Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Странно стържене при спиране

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Странно стържене при спиране

    Здравейте, този проблем, за който ще пиша го имам още от купуването на колата(Темпра 1.6 i.e, втора ръка естествено).Колата я взех някъде на 78К км. и съм изминал някъде 3000 км. до момента, като преди няколко месеца смених по окачването следното: биалетки, носачи, амортисьори+тампоните и накладки.Та сега към проблема- по време на спиране това стържене го няма, чува се в момента, в който колата спре и предницата се върне в нормално положение(тука говорим за по-рязко спиране не зависимо с каква скорост, при плавно спиране всичко си е ОК)Същото стържене се чува също когато колата е под наклон и лееко се отпуска спирачката колкото колата да тръгне, но тогава се чува постоянно.Чудя се от какво може да е, като изключим накладките и спирачните дискове, които не съм ги сменял, но в сервиза казаха, че са добре (за спир. дискове става въпрос)...
    Колкото по-малко питаш ,толкова по-малко те лъжат!!!

    #2
    Колега,ако са и реални километрите си уцелил уникат За стърженето - възможно е ако отзад спирачките са барабанни,а предполагам,че са,то да идва от тях.Понякога когато ми е дръпната по-леко ръчната и седнат един или двама отзад или станат след като съм паркирал се чува един особен звук отзад,като се вдигне задницата и се завътрят леко колелата.Ако ръчната е яко дръпната няма как да стане или ако не е въобще.Възможно е това д асе получи в хипотезата при спускане със съвсем леко отпускане на спирачката,даже мисля,че ри мен го е иало,говорим,когато я държа ахааа леко да тръгне и да намаля почти до спряло и пак да я пусна.При рязко спиране обаче при мен не го е имало никога непосредствено след спирането,така че не знам.Да поясня само,че при мен задните челчсти са подменени с нови на FERODO,когато взех колата и освен от дърпането на ръчни чат пат една ли мнго са се износили,все пак задните спирачки се ползват на много по-малък процент от предните.Понеже говориш за дискове и накладки - ако си с такива и отзад,то не знам.Предполагам пак е възможен такъв шум в хипотезата на спускане,но отново не би трябвало да го има след рязко спиране,освен ако кажем не ти държат много слабо задните и като спреш до 0км/ч и както казваш колата се върне в нормално положениепак те да издават този зук защото прилепат по барабана/диска съвсем леко.Трябва за знаеш,че при тия коли има един кантар отзад за разпределяне на спирачното усилие,по-точно определя спрямо наклона на задния мост колко спирачна течност да отиде към задните спирачки и съответно колко силно да спират,идеята е да работят по-яко при натоварена кола и слабо при ненатоварена,за да не се създаде ситуация,като с дръпната ръчна при спиране на завои.Та това кантарче обикновено или дефекрита или клеясва вънчно,омеква/суса му се прижината и не работи въобще и в повечето случаи спирачнките отзад остават винаги много слаби.Коригира се,като се подбере порходяща планка,която здраво се прикрепи между буталцето и където пира то,за да се имитира леко нактоварена кола,като трябва да се внимава да не постигнеш ефекта с прекалено силни задни спирачки.Другият ти вариант е да си тързиш и закупиш ново кантарче,ако продават,заедно с пружината и т.н.Успех в диагностиката и отстраняването на проблема.
    Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха

    Коментар


      #3
      Значи звука се чува от предницата. Отзад съм с нови накладки и цилиндърчета(с барабанни съм) и не вярвам,че от там е проблема освен ако не сложени както трябва....Отпред и със старите накладки го имаше този шум и едва ли проблема е в тях.Иначе и при мен си стърже отзад когато е леко дръпната ръчната, дори и с новите накладки, което не мога да си го обясня...Но това стържене от пред не точно същото като отзад, малко по различно.За кантара- не знам въобще дали имам такава чудо, след малко ще видя, че ми стана интересно :D
      Колкото по-малко питаш ,толкова по-малко те лъжат!!!

      Коментар


        #4
        zubracha написа:
        Значи звука се чува от предницата. Отзад съм с нови накладки и цилиндърчета(с барабанни съм) и не вярвам,че от там е проблема освен ако не сложени както трябва....Отпред и със старите накладки го имаше този шум и едва ли проблема е в тях.Иначе и при мен си стърже отзад когато е леко дръпната ръчната, дори и с новите накладки, което не мога да си го обясня...Но това стържене от пред не точно същото като отзад, малко по различно.За кантара- не знам въобще дали имам такава чудо, след малко ще видя, че ми стана интересно :D
        Ами малко ще ти е трудно да го видиш веднага,но като поогледаш,ще го забележиш близо до предния краи на резервоара(ако не се бъркам) и ако и темпрата го има това чудо.Други идеи нямам за шумът.Успех в търсенето
        Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха

        Коментар


          #5
          Имам го същия проблем само че е доста слабо.Питах на работа шефа на заводския автотранспорт и той ми отговори че се дължи на неравномерен натиск на цилиндърчетата на задните един спрямо друг и на предните един спрямо друг.Посаветва ме да сменя спирачната течност с по ниско визкозна .Сложих ДОТ 3 вместо Дот 4 и сега е по добре.Каза ми също че е задължително ако се сменя единия цилиндър да се смени и другия от другата страна поради различната им ефективност(стария ще е износен се предполага)
          Fiat Punto 1,7 td
          Skoda Octavia 2 1.9 PD DSG

          Коментар


            #6
            Да ползвам темата :D Колата е Фиат Браво 1996г. 1.6 16V. При натискане на педала на спирачката докрай се чува едно стържене. Струва ми се, че звука идва под педала При лека натискане на спирачката шум няма :D
            Кара - Фиат Браво, 1.6, 16V, 103 магарета, метални колектори, 1996г. бензин - газ

            Коментар


              #7
              riewsofia написа:
              Да ползвам темата :D Колата е Фиат Браво 1996г. 1.6 16V. При натискане на педала на спирачката докрай се чува едно стържене. Струва ми се, че звука идва под педала При лека натискане на спирачката шум няма :D
              Провери ли си накладките ?
              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

              Коментар


                #8
                Не изключвай възможността нищо да и няма на колата. Дори и при читави накладки и дискове може да се получава стържене при спиране. Въпрос на качество на частите. Ако дисковете са в норма, не са криви или износени, а накладките имат достатъчно феродо и разбира се спира добре, не и обръщай внимание. Откакто смених накладките, моята постоянно стърже при спиране, без промяна в спирачния път.
                Fiat Marea 1.8i 16V
                Fiat Tipo 1.4i 8V
                Fiat Punto 1.6i 8V
                www.italauto-bg.net/forum/

                Коментар


                  #9
                  Накладките имат 2-3 мм феродо. Вчера взех нови, но още не съм ги сменил. Странното е, че днес сутринта спирачките ковяха и ме лепяха на предния прозорец :D Шума от стърженето изчезна, а педала стана по мек и има някакво леко пропадане като натискам спирачката. Колата е нов внос от Италия
                  Кара - Фиат Браво, 1.6, 16V, 103 магарета, метални колектори, 1996г. бензин - газ

                  Коментар


                    #10
                    Ако има висок ръб на дисковете вследствие износване, дори да има феродо на накладките, металната на основа на която е залепено феродото може да опира по образувалия се ръб и да стърже като натиснеш спирачка. Това не означава че феродото не трие по диска. Колата си спира нормално, но не се знае до кога.
                    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                    Коментар


                      #11
                      Вчера майстора смени накладките и стърженето изчезна. Педала омекна леко и колата спира добре. На дясната накладка имаше язвичка, която беше ръждясала. Дали е била дефектна накладката(пишеше Бош) или съмненията на майстора за проблем в спирачната попма - не знам. Дисковете имат съвсем леко ръбче и мисля, че не е имало стържене там. Изникна и друг проблем - едната резба на главината е прецакана. Болта е на снимката. Ако можете да ме насочите към някой, който да отстрани този проблем ще бъда благодарен :D В момента предно дясно колело е с три болта и не смея да карам колата Дали болта за лети джанти е M12x1,25 x 27мм дължина?Взех 4 болта за лети джанти от магазина на Стамболийски 155. Дължината на резбата е 35мм(на схемата долу е 27мм). После замерих един от моите болтове - 23мм. Съвсем се оплетох
                      Прикачени файлове
                      Кара - Фиат Браво, 1.6, 16V, 103 магарета, метални колектори, 1996г. бензин - газ

                      Коментар


                        #12
                        На моя пунтак съм с такива.Резбата е м12х1,25.Аз лично имах две резби на предно дясно колело прецакани от мн стягане.Намерих един такъв метчик м12х1,25 и ги нарязах отново резбите.......стана при мен.При теб ако резбите са бая прецакани може да минеш на по-голяма резба или друга главина.....това са възможностите.По-дългия болт би трябвало да не пречи на нищо защото орезбите са проходни(при пунтото).Свали гумата навии по дългите болтове докрай (без джанта)и виж дали ще илязат от вътр.страна и опрат някъде(предполагам няма).Другич вариант е да ги одрежеш болтовете ама не ти препоръчвам ти да го направиш(стругар....)
                        Fiat Punto 1,7 td
                        Skoda Octavia 2 1.9 PD DSG

                        Коментар


                          #13
                          Май на главина отиват нещата. Джантите са тези от снимката. Дали са оригинални не знам. Пише в средата FIAT на син фон.
                          Прикачени файлове
                          Кара - Фиат Браво, 1.6, 16V, 103 магарета, метални колектори, 1996г. бензин - газ

                          Коментар


                            #14
                            Не знам дали са оригинални , ама са яки.Търси метчик, вероятността да я оправиш резбата е голяма( не си струва цяла главина), а за дължината на болтовете ти казах .....
                            Fiat Punto 1,7 td
                            Skoda Octavia 2 1.9 PD DSG

                            Коментар


                              #15
                              Тези болтове с дължината на резбата е 35мм не стават. Нещо закача, като завъртя гумата. Може би зависи от летите джанти. Смених ги за по късите :D
                              Кара - Фиат Браво, 1.6, 16V, 103 магарета, метални колектори, 1996г. бензин - газ

                              Коментар

                              Working...
                              X