Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Чуденка относно шарнир/шенкел

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    muns61 написа:
    Този надпис 19 на шенкела, да не е случайно диаметъра? За Фиатите не помня, но за други коли има шарнири на 17 и 19 мм, премери отвора на шенкела.Колкото до този пояс вътре в отвора, даже и да го няма, шарнира не може да излезе. Държи го стопорния болт.
    Точно!Главата на шарнира, не случайно е прорязана. Без да извадиш болта, не пада!
    Alfa 159 SW 2.4 Ti
    Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
    "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

    Коментар


      #32
      точно набиване на отверка.секач или каквото и да е в прореза е голяма грешка раздува се и после не винаги може да се стегне и се получава износване на шенкелапрореза е направен с единствената цел СТЯГАНЕ а не разширяване да ни е по-лесно
      Bravo 1.9d 97г

      Коментар


        #33
        nsn написа:
        точно набиване на отверка.секач или каквото и да е в прореза е голяма грешка раздува се и после не винаги може да се стегне и се получава износване на шенкелапрореза е направен с единствената цел СТЯГАНЕ а не разширяване да ни е по-лесно
        Чак сега успявам и аз да се включа пак. Точно така е. Набиването на каквото и да било там води до бели. Виждал съм скъсани шенкели. Разбира се колегите не прекаляват с набиването на отверки и внимават. Аз лично също го правя, но съм си направил конусен водач с много малък ъгъл. Реално, ъгъла е толкова малък, че разширява части от милиметъра. Не е нужно повече. Виждал съм обаче забити ударни отверки, докато се работи по такива места и се хващам за главата. После стягат като хамали, защото трябва да съберат обратно шенкела. Освен това болта не е конус винаги. На пандата например си е чист цилиндър. Миналата седмица смених на моите шарнири маншоните. Обработих болтовете с П-------н PL и после свалянето е приказка.
        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

        Коментар


          #34
          Повдигам темата да питам относно този проблем:
          nikolce написа:
          Ново 20 . Като карам по павета, вдигна ли над 40, от дясно нещо влиза в резонанс, и почва едно ръмжене, мелене, дззззззз. Мисля че е тази ламарината около спирачния диск, или таза евентуално. Само ме е страх да не е от лагера на "новият" шенкел, че ще си #@$@#%$# .
          ogi28b написа:
          За да провериш дали е от лагера - вдигни колата на крик, застопори я хубаво да не падне, запали, вдигни максимална скорост на пета предавка и изгаси двигателя. Много хубаво и ясно се чува къде какво стърже.
          Пробвах съвета на Оги (не на максимална скорост, до 30км/ч пробвах), свирене и шумове няма, освен търкането на диска в накладките. Обаче, като си слагах летните гуми, забелязах че като заклатя спирачния диск има луфт, малък, няма и милиметър, ама има. Това също идва от лагера нали? Питам за да знам как да процедирам.Ако е лагер опциите са ми две: Или да пробвам с натягане на гайката, или да сменя лагера. В Тех-Ко, за SKF ми искат 93 лева за лагер без ABS. По принцип толкова ли струва? Предполагам че е хубав?Благодаря.
          00' Bravo 105 JTD

          Коментар


            #35
            Не знам какъв ти е лагера! Но ако е двуредов съчмен, натягането на гайката няма да помогне, освен ако не е разхлабена.93лв е много за такъв лагер. Определено цената е надута.
            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

            Коментар


              #36
              надута е ми, всички копелета бачкат поне на 80-100% надценка.
              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
              Fiat Bravo'97 1,6 16v
              Fiat Tempra'91 1,6 mono

              Коментар


                #37
                Тогава кажете друга марка, също да са добри, че гледам има някакви и за по 20-30 лева. Въобще SKF предлагат ли лагер без ABS? Защото гледам в сайта на AXM цената на SKF е същата като за лагер с ABS.
                00' Bravo 105 JTD

                Коментар


                  #38
                  Дай ми номер или размер!
                  Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                  Коментар


                    #39
                    nikolce написа:
                    Тогава кажете друга марка, също да са добри, че гледам има някакви и за по 20-30 лева. Въобще SKF предлагат ли лагер без ABS? Защото гледам в сайта на AXM цената на SKF е същата като за лагер с ABS.
                    Предполагам говориш за главина, не за лагер, само лагера е 50-55лв. но не си струва, моя го смунах преди 4 месеца, голяма борба беше, излезе само на 40 тонна преса, после беше проблем с влизането на шлиците, от преата обикновенно се замазват и се почва търкане с пилата. Но понеже каза че имаш радиален луфт провери си вътрешния накрайник да не е тръгнал и да е направил луфт на ябълката.
                    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                    Коментар


                      #40
                      Danchojn написа:
                      Дай ми номер или размер!
                      60813089, 82390273, 60751080 . Това са от сайта на AXM. На работа съм нямам време да се ровя в епера, извинявай.Банков, чакай че се омотах. Нали това ми трябва:
                      00' Bravo 105 JTD

                      Коментар


                        #41
                        Това е лагера ОТ шенкела, той струва 55 лв. / моя струваше толкова/ SNR , но съвета ми е вземи си цял шенкел втора употреба, писал съм главина но съм се объркал с шенкела, цялата простотия с вадене и набиване на преса не си струва разходите, а и новия лагер ще замине за 4-5 месеца. Просто няма смисъл.
                        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                        Коментар


                          #42
                          Цял шенкел като вземе, ще трябва поне да отвори и опресни лубриканта вътре в лагера. Той е основната причина да се скапват. Аз не бих купувал шенкел заради един лагер. Смяната му не е нищо сложно. nikolce - пуснах ти лично съобщение
                          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                          Коментар


                            #43
                            S_BANKOV написа:
                            но съвета ми е вземи си цял шенкел втора употреба, цялата простотия с вадене и набиване на преса не си струва разходите, а и новия лагер ще замине за 4-5 месеца. Просто няма смисъл.
                            Toй си го има вече втора употреба, за какво му е още един! :D Демонтаж и монтаж на лагер е елементарна работа за човек с умения, а и цената за операцията не е висока. А ако купиш лагерите от специализиран магазин, а не от такъв за авточасти, цената е доста приятна.Отваряне за смазване е безпредметно, особено ваденето на главинката - почти сигугно прецакване на външната капсуловка поради разглобяването на лагера. Цели се вадеха на Ауди 80 В3 и В4.А новите лагери задължително се проверяват за смазка.
                            Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                            Коментар


                              #44
                              S_BANKOV написа:
                              .. само лагера е 50-55лв. ....
                              Да, ама ако е със стария АБС. А на колегата колата е 2000 г., т.е. новия лагер с магнитния семеринг. За моята Мареа беше 83 лв преди 2 г. марка SNR или нещо подобното
                              Stop giving directions, just say "Follow me."
                              Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                              Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                              Коментар


                                #45
                                А защо си мисля че колата е без АБС и "обикновен" лагер ще му свърши работа просто да му добави хубава грес преди монтажа
                                ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
                                ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г

                                Коментар

                                Working...
                                X