Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Глухо тропане предно дясно колело на ПУНТО 1,7тд

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Глухо тропане предно дясно колело на ПУНТО 1,7тд

    Здравейте колеги!Въпросната кола е пунто 1,7 тд.Преди 2 дни ей така както си карам във Варна, при превключване на скоростите изведнъж ми потъна съединителя и спря да отделя.При натискане взе да свири нещо-най-вероятно акс. лагер.Бях сменял съединител преди около 25 хил.км като сложих АР-компл.за 350 лв, но това е друга тема.Отидох на сервиз БУЛАУТО срещу метро във Варна-диагностицираха я умно разглобиха я и казаха че е за смяна целия компл и ми поискаха 411 лв за Валео.Казах им мн здраве че ще им платя само за труда, като частите ще си ги докарам аз.Отидох купих акс.лагер Валео -44 лв. Притискателен диск за 85лв на някаква италианска фирма и им казах да сложат стария феродов защото беше като нов.Пичовете забелязаха че и двата тампона на двигателя са за смяна с изключение на масления-погледнах ги да така беше и им казах ОК.За труд не ми взеха като за тампоните ми казаха около 100лв-казах действайте.Държа да кажа че вече там не се помещава фирма Булауто, а някаква друга (оставало само да сменят надписа на сградата :D ).Монтираха всичко платих им и тръгнах да я пробвам.Съединителя беше станал учудващо мн добър направо перфектен.......АМА Тогава възникнаха следните проблеми:1.Климатика не се включваше;2.При подаване на газ със скорост около 100 км се чуваше как предницата убира хлабина (придърпва колата) и тогава почва да набира;3.При каране на втора направо от време на време се чува глухо тропане бутолене откъм предно дясно колело;Горепосочените проблеми абсолютно не съществуваха преди влизането в бокса.Върнах се в сервиза вдигнаха я повозих един егент преди това и ми заявиха:1.Имало скъсано кабелче за вкл на климатика;2.Това обиране (придърпване) при подаване на газ било норамално за тази кола(тампоните и другите неща по предницата били здрави -естествено че нали ги смених (без аморт)преди 500км в същия сервиз и майстори ама бяха под шапката на булауто :D )3.Това глухо тропане от време на време при бавно каране било от КАРЕТО !!!Въпросите са ми следните;1.Климатика не можаха да го оправят ама това е друга тема ще търся майстор на автокл във Варна(някой ако знае читав да подсказва).2.Какви биха били другите причини според Вас за горните два проблема, различни от тяхната теза.Според мен няма как каре изведнъж да се разхлопа по този начин. да се чува по този начин при каране направо.С новите тампони на двигателя действително колата тръгва добре без да вибрира, но може ли те да са причината.Държа да отбележа че горепосочените майстори и разбирачи съм ги отсвирил тотално и ако успея да докажа че ме ментят ще пиша официална рекламация където трябва.Сърдечно благодаря предварително за Вашите коментари и мнения!
    Fiat Punto 1,7 td
    Skoda Octavia 2 1.9 PD DSG

    #2
    Re: Глухо тропане предно дясно колело на ПУНТО 1,7тд

    jeniro написа:
    Здравейте колеги!Въпросната кола е пунто 1,7 тд.Преди 2 дни ей така както си карам във Варна, при превключване на скоростите изведнъж ми потъна съединителя и спря да отделя.При натискане взе да свири нещо-най-вероятно акс. лагер.Бях сменял съединител преди около 25 хил.км като сложих АР-компл.за 350 лв, но това е друга тема.Отидох на сервиз БУЛАУТО срещу метро във Варна-диагностицираха я умно разглобиха я и казаха че е за смяна целия компл и ми поискаха 411 лв за Валео.Казах им мн здраве че ще им платя само за труда, като частите ще си ги докарам аз.Отидох купих акс.лагер Валео -44 лв. Притискателен диск за 85лв на някаква италианска фирма и им казах да сложат стария феродов защото беше като нов.Пичовете забелязаха че и двата тампона на двигателя са за смяна с изключение на масления-погледнах ги да така беше и им казах ОК.За труд не ми взеха като за тампоните ми казаха около 100лв-казах действайте.Държа да кажа че вече там не се помещава фирма Булауто, а някаква друга (оставало само да сменят надписа на сградата :D ).Монтираха всичко платих им и тръгнах да я пробвам.Съединителя беше станал учудващо мн добър направо перфектен.......АМА Тогава възникнаха следните проблеми:1.Климатика не се включваше;2.При подаване на газ със скорост около 100 км се чуваше как предницата убира хлабина (придърпва колата) и тогава почва да набира;3.При каране на втора направо от време на време се чува глухо тропане бутолене откъм предно дясно колело;Горепосочените проблеми абсолютно не съществуваха преди влизането в бокса.Върнах се в сервиза вдигнаха я повозих един егент преди това и ми заявиха:1.Имало скъсано кабелче за вкл на климатика;2.Това обиране (придърпване) при подаване на газ било норамално за тази кола(тампоните на предницата били здрави -естествено че нали ги смених преди 500км в същия сервиз и майстори ама бяха под шапката на булауто :D )3.Това глухо тропане от време на време при бавно каране било от КАРЕТО!!!Въпросите са ми следните;1.Климатика не можаха да го оправят ама това е друга тема ще търся майстор на автокл във Варна(някой ако знае читав да подсказва).2.Какви биха били другите причини според Вас за горните два проблема, различни от тяхната теза.Според мен няма как каре изведнъж да се разхлопа по този начин. да се чува по този начин при каране направо.С новите тампони на двигателя действително колата тръгва добре без да вибрира, но може ли те да са причината.Държа да отбележа че горепосочените майстори и разбирачи съм ги отсвирил тотално и ако успея да докажа че ме ментят ще пиша официална рекламация където трябва.Сърдечно благодаря предварително за Вашите коментари и мнения!
    Странно, но и на мен ми се беше прецакал климатроника и като писа се сетих че преди това смених съединител Валео при мен се оказа проблема в изхода на компа към климатика, не намериха необходимата част и го преправиха сега работи, нз дали е съвпадение просто или и в двата случая майсторите са направили нещо без да искат. Относно тропането и аз го имам и преди смяната на съединителя по слабо се усещаше. Нз просто какво да кажа. И имам едно въпросче:Без да подавам газ и отпускам съединителя двигателя издава много грозен звук като на ниски обороти нещо като къркорене това се получава и с подаване на по малко газ от какво може да се получи това нещо колата е мареа JTD, приятел е със същата това го няма или поне не толкова ясно изразено, двигателя също се тресе когато колата е на място казвам и това чудейки се да не е от тампони на двигателя, виждам че си сменял и знаеш как е като са поразбити...
    Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110кс 2002г.

    Коментар


      #3
      При мен само тресесеше леко при тръгване ако съм подал по-малко газ-лоста на скоростите най -учевидно се тресеше.Иначе ако подам малко повече газ от нормалното при тръгване не се усещаше нищо.Двигателя си работеше нормално.Само не разбрах при теб кога и как точно се издава този неприятен звук от мотора.Ако много се тресе двигателя при тръгване може да е от меката връзка на колекторите за изп.газове ако се е разхерметизирал.....обесни малко повече.
      Fiat Punto 1,7 td
      Skoda Octavia 2 1.9 PD DSG

      Коментар


        #4
        jeniro написа:
        При мен само тресесеше леко при тръгване ако съм подал по-малко газ-лоста на скоростите най -учевидно се тресеше.Иначе ако подам малко повече газ от нормалното при тръгване не се усещаше нищо.Двигателя си работеше нормално.Само не разбрах при теб кога и как точно се издава този неприятен звук от мотора.Ако много се тресе двигателя при тръгване може да е от меката връзка на колекторите за изп.газове ако се е разхерметизирал.....обесни малко повече.
        Има вибрации в кормилото и вдигателя колата като е на място особено ако не е загряла има и вибрации в купето при потегляне с малко газ и без газ и точно в тия случаи се чува звука нали дизела сам си подава оборотите като е нужно примерно при потегляне съм пробвал без газ и тоя звук се чува доста по силно отколкото трябва да е иначе колата като е в движение няма тресене поне в купето..поне не видими като е загрял двигателя почти не се виждат вибрации по волана като тръгвам на първа има тресене придружено с тоя звук не е голямо тресенето като подам повече газ изчезва звука също се чува примерно ако оставя на 2ра или трета без значение да и паднат оборотите , но най ярко изразен е при потегляне все едно оборотите са му много малко и прихърква...тресенето на място е предполагам от тампоните но за шума нз дали от тях може да се появи това.
        Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110кс 2002г.

        Коментар


          #5
          Това тръгване без газ ми е познато-жена ми го практикува най-редовно.При теб факта че двата симптома се появяват и изчезват заедно(поне така разбирам) говори че най-вероятно те са свързани.Не е нормално да тресе така двигателя.Все си мисля че при тресене на двигателя гъвкавиата тръба за изгорелите газове или свързаните с нея елементи изпускат малко изг газове и се променя звука от ДВГ, може и от резонанса да е........ ама съм сигурен че трябва при първа възможност да си смениш тампоните на двг струват около 130-140 лв -за труд около70-80лв предполагам.......Кажи ти сега за това глухо тропане от пред от кога го имаш и колко караш така, че ме е страх да карам пунтака така?!
          Fiat Punto 1,7 td
          Skoda Octavia 2 1.9 PD DSG

          Коментар


            #6
            jeniro написа:
            Това тръгване без газ ми е познато-жена ми го практикува най-редовно.При теб факта че двата симптома се появяват и изчезват заедно(поне така разбирам) говори че най-вероятно те са свързани.Не е нормално да тресе така двигателя.Все си мисля че при тресене на двигателя гъвкавиата тръба за изгорелите газове или свързаните с нея елементи изпускат малко изг газове и се променя звука от ДВГ, може и от резонанса да е........ ама съм сигурен че трябва при първа възможност да си смениш тампоните на двг струват около 130-140 лв -за труд около70-80лв предполагам.......Кажи ти сега за това глухо тропане от пред от кога го имаш и колко караш така, че ме е страх да карам пунтака така?!
            Искаш да кажеш от тая тръба дето слиза ниско долу и цялата е омазана с черно- изгорели газове ли какво са нз...в нея влиза друг дебел маркуч и там гледах че е мръднало малко демек се е поизвадил значи мож от това да е всичко-опасно ли е..? А за тръгване без газ казвам само че съм изпробвал и то главно да видя къде отделя съединителя че скоро го смених и значи щом вибрира двигателя е от тампони, а всичко като е ОК с него виждат ли се някакви вибрации на дизела като е отворен капака и работи двг..?Имам кормилен накрайник да сменям и тампони на реактивната щанга тропането е от второто и тук в свищов все не се наемат да ги сменят тия тампони щото било маса работа. Иначе карам така от 2-3 месеца щото щото в три сервиза гледаха мареата и казаха че е изненадващо стегната. Нз при теб от какво е тропането, но я карай на добър сервиз щото ходовата част и окачването не са шега работа...
            Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110кс 2002г.

            Коментар


              #7
              Гъвкавата връзка за изг.газове е гъвкава защото е тръба направена от стоманена плътна оплетка-изглежда като плътна мрежова тръба, и сигурно е под двигателя ти.Може да е защитена и с алуминиева тенекия.Това което си видял да не е нагнетателния или смукателния тръбопровод на турбото, ако са гумени сигурно са те, незнам как е при мареата, ама те нещата принципно са еднакви.Може и от това да е според мен пак ти казвам в следствие на вибрациите нещо се разхерметизира за момента.Пали ли бързо дане би да засмуква въздух при вибриране.Що се отнася за моя проблем, аз днес явзех от сервиз, където според мен нещо не я събраха както трябва ще видя кво ще правя, ама с колата ходя на работа и незнам кога.........Иначе мн съм доволен от пунтака прави дребни магарии ама е на 12 г вече....и съм минал с нея към 80 хил..иси я пазя ,ама май трябва да я пазя от пишман майстори :D
              Fiat Punto 1,7 td
              Skoda Octavia 2 1.9 PD DSG

              Коментар


                #8
                jeniro написа:
                Гъвкавата връзка за изг.газове е гъвкава защото е тръба направена от стоманена плътна оплетка-изглежда като плътна мрежова тръба, и сигурно е под двигателя ти.Може да е защитена и с алуминиева тенекия.Това което си видял да не е нагнетателния или смукателния тръбопровод на турбото, ако са гумени сигурно са те, незнам как е при мареата, ама те нещата принципно са еднакви.Може и от това да е според мен пак ти казвам в следствие на вибрациите нещо се разхерметизира за момента.Пали ли бързо дане би да засмуква въздух при вибриране.Що се отнася за моя проблем, аз днес явзех от сервиз, където според мен нещо не я събраха както трябва ще видя кво ще правя, ама с колата ходя на работа и незнам кога.........Иначе мн съм доволен от пунтака прави дребни магарии ама е на 12 г вече....и съм минал с нея към 80 хил..иси я пазя ,ама май трябва да я пазя от пишман майстори :D
                За паленето няма грешка просто да не се изхвърлям но няма разлика дали е -20 или +20...засега поне иначе за което аз говоря е гумената тръба, а тампоните на двигателя трудно ли се сменят щото тук в Свищов никак не искат да ги правят тия италианки
                Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110кс 2002г.

                Коментар


                  #9
                  Мисля че при теб са 3броя на двигателя-два отдолу единия от които би трябвало да е маслен, и един от горе.Долните са по трудни сякаш за подмяна особено масления.Развиват се старите, подпира се дВГ ама докато се стигне до тампоните със сигурност ще се наложи допълнително демонтиране на това онова.За горния не знам на колко шибано място е при теб......Ама не е кой знае каква философия за майсторите.Примерно при подмяна на съединителя единия долен и горен се демонтират задължително.А самите тампони не са мн скъпи
                  Fiat Punto 1,7 td
                  Skoda Octavia 2 1.9 PD DSG

                  Коментар


                    #10
                    Днес свалих двете предни колела на пунтото и огледах обстойно.В каретата няма осезаем луфт или тракане.Единия тампон на стаб.щанга където се свързва с носача ми се стори хлабав.Смених го.Бронята я позакрепих по-добре, че ми се струваше че може и тя да издава този звук като глухо тропане.Наврях се под двигателя със щанга, гледах пробвах за хлабини навсякъде ,не отрих нищо.Монтирах предните колела.Ефект нямаше.Сега ми направи впечетление, че това глухо тропане се появява от време на време, почти само когато карам на втора по неравен или грапаво-разбит път.Май може и да е каре от към дясно,Някой знае ли как точно се диагностицират карета. Примерно може ли при движение на право да издава звук някое каре.А АКО завия на ляво и чувам звук от ляво това сигурно е ляво каре..как се диагностицира някой ако подскаже ще съм мн благодарен.Благодаря му предварително
                    Fiat Punto 1,7 td
                    Skoda Octavia 2 1.9 PD DSG

                    Коментар


                      #11
                      колега толе,тампоните на мариика се сменят много лесно та макар и да не си пипал инструмент.вдигаш на крик от към ремъците и ще видиш отдолу тампона които се държи на 3 болта 13мм + един болт на лапата на мотора.първо отвиѝ този на лапата но с леко подчукване по самия болт защото може да е клеясал.махнеш ли го отвиѝ другите 3 болта и тампона е долу.преди това подпри мотора с друг крик за да не падне.не е никак трудно а и не се иска кои знае колко разбиране.спестяваш си ходене по разбирачи и пари също.а и трябва да се изцапаш малко но това е бял кахър.тампона от към скоростите се сменя почти идентично като другия.ако имаш ядове ми пиши,аз сменям такива гадориѝ почти всеки ден.радвам се когато помагам на колеги от форума.успех
                      198mjet Bravo

                      Коментар


                        #12
                        Явно моя проблем с тропането Ви затрудни........Казвайте кво да правя, защото така ме дразни че вече не я карам, а майсторите и те нищо съществено не казват Дали може да е от спирачния апарат.....???
                        Fiat Punto 1,7 td
                        Skoda Octavia 2 1.9 PD DSG

                        Коментар


                          #13
                          Преди малко ревизирах спирачния апарат на предно дясно колело.Имаше някакаъв луфт във втулките ама...както и да е навих тефлонова лента за всеки случай.Не стана нищо няма ефект......мааму стара.не е от спирачния апарат, Одисеята продължава........
                          Fiat Punto 1,7 td
                          Skoda Octavia 2 1.9 PD DSG

                          Коментар


                            #14
                            Сега като идвах на работа забелязох следното.Влязох в завой на трета (нормално там карам на втора) без газ.При лекия завой на дясно се чу плътно трррррррррр, но не като каре чат-чат. Незнам кво да правя вече.А и неволята далече.......Ще съм много благодарен на някакви коментари и предположения от Ваша страна
                            Fiat Punto 1,7 td
                            Skoda Octavia 2 1.9 PD DSG

                            Коментар


                              #15
                              Не е и от носача.....продължавам да го издирвам.Носочих се към кормилната уредба.......
                              Fiat Punto 1,7 td
                              Skoda Octavia 2 1.9 PD DSG

                              Коментар

                              Working...
                              X