Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

реглаж преден мост-сам

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    реглаж преден мост-сам

    колеги утре мисля да сменям външен накрайник и понеже финансовото ми положение в момента е малко тежко(страшно)искам да попитам има ли вариант да си направя някакъв реглаж на предницата.просто да закърпя положението за около месец.ако темата не е за тук моля поправете ме.благодаря предварително
    fiat bravo 1.6 16v gt
    fiat marea 1.9 8v jtd
    fiat punto 1.7 td
    fiat marea 1.6 16v

    #2
    Re: реглаж преден мост-сам

    superfiata написа:
    колеги утре мисля да сменям външен накрайник и понеже финансовото ми положение в момента е малко тежко(страшно)искам да попитам има ли вариант да си направя някакъв реглаж на предницата.просто да закърпя положението за около месец.ако темата не е за тук моля поправете ме.благодаря предварително
    Хващаш една пръчка в двата края с пирони, здраво закрепени. Нещо такова |_______|Маркираш с две точки къде опират на гумите точно.След като си смениш накрайника докарваш разстоянието (маркерите) на върховете на пироните отново и готово.
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    Коментар


      #3
      Броиш на колко навивки е стария и на толкова слагаш новия накрайник. Иначе има и вариант който се е използвал едно време с при камионите с мерене разстоянието в единия край, местене на автомобила и пак мерене и се гледат допуските. Сега ще се опитам да ти го обясня чрез примерната схема :Та - закарваш автомобила на равна площадка с еднакво напомпани предни гуми и без товар. Измерваш височината от земята до центъра на главината, след това на тази височина в предния край отвътре на гумата го нанясяш(същата височина). И на другата гума пак същото правиш. По този начин двата маркера трябва да се падат един срещу друг и тогава измерваш разстоянието между тях(отвътре на гумите разстоянието), това се пада позиция едно. Записваш си някъде този размер и изтикваш колата напред докато тези маркери се паднат на същата височина но в задния край на гумата(позиция 2, приемаме че 1 и 2 са мислените линии които си съвпадат с маркерите). Щом си изместил колата едно ще отиде на мястото на две и обратно. Измерваш пак разстоянието(вече отговарящо на позиция 2) и разликата между първия и втория размер трябва да е 0-2мм ако не е се регулира. Дано си го разбрал че нещо не мога да го обясня като хората като не си пред мен . А и не гарантирам за центровка като от стенд :D .

      Коментар


        #4
        Re: реглаж преден мост-сам

        BO написа:
        superfiata написа:
        колеги утре мисля да сменям външен накрайник и понеже финансовото ми положение в момента е малко тежко(страшно)искам да попитам има ли вариант да си направя някакъв реглаж на предницата.просто да закърпя положението за около месец.ако темата не е за тук моля поправете ме.благодаря предварително
        Хващаш една пръчка в двата края с пирони, здраво закрепени. Нещо такова |_______|Маркираш с две точки къде опират на гумите точно.След като си смениш накрайника докарваш разстоянието (маркерите) на върховете на пироните отново и готово.
        това е добра идея.но мисля че след като вдигна сменя и пусна колата от крика самата гума няма да застане така както е била преди вдигането и по този начин ще ми избяга първоначалната маркировка.
        fiat bravo 1.6 16v gt
        fiat marea 1.9 8v jtd
        fiat punto 1.7 td
        fiat marea 1.6 16v

        Коментар


          #5
          Не бяга.Може да хванеш точното положение на грайферите примерно.Ако трябва да сме най-точни пироните ако ги направиш да сочат външния ръб на джантата ще е най-точно. ама в твоя случай ти казвам как е най-лесно и бързо.
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            #6
            BO написа:
            Не бяга.Може да хванеш точното положение на грайферите примерно.Ако трябва да сме най-точни пироните ако ги направиш да сочат външния ръб на джантата ще е най-точно. ама в твоя случай ти казвам как е най-лесно и бързо.
            май аз не се изразих правилно.когато един автомобил се вдигне колелата малко или много се събират.при пускане на земята може да е с 1мм но колелата са по събрани от към долната им страна и от там идва разминаването.поне аз така го виждам.ако греша поправете ме.
            fiat bravo 1.6 16v gt
            fiat marea 1.9 8v jtd
            fiat punto 1.7 td
            fiat marea 1.6 16v

            Коментар


              #7
              superfiata написа:
              BO написа:
              Не бяга.Може да хванеш точното положение на грайферите примерно.Ако трябва да сме най-точни пироните ако ги направиш да сочат външния ръб на джантата ще е най-точно. ама в твоя случай ти казвам как е най-лесно и бързо.
              май аз не се изразих правилно.когато един автомобил се вдигне колелата малко или много се събират.при пускане на земята може да е с 1мм но колелата са по събрани от към долната им страна и от там идва разминаването.поне аз така го виждам.ако греша поправете ме.
              Така е ,ама като я пуснеш мръдни я напред малко и после пак я върни назад до белязаните маркери :D
              Фиат Крома 1.9 16v+
              Фиат Браво 1.6 16v
              Фиат Мареа 1.6 16v

              Коментар


                #8
                http://storage.fiat-bg.org/Books/Gen..._Okachvane.pdf от трета страница надолу

                Коментар


                  #9
                  nedialk00 написа:
                  http://storage.fiat-bg.org/Books/General_info/Remont_Predno_Okachvane.pdf от трета страница надолу
                  много полезна имформация.браво за положения труд
                  fiat bravo 1.6 16v gt
                  fiat marea 1.9 8v jtd
                  fiat punto 1.7 td
                  fiat marea 1.6 16v

                  Коментар


                    #10
                    След като си сменил болта и си направил една обиколка (за да се изправят гумите) спираш някъде на равно.Взимаш един канап (ще трябва да сте двама или да го връзваш по колата) слагаш го по средата на гумите.Идеята е като го махаш от предната гума и след това го допираш, да опира едновременно в двата борда.На двете предни гуми опирането трябва да е еднакво.Ако не си ме разбрал какво искам да ти кажа, ще ти направя един клип за по ясно.Досега винаги така съм правил предница и винаги е било точно.

                    Коментар


                      #11
                      А някой знае ли кое трябва да се затегне за да се изправи гумата. Моята предница в момента е /--- . Мисля си, че ако пипам кормилния накрайник ще променям сходящия ъгъл, а не той ме интересува. Искам да оправя вътрешния ъгъл (camber). Кажете вие какво се натяга/развива за да събера предницата, понеже навсякъде е обяснено кое какво значи и как трябва да е, но никъде няма информация коя част от окачването се пипа за да се регулира.Мога и на стенд да отида, но гумите ми вече са достатъчно изядени и затова искам да направя проба сам. А иначе като слагам нови гуми ще се прави реглаж при майстор.Другия вариант е да трябва да сменям тампони на носача?
                      Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
                      Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
                      Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.

                      Коментар


                        #12
                        PaUnOff написа:
                        А някой знае ли кое трябва да се затегне за да се изправи гумата. Моята предница в момента е /--- .
                        Няма реглаж за такова разкрачване- или са тампоните на носача или тампона на макферсона- само смяна го оправя, иначе при смяна на накрайник се брои колко пъти се развива стария и после след навиването на ако е оригинален здрав втора употреба с толкова обороти само се мери дали гумите са на същото разстояние една от друга.
                        Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                        Коментар


                          #13
                          Еми аз сега при по обстойно ровене из форумите попаднах на подобни проблеми и колегите са сменили всичко нередно по окачването, но колите пак изтърквали гумите от вътре. Има няколко предложения за разпробиване на по-голяма дупка на амортисьора или шенкела и нагласяне на едното спрямо другото за да се свие предницата. При Форд-овете пък правят разрез на бомбето и изпъват геометрията както си трябва, но това е за разни стари раждясали кошници.... при мен не е имало дори и удар м**ка му
                          Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
                          Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
                          Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.

                          Коментар


                            #14
                            Поне на Фиестата ми макферсона влиза в шенкела и така става регулирането.Помисли и върху омекнали пружини и от там по ниска предница.......

                            Коментар

                            Working...
                            X