Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Вероятен проблем след смяна предни накладки на Брава

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Вероятен проблем след смяна предни накладки на Брава

    Здравейте колеги,днес с колега от форума сменихме предните накладки на Бравата.Всичко мина леко и бързо.Но в мен останаха някои притеснения в последствие.Първо-прибрахме цилиндъра с една тръба и аксиален натиск в самото бутало.[img][/img]Скицата е малко лаишка,ама набързо така стана.С червено е буталото,а с черно е тръбата.Та въпросът ми е дали това чело на буталото(където контактува тръбата ) е достатъчно дебело и здраво и да не сме го деформирали или недай си боже нещо спукали,защото беше доста зор да го приберем и доста натискахме по посока на зелената стрелка,докато мръдне.Ако някой е виждал това бутало в разглобено състояние да каже дали е достатъчно масивно,че утре пак мисля да отварям да проверявам да няма поражения по челото.И второ-някой има ли идея защо педала на спирачката ми стана по-мек и хваща по надолу от преди,при условие,че не сме разваляли херметичноста на системата.Само бях отворил казанчето със спирачна течност като връщахме буталото.Иначе колата спира в пъти по-добре сега.Според вас имам ли причина за тревога?Легенда:-червено-бутало,черно-тръба,синьо-спирачен апарат,зелено-натиск,упражняван от човек над 100 килца
    Прикачени файлове
    Fiat Brava 1.2,16в

    #2
    Споко, разглобявал съм апарати и буталото е достатъчно яко нищо му няма. При мене като смених накладките докато се напаснат педала ми беше леко мек и хващаше по-долу. Карай спокойно всичко ще си дойде на мястото.
    Фиат Крома 1.9 16v+
    Фиат Браво 1.6 16v
    Фиат Мареа 1.6 16v

    Коментар


      #3
      Как 100 кг-я човек налагаше усилията си върху буталото с натиск или подксоци върху му?
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #4
        Спирачния апарат беше подпрян с гърба на шенкела и оня тежичкия човек натискаше с бавно увеличаващ се натиск в начертаната посока.Не е чукано,удряно и скачано по детайлите.
        Fiat Brava 1.2,16в

        Коментар


          #5
          колега, като се напаснаат накладките, ще се върне педала горе, освен ако при манипулацията не сте отворили казанчето със спирачната течност, и да сте обърнали гумичка на спирачната помпа

          Коментар


            #6
            Казанчето беше отворено,снощи четох именно за това и го направих.
            Fiat Brava 1.2,16в

            Коментар


              #7
              друг път като сменяш накладки да знаеш-първо отвиваш леко обезвъздушитела и тогава напъваш цилиндъра.това за да не се мъчиш да напъваш

              Коментар


                #8
                кола

                Да точно и това е трябвало да направите да отвиете малко болта за обезвъздушаване А иначе после обезвъздушихте ли е .
                КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                Коментар


                  #9
                  При връщане на буталото на апарата не виждам смисъл да се отвива щуцера за обезвъздушаване, ако го направите дори има опасност да навлезе въздух от там. Единствено се отвива капачката на казанчето, че ако се наложи да прелее спокойно течността, а и въздуха от системата да си излезе в атмосферата, и също така както са споменали колегите да не се обърнат гумичките на помпата. При смяна на накладки няма нужда от обезвъздушаване, защото то и няма от къде да влезе въздух в системата при смяната на накладките. Единствено след 200-300км ако спирачките са все още зле, може да се изпусне малко въздух, но иначе няма смисъл.

                  Коментар


                    #10
                    Много правилен съвет са дали колегите.Отвива се пробката за обезвъздушаване и буталото се прибира с лекота на ръка.Ако си внимателен няма риск от засмукване на въздух.Даже и да засмуче какво от това-обезвъзд. и приключваш.
                    Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                    Коментар


                      #11
                      Подложихте го на дискусия, а то е написано черно на бяло в инструкциите на самите накладки - развива се пробката за обезвъздушаване, преди това на нея се нахлузва шлаух 6 мм. Ако толкова се притеснявате - викнете някой да натисне педала, да го задържи, развиите пробката да тръгне течност по шлауха, затегнете я без да сваляте шлауха. Така той се пълни с течност и избутва въздуха, няма опасност от навлизане на въздух. От там нататък е лесно - развивате малко пробката, прибирате буталото, стягате пробката, сглобявате всичко, доливате нова течност, натискате педала да обере луфта, пак доливате и минавате на другото колело. Разбира се, че може по още стотици начини да се направи, но този е най-разумен и правилен, неслучайно е описан подробно в инструкцията.

                      Коментар


                        #12
                        Ами то за това съм пуснал темата бе колега,за дискусия.В ръководството на Хайнес въобще не пише че се развиват пробките за обезвъздушаване,а само трябва да се следи АКО нивото на сп.течност се повиши над максимума,да се източи през резервоара ИЛИ през пробката с шлаух.На това ръководство имам пълно доверие.Цял основен ремонт направих на типото по него и вече 2,5 г. колата се движи ежедневно.Накладките ми бяха също с няколко листа обяснения за монтажа и също такива работи не пише.По-скоро е обърнато внимание на безопасността при монтажа. Ето ви цитат от мануала на Хайнес:If new brake pads are to be fitted,the caliper piston must be pushed back in to the cilinder,to make room for them...Provided,that the master cilinder reservoir has not been overfilled with hidraulic fluid,there should be no spillage,BUT KEEP A CAREFUL WATCH ON THE FLUID LEVEL WHILE RETRACTING THE PISTON.IF THE FLUID LEVEL RISES ABOVE THE MAX LEVEL AT ANY TIME,THE SURPLUS SHOULD BE SIFONED OFF OR EJECTED VIA PLASTIC TUBE,CONNECTED TO THE BLEED SCREW.Който може, да чете,който не може да използва гугъл.Гугъл лесно ще използваме, но правилата на форума са категорични! Постовете трябва да са написани на български език. Ако нещо е написано на друг език - трябва да има превод, иначе се счита за нарушение. ogi28b
                        Fiat Brava 1.2,16в

                        Коментар


                          #13
                          кола

                          Тук е добре да се развие малко докато се натиска да се свие буталото щото може да се обърнат гумичките на помпата и тогава помпата няма да работи хубавоте са с посока -като чашка . И ако се сложи един безцветен маркуч в спирачна течност няма да има проблем както пише по горе.
                          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                          Коментар


                            #14
                            tipo33 написа:
                            Накладките ми бяха също с няколко листа обяснения за монтажа и също такива работи не пише.По-скоро е обърнато внимание на безопасността при монтажа.
                            Моите бяха АТЕ, само с един лист обяснение, като то беше от край до край и преди прибиране на буталото беше посочено развиване на пробката, а след края на процедурата - доливане. Явно различните производители на накладки имат различно виждане по въпроса за смяната. Според мен - развиването на пробката и връщането на буталото, с доливане накрая е най-разумният и смислен метод, ако не са минали две години от последната смяна на течност.

                            Коментар


                              #15
                              Съгласен съм,че този метод е добър,а може би най-добрия.Но се подразних,че колегите бяха упрекнати в ненужно дискутиране,което обезмисля темата.Относно нарушаването на правилата на форума-да така е,формално съм ги нарушил,но това е цитат,а там всичко се предава 1:1.Как иначе можех най-точно да защитя позицията си.Във форума има и постове на "маймуница" и такива с оскърбително и жаргонно съдържание-никой не ги изтрива.Моят цитат трябваше да се изтрие,защото беше достоверен и точен...явно някого го е заболяло от истината.От второто изречение на поста ми фактически съм написал превода на това което цитирах.Пак повтарям-добавих оригиналния текст,за да бъда достоверно изчерпателен.Иначе абзаца е на стр.116.
                              Fiat Brava 1.2,16в

                              Коментар

                              Working...