Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как да проверя дали ми тропа лагера на амортисъора?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Как да проверя дали ми тропа лагера на амортисъора?

    Пускам нова тема защото не можах да намеря с търсачката нещо от което да ми стане ясно.Извинявам се ако повтарям някоя тема.Сега по същество;Това глухо тропане за което вече писах още не съм го разгадал, а и като че ли взе да се усилва..Не е от тампони или изместване на стаб.щанга проверих ги.Не е и от корм.уредба и спир.апарат.Малка е вероятността да е и от среднао каре(в сервизите им казах да го сменят но никой не се нае да обещае че ще спре тропането).И така утре други ден смятам да проверя дали не е от горното лагеруване на амортисъора.Така че моля кажете каква е последователността на демонтажа и прочее.Мерси предварително(колата е фиат пунто 1,7 тд 71 к.с 96г)
    Fiat Punto 1,7 td
    Skoda Octavia 2 1.9 PD DSG

    #2
    На мен ми го проверяваха, като свалят капачката, един човек хваща с палец и показалец оста на амортисьора, която леко стърчи от тампона, а друг започва да люлее колата. Ако има луфт, се усеща почукването в пръстите ти.

    Коментар


      #3
      Коя капачка (може да съм смешен сори) тази под капака на двг над калника ли (дето му викат "бомбе" ли).Имам в предвид от горната страна на калника до разширителния съд на двг има два болта и една черна гума???Сега се сещам че малко преди да се появи тропането (тоест преди смяната на съединителя) минах с около 100 км през един кратер.....не го видях......чак с глава освободих сенника ....почти съм сигурен че е станало нещо.Помагайте как да проверя.Вече не ходя по майстори щото съм предубеден......
      Fiat Punto 1,7 td
      Skoda Octavia 2 1.9 PD DSG

      Коментар


        #4
        Аиде някой да пише как принципно е захванат амортисъора в горната си част.мерси предварително.....
        Fiat Punto 1,7 td
        Skoda Octavia 2 1.9 PD DSG

        Коментар


          #5
          Когато махнеш гуменото томпонче от бомбето(може да е и пластмасова капачка) ще видиш от страни около амортисиора три болта. Те даржат селиа амортисиор с лагера и прожината. Ако искаш да разглобиш и лагера ще ти трябват и скоби за прожините. Кето погледнеш от горе на амортисиора ще видиш гайка и вътре в нея лимбос. С лимбоса даржиш контра а с лула развиваш гайката за да извадиш лагера. Това еП.С. Сори за правописа но съм на работа и пиша от телефона
          Fiat Bravo GT 1.9 JTD 105hp

          Коментар


            #6
            David-Off написа:
            ... лимбос...
            Имбус

            Коментар


              #7
              Както казах пиша от телефона и натискъм квото доиде за което се извинявам :D
              Fiat Bravo GT 1.9 JTD 105hp

              Коментар


                #8
                Мерси за инфото довечера като се пребера ще огледам и ще пиша.Сега и аз съм на работа!
                Fiat Punto 1,7 td
                Skoda Octavia 2 1.9 PD DSG

                Коментар


                  #9
                  Като се прибрах направих следното;Махнах капачката на бомбето;развих гайката с резба м12х1,25.Под гайката имаше една голяма шайба, а под нея една втулка.Разбрах че лагеруването става именно чрез тази втулка, която се намира м/у оста на аморт. и леглото на тампона.След като махнах шайбата, взех да клатя колата като сложих пръст в/у втулката за да усетя ако има хлабина, но нямаше такава.Тогава реших да вдигна малко с крика за да се освободи малко (ако има хлабина да не е под натиск).Е това ми беше грешката.Без да гледам горе, оста на аморт.взех да навивам крика.По едно време видях че оста се измъкна почти от леглото на тампона.Изкарах втулката и видях че видими деформации или износване нямаше.После бая зор видях докато наместя оста на амортисъора.....Направи ми впечатление че амортисъора като че ли лесно се свива, и сякаш много се свива .По него нямаше омасляване.Сега се чудя дали е нормално такова свиване на амортисъора....Кажете?ЕЕЕЕЕЕ това тропане от пред ми такова майката вече незнам от кво може да е!!
                  Fiat Punto 1,7 td
                  Skoda Octavia 2 1.9 PD DSG

                  Коментар


                    #10
                    Искам да те попитам дали скоро (последните няколко месеца) е разглобявана предницата поради някАква причина? Питам защото имАм нещо на ум.
                    Fiat Bravo GT 1.9 JTD 105hp

                    Коментар


                      #11
                      В края на март сменяха тампони на стаб. щанга.Преди две-три седмици сменяха тампони на двг, съединител и пистови ремъци, и от тогава се появи това глухо тропане-вече писах за недоволството си от тях виж тук ако искаш http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=75110 .От тогава проверих носач, изместване на стаб. щанга, спирачен апарат, вчера и лагера на аморт. на дясно колело.До сега нищо не съм открил, а и сервизаджиите не казват нищо категорично, предположиха че е средно каре ама не искат да го сменят (не са сигурни).Не знам вече се насочвам към кормилната система, пък от нея въобще нямам хал-хабер.Гледам по форумите пишат колеги за разбит кормилен накрайник, не знам какво е това дали го има моя пунтак, къде се намира.Иначе като вдигна колелото и го ритна никакъв луфт няма.....Кажи сега какво имаш наум, ако го открия това тропане ще черпя...!!!Със сигурност!!
                      Fiat Punto 1,7 td
                      Skoda Octavia 2 1.9 PD DSG

                      Коментар


                        #12
                        Кормилния накрайник е края на рейката, като въртиш кормилото този накрайник бута/дърпа главината за да завие колата ЛИНК Номер 41210 е на тази фигура
                        Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
                        Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
                        Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.

                        Коментар


                          #13
                          Идвът ми на ум две неща. Първо провери накрайника както е казал колегата над мен. Но не само външния но и вътрешния. Погледни снимката от епера която е приложил в мнението си. Вътрешния накрайник се намира под маншона на рейката. Откачи го в задния край. Качваш някой в колата да клати леко волана а ти сложи рака на накрайника да усетиш има ли луфт. Накрайника се захваща посредством гайка. Лично според мен проблема ти е друг. Щом е правен ремонт откачи носача от шарнира и погледни отвора на шенкела при шарнира. Шарнира може да е здрав но ако болта не е стегнат достатачно започва тропане в шенкела. Следствие на което не се разбива шарнира а леглото на шенкела става елипса. В такъв случаи колкото и да стягаш тропането си остава. Лично аз имах такъв проблем. Ако е това само смяна на шенкел ще свърши работа.
                          Fiat Bravo GT 1.9 JTD 105hp

                          Коментар


                            #14
                            PaUnOff написа:
                            Кормилния накрайник е края на рейката, като въртиш кормилото този накрайник бута/дърпа главината за да завие колата ЛИНК Номер 41210 е на тази фигура
                            Едно малко уточнение: главината се върти. Накрайникът е захванат за шенкела. Погледни първото мнение в тази тема, описал съм как се "обличат" такива дълги линкове, които натоварват страницата.

                            Коментар


                              #15
                              Благодаря колеги.Ще проверя това което казвате, мисля че почти Ви разбрах за какво ми говорите, то като почна ще ми се доизяснят някой неща сигурно.......Ще пиша после ква съм я свършил.Но първо ще преинсталирам компа....
                              Fiat Punto 1,7 td
                              Skoda Octavia 2 1.9 PD DSG

                              Коментар

                              Working...
                              X