Ходих на сервиз за проверка на ходова част, че нещо се разтропа отпред в дясно. То от едното тропане, излезе че всичко е аут . Майстора почна: биалетки, маншони на накрайници -> накрайници, маншони на полуоски, тампони на носачите, хидравлична рейка за рециклиране, накладки, спирачни дискове,.... И тука вече спрях да го слушам, защото дисковете са ми на година и нещо, и ръб почти нямат, да не кажа че нямат. Относно рейката, вика пипни тук, той движеше гумите ляво/дясно, и вярно се осещаше някакво,.... бе нормално за зъбен механизъм "хъркане" според мен, не мога да го опиша. Не бе нито на желязо, нито някакво гадно дране, та си мисля че нещо ме омагьосваше, може и от карето да е нещо, че тряка и то. Освен това нямам страни звуци от волана, няма луфт, рейката не тече. Както и да е, стигнахме до моята любима част шарнирите . От лявата страна шарнира е добре, няма луфтове. От дясно, както напъва с щангата, целият шарнир движи нагоре/надолу в шенкела, около 3-4мм. Самият шарнир изглежда здрав, то реално не можеш да го хванеш, защото се движи свободно през шенкела. Пробва човека да затегне болта колкото може, никакъв ефект. На края направи заключение, че шенкела не е наред . Веднага се сетих за моите миналогодишни великденски драми, имах същият проблем след смяна на маншончетата, само че от ляво. И тогава не ми се занимаваше, и направо отидох при Сашо в лисан, като просто дозатегна яко болтовете от двете страни, и движението изчезна. Някои колеги тогава ме уверяваха (темата по-горе), а после и аз стигнах до същото заключение, че там много стягане не трябва. Няма и година по-късно, ето че и от дясно почна да движи шарнира в шенкела. Та съм седнал, мисля на глас, и се чудя какви могат да бъдат причините за това???- Болтовете които сложих тогава бяха едно към едно със старите , а като здравина 8.8.- Шенкела,... не знам какво може да му се прецака на шенкела, тъй като ляга по дължината на болта.- Главата на шарнира, да не би да се е изхабила, ама щеше да е срещан проблем, не съм единственият човек с Fast, освен това едва ли материала там е толкова слаб. - Друго, може да имало някакво микродвижение и с времето да е прерастнало в голямо, ама щеше пак да потропва.- И последно което ми идва в главата, да са ми дали носачи които са с по-малка глава на шарнира, Ф-16мм примерно, знам че на бравото са Ф-17мм. Нямам шублер да измеря.Та тръся и вашето мнение. Страх ме е да я карам така колата, да не стане някоя беля. Ще видя от понеделник да си тръся гаранцията относно тампоните на носачите, обаче същевременно, трябва да намеря и решението на този проблем.Щях рефлектори да си рециклирам, ксенони, ама друг път.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Чуденка относно шарнир/шенкел
Collapse
X
-
Riki888 написа:Ами минаваш през 3 сервиза и ако ти кажат едно и също значи наистина ги имаш проблемите. И отиваш в четвърти сервиз и казваш какво точно искаш да ти сменят.
Коментар
-
Аз си мисля,че такова движение на оста на шарнира в отвора на шенкела,даже и да се е развил болта е малко трудно да стане,защото знаеш,че болта влизайки в шенкелела,влиза и през една засечка на самата ос на шарнира...освен ако оста на шарнира е скъсана преди болта вътре в шенкела.Пък може и наистина да са ти дали носач с по-малък диаметър на шарнира.Fiat Brava 1.2,16в
Коментар
-
П.П.Сега ти прочетох темата за великденските неволи и се сещам нещо-АКО болтовете който си сложил са с по-малък диаметър ТОЧНО в частта си където контактуват с оста на шарнира,е възможно оста да се "разхожда" в шенкела.Успех,че като знам точно по велик ден миналата година и аз какъв го ядох с тези носачи,че чак в болница влязох и колата стоя 2 седмици разпиляна пред блока на трупчета докато изляза .Fiat Brava 1.2,16в
Коментар
-
nedialk00
аз пък не мисля, че е нужно да ходиш по сервизи, намирай един кози крак и деиствай смъкни носача и виж дали главичката на шарнира е точния размер, ако не мятай един нов носач, за 60-70 лева от ахм-то, мога да помагам ако има нужда, но нямам кози крак(лост)
Коментар
-
Болта е наред, няма износване. Тъй като нямах време да свалям биалетки, и да изкарам шарнира от шенкела, премерих горната част която стърчи отгоре, и излезе че е 16мм.Ама не знам дали и в основата е толкова. Всъщност въобще не зная къде трябва да се мери. Иначе до колкото знам шарнира трябва да е 17мм. Има ли някой който знае със сигурност колко трябва е Ф-то на шарнира, и къде се мери? Или ако има някой колега със свалени носачи да измери колко мм са.И в крайна сметка няма и толкова значение, все ще трябва да се свалят тези носачи. Най-вероятно е износена тази "глава", металната част.
Коментар
-
ogi28b написа:Да ти кажа честно, не съм сигурен че си успял да измериш там, където болтът влиза в шенкела, защото ухото на шенкела поглъща тази част и нагоре остава да стърчи по-тънката част.
Коментар
-
Такааам,Оказа се че шенкела е износен, купих си друг от италиянеца за 30 лева, работата заспа. Колега от форума ми искаше 50, и чак във Владая да ходя....Свалихме носачите, шарнирите бяха ок, десният беше малко по-хлабав от левият, ама луфтове никакви. Силиконовите маншончета които сложих преди година са перфектни. Тампоните обаче бяха зле, като единият преден, направо се въртеше около оста. Ходих в AXM Люлин погледнаха носачите, и дадоха ми нови 4 тампони за пренабиване, защото шарнирите били здрави. Друго обещаваха вчера, ама както и да е. Работата по свалянето и качването на носачите, както и пренабиването на тампоните са за моя сметка, така била гаранцията. Олекнах с 90 лева за горните процедури + 30 за шенкел = 120 лева,.... Честито. Ядосвам се на такива "сериозни фирми", и чувството на прее@ан не ме напуска. Ама това е, живи и здрави.
Коментар
-
Не,не ме разбра правилно!Искам да кажа каква е причината да стане.Не оспорвам това че се е износил.Да не би да е от това,че диаметъра на шарнира е по-малък от отвора на шенкела...или пък нещо друго.За да се износи там трябва да има триене,преплъзване между повърхнините,което при нормални обстоятелства е невъзможно.Просто за мен е важно да се открие причината за проблема,за да се предотврати появата му в бъдеще.Личо аз бих проверил отново диаметъра на шарнира и диаметъра на болта в сечението,където заклинва шарнира.Според мен някои от двата диаметъра е по-малък.Това е лично мнение и не претендирам да е 100% вярно.Просто нещо човърка отвътре техническата ми логика и искам да помогна,като те предпазя от повторна поява на проблема...и на онова чувство...Fiat Brava 1.2,16в
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар