Airfan написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
анкета: по-големи гуми от предписаните.ЗА или ПРОТИВ
Collapse
X
-
Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
182A4.000 IAW49F
LPG - Lovato EasyFast
----------------------------
"Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн
-
Ewing написа:Airfan написа:От 185/65 14 на 195/55 15 разлика ще усетиш и във вървеж (леко) и във возия (доста). Все едно се качваш на лагерна количка. Подрусва повечко, но е много много по-стабилна. С 205 няма как да не усетиш разлика във вървежа, тъй като са още по-широки от 185/65 14. Горното ти го споделям от личния си опит на моята Мареа.
Коментар
-
Airfan, сигурен ли си, че комбинацията от желязна джанта 14 и по-малка гума не е по-тежка от алуминиева джанта 15 с по-голяма гума? Доколкот си спомням - алуминиевата оригинална джанта на Ланча Дедра 14" е поне с 25 % по-лека от желязната на Бравата ми, мисля че 15 ще е ако не по-лека - най-много да е със същото тегло. Само си мисля де. Някой мерил ли ги е всъщност?
Коментар
-
Airfan написа:С две думи скачай на 15, но 195/55 ако питаш мен.ogi28b написа:Airfan, сигурен ли си, че комбинацията от желязна джанта 14 и по-малка гума не е по-тежка от алуминиева джанта 15 с по-голяма гума? Доколкот си спомням - алуминиевата оригинална джанта на Ланча Дедра 14" е поне с 25 % по-лека от желязната на Бравата ми, мисля че 15 ще е ако не по-лека - най-много да е със същото тегло. Само си мисля де. Някой мерил ли ги е всъщност?Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
182A4.000 IAW49F
LPG - Lovato EasyFast
----------------------------
"Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн
Коментар
-
ogi28b написа:Airfan, сигурен ли си, че комбинацията от желязна джанта 14 и по-малка гума не е по-тежка от алуминиева джанта 15 с по-голяма гума? Доколкот си спомням - алуминиевата оригинална джанта на Ланча Дедра 14" е поне с 25 % по-лека от желязната на Бравата ми, мисля че 15 ще е ако не по-лека - най-много да е със същото тегло. Само си мисля де. Някой мерил ли ги е всъщност?Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Да взема и аз да споделя моето виждане по темата.Споделям личен опит.От 165/65/14 с железарки минах на 185/55/15 халуминиеви.+ По-добра стабилност в завои,набира повече по-нанадолнището.Може би една идея по трудно се спира.- По-висок разход.Друса повечко.Малко по-тромава.Като диаметър е в нормите новият размер.Теглото обаче е по-голямо.п.п.И с 14-ки и с 15-ки предница си правя всяка година.Fiat Tipo
Corsa b комби !
Коментар
-
пу, жалко, това за предницата. иначе гледах едно предававе преди време как правят ламборджини и порше. на ламбото предните гуми бяха 20" за J не помня ама се сещате, че са огромни. Та предните джанти тежаха 8кг. а задните които бяха 22" и още по-широки бяха 12кг. направо паднах ако не се лъжа предните беха 285, а задни 335 ил инещо такова. Беше много куриозно как водещия държи две джанти които бяха колкото половината му тяло на размери а си ги размяташе из ръцете като заводски хляб в найлонова торбичка.А би било хубаво ако някой знае къде може да се видят и килограмите на рзличните гуми. В някакъв чуждоземски сайт за гуми гледах, че си пише коя колко тежи, но не го намерих повторно.Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
182A4.000 IAW49F
LPG - Lovato EasyFast
----------------------------
"Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:biker_81 написа:На мене зимните ми са 175/70/14 със голям грайфер а летните 195/55/15 със останал около 5 мм грайфер.Определено със 14 ките вози по меко,но като ги сложа след 15 ките и цялата кола се клати и отначало имам чувството че над 100 направо ще я изтърва от пътя както и в завоите,доста по нестабилна е .Разлика във вървежа не намирам.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Колега, ВО, да те питам, знаеш ли какво трябва да еналягането в гумите на един камион, и на една фадрома, примерно, защото едните са три пъти по- тесни от другите, за това ги давам за пример ? А знаеш ли, на колко атмосфери се помпи резервната гума ? - онази тънката, 125/50/15, и на колко се помпи 195/55/15, на Мареа примерно ? И защо има такава разлика ? Отговори си на тези въпроси ако обичаш, преди да ми правиш подобни неправилни забележки.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
BO написа:Dido_Lyubenov написа:biker_81 написа:На мене зимните ми са 175/70/14 със голям грайфер а летните 195/55/15 със останал около 5 мм грайфер.Определено със 14 ките вози по меко,но като ги сложа след 15 ките и цялата кола се клати и отначало имам чувството че над 100 направо ще я изтърва от пътя както и в завоите,доста по нестабилна е .Разлика във вървежа не намирам.
Коментар
-
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...Прочети тази тема ...I don't always blow black smoke with my JTD ... but when I do, it's directly into your cooler!
Коментар
-
до тук значи стигнахме до значителен напредък в правилна посока 15" е по добре пт 14". Или по скоро да конкретизираме....за лятото.сега по точка 2. 195 или 205....ми и аз имам съмнения за това дали ще са еднакви контактните плoщи. Не ,че споря просто такива убеждения имам. Eстествено не отричам, че не съм запознат с тая материя. Но си мсиля, както беше дадеnо в другата тема примера с желесните гуми които нямат деформации и т.н. и т.н.Трудно ми е да възпреима, че цилиндър с диаметър Х и ширчина У, контакнтана му площ с допирна равнина ще е една права с дължина У, и ще е равна на допирната площ на друг цилиндър с диаметър Х и пирочина У+10 примерно. Пак ще е права но с дължина У+10.Това поне си споням от физика математика и свързаните дисциплини.Обаче ако чак такова значение има напомпването на гумата тогава може и да бъркам. Но нали точно за това се препоръчва точно определено налягане, а не прозиволно. За да се осигури точно определена контактна площ нито много голяма нито много малка. Която трябва да е съобразена с всеки рамер гума или по-тчно с килограмите с които се натоварва, а не в сравнение с друга гума.Поне така си мисля де....щото иначе ако напомпаме 205 приметно вместо на 2.5 на 4 атмосфети значи ли, че това ще осигури контакнта площ като на гума 175 напомпана на предписаните 2 атмосфери. Не всключвам тука, колко твърдо ще вози, какъв разход ще даде и какви са рисковете от спукване при някоя голяма дупка.Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
182A4.000 IAW49F
LPG - Lovato EasyFast
----------------------------
"Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:Колега, ВО, да те питам, знаеш ли какво трябва да еналягането в гумите на един камион, и на една фадрома, примерно, защото едните са три пъти по- тесни от другите, за това ги давам за пример ? А знаеш ли, на колко атмосфери се помпи резервната гума ? - онази тънката, 125/50/15, и на колко се помпи 195/55/15, на Мареа примерно ? И защо има такава разлика ? Отговори си на тези въпроси ако обичаш, преди да ми правиш подобни неправилни забележки.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар