Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как да си рециклираме носача сами?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Как да си рециклираме носача сами?

    Понеже нашите носачи се чупят бързо и лесно ,та въпроса ми е как качествено да ги рециклираме да издържат повече .Ако някой е правил тая операция моля да сподели.И един въпрос ако се сменят пласмасовите втулки вътре с нещо друго например алуминий дали ще стане .Ще помоля колеги които са наясно с операцията да пишат и ако може и да постнат снимки ще е супер.Благодаря .

    #2
    Каде по носача има пласмасова втулка или не си виждал свален носач или някой те е метнал със срашно менте.
    FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

    Коментар


      #3
      dani389 написа:
      Каде по носача има пласмасова втулка или не си виждал свален носач или някой те е метнал със срашно менте.
      Или ти не си виждал какво има в шарнира! Разковничето е в по качествена пластмаса и здрави маншони!
      ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
      ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г

      Коментар


        #4
        носач и пластмаса какъв ще е тоя носач

        Коментар


          #5
          И така за хората който не разбират за какво говоря мога да обясня ,че шенкелния болт лагерува в едни пласмаси които се износват .Аз не съм рециклирал такъв болт на фиата си и незнам с какво е по различен .Искам ако някой е правил рециклаж да даде някоя сника и да каже какво е направил .Искам да имам някаква база за разсъждения например с какво ако се смени тая пласмаса ще е по здрава тоест ще изкарва повече.Се пак това е носач и трябва да е много здрав ,а не като на ладите ако помните как падаше гумата .Мерси

          Коментар


            #6
            Е зависи каква пластмаса си представяш. То е вид полимер, издържлив на това-онова, да речем тефлон, сигурно не е пластмаса като шише от минерална вода. Аз имам 2 десни носача, единият е с развален шарнир, другият - с развален тампон, чудя се дали да не жертвам единия в името на науката...

            Коментар


              #7
              ogi28b написа:
              Е зависи каква пластмаса си представяш. То е вид полимер, издържлив на това-онова, да речем тефлон, сигурно не е пластмаса като шише от минерална вода. Аз имам 2 десни носача, единият е с развален шарнир, другият - с развален тампон, чудя се дали да не жертвам единия в името на науката...
              Оги има много пласмаси ,даже ми предложиха такава пласмаса дето е по износоустоичива от метал , но всичко си има цена .Готов съм да експериментирам понеже няма за какво да мисля напоследък

              Коментар


                #8
                Първата ми любов беше Фиат Ритмо. Хубава кола беше. Само че след смяната на носачите, новите които купувах не издържаха повече от 5 000 км. Тогава с шлайфа отворих оригиналния и един от ментерлъците. В шарнира на оригиналния имаше две полусфери от полиамид, като под долната имаше пружина, вероятно за да компенсира износването. В ментето полусферите бяха от някаква пластмаса и пружина липсваше. На сегашната ми любов все още няма признаци за износване и не искам да мисля какво ще правя когато това се наложи.
                Brava 1.9 JTD 100, 2001

                Коментар


                  #9
                  Сещаш ли се че ако не се износят втулките ще се износи самия болт! Аз ми се въртят едни идеи да се направи с капачка с резба и да се натяга като се износи малко .... или да се сменят само пластмасовите вложки... ама поради липса на свободно време за сега са само идеи.
                  ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
                  ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г

                  Коментар


                    #10
                    eh4ev07 написа:
                    Сещаш ли се че ако не се износят втулките ще се износи самия болт! Аз ми се въртят едни идеи да се направи с капачка с резба и да се натяга като се износи малко .... ама за сега са само идеи.
                    Явно не си ме разбрал. Естествено че идеята е износването да е в полиамидната полусфера, а не в болта. Както и да е, написах по-горното в случай че на някой му е интересно какво има вътре.
                    Brava 1.9 JTD 100, 2001

                    Коментар


                      #11
                      На фиат типо един приятел си ги направи точно така, развива се отдолу капачка и сменя само полиамида. Материала който се ползва при тези неща е полиамид + разни добавки........ От шише за минерална вода няма да стане, там материала е ПЕТ :D Лично аз имам друга идея, но също нямам време да я осъществя. Намира се шарнир на който да му отговори конуса и дължината, след това носача се обработва така, че шарнира да става сменяем.

                      Коментар


                        #12
                        chaveto написа:
                        На фиат типо един приятел си ги направи точно така, развива се отдолу капачка и сменя само полиамида. Материала който се ползва при тези неща е полиамид + разни добавки........ От шише за минерална вода няма да стане, там материала е ПЕТ :D Лично аз имам друга идея, но също нямам време да я осъществя. Намира се шарнир на който да му отговори конуса и дължината, след това носача се обработва така, че шарнира да става сменяем.
                        Това много трудно може да се получи, защото е свързано с рязане на изковката на носача и последващо заваряване. И двете операции са много рискови за този детайл.Според мен подмяната на вложките е достатъчна за ремонта на шарнира и е напълно икономически обоснована.Да определим какъв материал се ползва и как може да се изработят полусферите в него.
                        Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                        Коментар


                          #13
                          Кое е рискованото, тези който ги рециклират отново ги отварят и после ги затварят. Правят се нужните неща на струг, заварява се и е готово.Това обаче е решение докато не се изяде метала. Затова според мен е по добре да се помисли за цялостна смяна на шарнира. Онзи ден гледах шарнири на една мазда и там шарнира се вкарваше на преса. Ако отговори от всякъде такъв шарнир е достатъчно да се разстърже оригиналният шарнир, като на негово място да се получи отвор. На отвора се прави накатка и само се набива :D П.С материала който се ползва е полиамид, вече какъв ще е точно си е въпрос на избор. Има много варианти на този материал.

                          Коментар


                            #14
                            chaveto написа:
                            Кое е рискованото, тези който ги рециклират отново ги отварят и после ги затварят. Правят се нужните неща на струг, заварява се и е готово.Това обаче е решение докато не се изяде метала. Затова според мен е по добре да се помисли за цялостна смяна на шарнира. Онзи ден гледах шарнири на една мазда и там шарнира се вкарваше на преса. Ако отговори от всякъде такъв шарнир е достатъчно да се разстърже оригиналният шарнир, като на негово място да се получи отвор. На отвора се прави накатка и само се набива :D П.С материала който се ползва е полиамид, вече какъв ще е точно си е въпрос на избор. Има много варианти на този материал.
                            Позиционирането на работните повърхнини при тези процеси няма да може да се направи в работилница при липса на необходимата екипировка. Създаването на нови работни повърхнини в този детайл не е лесна работа. Заварката също отслабва детайла в местата около шева. Те затова тези детайли се коват, а не се заваряват.
                            Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                            Коментар


                              #15
                              На мен полиамида не ми харесва като материал поради много причини, ще видя с нещо друго да сложа което го нарекоха инженерна пласмаса (точното наименование не го знам ).Сега остана да си набавя носач на колата дет е излязла от завода и го почвам

                              Коментар

                              Working...
                              X