Много си прав колега.Но днес колко спирачки натисках с 14-ките (с 6-7 мм грайфер) нито гумите търкат, нито колата се занася.Спира си без проблем.Явно занасянето при спиране се е дължало на по-изтърканите 15-ки.А колкото до тоя звук няма и аз как да го запиша, защото не знам кога ще се прояви.Май само като е студено и мокро.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за спирачките на Браво
Collapse
X
-
Даа..нещата са свързани.Проблемът се задълбочи.Като натисна спирачка, ефектът е същия като от спирането с ръчна.Колата тръгва надясно и яко ми дрънчи нещо отзад.Един приятел ме видя как спирам и каза, че лявото задно колело задържало.Обичам да има адреналин и да се страхувам за живота си, но...в тия зимни месеци с летни гуми и без спирачки си е опасно вече.Трябва да ги правя, но се чудя дали е кантарчето или самото задно ляво колело или и двете?
Коментар
-
Колега, престани с тея маркучи - гумени са и няма как да дрънчат По- вероятно е да има проблем в задно дясно колело щом дрънчи и занася на дясно. Явно лявото си държи, а дясното само дрънчи и не държи. Колега, вдигай задните колела едно по едно на крик и хвани някой да натиска спирачка, а ти проверявай какво се случва с колелетата, като ги завърташ на ръка. По-добра идея намам.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
nedialk00
вземи си две задни маркучета, накладки, 2 цилиндърчета, и евентуално бъди подготвен за регулаторчета или пружинки, разбира се ако си сигурен че не ти е в кантарчето проблема, вдигаш отваряш барабаните сменяш и ще се оправи
Коментар
-
Да обаче това дрънчене го има при скорост 40 км да кажем и скоча рязко на спирачките.Например с колкото и да карам, ако спирам плавно няма занасяне и дрънчене.Ако карам с 20-30 и скоча рязко на спирачките пак няма дрънчене и занасяне(само търкане на гуми, ако е мокро).Но ако карам с 40 и повече и скоча рязко на спирачките, тогава вече има занасяне и това дрънчене.И мисля, че идва отзад отляво.
Коментар
-
Така.Ето какво се случи.Вторник качих колата на крик и въртях колелетата - имаха си инерция тоест спирачките не задържат.Свалих гумите, отворих барабаните( левия много трудно излезе), огледах, но не видях нищо фрапиращо.Не че разбирам нещо де...Повиках баща ми, той поне разбира горе-долу, огледа и той - пак нищо не откриваме.Сглобих барабаните и въртя на ръка колелетата, а майка ми натиска спирачката - въртят се трудно, но се въртят.Днес отидох в сервиз.И там направиха същото.Даже казаха, че спирачните ми апарати са в перфектно състояние.Стигнаха до извода, че едното колело при натисната спирачка се върти по-трудно на ръка от другото.Регулираха жилото, отпуснаха малко ръчната(хващаше на 3-4 зъб, а сега на 6-7), обезвъздушиха за всеки случай, погледнаха кантара - и той добре и това беше.Пробвах я, нямаше онзи шум, нямаше и занасянето.Колата спира по-лесно и се усеща как набива предницата в земята, докато преди това усещане липсваше понякога.Но ще видим дали утре или вдругиден няма да направи същия проблем.Сега и гумите търкат по.малко при рязко спиране.И ми казаха, че тоя шум можело да идва от кантара, макар че на мен ми се струва доста силен, за да идва от него.
Коментар
-
Демек са ти взели парите и са се подпичквали :D Стига сте пълнили главата на момчето с врели некипели.... 1. Да без абс колата е доста по палава при рязко спиране но не не е вярно че а ко нямаш абс и си с хубави спирачки и ОКАЧВАНЕ винаги ще се сурва колата на някаде - мойта е така и да ви кажа 2 години дори и с 70км/ч рязко съм спирал и колата ходи само на право!!! Дори и доста хора са спорили с мен че тази кола има АБС но не е така... и окачването има голямоо значение и гуми и джанти и спирачни апарати. Колега ако искаш да видиш дали не ти е запушен маркуч 100% ще обезвъздушаваш но да може от това да е може и цилиндър отзад да е блокирал или да е заминала лагер главина и да застава на кривоАЗ СИ КУПИХ КОЛА ЗА КАРАНЕ А НЕ ЗА БЛЪСКАНЕ!!!!
Fiat Bravo 1.6 16v 103hp 98г.
Fiat 1100L 42г.
Коментар
-
FireBlade написа:Демек са ти взели парите и са се подпичквали :D Стига сте пълнили главата на момчето с врели некипели.... 1. Да без абс колата е доста по палава при рязко спиране но не не е вярно че а ко нямаш абс и си с хубави спирачки и ОКАЧВАНЕ винаги ще се сурва колата на някаде - мойта е така и да ви кажа 2 години дори и с 70км/ч рязко съм спирал и колата ходи само на право!!! Дори и доста хора са спорили с мен че тази кола има АБС но не е така... и окачването има голямоо значение и гуми и джанти и спирачни апарати. Колега ако искаш да видиш дали не ти е запушен маркуч 100% ще обезвъздушаваш но да може от това да е може и цилиндър отзад да е блокирал или да е заминала лагер главина и да застава на криво
Коментар
-
Е, отново проблем със спирачките!!! Проблемът се възобнови преди 2 месеца, но ми предстоеше операция и не съм се занимавал с колата, та сега като съм малко по-добре, реших да търся отново проблема. Като натисна рязко спирачки, задницата се набива много яко надолу, а предницата почти не мърда, задните колелета се суркат. Ако се движа с висока скорост, пак поднася предницата надясно. Струва ми се, че задното дясно колело държи по-малко от задното ляво и от там е занасянето. Гледах кантара и имам няколко въпроса. Пружината ми е хлабава. Ако се опъне какво ще стане - ще държат повече предните или повече задните? Има и 1 ръждясал болт в 1 процеп - той за какво е ? Той ли служи за разпределяне на спирачното усилие между предни и задни колелета ?
Коментар
-
На самия регулатор има една гайка с болт ,които като развиеш местиш планката и така регулираш налягането към задния мост. Пробвай с реглажа в двете крайни положения как е да видиш има ли разлика от сега и ако има чак тогава търси вярното положение ,в което първо блокират предните колела , а задните чак при силно натискане. Не е нищо сложно, с проба-грешка ще го нагласиш.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар