Ходих на сервиз за проверка на ходова част, че нещо се разтропа отпред в дясно. То от едното тропане, излезе че всичко е аут
. Майстора почна: биалетки, маншони на накрайници -> накрайници, маншони на полуоски, тампони на носачите, хидравлична рейка за рециклиране, накладки, спирачни дискове,.... И тука вече спрях да го слушам, защото дисковете са ми на година и нещо, и ръб почти нямат, да не кажа че нямат. Относно рейката, вика пипни тук, той движеше гумите ляво/дясно, и вярно се осещаше някакво,.... бе нормално за зъбен механизъм "хъркане" според мен, не мога да го опиша. Не бе нито на желязо, нито някакво гадно дране, та си мисля че нещо ме омагьосваше, може и от карето да е нещо, че тряка и то. Освен това нямам страни звуци от волана, няма луфт, рейката не тече. Както и да е, стигнахме до моята любима част шарнирите
. От лявата страна шарнира е добре, няма луфтове. От дясно, както напъва с щангата, целият шарнир движи нагоре/надолу в шенкела, около 3-4мм.
Самият шарнир изглежда здрав, то реално не можеш да го хванеш, защото се движи свободно през шенкела. Пробва човека да затегне болта колкото може, никакъв ефект. На края направи заключение, че шенкела не е наред
. Веднага се сетих за моите миналогодишни великденски драми, имах същият проблем след смяна на маншончетата, само че от ляво. И тогава не ми се занимаваше, и направо отидох при Сашо в лисан, като просто дозатегна яко болтовете от двете страни, и движението изчезна. Някои колеги тогава ме уверяваха (темата по-горе), а после и аз стигнах до същото заключение, че там много стягане не трябва. Няма и година по-късно, ето че и от дясно почна да движи шарнира в шенкела. Та съм седнал, мисля на глас, и се чудя какви могат да бъдат причините за това???- Болтовете които сложих тогава бяха едно към едно със старите , а като здравина 8.8.- Шенкела,... не знам какво може да му се прецака на шенкела, тъй като ляга по дължината на болта.- Главата на шарнира, да не би да се е изхабила, ама щеше да е срещан проблем, не съм единственият човек с Fast, освен това едва ли материала там е толкова слаб. - Друго, може да имало някакво микродвижение и с времето да е прерастнало в голямо, ама щеше пак да потропва.- И последно което ми идва в главата, да са ми дали носачи които са с по-малка глава на шарнира, Ф-16мм примерно, знам че на бравото са Ф-17мм. Нямам шублер да измеря.Та тръся и вашето мнение. Страх ме е да я карам така колата, да не стане някоя беля. Ще видя от понеделник да си тръся гаранцията относно тампоните на носачите, обаче същевременно, трябва да намеря и решението на този проблем.Щях рефлектори да си рециклирам, ксенони, ама друг път.




Коментар