Пускам нова тема защото не можах да намеря с търсачката нещо от което да ми стане ясно.Извинявам се ако повтарям някоя тема.Сега по същество;Това глухо тропане за което вече писах още не съм го разгадал, а и като че ли взе да се усилва..Не е от тампони или изместване на стаб.щанга проверих ги.Не е и от корм.уредба и спир.апарат.Малка е вероятността да е и от среднао каре(в сервизите им казах да го сменят но никой не се нае да обещае че ще спре тропането).И така утре други ден смятам да проверя дали не е от горното лагеруване на амортисъора.Така че моля кажете каква е последователността на демонтажа и прочее.Мерси предварително(колата е фиат пунто 1,7 тд 71 к.с 96г)
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как да проверя дали ми тропа лагера на амортисъора?
Collapse
X
-
Коя капачка (може да съм смешен сори) тази под капака на двг над калника ли (дето му викат "бомбе" ли).Имам в предвид от горната страна на калника до разширителния съд на двг има два болта и една черна гума???Сега се сещам че малко преди да се появи тропането (тоест преди смяната на съединителя) минах с около 100 км през един кратер.....не го видях......чак с глава освободих сенника ....почти съм сигурен че е станало нещо.Помагайте как да проверя.Вече не ходя по майстори щото съм предубеден......Fiat Punto 1,7 td
Skoda Octavia 2 1.9 PD DSG
Коментар
-
Когато махнеш гуменото томпонче от бомбето(може да е и пластмасова капачка) ще видиш от страни около амортисиора три болта. Те даржат селиа амортисиор с лагера и прожината. Ако искаш да разглобиш и лагера ще ти трябват и скоби за прожините. Кето погледнеш от горе на амортисиора ще видиш гайка и вътре в нея лимбос. С лимбоса даржиш контра а с лула развиваш гайката за да извадиш лагера. Това еП.С. Сори за правописа но съм на работа и пиша от телефонаFiat Bravo GT 1.9 JTD 105hp
Коментар
-
Като се прибрах направих следното;Махнах капачката на бомбето;развих гайката с резба м12х1,25.Под гайката имаше една голяма шайба, а под нея една втулка.Разбрах че лагеруването става именно чрез тази втулка, която се намира м/у оста на аморт. и леглото на тампона.След като махнах шайбата, взех да клатя колата като сложих пръст в/у втулката за да усетя ако има хлабина, но нямаше такава.Тогава реших да вдигна малко с крика за да се освободи малко (ако има хлабина да не е под натиск).Е това ми беше грешката.Без да гледам горе, оста на аморт.взех да навивам крика.По едно време видях че оста се измъкна почти от леглото на тампона.Изкарах втулката и видях че видими деформации или износване нямаше.После бая зор видях докато наместя оста на амортисъора.....Направи ми впечатление че амортисъора като че ли лесно се свива, и сякаш много се свива .По него нямаше омасляване.Сега се чудя дали е нормално такова свиване на амортисъора....Кажете?ЕЕЕЕЕЕ това тропане от пред ми такова майката вече незнам от кво може да е!!Fiat Punto 1,7 td
Skoda Octavia 2 1.9 PD DSG
Коментар
-
В края на март сменяха тампони на стаб. щанга.Преди две-три седмици сменяха тампони на двг, съединител и пистови ремъци, и от тогава се появи това глухо тропане-вече писах за недоволството си от тях виж тук ако искаш http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=75110 .От тогава проверих носач, изместване на стаб. щанга, спирачен апарат, вчера и лагера на аморт. на дясно колело.До сега нищо не съм открил, а и сервизаджиите не казват нищо категорично, предположиха че е средно каре ама не искат да го сменят (не са сигурни).Не знам вече се насочвам към кормилната система, пък от нея въобще нямам хал-хабер.Гледам по форумите пишат колеги за разбит кормилен накрайник, не знам какво е това дали го има моя пунтак, къде се намира.Иначе като вдигна колелото и го ритна никакъв луфт няма.....Кажи сега какво имаш наум, ако го открия това тропане ще черпя...!!!Със сигурност!!Fiat Punto 1,7 td
Skoda Octavia 2 1.9 PD DSG
Коментар
-
Идвът ми на ум две неща. Първо провери накрайника както е казал колегата над мен. Но не само външния но и вътрешния. Погледни снимката от епера която е приложил в мнението си. Вътрешния накрайник се намира под маншона на рейката. Откачи го в задния край. Качваш някой в колата да клати леко волана а ти сложи рака на накрайника да усетиш има ли луфт. Накрайника се захваща посредством гайка. Лично според мен проблема ти е друг. Щом е правен ремонт откачи носача от шарнира и погледни отвора на шенкела при шарнира. Шарнира може да е здрав но ако болта не е стегнат достатачно започва тропане в шенкела. Следствие на което не се разбива шарнира а леглото на шенкела става елипса. В такъв случаи колкото и да стягаш тропането си остава. Лично аз имах такъв проблем. Ако е това само смяна на шенкел ще свърши работа.Fiat Bravo GT 1.9 JTD 105hp
Коментар
-
PaUnOff написа:Кормилния накрайник е края на рейката, като въртиш кормилото този накрайник бута/дърпа главината за да завие колата ЛИНК Номер 41210 е на тази фигура
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар