Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Лагер - главина, удължаване на живота.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Лагер - главина, удължаване на живота.

    На много коли се използват лагер - главини, които са удобни и лесни за смяна, но са и скъпички. Основната причина за скапването им е стареенето на греста, която без проблем може да бъде подменена.При смяна на задни накладки е много по-удобно да се извади главината, за да се работи по-лесно. Като е свалена, внимателно се сваля капсуловката на лагера и виждаме старата грес, която е станала на сапун:Оглеждаме състоянието на черупките и съчмите, дали имат наранявания. Ако главината до сега не е била шумна, повърхностите са добри и си струва да се гресира, вместо да бъде сменена след някой и друг километър.Подходящата грес е въпрос на избор, аз използвам литиева, която е термо и водоустойчива. След като се смажат обилно, половинките на лагера се сглобяват и се поставя капсуловката. Да се внимава да не се разменят черупките и съчмите, защото те са се сработили и ще се намали драстично живота им.
    Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

    #2
    мда, на всякъде където е възможно да се смени греста, я сменям с много добра литиева грес

    Коментар


      #3
      nedialk00 написа:
      мда, на всякъде където е възможно да се смени греста, я сменям с много добра литиева грес
      +1 само дето малко нафтичка се киснат преди това и като исъхне с гресчица.
      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

      Коментар


        #4
        Пропуснах да напиша, всичко мия с бензин. Най-евтиният разтворител!
        Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

        Коментар


          #5
          muns61 написа:
          Пропуснах да напиша, всичко мия с бензин. Най-евтиният разтворител!
          да, но е доста по-Безопасно да се използва нафта.

          Коментар


            #6
            най-добре става със едно специално спрейче

            Коментар


              #7
              Че какво му е опасното на бензина? Разглобява се лагера и се мие, после се избърсва и смазва. Нали въпросът е да се изчисти старата смазка.
              Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

              Коментар


                #8
                А как се маха семеринга, предполагам подпъхваш пинсетата откъм вътрешната втулка, внимавайки да не го нараниш, него и пружинката, която също предполагам е там, за да уплътнява?
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #9
                  pakumba написа:
                  А как се маха семеринга, предполагам подпъхваш пинсетата откъм вътрешната втулка, внимавайки да не го нараниш, него и пружинката, която също предполагам е там, за да уплътнява?
                  да или с някаква игличка също става
                  Брава 1.6

                  Коментар


                    #10
                    Понеже веднага ще се намерят умници в темата, че това не трябва или не бива да се прави да вметна само. В една бумажна на SKF относно поддръжката и експлоатацията на техните лагери точно и ясно е описано че тази процедура дори е препоръчителна, а за някои по натоварени задължителна. Дори се споменава че се предлагат отделно нови капаци но аз реално не съм виждал. Относно миенето споменават разтворител но не е посочено точно какъв или не помня и последващо продухване с въздух.
                    BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                    http://vbox7.com/play:124bedab

                    Коментар

                    Working...
                    X