Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

анкета: по-големи гуми от предписаните.ЗА или ПРОТИВ

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Може би анкетата ти трябваше да бъде - "Колко е средната възраст на потребители във форума" или по скоро "Средно ниво на IQ"От къде ги мъдрите тия бисери, че широките гуми са по-добре за зимата, че с тях ще има по- добро ускорението, динамиката и "возията" ? Абсолютни селски митове и легенди. Верно, че на село като сложиш на бравото 16’’ лети джанти, китайски ксенони и музиката сватба, сбираш всичкото *ички. Само, че тия митове са родени точно от подобен род аграрни субекти, в желанието си да се самоубедят, че видиш ли, тия от ФИАТ искат да ни прецакат с тия джанти и гуми, ама ние сме по умни!

    Коментар


      #47
      що не пробваш с 175/70/14, хем лекичко, хем мекичко ще ти е
      Tipo sedicivalvole 16vt

      Коментар


        #48
        BO написа:
        Dido_Lyubenov написа:
        Колега, ВО, да те питам, знаеш ли какво трябва да еналягането в гумите на един камион, и на една фадрома, примерно, защото едните са три пъти по- тесни от другите, за това ги давам за пример ? А знаеш ли, на колко атмосфери се помпи резервната гума ? - онази тънката, 125/50/15, и на колко се помпи 195/55/15, на Мареа примерно ? И защо има такава разлика ? Отговори си на тези въпроси ако обичаш, преди да ми правиш подобни неправилни забележки.
        Аз съм си отговорил.Време е и ти да си отговориш А провери ли на колко се помпат гумите на бегачите - шосеен велосипед.Демек същия въпрос ти задавам като твоя - демек нищо общо с темата
        Ето колега че сам си отговаряш на въпросите :D На велосипедите зависимоста е същата. За да те издържи по-тясна гума, трябва да я напомпиш с по-високо налягане. А защо ги правят по-тесни на шосейните бегачи - за да има по-малка контактна повърхност - съответно по-малко триене а от там и по-малко усилие върху педалите. И за да няма грешни изводи, това важи и за автомобилите, но при скоростите с които се движи автомобила и теглото съответно иинерцията, за да се осигури достатъчно сцепление на гумата с пътната настилка, то тази гума трябва да е много поширока от на един велосипед. И пак ти припомням за разпределението на теглото - кгс/см^2 . Помисли и защо тясната резервна гума (125) се помпи до 4,2 атм а широката 195 до 2,2 атм. Не знам какъв по-красноречив пример да ти дам.
        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

        Коментар


          #49
          mariioo написа:
          що не пробваш с 175/70/14, хем лекичко, хем мекичко ще ти е
          ами защото искам да увелича сцеплението съответо спирането. не ми е проблем чак толкова мекото возене, то и сега ми допада. иначе за килограмите останах учуден, поне по данните които намерих. моите вече бивши 185.60.14 тежаха 7 килца. а нови 195.55.15 са 6.5 кила.Поне това беше писано в каталога.Иначе че ще минава мна 15 е ясно. но още се колебая дали да са 205 или 195. докато се стопли и дойде време за смяна има още малко време Но все още събирам мнения де
          Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
          182A4.000 IAW49F
          LPG - Lovato EasyFast
          ----------------------------
          "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

          Коментар


            #50
            Dido_Lyubenov написа:
            Ето колега че сам си отговаряш на въпросите :D На велосипедите зависимоста е същата. За да те издържи по-тясна гума, трябва да я напомпиш с по-високо налягане. А защо ги правят по-тесни на шосейните бегачи - за да има по-малка контактна повърхност - съответно по-малко триене а от там и по-малко усилие върху педалите. И за да няма грешни изводи, това важи и за автомобилите, но при скоростите с които се движи автомобила и теглото съответно иинерцията, за да се осигури достатъчно сцепление на гумата с пътната настилка, то тази гума трябва да е много поширока от на един велосипед. И пак ти припомням за разпределението на теглото - кгс/см^2 . Помисли и защо тясната резервна гума (125) се помпи до 4,2 атм а широката 195 до 2,2 атм. Не знам какъв по-красноречив пример да ти дам.
            А бе човек, нещо съвсем се обърка. Или пък мен обърка. Не помня вече и какво твърдиш, загубих нишката и представа.По спомен някъде твърдиш (ако е за това де), че по-широката гума се помпала по-малко.Добре, да приемем този факт. Дай едно ръководство на автомобил, който ти показва, че по-широката гума трябва да е на по-ниско налягане.И стига с това абстрактно използване на думи, виж това, виж онова. Говори с конкретни цифри, за да няма после измъкване...А като видя и твърдението ти, че зимна и по-широка гума е по-добре, това ме спира да споря с теб. Като и за ЕГР-а с проблема на човека при дизела както и т.н.Ако искаш четеш и разбираш, ако не искаш търсиш начин да се оправяш. Въпрос на личен избор.Поздрави.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Коментар


              #51
              Те в ръководствата не пишат всичко. Там са дадени основни параметри, без особени подробности. По принцип, в ръководството на ФИАТ, за Мареа има дадени гуми 195/55/15 ; 185/65/14 и 175/70/14 за този модел и на всичко е дадено едно и също налягане. Но нали се сещаш, че при това положение, гума 175/70/14 ще е много по сплескана от гума 195/55/15, ако са напомпени еднакво. Затова ти казвам да направиш вдна елементарна сметка като вземеш предвид понятиети килограм сила на квадратен сантиметър. Така ще видиш, че за да легнат на една и съща площ трите размера гуми, в тях трябва да има едно и също налягане. Когато обаче размера е по-малък, гумата се сплесква повече за да получиш същата площ. При движение, това сплескване загрява гумата, съответно и арматурата и се гъне повече, което води до омекване на каучука при по-високи скорости и риск да ти гръмне гумата. Като се сплесква повече гумата, в завоите ляга повече и нарушава стабилноста. За да избегнеш тези странични ефекти, трябва да я напомпиш до по-високо налягане, а това води до намаляване на контактната площ и втвърдяване на возията. По принцип на всички гуми им давата да се помпят повече при продължително движение с висока скорост. Хубавото на по-широката гума е че ще я изправиш с по-ниско налягане и по този начин плучваш по-голямата контактна повърхност със по-слабо изрзени странични ефекти които вече ти описах по-горе. С две думище я караш с една идея по-мека, без да я съсипваш, от което ще получиш една идея по-мека возия и по-голяма контактна повърхност. А неравностите ще бъдат поемани от по-голяма плош на гумата, което пък води до намаляване на сътресенията за ходовата част. Тъпото е че във всички ръководства са дадени едни налягания за гумите, които са усреднени, и като се престарае Бай Ганьо, защото винаги може повече, става "ама много друса". Преди години имах Москвич, а мой съсед и приятел имаше Голф. На Голф-а, дето е по-лек от Москвича, му даваха по-високо налягане в гумите, като те и на двете коли бяха с еднакъв размер. Е няма да ти казвам как Голфа возеше като каруца в сравнение с Москвича. И всичко от едно гледане на мануали без да се помисли трезво. Малко физика, и всичко се изяснява. Не се изисква научна степен, за да си направиш тази елементарна сметка.
              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

              Коментар


                #52
                Разсъжденията са ти така с големината и т.н, ама не баш. Има и други фактори, които се вземат предвидНо пак ти казвам, не говори неща, които не са така в реалността.Ето ти извадка за един и същ размер (диаметър) гуми.Никъде няма да намериш инфо за това, че по-големите гуми се помпат на по-малко налягане.Под думите "по-големи" единствено визирам по-големи джанти и съответно широчина на гумата, а не реално гуми от Трабант сравнени с такива от С класа. Демек алтернативна която може да сложиш на даден модел автомобил при запазване на диаметъра според предписанието.Пак ти казвам, че гледаш много повърхностно на нещата. Замисли се и ще видиш отговора. Аз няма да давам жокери повече.
                Прикачени файлове
                A20DTH ЖТД ама не баш
                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                Коментар


                  #53
                  Колеги изпокарахте се за глупости според мен! Прочетох всякакви глупости в тая тема и по голямата гума разбива по бързо окачването, по стегнато вози но и по тромаво (имайки предвид наще 20 - 30 коня на колела) и за мен единствения + е устойчивоста в завойте и нищо друго..... с тея умрели спирачки, умрело окачване. Другото което трябва да си пресметне човека е колко ще кара в града и колко извън градско! За мен по голяма и тежка гума градско си оказва влиание на разход, окачване и ускорение! Извън града на магистрала ще се потдържа по леко определена скорост и ще е по лесно за мотора с по голяма гума и ест. стабилноста е на ниво но за градско няма смисъл... Ето малко МИНУСи - по голям разход, - по голям разход за гуми, - 14 метал се исправя доста по евтино от която и да е алуминка, - по честичко окачване, - по бавно ускорение, - няма никакъв комфорт от към возия - по наще кратери някоя кола тип ауди а8 с 20 цолови джанти може но между 14 и 15 не мисля че ще е осезам тоз комфорт и като цяло и минусите не са толкова осезаеми и какво излиза? че разликата която джобът ти ще осети е разликата в цената на гумите ! А за зимните гуми тънка и висока гума а лятна която най ми харесва като комфорт е 195/60R14 но пък рядко се среща и е по скъпа от 185/65 но от опит с 195 широчина на 14 джанта е доста стъбилна в завоите и въпреки това е 14 цола.
                  АЗ СИ КУПИХ КОЛА ЗА КАРАНЕ А НЕ ЗА БЛЪСКАНЕ!!!!
                  Fiat Bravo 1.6 16v 103hp 98г.

                  Fiat 1100L 42г.

                  Коментар


                    #54
                    Мисля, че пропускате нещо - в един размер 195/65/15, например, 65 не е височина в милиметри а отношение. Например зимните гуми на стилото са 195/65/15, докато летните са 215/45/17 май всички мислят, че 17 цоловите са по-големи, но всъщност те са по-малки от 15-китеето тук може да си сметнете диаметрите: http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.htmlПрилагам и формулата195 * 2) = 390*(65 / 100) = 0.65+(15 * 25.4) = 381----------------------------= 634.5мм общ диаметър на гумата1инч = 25.4ммДжантите не съм ги теглил, но пък ако се окаже, че алуминиевите са по-леки, за какви по-големи гуми и какво разбиване говорим? По-голямата ширина със сигурност оказва влияние на разхода, за разбиването не знам. Ако сравните оказването на старото браво и стило, разликата в здравината няма си мисля, така че щом може стило да го предлагат със 17 цолови гуми, не виждам какъв е проблемът за едно браво

                    Коментар


                      #55
                      Не ми се четеше темата от началото... Затова се извинявам ако нещо не се включвам правилно. Аз съм карал моята Мареа със 17-ки, сега е с 16-ки. И в двата случая гледах да запазя диаметъра на гумите, т.е. карах с 205/40.17 и 205/45/16. За 17-ките на 40 са много ниски и съсипва тотално возията на колата. За 16-ките е сравнима возията като комфорт с оригиналния размер 14-ки. Разликата в завой, спиране и т.н. е от небето до земята! Понеже за разлика от повечето хора аз карам и зимата с 16-ки алуминиеви джанти (искам колата ми да ме радва как изглежда независимо от сезона), трябваше да купя и 16-ки гуми за зимата. Исках обаче да са по тесни от 205. Това значеше да мина на 195/50/16. За жалост обаче това се оказа много скъпо начинание и направих компромис като взех 195/55/16. Те идват с осезаемо по-голям диаметър от стандартния. Разликите... Вози си както стандартно си возеше с 14-ките. Става малко по-висока което за зимата е прекрасно. Не е толкова стабилна като с 205/45/16 гумите но е по-добре от оригиналния размер 14-ки. Изпълват се калниците по добре което също ми допада. Сега съм пред дилема, дали да взема и по-високи 16-ки 205/50/16 за лятото или направо да мина пак на 17-ки но с по-висок профил 205/45/17. Имам около месец да мисля. :D Сега по темата за окачването. Това е втората ми кола която карам с размер джанти и гуми много по-големи от предписаното от производителя. Мареата е изминала над 70К километра без никакви проблеми с окачването. Преди това едно орелче търкалях и то нямаше грижи. Размера на джантите и гумите е зададен от производителя според стандартите за времето когато е произведена колата. Например Стило заводско може да дойде с 17-ки. Предното окачване и на двете коли е сходно, да не кажа почти еднакво. Тогава защо да е проблем да сложим 17-ки на Мареа. Карането с по-широки и по-големи гуми за мен дори помага при преминаването през огромните кратери на милите ни родни пътища. Моя опит показва точно това. Що се отнася до теглото на джантите и гумите, то мога да кажа, че алуминиевите ми джанти от Купе ЛЕ с летните гуми тежат по-малко от старите 14 цолови железни джанти с летни гуми и тазове. Разлика в разхода на колата ако има е пренебрежимо малък. Като ускорение има разлика само със зимните гуми които както казах са с по-голям диаметър. Та за колегата захванал темата, слагай каквото ти сърцето и джоба искат и не се коси! :D
                      KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
                      Land Rover Discovery 2.5TD '94
                      EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
                      EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
                      EX: Fiat Regata 1.7D '84

                      Коментар


                        #56
                        в момента съм с гуми 15ки 185/60/15 препоръчани от производителя 175/65/14ще е проблем ли ако сложа 195/50/15 ? Мисълта ми е, тия 10мм по широка, няма ли да се компексират от 10мм височина, като разход на гориво и вървеж ? Малко ме е страх да не почне да се мъчи усилвателя, че фиатаджийските нали са на ток При гуми високи 50, мисля, че се получава ефекта на 14ки примерно 65 височина , като вървене и разход искам да кажа. Попринцип ще си взема 14ки джанти за гонки, но ме интересува дали мога да сложа 195/50 по простата причина , че няма 185/50 или аз немога да намеря ... А джантите са добри и не ми се махат, за това се чудя какви гуми да сложа (не че нямам ама да знам за по натам )
                        Punto JTD
                        http://prikachi.com/images/505/4734505h.jpg

                        Коментар


                          #57
                          195/50/15 (576мм) са със 7мм по-малък диаметър от 175/65/14 (583мм) - така че слагай смело.185/60/15 са с диаметър 603мм, с 20мм по-голям от 175/65/14.Има значение и на колко широки 15-ки ще ги монтираш.

                          Коментар


                            #58
                            =Rudi= написа:
                            195/50/15 (576мм) са със 7мм по-малък диаметър от 175/65/14 (583мм) - така че слагай смело.185/60/15 са с диаметър 603мм, с 20мм по-голям от 175/65/14.Има значение и на колко широки 15-ки ще ги монтираш.
                            ами колата ми не е много мощна колега и 185 се отразяват добре но няма 185/50, аз не намирам , трябва нови да сложа незнам дали 195 вече не идва много широко, такива имам отзаде и са добре, но отпред ...
                            Punto JTD
                            http://prikachi.com/images/505/4734505h.jpg

                            Коментар

                            Working...
                            X