Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

анкета: по-големи гуми от предписаните.ЗА или ПРОТИВ

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Airfan написа:
    От 185/65 14 на 195/55 15 разлика ще усетиш и във вървеж (леко) и във возия (доста). Все едно се качваш на лагерна количка. Подрусва повечко, но е много много по-стабилна. С 205 няма как да не усетиш разлика във вървежа, тъй като са още по-широки от 185/65 14. Горното ти го споделям от личния си опит на моята Мареа.
    В смисъл как, че ще се усети разлика с 205 ще стане по-тромава или по-добе ще е по неравноситите. Иначе с тези 100 кончета не очаквам кой знае какъв вървеж за това и не се "резгам" по улиците. Карам си спокоино и рядко мк исе налага да набирам на макс. Оги един път беше споменал за спирането, че ще загряват повече спирачките, но аз се надявам да не ми се налага да спирам екстремно от 100 до 0 примерно за норматив (туна чукам на дърво да не ми се налага, а и на никой друг) или пък да карам рали по някои планински път. за това и не го мисля.
    Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
    182A4.000 IAW49F
    LPG - Lovato EasyFast
    ----------------------------
    "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

    Коментар


      #32
      Ewing написа:
      Airfan написа:
      От 185/65 14 на 195/55 15 разлика ще усетиш и във вървеж (леко) и във возия (доста). Все едно се качваш на лагерна количка. Подрусва повечко, но е много много по-стабилна. С 205 няма как да не усетиш разлика във вървежа, тъй като са още по-широки от 185/65 14. Горното ти го споделям от личния си опит на моята Мареа.
      В смисъл как, че ще се усети разлика с 205 ще стане по-тромава или по-добе ще е по неравноситите. Иначе с тези 100 кончета не очаквам кой знае какъв вървеж за това и не се "резгам" по улиците. Карам си спокоино и рядко мк исе налага да набирам на макс. Оги един път беше споменал за спирането, че ще загряват повече спирачките, но аз се надявам да не ми се налага да спирам екстремно от 100 до 0 примерно за норматив (туна чукам на дърво да не ми се налага, а и на никой друг) или пък да карам рали по някои планински път. за това и не го мисля.
      За спирането незнам, не съм усетил разлика, но и аз отдавна не карам зимата с 14-ки вече. За ускоренито аз го усещах много ясно, че с 14-ки й беше по-леко да набира. Обяснението ми е, че 15-ките са по-тежички и по-широчки, а в твоя случай ще са и по-височки, така че ще усетиш промяна безспорно. За да не усетиш трябва просто да не си усещаш колата. Стабилността се променя брутално в полза на 15-ките, но ще си подрусва повече от колкото с 14-ките.Разликата в ускорението не е фрапираща, но я има. За мен фрапираща е стабилността като плюс и подрусването като минус. Няма как на неравностите да си по-добре, защото разстоянието между грайфера и борда на джантата е по-ниско и ще поемаш всяка неравност по-твърдо от преди, съответно ще си натоварваш повече окачването. Това да не те притеснява де, защото всички Мареи HLX си излизат заводски с 15-ки и ядове с окачването няма в повече от при останалите. С две думи скачай на 15, но 195/55 ако питаш мен.

      Коментар


        #33
        Airfan, сигурен ли си, че комбинацията от желязна джанта 14 и по-малка гума не е по-тежка от алуминиева джанта 15 с по-голяма гума? Доколкот си спомням - алуминиевата оригинална джанта на Ланча Дедра 14" е поне с 25 % по-лека от желязната на Бравата ми, мисля че 15 ще е ако не по-лека - най-много да е със същото тегло. Само си мисля де. Някой мерил ли ги е всъщност?

        Коментар


          #34
          Airfan написа:
          С две думи скачай на 15, но 195/55 ако питаш мен.
          Ето едно точен и ясен пример подкован с примери. Много благодаря за което.
          ogi28b написа:
          Airfan, сигурен ли си, че комбинацията от желязна джанта 14 и по-малка гума не е по-тежка от алуминиева джанта 15 с по-голяма гума? Доколкот си спомням - алуминиевата оригинална джанта на Ланча Дедра 14" е поне с 25 % по-лека от желязната на Бравата ми, мисля че 15 ще е ако не по-лека - най-много да е със същото тегло. Само си мисля де. Някой мерил ли ги е всъщност?
          аз ги гледха от еПЕРа 14" на мареа 6.9кг - 15" на мареа от онази с много дупчици е към 8кг. и това само джантата, ако сметнем и повечето тежест на по-големите гуми ще стане още по зле сеткатаedit:ето за тези говоря: http://axm-auto.com/image_display.ph...0_marea-3.jpeg
          Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
          182A4.000 IAW49F
          LPG - Lovato EasyFast
          ----------------------------
          "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

          Коментар


            #35
            ogi28b написа:
            Airfan, сигурен ли си, че комбинацията от желязна джанта 14 и по-малка гума не е по-тежка от алуминиева джанта 15 с по-голяма гума? Доколкот си спомням - алуминиевата оригинална джанта на Ланча Дедра 14" е поне с 25 % по-лека от желязната на Бравата ми, мисля че 15 ще е ако не по-лека - най-много да е със същото тегло. Само си мисля де. Някой мерил ли ги е всъщност?
            Зависи колко алуминий са изляли в калъпа :D т.е. от модела на джантата.
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар


              #36
              Да взема и аз да споделя моето виждане по темата.Споделям личен опит.От 165/65/14 с железарки минах на 185/55/15 халуминиеви.+ По-добра стабилност в завои,набира повече по-нанадолнището.Може би една идея по трудно се спира.- По-висок разход.Друса повечко.Малко по-тромава.Като диаметър е в нормите новият размер.Теглото обаче е по-голямо.п.п.И с 14-ки и с 15-ки предница си правя всяка година.
              Fiat Tipo
              Corsa b комби !

              Коментар


                #37
                пу, жалко, това за предницата. иначе гледах едно предававе преди време как правят ламборджини и порше. на ламбото предните гуми бяха 20" за J не помня ама се сещате, че са огромни. Та предните джанти тежаха 8кг. а задните които бяха 22" и още по-широки бяха 12кг. направо паднах ако не се лъжа предните беха 285, а задни 335 ил инещо такова. Беше много куриозно как водещия държи две джанти които бяха колкото половината му тяло на размери а си ги размяташе из ръцете като заводски хляб в найлонова торбичка.А би било хубаво ако някой знае къде може да се видят и килограмите на рзличните гуми. В някакъв чуждоземски сайт за гуми гледах, че си пише коя колко тежи, но не го намерих повторно.
                Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
                182A4.000 IAW49F
                LPG - Lovato EasyFast
                ----------------------------
                "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

                Коментар


                  #38
                  Изпадаш в подробности, колега ! Гумите не ги вземай на тегло, вземай ги на качество. За джантите - да, ако ще даваш пари за тях, по-добре си вземи по-леки.
                  Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                  Коментар


                    #39
                    Dido_Lyubenov написа:
                    biker_81 написа:
                    На мене зимните ми са 175/70/14 със голям грайфер а летните 195/55/15 със останал около 5 мм грайфер.Определено със 14 ките вози по меко,но като ги сложа след 15 ките и цялата кола се клати и отначало имам чувството че над 100 направо ще я изтърва от пътя както и в завоите,доста по нестабилна е .Разлика във вървежа не намирам.
                    Ако ги помпиш на едно и също налягане - да. 14" са по-тесни, съответно имаш по-малка площ върху която действа налягането в гумата и от там по-малко усилие за да я смачкаш. Налягането в гумите се променя обратно пропорционално на размера им - по-широки - пониско налягане и обрано. Ако спазиш това условие, ще ти остане разликаа в сцеплението и стабилноста, а във возията ще има разлика при определени условия. И все пак аз предпочитам 15". Колегата каза за зимата че е по-добре с по-тесни гуми ... Относиелно е Ако караш в дълбок сняг, по-широките потъват по-малко. В плитък сняг, по-тесните стигат до пътната настилка, защото има по-голямо тегло на по-малка площ. На лед - колкото по-широка е гумата, толкова е по-голяма и контактната повърхност с леда - по голямо триене - по-стабилно и сигурно движение. С две думи, тесните гуми са по-подходяши за току-що паднал сняг с дебелина до 5 - 10 см. Тогава осигуряват по-добро сцепление. За лед, отъпкан сняг и сняг с дебелина над 10 - 15 см, предпочитам по-широките гуми.
                    Общо взето нещата не са така както си ги представяш.Без значение от широчината на гумата контактната площ е една и съща при едно и също налягане в гумата. Съответно и масата на квадратен сантиметър е еднаква.Също така с увеличаване на широчината на гумата обикновено и налягането се вдига, защото отношението към височината намалява. Това е така защото колкото по-големи джанти и широки гуми слагате, толкова височината на гумата се намалява. А за да не се деформира на всеки оборот, то и налягането в нея се вдига....Също така сцеплението от по-широката гума не се увеличава. Същото е. От по-широка гума печелиш при завой по-малко деформиране. Само в тази ситуация е по-добре.За това и някой колеги споделят мнение, че усещат колата по-стабилна. По-стабилна относително, защото с по-високата и тънка гума се усеща много по-голямото й усукване и от там се усеща много по-пряко и реакцията на колата. При много широката и ниска гума този ефект не се усеща. Съответно си мислите, че сте номер едно и точно в този момент точно тази гума изпуска много рязко, без да дава признаци преди това. За това и самото усещане е много субективно.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      #40
                      Колега, ВО, да те питам, знаеш ли какво трябва да еналягането в гумите на един камион, и на една фадрома, примерно, защото едните са три пъти по- тесни от другите, за това ги давам за пример ? А знаеш ли, на колко атмосфери се помпи резервната гума ? - онази тънката, 125/50/15, и на колко се помпи 195/55/15, на Мареа примерно ? И защо има такава разлика ? Отговори си на тези въпроси ако обичаш, преди да ми правиш подобни неправилни забележки.
                      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                      Коментар


                        #41
                        BO написа:
                        Dido_Lyubenov написа:
                        biker_81 написа:
                        На мене зимните ми са 175/70/14 със голям грайфер а летните 195/55/15 със останал около 5 мм грайфер.Определено със 14 ките вози по меко,но като ги сложа след 15 ките и цялата кола се клати и отначало имам чувството че над 100 направо ще я изтърва от пътя както и в завоите,доста по нестабилна е .Разлика във вървежа не намирам.
                        Ако ги помпиш на едно и също налягане - да. 14" са по-тесни, съответно имаш по-малка площ върху която действа налягането в гумата и от там по-малко усилие за да я смачкаш. Налягането в гумите се променя обратно пропорционално на размера им - по-широки - пониско налягане и обрано. Ако спазиш това условие, ще ти остане разликаа в сцеплението и стабилноста, а във возията ще има разлика при определени условия. И все пак аз предпочитам 15". Колегата каза за зимата че е по-добре с по-тесни гуми ... Относиелно е Ако караш в дълбок сняг, по-широките потъват по-малко. В плитък сняг, по-тесните стигат до пътната настилка, защото има по-голямо тегло на по-малка площ. На лед - колкото по-широка е гумата, толкова е по-голяма и контактната повърхност с леда - по голямо триене - по-стабилно и сигурно движение. С две думи, тесните гуми са по-подходяши за току-що паднал сняг с дебелина до 5 - 10 см. Тогава осигуряват по-добро сцепление. За лед, отъпкан сняг и сняг с дебелина над 10 - 15 см, предпочитам по-широките гуми.
                        Общо взето нещата не са така както си ги представяш.Без значение от широчината на гумата контактната площ е една и съща при едно и също налягане в гумата. Съответно и масата на квадратен сантиметър е еднаква.Също така с увеличаване на широчината на гумата обикновено и налягането се вдига, защото отношението към височината намалява. Това е така защото колкото по-големи джанти и широки гуми слагате, толкова височината на гумата се намалява. А за да не се деформира на всеки оборот, то и налягането в нея се вдига....Също така сцеплението от по-широката гума не се увеличава. Същото е. От по-широка гума печелиш при завой по-малко деформиране. Само в тази ситуация е по-добре.За това и някой колеги споделят мнение, че усещат колата по-стабилна. По-стабилна относително, защото с по-високата и тънка гума се усеща много по-голямото й усукване и от там се усеща много по-пряко и реакцията на колата. При много широката и ниска гума този ефект не се усеща. Съответно си мислите, че сте номер едно и точно в този момент точно тази гума изпуска много рязко, без да дава признаци преди това. За това и самото усещане е много субективно.
                        Според мен тук грешиш сериозно. Искаш да кажеш, че с гума 175/70 14 имам същата контактна площ както със 195/55 15 ли?

                        Коментар


                          #42
                          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...Прочети тази тема ...
                          I don't always blow black smoke with my JTD ... but when I do, it's directly into your cooler!

                          Коментар


                            #43
                            avvasilev написа:
                            http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=47737&postdays=0&postorder=asc&sta rt=30Прочети тази тема ...
                            Щом така се твърди - така да е.

                            Коментар


                              #44
                              до тук значи стигнахме до значителен напредък в правилна посока 15" е по добре пт 14". Или по скоро да конкретизираме....за лятото.сега по точка 2. 195 или 205....ми и аз имам съмнения за това дали ще са еднакви контактните плoщи. Не ,че споря просто такива убеждения имам. Eстествено не отричам, че не съм запознат с тая материя. Но си мсиля, както беше дадеnо в другата тема примера с желесните гуми които нямат деформации и т.н. и т.н.Трудно ми е да възпреима, че цилиндър с диаметър Х и ширчина У, контакнтана му площ с допирна равнина ще е една права с дължина У, и ще е равна на допирната площ на друг цилиндър с диаметър Х и пирочина У+10 примерно. Пак ще е права но с дължина У+10.Това поне си споням от физика математика и свързаните дисциплини.Обаче ако чак такова значение има напомпването на гумата тогава може и да бъркам. Но нали точно за това се препоръчва точно определено налягане, а не прозиволно. За да се осигури точно определена контактна площ нито много голяма нито много малка. Която трябва да е съобразена с всеки рамер гума или по-тчно с килограмите с които се натоварва, а не в сравнение с друга гума.Поне така си мисля де....щото иначе ако напомпаме 205 приметно вместо на 2.5 на 4 атмосфети значи ли, че това ще осигури контакнта площ като на гума 175 напомпана на предписаните 2 атмосфери. Не всключвам тука, колко твърдо ще вози, какъв разход ще даде и какви са рисковете от спукване при някоя голяма дупка.
                              Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
                              182A4.000 IAW49F
                              LPG - Lovato EasyFast
                              ----------------------------
                              "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

                              Коментар


                                #45
                                Dido_Lyubenov написа:
                                Колега, ВО, да те питам, знаеш ли какво трябва да еналягането в гумите на един камион, и на една фадрома, примерно, защото едните са три пъти по- тесни от другите, за това ги давам за пример ? А знаеш ли, на колко атмосфери се помпи резервната гума ? - онази тънката, 125/50/15, и на колко се помпи 195/55/15, на Мареа примерно ? И защо има такава разлика ? Отговори си на тези въпроси ако обичаш, преди да ми правиш подобни неправилни забележки.
                                Аз съм си отговорил.Време е и ти да си отговориш А провери ли на колко се помпат гумите на бегачите - шосеен велосипед.Демек същия въпрос ти задавам като твоя - демек нищо общо с темата
                                A20DTH ЖТД ама не баш
                                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                                Коментар

                                Working...
                                X