Здравейте колеги,днес реших да си сменя дясната биалета на алфата и се натъкнах на нещо неприятно .Забелязах,че ми е спукан предния мост,като пукнатината започва от един от отворите за болтовете на закрепването на носача и завършва до контура на моста.За да бъда по ясен прилагам снимки.Моста е съставен от две щанцовани ламарини,съединени с точкови заварки,както на повечето типо-браво/а-делта,дедра и т.н.Спукана е само горната.Завариха ми го на CO и се питам дали е добре така и има ли опосност да се кара така.А на някой случвало ли му се е подобно нещо-споделете.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Пукнатина на предния мост!
Collapse
X
-
А това е след заварката На яве изглежда малко по-добре,но можеше да стане и доста по-добре но...за 5 лв е това,човека е автотенекеджия и от 2-ве коли прави една,добър е и каза че това щяло да държи и по-добре и не можело да стане .Нека някои патили с нещо подобно да споделят как са се справили и издържат ли заварките дълго на тези места.Мен малко ме съмнява,защото там натоварването е динамично и знакопроменливо.Fiat Brava 1.2,16в
Коментар
-
нямам опит с такова нещо, обаче едва ли и някой друг тук има. Изглежда ми на много кофти място пукнато и не мога да си обясня причината, във всички случай ако изтърве ще стане лошо. Вероятно е имало удар в гумата и оттам. Аз лично бих сменил моста, само з амое спокойствие, май не е повече от 50 лвLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
По такива въпроси съм се съветвал със специалист в областта. И аз заварявам но любителски. Това не е проста работа, защото в мястото на заварката се променя кристалната структура на метала и става крехко. Затова ги и заваряват точково тези детайли. Ако искаш да си по-спокоен с този мост, варианта е бил друг. Сваляне на моста и нагряване с бензинова лампа например, локално до към 200гр. Следва заварка. Продължаваш да нагряваш, като все повече отдалечаваш топлината. Целта е да няма рязко изстиване. Както виждаш, сериозна работа е и изисква опит. След вече направената заварка, остава вариант допълнително заздравяване. Например да облечеш от вън с допълнителен лист стомана, огънат и набит и пак заварен но при предварително подгрят мост. Това е ако искаш сигурност.Другото е подмяна и е най-добре. И без това по закон не се допускат заварки по окачването и мостовете.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
nedialk00
мен ако питаш, го смени, наистина е на много кофти място и е много тънко, а тая заварка може да е ослабила мястото и ако се скъса..
Коментар
-
Благодаря на всички за мненията!И аз месля,че е най-добре смяна на моста,но това което ме спря е,че както казах и вие знаете че моста е съставен от две ламарини заварени точково една върху друга-т.е. сам по себе си е кутия.Долната част точно под пукнатината е здрава.По мое мнение пукнатината се е получила,защото има разстояние между двете ламарини и при стягне на тампона на носача с болт за моста,горната се е деформирала(огънала)навътре и в последствие е тръгнала пукнатина от отвора,защото той се явява концентратор на напрежение.Дано сте ме разбрали какво искам да кажа ,не можах да го обясня по-ясно от това.Но пак повтарям-долната ламарина точно под пукнатината е здрава.Fiat Brava 1.2,16в
Коментар
-
tipo33 написа:Благодаря на всички за мненията!И аз месля,че е най-добре смяна на моста,но това което ме спря е,че както казах и вие знаете че моста е съставен от две ламарини заварени точково една върху друга-т.е. сам по себе си е кутия.Долната част точно под пукнатината е здрава.По мое мнение пукнатината се е получила,защото има разстояние между двете ламарини и при стягне на тампона на носача с болт за моста,горната се е деформирала(огънала)навътре и в последствие е тръгнала пукнатина от отвора,защото той се явява концентратор на напрежение.Дано сте ме разбрали какво искам да кажа ,не можах да го обясня по-ясно от това.Но пак повтарям-долната ламарина точно под пукнатината е здрава.
Коментар
-
durex_a написа:tipo33 написа:Благодаря на всички за мненията!И аз месля,че е най-добре смяна на моста,но това което ме спря е,че както казах и вие знаете че моста е съставен от две ламарини заварени точково една върху друга-т.е. сам по себе си е кутия.Долната част точно под пукнатината е здрава.По мое мнение пукнатината се е получила,защото има разстояние между двете ламарини и при стягне на тампона на носача с болт за моста,горната се е деформирала(огънала)навътре и в последствие е тръгнала пукнатина от отвора,защото той се явява концентратор на напрежение.Дано сте ме разбрали какво искам да кажа ,не можах да го обясня по-ясно от това.Но пак повтарям-долната ламарина точно под пукнатината е здрава.Fiat Brava 1.2,16в
Коментар
-
tipo33 написа:durex_a написа:tipo33 написа:Благодаря на всички за мненията!И аз месля,че е най-добре смяна на моста,но това което ме спря е,че както казах и вие знаете че моста е съставен от две ламарини заварени точково една върху друга-т.е. сам по себе си е кутия.Долната част точно под пукнатината е здрава.По мое мнение пукнатината се е получила,защото има разстояние между двете ламарини и при стягне на тампона на носача с болт за моста,горната се е деформирала(огънала)навътре и в последствие е тръгнала пукнатина от отвора,защото той се явява концентратор на напрежение.Дано сте ме разбрали какво искам да кажа ,не можах да го обясня по-ясно от това.Но пак повтарям-долната ламарина точно под пукнатината е здрава.
Коментар
-
durex_a написа:tipo33 написа:durex_a написа:tipo33 написа:Благодаря на всички за мненията!И аз месля,че е най-добре смяна на моста,но това което ме спря е,че както казах и вие знаете че моста е съставен от две ламарини заварени точково една върху друга-т.е. сам по себе си е кутия.Долната част точно под пукнатината е здрава.По мое мнение пукнатината се е получила,защото има разстояние между двете ламарини и при стягне на тампона на носача с болт за моста,горната се е деформирала(огънала)навътре и в последствие е тръгнала пукнатина от отвора,защото той се явява концентратор на напрежение.Дано сте ме разбрали какво искам да кажа ,не можах да го обясня по-ясно от това.Но пак повтарям-долната ламарина точно под пукнатината е здрава.Fiat Brava 1.2,16в
Коментар
-
Да събудя малко темата със съвет към всички да си поогледат ходовата част.Миналата седмица, при слагането на зимните гуми направих по-обстоен преглед и открих тази пукнатина...засега не е цялостна, съвсем повърхностна е, даже доста време я зяпах дали не е нещо останало от обработката фабрично...ма си е пукнатина според мен.Почнала е да ръжди, което ме навежда на мисълта, че не е от мн скоро, пък уж я преглеждам често...Тези дни ще гледам да направя смяна, че хич не сядам спокоен в колата като знам...Предполагам и реглаж ще се наложи?.Тампоните сигурно и тях ще сменям?.Дайте препоръки за читави тампони, че не ми се ще да я правя тая галимация пак
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар