Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пукнатина на предния мост!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Пукнатина на предния мост!

    Здравейте колеги,днес реших да си сменя дясната биалета на алфата и се натъкнах на нещо неприятно .Забелязах,че ми е спукан предния мост,като пукнатината започва от един от отворите за болтовете на закрепването на носача и завършва до контура на моста.За да бъда по ясен прилагам снимки.Моста е съставен от две щанцовани ламарини,съединени с точкови заварки,както на повечето типо-браво/а-делта,дедра и т.н.Спукана е само горната.Завариха ми го на CO и се питам дали е добре така и има ли опосност да се кара така.А на някой случвало ли му се е подобно нещо-споделете.
    Fiat Brava 1.2,16в

    #2
    Това е пукнатината
    Прикачени файлове
    Fiat Brava 1.2,16в

    Коментар


      #3
      А това е след заварката На яве изглежда малко по-добре,но можеше да стане и доста по-добре но...за 5 лв е това,човека е автотенекеджия и от 2-ве коли прави една,добър е и каза че това щяло да държи и по-добре и не можело да стане .Нека някои патили с нещо подобно да споделят как са се справили и издържат ли заварките дълго на тези места.Мен малко ме съмнява,защото там натоварването е динамично и знакопроменливо.
      Прикачени файлове
      Fiat Brava 1.2,16в

      Коментар


        #4
        нямам опит с такова нещо, обаче едва ли и някой друг тук има. Изглежда ми на много кофти място пукнато и не мога да си обясня причината, във всички случай ако изтърве ще стане лошо. Вероятно е имало удар в гумата и оттам. Аз лично бих сменил моста, само з амое спокойствие, май не е повече от 50 лв
        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
        Fiat Bravo'97 1,6 16v
        Fiat Tempra'91 1,6 mono

        Коментар


          #5
          По такива въпроси съм се съветвал със специалист в областта. И аз заварявам но любителски. Това не е проста работа, защото в мястото на заварката се променя кристалната структура на метала и става крехко. Затова ги и заваряват точково тези детайли. Ако искаш да си по-спокоен с този мост, варианта е бил друг. Сваляне на моста и нагряване с бензинова лампа например, локално до към 200гр. Следва заварка. Продължаваш да нагряваш, като все повече отдалечаваш топлината. Целта е да няма рязко изстиване. Както виждаш, сериозна работа е и изисква опит. След вече направената заварка, остава вариант допълнително заздравяване. Например да облечеш от вън с допълнителен лист стомана, огънат и набит и пак заварен но при предварително подгрят мост. Това е ако искаш сигурност.Другото е подмяна и е най-добре. И без това по закон не се допускат заварки по окачването и мостовете.
          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

          Коментар


            #6
            мен ако питаш, го смени, наистина е на много кофти място и е много тънко, а тая заварка може да е ослабила мястото и ако се скъса..

            Коментар


              #7
              Мостове да търсиш за тея нашите коли... на килограм ги има
              '93 Tipo 1.8 16V 138hp++?
              '97 Coupe 16VT 262WHP+

              Коментар


                #8
                Благодаря на всички за мненията!И аз месля,че е най-добре смяна на моста,но това което ме спря е,че както казах и вие знаете че моста е съставен от две ламарини заварени точково една върху друга-т.е. сам по себе си е кутия.Долната част точно под пукнатината е здрава.По мое мнение пукнатината се е получила,защото има разстояние между двете ламарини и при стягне на тампона на носача с болт за моста,горната се е деформирала(огънала)навътре и в последствие е тръгнала пукнатина от отвора,защото той се явява концентратор на напрежение.Дано сте ме разбрали какво искам да кажа ,не можах да го обясня по-ясно от това.Но пак повтарям-долната ламарина точно под пукнатината е здрава.
                Fiat Brava 1.2,16в

                Коментар


                  #9
                  tipo33 написа:
                  Благодаря на всички за мненията!И аз месля,че е най-добре смяна на моста,но това което ме спря е,че както казах и вие знаете че моста е съставен от две ламарини заварени точково една върху друга-т.е. сам по себе си е кутия.Долната част точно под пукнатината е здрава.По мое мнение пукнатината се е получила,защото има разстояние между двете ламарини и при стягне на тампона на носача с болт за моста,горната се е деформирала(огънала)навътре и в последствие е тръгнала пукнатина от отвора,защото той се явява концентратор на напрежение.Дано сте ме разбрали какво искам да кажа ,не можах да го обясня по-ясно от това.Но пак повтарям-долната ламарина точно под пукнатината е здрава.
                  Я направо сменяй колата !

                  Коментар


                    #10
                    durex_a написа:
                    tipo33 написа:
                    Благодаря на всички за мненията!И аз месля,че е най-добре смяна на моста,но това което ме спря е,че както казах и вие знаете че моста е съставен от две ламарини заварени точково една върху друга-т.е. сам по себе си е кутия.Долната част точно под пукнатината е здрава.По мое мнение пукнатината се е получила,защото има разстояние между двете ламарини и при стягне на тампона на носача с болт за моста,горната се е деформирала(огънала)навътре и в последствие е тръгнала пукнатина от отвора,защото той се явява концентратор на напрежение.Дано сте ме разбрали какво искам да кажа ,не можах да го обясня по-ясно от това.Но пак повтарям-долната ламарина точно под пукнатината е здрава.
                    Я направо сменяй колата !
                    Чакам да боядисаш бравото и да събереш още 1000 лв
                    Fiat Brava 1.2,16в

                    Коментар


                      #11
                      tipo33 написа:
                      durex_a написа:
                      tipo33 написа:
                      Благодаря на всички за мненията!И аз месля,че е най-добре смяна на моста,но това което ме спря е,че както казах и вие знаете че моста е съставен от две ламарини заварени точково една върху друга-т.е. сам по себе си е кутия.Долната част точно под пукнатината е здрава.По мое мнение пукнатината се е получила,защото има разстояние между двете ламарини и при стягне на тампона на носача с болт за моста,горната се е деформирала(огънала)навътре и в последствие е тръгнала пукнатина от отвора,защото той се явява концентратор на напрежение.Дано сте ме разбрали какво искам да кажа ,не можах да го обясня по-ясно от това.Но пак повтарям-долната ламарина точно под пукнатината е здрава.
                      Я направо сменяй колата !
                      Чакам да боядисаш бравото и да събереш още 1000 лв
                      да го боядисам, и да събера още 1000лв. за какво ? Джанти ли Вече в няколко теми пишеш откровен спам Неофициално предупреждение.Модераторски екип на fiat-bg.org

                      Коментар


                        #12
                        durex_a написа:
                        tipo33 написа:
                        durex_a написа:
                        tipo33 написа:
                        Благодаря на всички за мненията!И аз месля,че е най-добре смяна на моста,но това което ме спря е,че както казах и вие знаете че моста е съставен от две ламарини заварени точково една върху друга-т.е. сам по себе си е кутия.Долната част точно под пукнатината е здрава.По мое мнение пукнатината се е получила,защото има разстояние между двете ламарини и при стягне на тампона на носача с болт за моста,горната се е деформирала(огънала)навътре и в последствие е тръгнала пукнатина от отвора,защото той се явява концентратор на напрежение.Дано сте ме разбрали какво искам да кажа ,не можах да го обясня по-ясно от това.Но пак повтарям-долната ламарина точно под пукнатината е здрава.
                        Я направо сменяй колата !
                        Чакам да боядисаш бравото и да събереш още 1000 лв
                        да го боядисам, и да събера още 1000лв. за какво ? Джанти ли
                        Направо сра на темата!Благодаря ти!
                        Fiat Brava 1.2,16в

                        Коментар


                          #13
                          Да събудя малко темата със съвет към всички да си поогледат ходовата част.Миналата седмица, при слагането на зимните гуми направих по-обстоен преглед и открих тази пукнатина...засега не е цялостна, съвсем повърхностна е, даже доста време я зяпах дали не е нещо останало от обработката фабрично...ма си е пукнатина според мен.Почнала е да ръжди, което ме навежда на мисълта, че не е от мн скоро, пък уж я преглеждам често...Тези дни ще гледам да направя смяна, че хич не сядам спокоен в колата като знам...Предполагам и реглаж ще се наложи?.Тампоните сигурно и тях ще сменям?.Дайте препоръки за читави тампони, че не ми се ще да я правя тая галимация пак
                          Прикачени файлове

                          Коментар

                          Working...
                          X