Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съвет относно болт

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Съвет относно болт

    Днеска късния след обяд, тръгнах да сменям маншончетата на носачите. Всичко добре, обаче при стягането на болта на шенкела, не искаше да прибере до край, плътно, при което унищожих резбата на самият болт, и гайката . Болта е ясен, ще тръся нов, за сега съм сложил една по-широка гайка, която ползвах като шайба, и стегнах по в края на болта, с нова гайка 10-ка. Та проблема ми е, нормално ли е да има луфт там???Държа да подчертая, че съм стегнал зверски. Самият шарнирен болт, се е подал от горе, малко под сантиметър, колкото е от другата страна. Освен това, болта на шенкела, няма как да мине ако шарнира не е влязъл хубаво. Не мога да се сетя дали беше така преди да го развия.Та какво е вашето мнение?
    00' Bravo 105 JTD

    #2
    Няма никакъв луфт ако всичко е наред.
    Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

    Коментар


      #3
      Е не би трябвало да има, ама явно и преди си е било така:Тази снимка съм я постнал в тази тема на 5 април. Ама сега се сетих. Хубаво се вижда луфта.Само си прецаках болта от стягане. Защо не ляга хубаво, не знам. Хубавото от цялата работа е, че шарнира е като нов. Едвам го мърдах с пърсти. Старата грес бе чиста, с зелен цвят, все едно вчера е слагана. Старият маншон, ми се разпадна като извара, в ръцете, при ваденето му. Утре сутринта ще сменя и десният маншон, че днес не остана време. Както и да е. Ще смена болта с нов, и ако не пасне пак, така ще остане.
      00' Bravo 105 JTD

      Коментар


        #4
        колега, голяма глупости си направил то луфт няма, просто това не е скоба, че двете й части да прилепнат една за друга... целта на това ухо е просто да мине болта, той не стяга нищо, а минава хоризонтално през шарнирния болт, който пък е изрязан и така го застопорява. Няма смисъл от никакво стягане, стягай колкото да не се саморазвие. Болтра е с резба 10х1,25, демек ситна. Можеш да намериш само от морга, забележи профила на болта, че там където минава през шарнира е по-голямо от края му с резбата...Гарантирам ти, че двете части на ухото не прилепват една за друга, ако ще да стягап с тръба.
        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
        Fiat Bravo'97 1,6 16v
        Fiat Tempra'91 1,6 mono

        Коментар


          #5
          pakumba написа:
          Гарантирам ти, че двете части на ухото не прилепват една за друга, ако ще да стягап с тръба.
          Точно така! При разглабяне, ако там се пъхне отвертка и се напъне леко, това ухо има склонност леко да се разтвори и да освободи шарнира.

          Коментар


            #6
            ogi28b написа:
            pakumba написа:
            Гарантирам ти, че двете части на ухото не прилепват една за друга, ако ще да стягап с тръба.
            Точно така! При разглабяне, ако там се пъхне отвертка и се напъне леко, това ухо има склонност леко да се разтвори и да освободи шарнира.
            дам и аз го практикувам този номер, е, то не е като на жигулите да има зор, ама все пак леко затяга понякога
            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
            Fiat Bravo'97 1,6 16v
            Fiat Tempra'91 1,6 mono

            Коментар


              #7
              Сега влизам вкъщи.Благодаря, и на двама Ви, днеска и аз стигнах до това заключение, че щом болта е минал, проблеми няма.Сутринта свалих и от дясната страна, и се оказа че и този болт е с наранена резба. Според мен, в последният сервиз, са пренатегнали болтовете, най-верятно с пистолет . Та няма да Ви разправям какъв екшън е да намериш здрави болтове, на разпети петък! Моргите нямат, явно ги продават за желязо. Евроболт не работи, на края намерих работещ магазин за крепежни елементи, чак на военна рампа. 3 часа обикаляне по София. Да са живи и здрави приятелите, без тях не може човек. А на тези в сервиза им пращам много здраве .Весели празници на всички.
              00' Bravo 105 JTD

              Коментар


                #8
                Имай напредвид, че този болт трябва да е със "здравина" поне 8.8 (трябва да го пише на главата)

                Коментар

                Working...
                X