Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Лесно ли се избиват/набиват тампоните на носача?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    kik73bg написа:
    Може и без чук да се справиш,ама трябва малко акъл.Ако имаш хидравличен крик,опираш носача в нещо здраво, наглясяш тампона и с крика го набиваш.Така не блъскаш като хамалин и много правилно можеш да си подведеш тампона.Може и да му капнеш малко масло,за да се лизга по-добре :D .Успех и да почерпиш
    Представи си ,че си в метален гараж кое ще е това здравото на което да опреш масления крик?Най-добре е с чука ако липсва естествено хидравлична преса.Преди набиването със шкурка намаляте малко диаметъра намазвате със смазка и бой.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #32
      gamma написа:
      muns61 написа:
      Точно така, ъгълът на поставяне на тампона е много важен. Когато колата е стъпила на земята, тампона трябва да е ненапрегнат, без посукване.
      Как се "нацелва" този ъгъл? Мери се постарият тампон или?
      Преди да вдигнеш колата, гледаш какъв ъгъл сключва носача с хоризонта. Целта е тампоните в нормално положение да не са посукани.
      Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

      Коментар


        #33
        Такааааа! Значи! След като предварително са свалени носачите от колата, с ъглошлайфа се прерязва стария тампон и много лесно излиза. Дори да се тръкне леко шийката на носача с флекса при прерязването - няма нищо - допустимо е! До тук добре. Следващата стъпка е да се измери шийката на носача. С ШУБЛЕРАААААА! Два са размерите - 20 и 21 мм. Имах един колега, който изобщо не мери дадоха му 20 мм тампони (щот’ такива излизали по каталог ) и онио с големио чук ги наби на 21 мм шийки. Вика ми - ми малко трудно влезнаа, брато, ма я ги набих с големио чук (разбирай 10 килограмовия). Значи - тук голямо внимание - много е важно диаметъра на шийките да е същия. После как да уцелим равнината на набиване? Фабрично подвеждане няма - важно е равнината на носачите горе-долу да съвпада с равнината на планките, които лягат на моста. Това е! Аз съм 75 кила и нормално ги набивам с половин килограмов чук. Ако нещо се закучи, значи или сте подвели накриво или шийката не е по размера на тампона, или тампона нещо е миндил... Влиза си без смазки и без шкурки - с няколко удара на чука, като последните два-три са с подходяща тръба за дорник. И за кой път да го - повторя прихващането на болтовете при монтирането, започва от задния вътрешен болт при хоризонтален носач. Него не прихванете ли пъро - нищо не правите. Дано да съм бил полезен!

        Коментар


          #34
          ///// написа:
          И за кой път да го - повторя прихващането на болтовете при монтирането, започва от задния вътрешен болт при хоризонтален носач. Него не прихванете ли пъро - нищо не правите. Дано да съм бил полезен!
          абе те да ти се разминават като на мен с по 3 мм всяка гайка в различна посока, па ти почвай от който си искаш болт, файда няма. Действиетелно на задния тампон болтовете са по-трудни, защото се вижда по-трудно какво става, ама дотам е разликата.
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #35
            Може и да не съм видял ама само да ви кажа тук как сме ги правили .. новите тампони ги Раибероваме и тогава ги набиваме четох четох не видях някои да ги е раиберовал (може и да съм пропуснал..) но ефекта е голям набивали сме и Нераберовани и Раиберовани разликата е огромна... смисъл в труда.. А относно това че новите носачи не били хубави.. не знам какво ви кара да мислите че тампоните които взимате са хубави.. Но секи си преценява за него исках само да ви кажа за Раибероването да не се мъчите
            Fabbrica Italiana Automobili Torino
            F I A T - BraVo 2.0 20V HGT 97
            F I A T - Uno 0.9 85 500 000 km dvg железо! Вече с 1050 кубика Abarth 70 hp
            F I A T - CoUpe 2.0 16V LE Style

            Коментар


              #36
              Защо тябва първо задния болт? Нали всичко лежи в точно определена равнина? Ако не е така - просто е криво. Иначе и гума като слагам - не започвам от точно определен болт. И там са 4, и там лежат в една равнина. Каква е разликата?

              Коментар


                #37
                ogi28b написа:
                Защо тябва първо задния болт? Нали всичко лежи в точно определена равнина? Ако не е така - просто е криво. Иначе и гума като слагам - не започвам от точно определен болт. И там са 4, и там лежат в една равнина. Каква е разликата?
                защото е най-кофти, там минава стаб щанга и иска малко игра. Иначе ако търсиш правило по въпроса, няма такова.
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #38
                  Значи няма значение кой болт е първи и е вярно, че ако тампоните са прави и гайките са правилно заварени - няма проблем с който и да е болт. Поне така беше при мен. Носачът е Moog, поставих го и си застана точно на място, тампоните си легнаха едновременно и равномерно. Болтовете се навиха съвсем нормално.

                  Коментар


                    #39
                    mohel написа:
                    Може и да не съм видял ама само да ви кажа тук как сме ги правили .. новите тампони ги Раибероваме и тогава ги набиваме четох четох не видях някои да ги е раиберовал (може и да съм пропуснал..) но ефекта е голям набивали сме и Нераберовани и Раиберовани разликата е огромна... смисъл в труда.. А относно това че новите носачи не били хубави.. не знам какво ви кара да мислите че тампоните които взимате са хубави.. Но секи си преценява за него исках само да ви кажа за Раибероването да не се мъчите
                    Моля те, обясни операцията "райбероване"! Благодаря
                    "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                    Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                    Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                    Коментар


                      #40
                      райбероване значи разпширяване на дупката, но само в началото. Няма да правя едно сравнение, което ми идва на акала:D Все едно си представи дупка в някакъв найлонов материал, а ти имаш отвертка, пъхаш я в отвора и почваш да я движиш по контура му, така че да се разшири отвора, а тои ще се разшири само отгоре.
                      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                      Fiat Bravo'97 1,6 16v
                      Fiat Tempra'91 1,6 mono

                      Коментар


                        #41
                        Аха, Благодаря, както казах. Разбрах значи
                        "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                        Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                        Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                        Коментар


                          #42
                          Райбероването може да се направи и по дължината на целия отвор, не само в началото.
                          Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                          Коментар


                            #43
                            alvanovo написа:
                            Райбероването може да се направи и по дължината на целия отвор, не само в началото.
                            Това не е правилно да се прави. Тампона трябва да стиска яко носача, не го ли стиска все едно си със старите тампони. Или най-малкото за му е лесно на "майстора", ресурса на тампоните става три пъти по-малък.

                            Коментар


                              #44
                              райбероването е операция по вътрешен диаметър на детайл с цел да се постигне голяма точност и гладкост.инструмента се нарича райбер и представлява нещо като свредло, но с повече канали и е на супер точен размер. обикновено отнема материал около 2-3 стотни от мм.друг е въпроса дали трябва да се прилага по вътр. диаметър на тампона.
                              Lancia Dedra 1.6 90ks- италианка с характер
                              Fiat Uno 1.1 55ks Fire- супер здрава машина, вече бивша

                              Коментар


                                #45
                                chokicha написа:
                                райбероването е операция по вътрешен диаметър на детайл с цел да се постигне голяма точност и гладкост.инструмента се нарича райбер и представлява нещо като свредло, но с повече канали и е на супер точен размер. обикновено отнема материал около 2-3 стотни от мм.друг е въпроса дали трябва да се прилага по вътр. диаметър на тампона.
                                Нека си райбероват-няма да пречи на никой това че си райберовал гумен тампон. ... райберите се използват при постигане на някаква хлабина предписана от конструктора, обикновено за ходови сглобки и може би и пресови...има и раздвижни (регулеруeми) райбери-пропуск в лекциата на колегата.
                                LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
                                ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

                                Коментар

                                Working...
                                X