Пуснах тази тема защото видях, че много колеги имат този проблем и ми се иска всички те да споделят тук кой какво е сменил и има ли напредък в откриването на това потропване!Давайте идеи как да се отървеме от него. Значи като я карам по павета или цепнатини по асвалта леки дупки някъде от предна дясна гума идва кофти потропване... Гледаха колата в над 6 сервиза и никой нищо не открива, според тях окачването е здраво. Едни направо ме пратиха за рециклаж на рейка, но все си мисля, че едва ли е тя. Незнам по амортисьорите и да търся проблема не ми се иска да пипат рейката при движение от волана рейката не издава никакви почуквания което е фактор за разбита рейка... Някой ако има идеи или някой от колегите ако намери решение да казва!Тропането е доста специфично и реагира поне при мен предимно когато колата е по инерция! Напоследък се появи и скърцане което идва при преминаване на легналите полицаи.Хайде колеги пишете в темата и дайте да намерим решение на проблема!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Неоткриваемо тропане в предницата!!!
Collapse
X
-
В някой от сервизите накараха ли те да засилиш колата до над 150 км/ч на подемника и да изгасиш двигателя? Тогава могат да се чуят интересни неща. Иначе проблемът идва от 5 места. Ако никой не може да го открие - значи не са добри, при явно съществуващ проблем. - носач- биалета- стаб. щанга- макферсон - амортисьор, тампон+лагер, пружина- накрайници на рейката. Симптоми на разбити карета имаш ли? Моята кола наскоро чукаше при преминааване през неравност с дясното колело. Проблемът беше в левия шарнир
-
Няма симптоми за карета, а шарнирите са здрави поне така казаха във всичките сервизи.Не искаха да качът колата на тръсачката да проверят амортисьорите, защото според тях самите те са здрави а тампон или празен ход няма да покаче на машината. Има леко почукване в накрайниците но според тях са вътрешни, което е нормално за стара кола, но незнам дали може чак така да тропа от тях, а и на место движейки волана нямам никакви луфтове и потропвания!
Коментар
-
Ако ти се е изместила стабилизиращата щанга няма да го забележат в нито един сервиз. Има няколко теми за този проблем във форума. Цялата щанга (незнайно защо) се изнася вляво и дясната биалета удря в болта на магарето. На подемник това няма как да го видиш. Трябва на канал, един човек да гледа от долу, а друг на клати колата на страни.
Коментар
-
NOVA написа:Няма симптоми за карета, а шарнирите са здрави поне така казаха във всичките сервизи.Не искаха да качът колата на тръсачката да проверят амортисьорите, защото според тях самите те са здрави а тампон или празен ход няма да покаче на машината. Има леко почукване в накрайниците но според тях са вътрешни, което е нормално за стара кола, но незнам дали може чак така да тропа от тях, а и на место движейки волана нямам никакви луфтове и потропвания!
Коментар
-
С какво съм се сблъсквал аз:Тропане от спирачките - дрънчене (малко като на ламаритна дрънкане) при минаване по павета и дупки. На затворени прозорци не се усеща.Разбит външен кормилен накрайник - при преминаване по дупки и леко навит волан доста силно тропане. Усещат се силни удари по предницата, на моменти чак да се уплаши човек. Като хванеш външният носач , и въртиш волана се създава измамно усещане че тропането е в рейката ако накрайника не е много разтропан. Като се разтропа повече, луфта се усеща доста лесно.От не добре затегнат носач (4 те болта носача на бравото), пак се получаваха потропвания, след затягане потропването изчезна. Един майстор ми каза че трябвало да се затягат колкото може по-силно ( е аз превъртях един болт на другия носач). Колегата се оплакваше дълго време от тропане по дупки.Оказа се не добре затегната биалетка. Това на ситроен.Поздрави.Bravo JTD 105 '98
Коментар
-
Това с изместването на стабилизиращата щанга създава доста сериозно тракане, чак си бях помислил че ми се разпада предницата. Звука се появява при преминаване през средно големи и големи неравности, както и при завой, но само ляв или само десен , зависи накъде е изместена щангата. Видими белези се появяват по главата на болта на магарето, както и по втулката през която минава същия болт. Мой колега във фирмата има Брава, ходи на доста сервизи за подобно тракане каквото описваш и навсякъде му казваха че няма никакви проблеми с окчването. Оказа се обаче че му тропат тампоните на амортисьорите. Ако проблема ти е от тях - съвета ми е не си купувай евтини. Колегата изкара с нови БЪРТ само около 300 км преди да се разтропат и те. Сега кара пак с оригиналнитеОсновния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Моето глухо тропане от предно дясно колело продължава В три сервиза ме къпят че всичко е ОК.Проверих си сам спирачния апарат и смених тампоните по предницата.Остават средно каре, ама си мисля че не е от него, аморт. и каре средно...............Не ми се мисли.Яд ме е защото при мен се появи след влизане в бокса за смяна на съединител и тампони на ДВГ.. Не знам кво става....Fiat Punto 1,7 td
Skoda Octavia 2 1.9 PD DSG
Коментар
-
На предишната ми кола (Ланча Делта) и аз имах странно потропване от дясната страна. Окачването им е на един и същи принцип. Та обикалях и аз сервизите и на мен ми казваха че колата е здрава и всичко е ок. Един хубав ден не бях на работа и реших да поогледам. Зарових се под колата и на пръв поглед всичко си беше както трябва. Реших да откача маншона на реиката откъм накраиника и проблема излезна на яве. Накраиника беше леко хлабав и го притегнах. Малко е неудобно защото самата гайка не е шестограм и няма как да се стегне с обикновен ключ. Но един тръбен(водопроводен) варши чудеса. Проверете и тези места защото са затворени от маншона и несе виждатFiat Bravo GT 1.9 JTD 105hp
Коментар
-
Да но не винаги. Просто с разклащане на ляво-дясно не вярвам да стане (поне при мен не стана) защото все пак е вътрешен накрайник. Най-лесно става когато сте двама. Качвате колата на канал или подемник без зна4ение дали колата работи или не.Откача се маншона за да имаш допир до накраиника. Единия чука леко волана ляво дясно другия слага рака на него. Така се разбира наи лесно. Просто с разклащане откъм гумата невярвам да стане защото гайката на накраиника е прекалено на вътре почти до самата рейка и неможе да се усети. При мен беше мн слабо разхлабена и потропваше ако е повечко разхлабена тогава може и по лесно да се откриеFiat Bravo GT 1.9 JTD 105hp
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар