Върти ми се в главата следното нещо: ако сложа на делтата от подписа предните спирачки от дедрата от подписа, дали ще се отрази положително на спирането, или по-скоро негативно. Защо мисля, че може да има неприятен ефект:1) 1.6 е по-лек като килограми от 1.82) делтата като цяло е малко по-лека от дедра, защото е хечбек срещу седан (дедрата)3) колата няма ABS4) дисковете на 1.8 са 257мм, вентилирани, докато на 1.6 са по-малки и са плътниВсичко това по-горе, като се сумира, според мен излиза, че колелата ще блокират по-бързо и при по-слабо усилие върху дисковете в сравнение със заводските спирачки, а това определено не желая да ми се случва. И в мен изниква въпросът: дали да си ревизирам заводските спирачки на 1.6, или да сложа тези от 1.8 (пак ревизирани). А това се чудя, защото на 1.6 трябва да сменя дискове и накладки, докато тези на 1.8 си бяха ОК - дисковете са много хубави (BENDIX) с минимален ръб, сложени нови преди 50 000км, а накладките могат да изкарат поне още 50 000км. с моето каране (предимно извънградско), а и са хубави - АТЕ, каквото са предписали хората от фиат.Говорим само за предните - задните няма да пипам, там са барабани и подмяната им с дискови (от дедрата) е много разправия.Вие какво мислите по въпроса?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Подмяна на спирачките на 1.6 с такива от 1.8
Collapse
X
-
1.6 16v не би трябвало да е с по-малък диск от 257. По-скоро не е вентилиран само. Дори и да няма разлика в големината на диска от голямо значение е големината на накладката и буталото. От личен опит мога да кажа че преминаване към апарат с по-голямо бутало и съответно накладка подобри спирането в пъти на еднакъв по големина диск (колата е без ABS)! Няма да обяснявам плюсовете на вентилираните дискове, но при положение че имам под ръка добри дискове и накладки бих предпочел да използвам тях. За ревизия на апаратите едва ли ще се бръкнеш много защото едно освежаване и смяна на гумички при предни апарати не е кой знае колко. Успех!||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
// Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //
-
А, не говорим за бъркане - цялата процедура ще ми излезне почти без пари, тъй като имам всичко нужно за подмяната (барабар с шенкелите и каретата).Прав си. Диска е 257, само където не е вентилиран (справка: епер). Значи ще се сменят спирачките с по-големите от дедъра"За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Би трябвало да е еднакъв, но аз ще сменя заедно с карето всичко, защото диска е на шенкела завит към карето. Нямам менгеме, с което да хвана карето и за развия гайката, така че направо с карето."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Synthy написа:Би трябвало да е еднакъв, но аз ще сменя заедно с карето всичко, защото диска е на шенкела завит към карето. Нямам менгеме, с което да хвана карето и за развия гайката, така че направо с карето.Fiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.
Коментар
-
Така за да бъдем точни диска е завит към главината която от своя страна е набита в шенкела. :DСпоред мене Synthy има предвид че колата е разглобена без да са разити каретата барабар с полуоските. Тогава ще е доста трудно да се развие тази гайка. Най-добре обаче ги дай на някой сервиз с пневматика да ти ги развият. Щото да сменяш карета и лагер-главини с неясно още колко живот не си е работа.||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
// Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //
Коментар
-
xctr е разбрал най-правилно, а се оказа, че аз не знам къде точно е завита гайката А ще сменя направо шенкелите с всичко на тях вкл. и каретата, защото сегашните също са с неясно колко живот още. Подмяна с нови - като се разбият. А и ми е по-лесно да сменя всичко на куп, отколкото да се нося някъде да ми развиват гайката. Само махам зегерката от полуоската в карето, и всичко е готово за нанизване, нали ?"За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
По всяква логика е така, но най-добре провери дали няма разлика в броя и големината на зъбите на полуоските между 1.6 и 1.8.Само ще ти са нужни здрави нерви за слагането на карето и маншона докато е закачено за целия шенкел, така че дерзай!||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
// Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //
Коментар
-
Леле.... глоба по два лева на човек. Как диска за шенкела??? Я една картинка за опресняване: Иначе по оригинални номера не съвпадат каретата и полуосите. Май диаметрите са по-големи на 1.8, ама не съм сигурен. Ти трябва да имаш тая история като на картинката, ама сглобена. Вероятно е без маншона 4 и без скобите 2 и 5.
Коментар
-
Гледам и не вярвам на очите си! Та вие сте тръгнали за Америка през луната за по напряко! Отвиваш спирачния апарат с ключ 17 и го сваляш. След това отвиваш щифтовете за фиксиране на джантите с ключе 12 и вадиш диска. Слагаш другите по обратния ред стягаш и обезвъздушаваш! Вече си с спирачна система от 1.8! Какви карета какви полуоски какви шенкели? Тя после и ск кутия няма да пасне после и мотора и .......
Коментар
-
Еми той мотора не пасва още от завода като е излезнала... щото и е малък :DТочно с маншон и скоби е. Значи - ще сменя само дисковете и апаратите. Защо ме обърквате бе, аамаха След като ремонтирам двг-то, ще премина към спирачките Помпата трябва ли да сменям?"За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар