itan75 написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как да си рециклираме носача сами?
Collapse
X
-
chaveto написа:На фиат типо един приятел си ги направи точно така, развива се отдолу капачка и сменя само полиамида. Материала който се ползва при тези неща е полиамид + разни добавки........ От шише за минерална вода няма да стане, там материала е ПЕТ :D Лично аз имам друга идея, но също нямам време да я осъществя. Намира се шарнир на който да му отговори конуса и дължината, след това носача се обработва така, че шарнира да става сменяем.Fiat Marea Weekend
HLX 1,9 TD 100
1999
Някой друг трябва да плати сметката - ние не сме си поръчвали такъв живот.
Коментар
-
tomito9902 написа:Колеги да разбирам ли че носачът е комплект със шарнирният болт и когато той се разбие , трябва да се сменя целият носач?Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Tornado написа:itan75 написа:Tornado написа:Денс търсих чрез гугъл дори и на англииски език как става това рециклиране ,но уви нищо.EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
-
tomito9902 написа:chaveto написа:На фиат типо един приятел си ги направи точно така, развива се отдолу капачка и сменя само полиамида. Материала който се ползва при тези неща е полиамид + разни добавки........ От шише за минерална вода няма да стане, там материала е ПЕТ :D Лично аз имам друга идея, но също нямам време да я осъществя. Намира се шарнир на който да му отговори конуса и дължината, след това носача се обработва така, че шарнира да става сменяем.EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
-
Ами колега както искаш го казвай , но досега за първи път се сблъсквам с Фиат , и не съм го разглобявал още за смяна на части по предницата и затова попитах? Карал съм много коли и на една единствена моя (Ситроен ) носачът беше цял и той дори не изглежда като носач а по-скоро като лапа , и на края е шарнирният болт ! И попитах само за да знам какво да очаквам когато стигна до момента със смяната @А колегата Dido_Lyubenov изобщо не можах да го разбера какво иска да каже с тва че хората си имат пътища и затова сменят целият носач а не шарнира!? Пътувам поне два пъти в месеца предимно в Европа и чат пат на острова , и мойто мнение е , че тва е някаква абсолютна заблуда , че всички пътища са равни като тепсия , и в Италия , и в Германия и в Австрия(особенно там) и в Швейцарско , такива първокласни пътища сме минавали , че ревяхме с глас за магистрала Хемус, където сигурно няма и един километър еднакъв асфалт! Другото което е сигурно по тази логика неговата която оправдава всякакви такива технически решения , хората от Ситроен си имат хубави пътища и затова са решили крушката на левият фар да я направят почти невъзможна за сменяване!?Какво точно е по-лошото и по-неоправданото в случая ако шарнирният болт е отделно от носача???съмнявам се че дори и на хубави пътища , втулките на носачите няма да издържат поне два или три шарнирни болта!Fiat Marea Weekend
HLX 1,9 TD 100
1999
Някой друг трябва да плати сметката - ние не сме си поръчвали такъв живот.
Коментар
-
Не исках да задълбавам темата, но ако се замисли човек (все пак трябва да има представа как се натоварват отделните компоненти по окачването ), освен износването което виждаме в шарнирните болтове, метала от който са направени не само носачите а и всички останали детайли се "умаря" в даден момент и това води до нарушаване целоста на дадения компонент. По-старите шофьори сме се нагледали на коли с разкрачени предници по пътищата (от скъсани носачи), когато на всички автомобили в БГ можеше да се сменят само шарнирите, като отделен детайл от носача. Може би хората са преценили, че щом се е износил шарнира, то и носача е претърпял достатъчно натоварвания, и е препоръчително да бъде сменен заедно със шарнира. Но ... ние сме бедни хора а както се казва "Беден човек - жив дявол" , затова търсим по-евтини варианти. Никой баче не се замисля кое е удачно и кое не да се прави по ходова част и окачване. По закон всяка промяна в конструкцията на детаили от окачването на автомобила и кормилната уретба, е наказуемо. Това е продиктувано от факта, че тези промени са свързани с безопасноста на движението. Колкото до пътищата в чужбина - не мисля че е уместно да срвнявае автомагистрала в БГ с първокласен път в някоя планина и да се бием в гърдите, че на нашата автомагистрала има една дупка по-малко.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Еми не че нещо ама не ти говоря за първокласен път в планината , а за централна част на Германия , и пътища между колеми градове в Австрия , не за някоя партина в Алпите!Както и да е ...незнам вие по-старите шофьори (каквото и да имаш предвид под по-стари) на какво сте се нагледали , но съм сигурен че за да си видял много скъсани носачи са били прогнили здраво за да се скъса ,иначе ми е много интересно да видя здрав носач, по който няма ръжда и не е претърпял удар как точно ще се счупи .... а извадени шарнири всички сме виждали много пъти ! А за умора на материала много може да си говорим , но едва ли това е причина за цялостната изработка на носача !Fiat Marea Weekend
HLX 1,9 TD 100
1999
Някой друг трябва да плати сметката - ние не сме си поръчвали такъв живот.
Коментар
-
един приятел преди 2 години ходи до Германия, и друг до Италия, от тях знам, че рядко се срещат неравности по пътищата, а белите астри били само на Балканския полуостров.Майка ми беше на екскурзия в Турция миналото лято... Жената ми разказваше за магистралите в Инстамбул, и перфектните пътища и чистота .Тук в България направихме почистване за един ден на столицата и какво ??? на автогарата нито един полицай не написа АКТ на простите мангали които продават УЖ оригинални крадени парфюми, на хора с различна регистрация от С и СА (явно в София си ги знаем мангалите), та за актовете на мангалите, цялата гара е осеяна с торбички, огризки и всякакви боклуци от тях, на Централната ЖП гара в София има не дупки или неравности, а огромни кратери по цялото платно, които нямат заобикаляне!И да вече на почти всички автомобили правят шарнира с носача, и да причината е че след като се е разбил шарнира, се предполага, че тампоните са достатъчно износени и вече омекнали и трябва да бъдат сменени, не да се чака да се скъса или нещо подобно. Все пак този тампон е от гума и някаква пластмаса за твърдост, тази гума се нацепва от високите температури лятото и ниските зимата, един читав шарнир изкарва около 80 хиляди ( не говорим за боклуци от бг) за 80 хиляди този гумен тампон отдавна няма същите свойства.И със здраве!Карам служебна фиат падна на 120 000 километра вече и само масло, ремъци и накладки са сменявани по нея. Вадете си изводите !мненията и ГЪЗовете много си приличат - всеки го има ама не винаги е уместно да го показва
Коментар
-
tomito9902 написа:Еми не че нещо ама не ти говоря за първокласен път в планината , а за централна част на Германия , и пътища между колеми градове в Австрия , не за някоя партина в Алпите!Както и да е ...незнам вие по-старите шофьори (каквото и да имаш предвид под по-стари) на какво сте се нагледали , но съм сигурен че за да си видял много скъсани носачи са били прогнили здраво за да се скъса ,иначе ми е много интересно да видя здрав носач, по който няма ръжда и не е претърпял удар как точно ще се счупи .... а извадени шарнири всички сме виждали много пъти ! А за умора на материала много може да си говорим , но едва ли това е причина за цялостната изработка на носача !Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
AthlonXP написа:И със здраве!Карам служебна фиат падна на 120 000 километра вече и само масло, ремъци и накладки са сменявани по нея. Вадете си изводите !Fiat Marea Weekend
HLX 1,9 TD 100
1999
Някой друг трябва да плати сметката - ние не сме си поръчвали такъв живот.
Коментар
-
Няма значение Фиат,БМВ,Мерцедес,ОРЕЛ или друга марка.Фирмите,които произвеждат примерно носачи не правят само носачи за една марка кола,така е и с фирмите за електроника,седалки,колянови валове,съединители и всичко каквото се сетиш по един автомобил.Сигурно си чувал някъде,че големите фирми бизнеса им е по-печеливш от резервните части отколкото от продажбата на самите коли.Всеки съвременен автопроизводител се стреми неговия продукт да има по-малко човеко/часове в автосервиза,защото по-голяма реклама от това няма за самия производител.Един пример от 50-те,60-те години на миналия век пак за пример да вземем Москвич.Във това,ако мога да го нарека автомобил изобщо имаше на всевъзможни места гресьорки и шарнирните болтове бяха разглобяеми.На водната помпа също имаше гресьорка.Специялно пък на Москвич 408 имаше поради непълнопоточната система на маслото и груб филтър,който на ръка през известно време трябва да въртиш наляво-надясно за да изпадат стружките от непълноопорния му колянов вал обратно в картера .Като излязоха първите Жигули всички искаха да имат такава кошница,че се и чакаше по 15год за нея .Но тя се славеше като светлинни години по-безпроблемна(но не и по здрава)от грозния Москвич.Нямаше никъде гресьорки,къси дълги кормилни накрайници бяха капсуловани както нашите сега и като се разбиеха се хвърляха.През 90-те години като изкупихме повечето японски(евтини)дараци от Запада бях чувал приказката,че всичко при тях не се прави,а е капсуловано всичко и като евтините гуменки-караш и като умре хвърляш.Малко по темата вече,аз също не виждам логика шарнирния болт да е отделно от носача,на носача практически няма какво да му стане,освен ако при ПТП не е огънат или в единични случаи поради шупла в материяла счупен откъм шийките,които влизат в тампоните.В белите страни хората си ценят труда и смяната на един носач в сервиз е може би три пъти неговата себестойност.Ако в Германия примерно поискаш услугата да ти сменят само тампоните и да ти отворят шарнирния болт като ти сменят камъните,това ще премине сигурно през минимум 10 човека строго специялизирани само в едно единствено действие.Рециклирания ти по-този начин носач,ще надхвърли сигурно около 10 пъти цената на нов носач с което се обезмисля всичко.Друг пример се сетих.Навремето под път и над път тенекеджии и бояджии на коли свалящи по сто кожи.Сега кой ще изкърпи гнилата си Жигулка и ще я боядиса? А Фиат? Май по-добре в Надин и оглеждане на пазара за друга катафалка .Но има и друга обособена група визирам нас дремещите и споделящите по форумите,които си обичаме колите и искаме сами да си пипаме по тях,особенно ако разполагаме с гараж и свободно време.Лично,аз не че нямам пари да си купя нови носачи,но в случая практиката показва,че новия ще се разбие за година пък именно заради една по-друга политика на фирмите производителки.Все пак и те се борят за реализиране на продукцията си и запазване на работни местаEX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
-
Ако и капачката е на резба направо казвай къде е тоз майстор. Едно време преди 15 години имах една джета с изцяло правена предница в ЖАНИН-Варна, всички шарнири и накрайници бяха рециклирани като всички капачки бяха на резба и в средата имаха място за яка пружина Вътрешните кормилни бяха разпробити и се стягаха като се затяга накрайника към рейката..Карах я 9 години като през 2-3 от годините нямаше изобщо маншони на шарнирите , когато реших да я продавам развих капачките гресирах , стегнах и я продадох с "вечните болтове". Та мисълта ми е че с резба шарнирите стават вечни. Имам един крив кормилен накрайник от тая кола, пазя си го за мостра Ако някой намери майстор дето да се хване да изкопира работата ще го снимам.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар