Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Чуденка относно шарнир/шенкел

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Ето и снимките, цъкайте върху тях за по-голям размер. Това е от горе. Вътре се вижда една пръстеновидна изпъкнатина (не се сещам в момента за друго име), която заедно с болта държи шарнира като се стегне. Болта стяга, шенкела захапва здраво конуса на шарнира и това е. Без помоща на този ръб, болта сам трудно ще задържи конуса. Иначе трябва много дупки и хиляди километри преди цялата система да се предаде. По скоро ябълката ще излезе от леглото. Този ръб както се вижда е износен, или поне заоблен. Трудно се хващаше с нокът. На останалите две снимки ще видите че края на отвора също е износен от триенето. Забелязва се и на първата снимка. Това са снимки от долната страна. Ръба вътре почти го няма. С нокът едвам едвам се усеща. Майсторите казаха че се получава от прекомерно сваляне и качване (не знам дали е така). Имаше вариянт да изпилим леко отвора по средата за да може да прибере още малко шенкела, ама всички единодушно се съгласихме че не е добра идея.Поне научих нещо днес.РЕД:tipo33 писали сме заедно, добре те разбрах и първия път, затова казах че ще покажа снимки да се види, как точно се е износило. Според мен, при сваляне на шарнира от шенкела, задължително този процеп по средата да се разшири, да може да се освободи шарнира. Обаче по сервизите явно си знаят чука, винкело и майката, затова така е станало. На това бях и свидетел днес в сервиза, една щанга, напън, дръннн, излезе, как няма да се износи??Аз последно (и един единствен път) ги свалях като сменях маншончетата, като предварително разширих с една отверка. Иначе не искаше и да чуе. Нито щанга имах, нито подемник, а и го правих пред блока, с един приятел.
    00' Bravo 105 JTD

    Коментар


      #17
      Като гледам снимките ми звучи логично,но само ако са сменяни носачи по нашенски поне 5-6 пъти.Дано да е само това причината и за напред да не се появява проблема отново.
      Fiat Brava 1.2,16в

      Коментар


        #18
        аз винаги разтварям отворчето(то и аз това е сложено предполагам), и носача излиза даже на ръка

        Коментар


          #19
          Ново 20 . Като карам по павета, вдигна ли над 40, от дясно нещо влиза в резонанс, и почва едно ръмжене, мелене, дззззззз. Мисля че е тази ламарината около спирачния диск, или таза евентуално. Само ме е страх да не е от лагера на "новият" шенкел, че ще си #@$@#%$# .
          00' Bravo 105 JTD

          Коментар


            #20
            За да провериш дали е от лагера - вдигни колата на крик, застопори я хубаво да не падне, запали, вдигни максимална скорост на пета предавка и изгаси двигателя. Много хубаво и ясно се чува къде какво стърже.

            Коментар


              #21
              на диф-а няма да му хареса това упражнение, ама е вариант за проверка

              Коментар


                #22
                nedialk00 написа:
                на диф-а няма да му хареса това упражнение, ама е вариант за проверка
                Защо да не му хареса?
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #23
                  Щото ще остане без масло като се вдигне колата.Няма нужда от максимална скорост, и с 30 ще се чуе отчетливо как самолета излита По колата има доста ламарини служещи за топлинни щитове, огледай тях а също и генерацията
                  Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                  (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                  Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                  Коментар


                    #24
                    S_BANKOV написа:
                    Щото ще остане без масло като се вдигне колата.
                    Няма такъв вариант, освен ако не я вдигне на страничната врата.
                    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                    Fiat Bravo'97 1,6 16v
                    Fiat Tempra'91 1,6 mono

                    Коментар


                      #25
                      pakumba написа:
                      nedialk00 написа:
                      на диф-а няма да му хареса това упражнение, ама е вариант за проверка
                      Защо да не му хареса?
                      Защото осите на планетните колела нямат лагери и по принцип не им е год с такива обороти като работи дифа. Там по принцип има бавни движения - в осите. По същата причина не е разумно и да се буксува много. Така в един момент блокират и някои колела излитат през корпуса. Този тест аз го прява на 3-та предавка с не много висока скорост и резултата е мигновен.
                      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                      Коментар


                        #26
                        nikolce - ти си първият случай с износен шенкел в моята скромна практика. Аз лично не оспорвам фактите, но логиката е друга. Значи постави ли се болта в шенкела, като се стегне, край. Там няма въртене, няма износване. Все едно да кажем че болтовете с които се държат носачите се износват. От сваляне и качване според мен пак няма как да стане. За мен причината да се износи леглото в шенкела е: - мърляво отношение на предишният собственик. Или шарнира е бил без маншон вече, кородирал и блокирал, в резултат силово се е въртял в шенкела. Или просто си е бил незатегнат в шенкела, но дори така при изправен шарнир, там няма да се върти. А ако е прецакан отвора от удари, още по-голяма безотговорност от водача. С две думи, шенкела е детайл, който при правилна експлоатация е вечен. Радвам се че си намерил решение. Просто искам да наблегна, че там няма нормално износване както при други детайли. Само при немърливост.Успех.
                        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                        Коментар


                          #27
                          Този надпис 19 на шенкела, да не е случайно диаметъра? За Фиатите не помня, но за други коли има шарнири на 17 и 19 мм, премери отвора на шенкела.Колкото до този пояс вътре в отвора, даже и да го няма, шарнира не може да излезе. Държи го стопорния болт.
                          Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                          Коментар


                            #28
                            Danchojn написа:
                            Само при немърливост.
                            Това е истината и според мен. Иначе знам за 4-ри сваляния на шарнирите на тази кола, като един път аз съм ги разкачал. Ама разширих леко тогава с една отверка, и излезе лесно, без кози крак даже. В сервизите знаеш как процедират (голям процент от тях). И винаги ме гонят! Ходи пий кафе, ще ти звъннем, излез навън, забранено е и т.н. Разбирам ги, ама мен никой не ме разбира, и естествено аз плащам музиката, без значение от резултата.Яд ме е, че вкъщи при баща ми си имам гараж с канал, а ми е далече, и нямам никакво време.
                            00' Bravo 105 JTD

                            Коментар


                              #29
                              е ,ще трябва да свикнеш да си я правиш сам защото нали виждаш какво става после

                              Коментар


                                #30
                                Danchojn написа:
                                pakumba написа:
                                nedialk00 написа:
                                на диф-а няма да му хареса това упражнение, ама е вариант за проверка
                                Защо да не му хареса?
                                Защото осите на планетните колела нямат лагери и по принцип не им е год с такива обороти като работи дифа. Там по принцип има бавни движения - в осите. По същата причина не е разумно и да се буксува много. Така в един момент блокират и някои колела излитат през корпуса. Този тест аз го прява на 3-та предавка с не много висока скорост и резултата е мигновен.
                                мерси
                                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                                Коментар

                                Working...
                                X