Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Стило без стабилизираща щанга

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Стило без стабилизираща щанга

    Пускам темата за да споделя резултатите от днешите ми експерименти.Не очаквам мнения "за" и "против" щангата.Изразявам личното си мнение и усещания свързани с колата без щангата с идеята да ориентирам колегите със Стило.Колата ми е комби и не съм сигурен как другите купета ще се държат.Днес махнах биалетките от окачването и така елиминирах действието на щангата върху амортисьорите.Ако някой се интерисува как съм обезопасил щангата за да не се удря в носачите ще кажа,че по никакъв начин не съм я дистанцирал или обезопасявал.В свободно положение щангата не пречи по никакъв начин на движението на носачите,както и не опира в други елементи.Резултата: Возията коренно се промени.Много по-меко и приятно посреща неравностите и най-вече дупките :D Стабилноста не се промени по никакъв начин.Очаквах,че и без това отвратителното поведение на колата ще стане по лигаво,както и допълнително влошаване на завиването(допълнително недозавиване или презавиване),но останах изненадан че дори и с доста агресивно шофиране колата не промени поведението си по пътя.Експериментирах,както с 15" джанти,така и с 17" алуминиеви със съответните размери на гумите.Лично аз оставам окончателно без нея.
    AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
    HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
    Kawasaki ER-6n'2012

    #2
    Да чакам значи FAST биалетките да се разтропат и без тях направо
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    Коментар


      #3
      Моите са на 70000км и нямат грам луфт.Стегнати са като нови.Ако ще ги чакаш да се разбият... :D
      AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
      HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
      Kawasaki ER-6n'2012

      Коментар


        #4
        За мен това е глупаво, но вие си знаете.

        Коментар


          #5
          Моето мнение е че щом производителя го е сложил определено има защо.Що иначе ще се набутват да слагат изгъзици.
          Fiat Brava 1.2,16в

          Коментар


            #6
            Колега, ти не беше ли с по-ниски пружини от заводските?

            Коментар


              #7
              Не, стоков си е.
              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

              Коментар


                #8
                Имам някакво тъпо усещане, че ако откача биалетките колата ще се разпадне :DDD
                "Без сърца, сме просто машини"
                Toyota Prius 1.5 Hybrid
                EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                Коментар


                  #9
                  Аз направо не знам защо не си сглобяваме фиат-ите сами ами си ги купуваме цели, като инженерите на FIAT са такива "тъпаци" и монтират какви ли не безполезни части. То и задните спирачки спират по-малко от предните и направо си мисля да взема да ги демонтирам и да запуша маркучите с по един дюбел та да си олекотя колата малко от малко.
                  Fiat Coupe 1.8

                  Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.

                  Коментар


                    #10
                    Колеги,мисля че е излишно да коментираме това което съм направил по колата си,защото всеки има право сам да избира как да модифицира возилото си.Има теми в които е дискотирано "за" или "против" щангата,така че моля ако някой има негативно отношение към свършеното от мен да го споделя там.По един или друг начин всеки открива косури по калата си (до колкото може разбира се да ги види)а това че не всеки смее да пипне по окачването нещо не означава,че то не е недомислица.Щом за 70 000 км не са мръднали биалетките на щангата,при положение че карам в един град който прилича на Бейрут след бомбардировка можете сами да си направите извод колко и с каква ефективност работи стабилизиращата щанга в тази кола.Аз вече описах че без щангата открих само позитиви в поведението на автомобила,а смея да твърдя че обръщам достатъчно внимание на фактите и особенностите по колите си и исках да ги споделя с колеги решили да експериментират.Всеки сам избира.В тази кола има толкова много инженерни пропуски(да не ги нарека недомислици),че едва ли е нужно да ги споменаваме италианските инженери.
                    AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
                    HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
                    Kawasaki ER-6n'2012

                    Коментар


                      #11
                      Първо, Благодаря на колегата за споделеният опит.По никакъв начин не искам да изпадам в спор, всеки си носи глава на раменете. Но проведените експерименти, не са достатъчни за отсраняването на такъв детайл. Например, залюлавал ли си колата, с последователно движение на зиг заг. Ако го правиш, умната, че да не легне по покрив. Без щангата, при преминаване през дупка, ускорението вътре в амортисьора е по-голямо, респективно енергията и отделяната от него топлина. Това може би ще им скъси живота. Просто имай в предвид. Вярно, че повечето коли отзад нямат такива щанги, но пък и са по-леки, а и да не кажа голяма дума но общо взето първо, май задните амортисьори здават багажа. Пандата например, е с две стабилизиращи щанги - предна и задна. Доста сложни детайли са, което ми говори, че не са случайни. Със сигурност не е ефтино да се направи и ако може един голям концерн да спести от това ще го направи, без дори да го отрази в крайната цена. Иначе, безспорно с тези детайли по окачването возията се влошава много. Но, по-лесното взимане на завой незначи по-безопасно. А как ще се държи автомобила при силен страничен вятър? Какво ще му е поведението ако по път изпусне преден ляв амортисьор например. Със щангата със сигурност имаш връзка между ляво и дясно, направо няма да разбереш, че левият не работи. Но няма да е така без щангата.Всичко това написах, не да споря, а колегата да премисли пак риска. Щангите ги има във всички вече съвременни автомобили, не само "талянците " ги ползват.Поздрави.
                      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                      Коментар


                        #12
                        Колега, не съм съгласен с теб. Всеки има право да модифицира колата както си иска, но това трябва да се узакони от Технотест примерно и след това да те пуснат да караш, ако минеш тестовете разбира се. Защото на мен ни как не ми се иска някой пишман "инженер" да ми се появи насреща и ме утрепе мен и семейството ми защото махнал амортисьорите, спирачките, или гумите и сложил ски примерно щото видиш ли кво яко ставало как невероятно возела колата. Не само в Италия ами и по други държави едни учени глави, дето измислят колите, които ние караме и модифицираме, слагат разни части и след това същите тези коли минават и разни тестове за издръжливост, за безопастност и така нататъка. Едва след това тези коли се появяват или да ни возят или да ни утрепят по пътя. Незнам още какво си модифицирал или смяташ да модифицираш по колата си, но искренно се надявам, такива "майстори" никога да не срещам по пътищата.... а и за самите тях се надявам, да имат силен ангел хранител и да не чета в черната хроника разни неприятни истории. Не приемай много лично писанията ми, не целя да те обидя.Пожелавам на всички съфорумци весело посрещане на Великденските празници и безаварийно пътуване.
                        Fiat Coupe 1.8

                        Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.

                        Коментар


                          #13
                          tipo33 написа:
                          Моето мнение е че щом производителя го е сложил определено има защо.Що иначе ще се набутват да слагат изгъзици.
                          siluro написа:
                          Аз направо не знам защо не си сглобяваме фиат-ите сами ами си ги купуваме цели, като инженерите на FIAT са такива "тъпаци" и монтират какви ли не безполезни части. То и задните спирачки спират по-малко от предните и направо си мисля да взема да ги демонтирам и да запуша маркучите с по един дюбел та да си олекотя колата малко от малко.
                          Някой от вас карал ли е една и съща кола с щанга и без щанга?

                          Коментар


                            #14
                            siluro написа:
                            Пожелавам на всички съфорумци весело посрещане на Великденските празници и безаварийно пътуване.
                            :D :D Весели празници и на теб колега!
                            AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
                            HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
                            Kawasaki ER-6n'2012

                            Коментар


                              #15
                              ogi28b написа:
                              tipo33 написа:
                              Моето мнение е че щом производителя го е сложил определено има защо.Що иначе ще се набутват да слагат изгъзици.
                              siluro написа:
                              Аз направо не знам защо не си сглобяваме фиат-ите сами ами си ги купуваме цели, като инженерите на FIAT са такива "тъпаци" и монтират какви ли не безполезни части. То и задните спирачки спират по-малко от предните и направо си мисля да взема да ги демонтирам и да запуша маркучите с по един дюбел та да си олекотя колата малко от малко.
                              Някой от вас карал ли е една и съща кола с щанга и без щанга?
                              Да, карал съм - BMW 520i, ’84-та година, така наречените акули. И е карах с 2 строшени биалети към сервиза (като казвам строшени нямам в предвид раздрънкани а наистина пречупени, а как са се пречупили знае само този на който бях дал колата).Между другото предимството на стабилизиращата щанга ще го усетите много добре като засилите колата по завои около 80км/ч примерно, и след някой хубав ляв или десен нацелите с противоположното колело една добра дупка.Същото упражнение може да се повтори и без щангата и след това да се сравнят резултатите.
                              Fiat Coupe 1.8

                              Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.

                              Коментар

                              Working...
                              X