя интервюта в работата се плаша какви идват - обличам си гащеризона и започвам работа- откачам минуса на акумулатора и изчаквам 20 минути за всеки случай, както пише в книгите- свалям еърбега на волана, държи се на три болта от задната страна. Развиват се с шестограм. Внимателно вадя буксата на възглавницата, има особен начин на "заключване", както и тази за клаксона- развивам с камък 24 гайката, която държи самият волан към пръта. Имайте в предвид, че волана влиза само по един начин на пръта! Освен ситните шлици има и три по-едри. Също така на самият прът има белег, който трябва да сочи 12 часа като слагате волана в право положение. ВСИЧКИ процедури се правят при изправено положение на колелата. В случай, че при прави колела волана стои на криво, това се оправя от друго място, но за това по-късно. С леко разклащане се изважда самият волан и така се открива гледка към кутията на лентовият кабел- самият кабел се държи на три винтчета за кутията на мигачите и чистачките. За да ми е по-лесно махнах и корите около волана, но мисля че и без тях може да се извади. В кутията на кабела са включва само една букса, тя е за възглавницата. За клаксона са предвидени две пластинки от двете страни.- вече кабела е в ръцете ви, кутията му се отваря като леко с плоска отверка от задната страна се натиснат трите зъбчета, след което по същият начин от капака на кабела който сте свалили се маха и "контрата", която не позволява на кабела да се върти докато не е сложен волана - тя също се държи на три зъбчета. Така се открива гледката към скъсаният кабел, както казах се къса там където е свързан с буксата на кутията му при навиване на лявоВечер втора:- цял ден ходя пеша, не е лошо, но работата ми е на 4 км от вкъщи, нося си обаче кабела в джоба за талисман :D - отивам в работата и сядам в работилницата на колегата, който поддържа електрониката на машините с разглобеният кабел- внимателно извадих буксата от кутията, като се погледне от външната страна се виждат двата зъба които я държат, излиза малко с пиниз. Самата букса е от две части, от към пиновете има две зъбчета. Тук внимавайте, понеже пиновете, които са за клаксона ще изпаднат при разглобяването!- както се вижда на снимките по-долу, около 4,5 см от кабела не стават за нищо, съответно ги отрязах. После наложих отрязаното парче върху здравата част на кабела и си очертах с маркер двете ивици, които трябва да бъдат изрязани в него. Изрязват се внимателно с макетно ножче. На снимките се вижда едната, а другата е на края от към пиновете. Ще се ориентирате по самата букса, в тези ивици влизат контрите, които не позволяват на кабела да се измъкне от буксата при нормалната му работа, въпреки че както се видя нищо не може да спре българският гении- в края на здравата част на кабела след като сте изрязали двете ивици, внимателно с макетното ножче обелвате фолиото на около 2 мм, да се покажат пистите. Те също са боядисани и трябва да се остържат с ножчето много внимателно, за да може после да ги запоим към пиновете- първо кабела се прекарва през кутията, от вътре на вън. После се сгъва под прав ъгъл на точно определено място, така че изрязаните прозорчета да си легнат на местата и оголените писти да стърчат на равно с пиновете. За целта няколко пъти мерих по буксата преди да сгъна кабела. На снимката по-долу съм сгънал отрязаното парче за да се види как трябва да се направи. След като се постави в буксата може да я затворите, поставяте двете пинчета, които са за клаксона, понеже както казах при отварянето те изпадат и щтраквате двете части. После внимателно с поялника запоявате стърчащите писти за пиновете. Няма какво да се обърка, понеже при сгъването на кабела всяка писта си отива на мястото. Имайте в предвид, че кабела е с шест писти, но се използват само четири, двете ги режете там където стърчат при пиновете- самата букса се поставя обратно на мястото й, кабела са навива плътно в кутията и щтраквате капака, без да поставяте още бялата контра!!!- самият кабел има "ход" точно шест оборота, след като сме отрязали парче от него стават пет и половина. Това не е проблем понеже волана прави три оборота - по оборот и половина на ляво и съответно на дясно. Обратно на часовниковата стрелка въртите капака докато затегне хубаво. При цял кабел прозорчето на капака ще застане върху червеният маркер в долният край, но тъй като отрязахме малко, в случая ще стои с около половин оборот назад, това не е проблем както казах- започваме да въртим капака назад /по часовниковата стрелка/, като броим ТОЧНО три пъти да съвпаднат прозорчето на капака с червеният маркер и при третото съвпадение спираме. Така кабела е в "средно" положение - има два оборота и половина ход на ляво /понеже отрязахме част от него/ и три оборота на дясно. При това положение да съвпада прозорчето на кабела с червеният маркер щтракаме и бялата контра и повече НИЩО НЕ ПИПАМЕ- връщам се след работа и трябва да си сглобя колата. Започвам с изправянето на волана - това става от каренцето в краката при педалите. То също има шлици и след като му разхлабих болта и го извадих нагоре, го преместих точно един шлиц по часовниковата стрелка. За по лесно ориентиране бях пъхнал волана на пръта. В зависимост накъде имате отклонение разбира се ще го местите наляво или на дясно, при мен го бяха дали с 30 градуса наляво. За да преместите карето по шлиците първо го избутвате нагоре, така част от пръта на волана се прибира, завъртате колкото е необходимо и пак го пъхате, на може да го въртите докато е пъхнато заради шлиците. Преместването е винаги с най-малко един шлиц, дори и да остане отклонение от 1-2 градуса от право положение, това се оправя на реглажа, понеже шлиците на карето са едри не може да се направи фина настройка, но грешката е в рамките на едва забележимо отклонение, което както казах се оправя на реглажа. Стягайте ЗДРАВО болта, който държи карето към рейката, моят не го бяха стегнали добре и имаше луфт. НЕ ПРОБВАЙТЕ да изправяте волана от пръта в горната част където влиза самият волан - както казах той има само едно положение, отбелязано с белег!!!- готови сме да поставим лентовият кабел на мястото му и да му включим буксата - това става ЗАДЪЛЖИТЕЛНО при прави гуми!!!- после слагаме корите около волана и накрая самият волан като стягаме здраво гайката му- последно монтираме обратно въздушната възглавница, слагаме клемата на акумулатора и пробваме дали имаме клаксон, ако имаме въртим пълен ляв и пълен десен няколко пъти и пак пробваме, ако отново имаме клаксон може да се счита че сме монтирали всичко правилно- трием грешката за възглавницата за да загасим лампата и газ към реглажа, разбира се за последен път споменаваме всички роднини на пикльото, който ни създаде два дни работаТова е, надявам се че съм бил полезен, ако има нещо питайте.
                    Прикачени файлове
                    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                    Коментар


                      #25
                      Тези втулки на рейката, които си сменил в краищата ли са или е втулката под пиньона?

                      Коментар


                        #26
                        аз лично ходих на стругар и той ми направи от някаква техническа пластмаса,че не било хубаво да е бронз.втулките са 2 в двата края от към корм. накрайници.с една дума е просто.за двете втулки ми взе 6 лева-нищо

                        Коментар


                          #27
                          Рейката се сваля, като се свали моста, самата рейка се държи на 2-болта и един вътре на пръта. Такива втулки не се продават, най добре е стругар да ти ги направи по самия прът, правят се от техническа пластмаса която издържа на температура, ако се сложи обикновена започва да затяга след няколко карания, защото се нагрява от двигателя.
                          Fiat Punto MK2 Broom Yellow 200++

                          Коментар


                            #28
                            riot написа:
                            Рейката се сваля, като се свали моста, самата рейка се държи на 2-болта и един вътре на пръта. Такива втулки не се продават, най добре е стругар да ти ги направи по самия прът, правят се от техническа пластмаса която издържа на температура, ако се сложи обикновена започва да затяга след няколко карания, защото се нагрява от двигателя.
                            От тефлон не става ли? Също самите втулки как се закрепят към рейката така, че като се мести пръта в тях да не ги избута?

                            Коментар


                              #29
                              Airfan написа:
                              Тези втулки на рейката, които си сменил в краищата ли са или е втулката под пиньона?
                              Втулката под пиньона поне на моята рейка беше метална и не трябва да се прави, само обираш луфта. Рейката тропа от разбита втулка от дясната страна, по-дългата и точно тя беше разбита. Като я гледах разглобена ми изглежда точно същата от темата на колегата за Стило.
                              Airfan написа:
                              От тефлон не става ли? Също самите втулки как се закрепят към рейката така, че като се мести пръта в тях да не ги избута?
                              Втулката мисля че е по-добре да е от полиамид, тефлона идва мек, поне според това което прочетох в темата за Стило. Какво държи втулката да не се мести не мога да кажа понеже не съм гледал стругаря когато я е сглобявал, видях я само разглобена.
                              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                              Коментар


                                #30
                                S_BANKOV написа:
                                Извади ли я пустата рейка? пп - ако ще мина само с руски стандарт добре, аз обикновенно минавам с 2 год. Чивас, ама като си рекъл водка, вадка ще е.
                                не съм се занимавал все още зает ми е гаража и чакам да се освободи а през това време събирам само Инфо ПП: Руски Стандарт да си е може и нещо за мезенце покрай него (2-3 кг. вратни пържоли)
                                Шофирай разумно, на пътя не си сам.
                                Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
                                Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
                                Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird

                                Коментар

                                Working...
                                X