Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

анкета: по-големи гуми от предписаните.ЗА или ПРОТИВ

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    анкета: по-големи гуми от предписаните.ЗА или ПРОТИВ

    Такааа първо здравейте на всички,както си седя и си мисля се оказа че е време да си сменя летните пантофки на колата. Така и така ще си дам спестяванията май ще е по - добре да минавам от фабричните железарки 14" на 15" лети от тук обаче възникват няколко въпроса. Колкото повече чета по темата и се омотавам все повече и повече. За това моля за съвети и мнения. Намерих подобни неща писани по форума но нищо кои знае колко конкретно.Препоръчителния размер за Мареа е 185х65х14 (с такива съм в момента) и 195х55х15. Да обаче мен ми омръзна всяка пролет да правя предница и за това съм се замислил за размерът 205х55х15 с цел да омекотяват ударите от дупки и павета по окачването, съответно да не се прецаква толкова бързо. Тук е и мястото да кажа, че си жаля колата, демек намалаявам при дупки, преминаване през релси и т.н. По сметки излиза хем по - широка 205 гумата (няма да се усещат толкова паветата) хем пък става и с около 10мм по голям диаметъра. А при по - голямата стъка се надявам и да спира с 1 идея по добре (отпред съм с нови дискове и накладки скоро и отзад).Въпросите са: 1. ще се получи ли този ефект който целя 2. ще се поберът ли заедно с едни лети джанти J7 примерно (или да си търся 6.5J). 3. какви ще са евентуално минусите от тази интервенция (тука не включвам потрошаването на солидна сума пари ). ако отговорът на 1. е НЕ автоматично въпос 2 отпада и си слагам едни фабрични джанти с размер 195х55х15 и се пруключва драмата.Като се зачетах по темите и се оказва, че по-големите гуми са и доста по - тежки което пък по груби сметки от един форум излиза, че ако една гума и джанта тежат с 5кг повече от препоръчаното, което прави около 20кг общо то това намалява конете при колелата с около 10 коня по - малко в моя случай, мощността с 10%. Може да разнищим и тази тема, но мисля, че наистина е така. Не може да пренебрегнем законите на Физиката какво да се прави Малко технически данни. Фабрична желенза джанта 14" тежи 6.5кг а фабрична лята 15" 8kg. Сегашните ми летни гуми са 7 кг а нямам идея колко ще тежат 195х55х15 или 205х55х15.Благодяря предваритлено на всички включили се! Давайте съвети на воля.п.с.в анкетата не включвам нищо за разхода на гориво, защото не е кой знае колко голяма разликата в рамерите и ако има ралзика тя ше е по-малка от 0.3л-0.5л / 100км
    Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
    182A4.000 IAW49F
    LPG - Lovato EasyFast
    ----------------------------
    "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

    #3
    Мога да ти кажа три негатива - по-тежка комбинация гума+джанта = по-бързо разбиване на окачването, повишен разход и по-бавно ускорение.

    Коментар


      #4
      Не гласувах, защото нямаше подходящ резултат Само минуси има за мен, нищо полезно освен гъзарията
      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

      Коментар


        #5
        то каква гъзария да слагаш някви широки гуми на колата на 15 години, дето стой супер грозно, бих го нарекъл селяния аз като искате големи широки гуми си купете големи коли, с такива гуми заводско, ама струват много пари -> развивайте се и един ден ако е рекъл Горния, може да ви се отвори парашута по-добре вложи парите в окачване, спирачки или нещо друго, каквото решиш, което може да ти помогне за сигурността на пътя; и друго ако имаш заводски носачи ги рециклирай в казалнък, и ще забравиш за шарнир и тампони близките по 60-70хил.км кормилните накрайници също, едни амортисьори остават - или ебау, или някакви по маркови с гаранция успех иначе, колата си е твоя и ти решаваш какво да правиш, аз само споделям мнение

        Коментар


          #6
          Аз карам Мареа и съм с оригинални алуминиеви джанти и гуми 195/55/15, на мотор 1,9 ТД100. Вози перфектно като за този клас автомобили, има висока устойчивост на завоите и не мисля че губи мощност от тези гуми, защото ми се е случвало до 3-та скорост да върти гуми на сух асфалт и да не може да зацепи да издрапа За по-големи не съм мислил, но ще ти кажа някои основни разлики между оригиналните 14" и 15". Първо, 15" са по нископрофлни и по-широки, което води до по-голяма стабилност - от това че по-ниската гума по-малко "ляга" в завой, по-голяма контактна площ с пътната настилка. Втория + за 15" е че по-слабо "усещат" неравностите. По-голямото им тегло в комплект с джантите, при неравности, води до по-малко натоварване на окачването, защото самата инерция и масата на колелото, принуждават гумата да обира неравностите, вместо да подскача цялото колело. Дори на сняг, по-широката гума по-малко потъва, и колата не се окопава лесно, ако не се излигавиш с нея. Според мен единствения минус, е цената на гумите - хубава 15" гума е около 170 лв. бройката, срещу около 80 до 100 лв. за 14". Задължително условие ( поне за мен ) с 15" джанти и гуми 195/55/15 , е да са със борд, който пази джантата при удар в дупка и от остъргване в бордюр :D До сега два - три пъти съм попадал на гадни дупки, или в завой или заради някой малоумник - да не се сборим, гума не ми е гърмяла. По-тясна гума и без борд, пък дори и по-висока да е, понася много зле такива удари - на Пежо 306 със 14" гуми ( 185/70/14) без борд - 2 пъти съм правил комбали по гумите от дупки по пътя, които дупки Мареата дето е почти два пъти по-тежка с 15" минава през тях почти без да ги усети Това е което мога да кажа, решението е твое.
          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

          Коментар


            #7
            Само минуси, освен стабилност. Не се занимавай с простотии, а си намери качествени носачи, на 30-40 000 сменяш тампоните и газ. Още не съм махнал окапа 60 000 с единия и 70 000 с другия, шарнирите са здрави, тампоните заминават много устремено.
            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
            Fiat Bravo'97 1,6 16v
            Fiat Tempra'91 1,6 mono

            Коментар


              #8
              Dido_Lyubenov написа:
              Аз карам Мареа и съм с оригинални алуминиеви джанти и гуми 195/55/15, на мотор 1,9 ТД100. Вози перфектно като за този клас автомобили, има висока устойчивост на завоите и не мисля че губи мощност от тези гуми, защото ми се е случвало до 3-та скорост да върти гуми на сух асфалт и да не може да зацепи да издрапа За по-големи не съм мислил, но ще ти кажа някои основни разлики между оригиналните 14" и 15". Първо, 15" са по нископрофлни и по-широки, което води до по-голяма стабилност - от това че по-ниската гума по-малко "ляга" в завой, по-голяма контактна площ с пътната настилка. Втория + за 15" е че по-слабо "усещат" неравностите. По-голямото им тегло в комплект с джантите, при неравности, води до по-малко натоварване на окачването, защото самата инерция и масата на колелото, принуждават гумата да обира неравностите, вместо да подскача цялото колело. Дори на сняг, по-широката гума по-малко потъва, и колата не се окопава лесно, ако не се излигавиш с нея. Според мен единствения минус, е цената на гумите - хубава 15" гума е около 170 лв. бройката, срещу около 80 до 100 лв. за 14". Задължително условие ( поне за мен ) с 15" джанти и гуми 195/55/15 , е да са със борд, който пази джантата при удар в дупка и от остъргване в бордюр :D До сега два - три пъти съм попадал на гадни дупки, или в завой или заради някой малоумник - да не се сборим, гума не ми е гърмяла. По-тясна гума и без борд, пък дори и по-висока да е, понася много зле такива удари - на Пежо 306 със 14" гуми ( 185/70/14) без борд - 2 пъти съм правил комбали по гумите от дупки по пътя, които дупки Мареата дето е почти два пъти по-тежка с 15" минава през тях почти без да ги усети Това е което мога да кажа, решението е твое.
              Ето тук си в много голяма грешка, според мен.

              Коментар


                #9
                Airfan напълно си прав. Особенно за амортисьорите, които се атакуват с повече маса. Със сигурност загряват повече и се амортизират повече. Един приятел направи същата простотия е тогава му казах че ще прави окачване всяка година - излезнах прав.
                Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                Коментар


                  #10
                  pakumba написа:
                  Само минуси, освен стабилност. Не се занимавай с простотии, а си намери качествени носачи, на 30-40 000 сменяш тампоните и газ. Още не съм махнал окапа 60 000 с единия и 70 000 с другия, шарнирите са здрави, тампоните заминават много устремено.
                  Абсолютно съм съгласен, освен това по големите гуми могат да влошат спирането и да ти шашнат АБС, от промененото спирачно усилие, не е кой знае какво но като тръгне да ти носи задницата бая ще се изпотиш.Отделно по големите гуми само ще ти скапват окачването, подкалниците, ще кривиш по често джанти.
                  Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                  (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                  Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                  Коментар


                    #11
                    :D Задръжте малко бе, колеги ! То окачването си е предвидено за тези гуми. Ако я натовариш с още по-големи, съм съгласен че се товари повече. Аз Марчето я карам вече 5-та година със 195/55/15 и алуминиевите джанти, до сега само биалети съм сменял по окачването, и то защото продават големи ментета, но последния път май ударих джакпота. И кто глеам , до сега по окачването като че ли нищо друго не е правено. Модела е HLX и си излиза фабрично с такива джанти и този размер гуми.
                    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                    Коментар


                      #12
                      Яко,Все едно ще карате с гуми и избор между такива, които тежат 10 кила и такива, които тежат 500 кила.20 кила общо повишение и това да доведе до разбиванеАко такава е сметката то по-добре не качвай никога никой в колата.
                      A20DTH ЖТД ама не баш
                      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                      Коментар


                        #13
                        Както съм писал в други подобни теми - широчината на гумите трябва да се съобразява с широчината на джантите - таблицата показва минималните, идеалните и максималните съотношения. И аз карам с летни 195/55/15 - на оригиналните "детелини", които са 6J, като височина са идеални. "Спиците" ми обаче са 6,5J и на тях, същия комплект гуми, изглеждат като по-малки от стандартните. Знаете, че продавам джанти 7J с гуми 195/55/15 монтирани на Браво. Тъй като джантите са по-широки - по-високите гуми са със същия диаметър като на препоръчаните за Браво 195/50/15 с оригиналните джанти 6J. Също съм писал, че разликата от 10мм в диаметър, означава 5мм в радиус, което е пренебрежимо малко. Сравнявам го с разликата в грайфера на една нова гума и една която е към края на живота си, а и двете са с еднакъв размер, по означение. Така че, твърдостта на возията с едни и същи гуми може да е различна - ако са на по-тесни или по-широки джанти.
                        Прикачени файлове

                        Коментар


                          #14
                          А за Мареа в книжката препоръчват 195/60 R15 ... поне в моята книжка е така ... слагай смело 15 цола - минуси няма, освен цената на гумите
                          I don't always blow black smoke with my JTD ... but when I do, it's directly into your cooler!

                          Коментар


                            #15
                            В твоята книжка е така, защото си с 2.4 JTD. При другите размерът е 195/55/15. 195/60 идват големи и опират. Разумният вариант за по-мека возия е 185/60/15
                            Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

                            Коментар

                            Working...
                            X