Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна предни амортисьори

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна предни амортисьори

    Предистория: Преди около година сложих нови амортисьори Каяба, като преди месец единия сдаде. Не пазех бележката от покупката и не търсих гаранция.Сложих нови Кофап. Няколко дена преди това сам смених носачи, биалетки и кормилен накрайник. Затова отидох да ми регулират на стенд сходимостта. Минах на тест и на амортисьорите. Единия влезе в червения сектор. С малко разправия и повторно минаване на тест - върнах амортисьорите и си взех парите.Сложих оригинални, втора употереба. Уж бяха добре, но се оказа, че единия не държи.Сега ще взема пак нови, вроятно Монро Рефлекс. Но както е тръгнало със смяната на тоя консуматив, смятам да почна да ги сменям сам. Щото 50 лв. при всяка смяна ...Та въпроса ми как се сменят. Смятам да направя следното, а вие кажете дали не бъркам някъде:1. Вдигам колата на трупчета, свалям гумите.2. Освобождавам спирачните маркучи и кабелите дето са фикснати за амортисьора3. Свалям двата болта в основата на макферсона.4. Развивам болтовете дето държат тампона на макферсона.5. Изваждам целия макферсон заедно с пружината. Махам защитната капачка над макферсона (ако не остане фиксната горе на бомбето де).6. Със скобите свивам пружината и развивам болта горе на стъблото (шестограм в стеблото за контра и се надявам болта да се развие лесно).7. Вадя тампона на макферсона и пружината (както е свита със скобите).8. Проверявам лагера на тампона. Ако е наред, почиствам и го смазвам.9. Слагам новите противоударен тампон и маншон на новия амортисьор.10. Слагам пружината и тампона. Стягам болта.11. Постепенно отпускам пружината, като внимавам пружината да легне добре в двата си края. Махам скобите.12. ... и после всичко по обратния ред.Имам читави инструменти, гараж с канал. Преди сам съм сменял задни амортисьори и почти всичко по предното окачване.
    Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

    #2
    Всичко е така но преди всичко да почнеш да свалях да развиеш поне един оборот гайката на пълнителя че като го свалиш е много трудно.
    FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

    Коментар


      #3
      dani389 написа:
      Всичко е така но преди всичко да почнеш да свалях да развиеш поне един оборот гайката на пълнителя че като го свалиш е много трудно.
      Да, но не виждам как се маха пластмасовата защитна капачка без да се строши ...
      Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
      http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

      Коментар


        #4
        Skip_01 написа:
        dani389 написа:
        Всичко е така но преди всичко да почнеш да свалях да развиеш поне един оборот гайката на пълнителя че като го свалиш е много трудно.
        Да, но не виждам как се маха пластмасовата защитна капачка без да се строши ...
        Лекичко с отвертка се измъква изпод ботуша и нагоре. Там са 3-4 зъбчета по спомен.

        Коментар


          #5
          Airfan написа:
          Skip_01 написа:
          dani389 написа:
          Всичко е така но преди всичко да почнеш да свалях да развиеш поне един оборот гайката на пълнителя че като го свалиш е много трудно.
          Да, но не виждам как се маха пластмасовата защитна капачка без да се строши ...
          Лекичко с отвертка се измъква изпод ботуша и нагоре. Там са 3-4 зъбчета по спомен.
          Със завъртане я вадя аз.
          ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
          ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г

          Коментар


            #6
            Или я стискаш с пръсти в долната част близо до ламарината и завърташ тя е на зъбчета .Не е много трудно опитай но гаиката на пълнителя е 18мм а вътрешния шестограм 6мм мисля че беше аз като ги сменях се ядосах на тая 18мм гайка че само камък имах с тоя размер а трябваше точно в неделя да обикалям магазините.
            FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

            Коментар


              #7
              Съвсем скоро имах същата интервенция като теб, сменях си сам амортисьор. Относно покупката на Монрое рефлекс , официалния вносител Тех-ко в цената включва и монтаж ако има сключен договор със фирмата, която ги продава амортисьорите. Говоря за амортисьори по 133.00 лв за брой + 31 лв за 2 прахоуловителя=297 лв с монтаж и гаранция. Според мен е добре да се поразтърсиш къде монтажа е безплатен. В Казанлък във всички магазини , в които проверявах цената беше +/- 5 лв но само на едно място монтажа беше включен в цената.
              Play Golf ,but not drive golf!!!
              Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
              C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

              Коментар


                #8
                Колеги а отгоре като развивате гайката как държите контра с шестограм?Ако е с камък и гедоре,явно няма да стане.Да не би да ползвате лула?
                Fiat Tipo
                Corsa b комби !

                Коментар


                  #9
                  pecata написа:
                  Колеги а отгоре като развивате гайката как държите контра с шестограм?Ако е с камък и гедоре,явно няма да стане.Да не би да ползвате лула?
                  Приготвил съм гедоре с камък щестограм и хубава лула ... и парче тръба ако ми затрябва по-голямо рамо ...
                  Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                  http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                  Коментар


                    #10
                    E ako сложиш камъка с гедорето откъде ще бръкнеш в средата за да хванеш контра с шестограма?
                    Fiat Tipo
                    Corsa b комби !

                    Коментар


                      #11
                      Ако няма да пазиш амортисьорите, можеш с тръбен ключ да ги хванеш за стеблото и няма мърдане отвиването после.

                      Коментар


                        #12
                        pecata написа:
                        E ako сложиш камъка с гедорето откъде ще бръкнеш в средата за да хванеш контра с шестограма?
                        Skip_01 написа:
                        Приготвил съм гедоре с камък шестограм и хубава лула ... и парче тръба ако ми затрябва по-голямо рамо ...
                        Ако наистина развиването на гайката е трудно, обикновен шестограм 6-ца дали няма да се усуче ... имам някакъв комплект на RICCO и няколко шестограма вече са поусукани. А камъните ми са USAG ...
                        Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                        Коментар


                          #13
                          Airfan написа:
                          Ако няма да пазиш амортисьорите, можеш с тръбен ключ да ги хванеш за стеблото и няма мърдане отвиването после.
                          Да, втората употреба амортисьори явно бяга сваляни така. Покритието в най-горните 1.5-2 см на стеблото беше наранено, вероятно от водопроводен ключ. Но притивоударния тампон е поне 5 см, така че ако се хване с водопроводен ключ непосредтвено до резбата на гайката, едва ли увреждането ще е фатално.Но ще се постарая да не стигам дотам. щото съм обещал двата здрави (но различни по производител) амортисьори срещу 5 л истинско вино от грозде.
                          Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                          Коментар


                            #14
                            Чак толкоз лостове ала бала не са ти нужни колега една лула ТЪПО 18! дето и аз го издирвах каде ли не шестограм и ключа за джантите да държиш хубава контра Съвета ми е преди да качиш на трупчета да разхлабиш гайката че си е..ло майката. И внимателската с скобите за пружините че щях да си направя дупка в колата като изтърва едната. Мойте пружини ги сложих без да ги стягам с скобите ама те са къси за тия ще ти се наложи май. Мой съвет един по дълъг лост та да напънеш надолу главината като вкарваш амортисьора, че аз малко зор видях Успех с манипулацията на мен ми отне общо 1 час.
                            Fiat punto 1,1
                            Fiat bravo 1,6 16v
                            Fiat bravo 2,0 20v
                            Honda civic 1,5
                            BMW e30 '84 150+hp Opel Omega B '98 116hp back to HGT, Peugeot 306, Astra F...

                            Коментар

                            Working...
                            X