Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как се сваля износен барабан

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Как се сваля износен барабан

    ?? Аз лично го свалих с кози крак, много напъване и съответно унищожаване на челюстите. Има ли някакъв по-смислен начин, без да се налага употребата на груба сила и думата "майка" ?П.С.говорим за италиански коли, ама предполагам че и при другите положението е същото.
    "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
    Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
    Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

    #2
    На барабана имаш 2 като оси където попринцип пасват на двете малки дупки на железните джанти . Отвиваш ги те са болтове , и в резбите навиваш по дълъг болт мисля че беше 8ца .Когато навиваш болтовете в дупките на барабана те ше го избутат навънка . Аз когато го правих това , падна голямо навиване :D . Само трябва да ходиш да си купиш 2 болта. Кое може да се нарече по-цивилизовано от това да използваш 1 ключе за отвиване .
    Fiat Bravo 103 1996

    Коментар


      #3
      Да де, ама аз казах износен барабан, т.е. има ръб, в който са влезнали накладките/челюстите и доста силно запъват. Има ли начин челюстите да се свият, преди да се махне барабана? Аз лично не видях място, през което мога да бръкна за да навия машинката.
      "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
      Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
      Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

      Коментар


        #4
        има начин- първо се отхлабва ръчната от болта в купето, после на самия барабан имаш дупка около 5-6 мм е, бъркаш с една отверка и завърташ барабана така, че да можеш да набараш накладките. Свиваш малко отгоре, после отдолу и навиваш болта от съответната страна да изкара малко, да прехвърли ръба. После от другатс страна. Ако има много голям ръб и така не става, чупят се не само челюсти, а и цилиндърчета и се кривят вътре железа
        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
        Fiat Bravo'97 1,6 16v
        Fiat Tempra'91 1,6 mono

        Коментар


          #5
          кола

          На задната страна има един отвор като се върти барабана се вижда на накладките има едно вдлъбнато и така може малко да свиеш накладките Не напъват толкова накладките колкото оста където е хванат барабана ръждясва С един чук се слага на задната страна на барабана при ръба и с дук се чука на вън 3-4 пъти ама рязко
          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

          Коментар


            #6
            dimitrof9009 написа:
            На барабана имаш 2 като оси където попринцип пасват на двете малки дупки на железните джанти . Отвиваш ги те са болтове , и в резбите навиваш по дълъг болт мисля че беше 8ца .Когато навиваш болтовете в дупките на барабана те ше го избутат навънка . Аз когато го правих това , падна голямо навиване :D . Само трябва да ходиш да си купиш 2 болта. Кое може да се нарече по-цивилизовано от това да използваш 1 ключе за отвиване .
            Болтовете са ф10 и се завиват на мястото на шишовете служещи за водачи на джантите, самите шишове са ф8.
            FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
            Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

            Коментар


              #7
              Това с чука го отработих като сменях накладки, проблема ми беше, че не бяха свити челюстите, и извадих барабана с чупене на феродото, огъване на челюстите, и за една бройка да счупя вътре машинката. Записвам си инструкциите за следващият път (трябва да сменя и другото цилиндърче). А колко дълги болтове да взема? 15см. си мисля че са напълно достатъчни, нали
              "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
              Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
              Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

              Коментар


                #8
                повече от 25 ММ са излишни.
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #9
                  Първо пусни спир. тецност на хасвалта и после бой, бой
                  LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
                  ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

                  Коментар


                    #10
                    pakumba написа:
                    има начин- първо се отхлабва ръчната от болта в купето, после на самия барабан имаш дупка около 5-6 мм е, бъркаш с една отверка и завърташ барабана така, че да можеш да набараш накладките. Свиваш малко отгоре, после отдолу и навиваш болта от съответната страна да изкара малко, да прехвърли ръба. После от другатс страна. Ако има много голям ръб и така не става, чупят се не само челюсти, а и цилиндърчета и се кривят вътре железа
                    Да допълня колегата.Освен описаното по горе може през отвора отзад който е с гумена тапа да въртиш механизма за саморегулиране докато се свият челюстите.Може да въртиш и през един от отворите отпред за билтовете ,но там е по-трудно и трябва усет.
                    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                    Коментар


                      #11
                      Tornado написа:
                      pakumba написа:
                      има начин- първо се отхлабва ръчната от болта в купето, после на самия барабан имаш дупка около 5-6 мм е, бъркаш с една отверка и завърташ барабана така, че да можеш да набараш накладките. Свиваш малко отгоре, после отдолу и навиваш болта от съответната страна да изкара малко, да прехвърли ръба. После от другатс страна. Ако има много голям ръб и така не става, чупят се не само челюсти, а и цилиндърчета и се кривят вътре железа
                      Да допълня колегата.Освен описаното по горе може през отвора отзад който е с гумена тапа да въртиш механизма за саморегулиране докато се свият челюстите.Може да въртиш и през един от отворите отпред за билтовете ,но там е по-трудно и трябва усет.
                      Абе то веднъж да видиш как се прави и ще знаеш какво точно вършиш, аз два пъти свалях колелото и подкован теоретически нищо не успях да направя, та ходих на "майстор", и макар и след смяна на спирачни цилиндърчета и накладки пак нямам задни спирачки, имам само ръчна... Ако някой на снимка посочи при свален барабан какво се търси да се бъзика, човек ще знае и какво да търси с отвертката, макар, че май и на снимка го гледах и пак не стана нищо, момента с чука май е най-важен
                      Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum

                      Коментар


                        #12
                        Tornado написа:
                        Освен описаното по горе може през отвора отзад който е с гумена тапа да въртиш механизма за саморегулиране докато се свият челюстите.
                        Ето за такова място питах дали има някъде по барабана. Благодаря
                        "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                        Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                        Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                        Коментар

                        Working...
                        X